(Temsilidir.)
Yukarıdaki oyunun aynısı oynayacağız. Oyunu anlatacak olursam:
- Ejderhaların, elflerin, büyücülerin vs. bulunduğu fantastik bir Dünya'da birlikte hikaye yaşıyoruz. Yani PC'deki RPG oyunlarının olması bu oyuna dayanıyor. Bu oyun olmasaydı RPG türü belki de hiç olmayabilirdi.
- Oyunda Dungeon Master isimli bir hikaye anlatıcısı var. Stranger Things'teki Mike gibi düşünebiliriz. Hikaye anlatıcısı görevini ben üstleniyorum. O konuda endişeniz olmasın. Oyunun matematiğinin %99'unu Dungeon Master alır. Dungeon Master oyun oynanmadan önce evreni yaratır, karakterler ve mekanları belirler. Hikayeyi yazar. Hikayenin akışında önemli anlar olur. O anlarda topu PC yani player-characters'lara atar. Oyunda iki tür karakter var zaten. Non-player-characters ve player-characters. Örnek hikaye:
- Narya'nın yüksek patikalarında yolculuk yapan Dovahkiin (insan, haberci, büyü gücü yok, silah olarak 1 hançer ve 3 fırlatılabilir bıçak var), bir mağaraya denk gelir. Mağarayı görünce uzun süredir yolda olduğunu hatırlar ve ayaklarının ağrısını hissetmeye başlar. Ama önünde daha uzun süren bir yolculuk vardır ve Kral Leo'ya ulaşması gerekmektedir. Zira sınırda trol devlerin saldırı planladığı haberini hemen ulaştırmak zorundadır. (DM oyunculara mağarada 1 saat dinlenmek istediklerini mi yoksa yolculuğa devam etmek istediklerini sorar. Varsayıyorum oyuncular mağarada 1 saat dinlenmeyi tercih eder.) Ama cidden yorulmuştur ve bitap düşmüştür. Mağarada biraz dinlenmek zorundadır aksi halde bayılacaktır. Mağarada oturup suyunu içip yemişlerini yedikten sonra uykuya dalar. (1 saat sonra). Dovahkiin uyanmıştır. Yolculuğa hazırlandıktan sonra mağaraya yaklaşan bir ses duymuştur. Ses giderek yaklaşmaktadır. Hemen mağaranın içine biraz girip bir kayanın arkasına saklanmıştır. Mağaraya biri girmiştir. Güneş içeriyi tam göstermemektedir. Dovahkiin, ucundan bakmıştır ve gelen bir haydut. Haydut eşyaları görmüştür. Burada biri olduğunu biliyor. Haydut içerinin karanlık olduğunu ve saklanmak için iyi bir yer olduğunu düşünmüştür. Dovahkiin'in arkasına saklandığı kayaya doğru adım atmaya başladı. Dovahkiin şimdi ne yapacaktı? (DM oyunculara sorar ne yapmak istiyorsunuz?) Oyuncular kararlaştırdıktan sonra söyler, "Haydut tam gelmeden bir anda ortaya çıkıp fırlatılabilir bıçağı kalbine saplamayı düşünüyoruz." (DM kendi aklından oyuncuların haberi olmayacak şekilde içinden bu eylemin zorluk derecesini belirler. Örneğin: 15. Oyunculardan zar atmasını ister. Oyuncuların zar puanı + yeterlilik puanı + karakter bonus puanı toplanarak çıkan sonuç 15'ten büyük mü küçük mü ona bakılır. Küçükse DM hikayeyi, bu eylemi başarısızlıkla sonuçlandırarak hikayeyi devam ettirir. Biz çıkan sonucun 15'ten büyük olduğunu varsayalım.) Dovahkiin, bir anda saklandığı yerden çıkıp kemerindeki fırlatılabilir bıçaklardan birini kaptı ve güçlü bir ivmeyle fırlattı. Bıçak haydudun tam kalbine isabet etti. Haydut oracıkta can verdi. Cesedi sakladıktan sonra yoluna devam etti.
- Bu şekilde bir işleyişi var. Oyun çok zevkli. Sadece oyun öncesi hikayenin yazılması gerekiyor (DM görevi). Oyuncuların görevi ise toplandıktan sonra ister Discord ister gerçek hayatta kendi karakterlerini detaylı bir şekilde oluşturmak. Bu karakter oluşturma işi 30 dk sürebilir. Yani öyle işte benim adım Harry, ben sorcerer'ım diyemiyorsun. Diyebilirsin de DM'den onay alman lazım. DM'in 2 seçeneği vardır. Ya isteğini ret eder ya da acaba sorcerer karakterini hikayeye nasıl entegre edebiliriz der. Üçüncü bir ihtimal ise zaten karakterlerden biri sorcerer için çok uygundur ve direkt kabul eder.
- Hiçbir şey
- Benim size göndereceğim 3 sayfalık boş karakter sayfası PDFsi
- Microsoft Edge (Önerilir)
- Google arama motoru (bildiğimiz google.com zar atmak için Google'da "Roll D20" diye aratın anlarsınız.)
- Discord
OYNAMAK İÇİN BENİMLE FORUM İÇİNDEN İLETİŞİM KURUN LÜTFEN!