Ekrandaki Renkler Soluk

%45 NTSC renk gamına sahip panel kullanıyorsunuz, sRGB renk gamının tamamını görüntüleyemiyor kullanılan panel. Bu da size solukluk olarak geri dönüyor.
 
%45 NTSC renk gamına sahip panel kullanıyorsunuz, sRGB renk gamının tamamını görüntüleyemiyor kullanılan panel. Bu da size solukluk olarak geri dönüyor.
Lenovonun sitesinden baktıysanız, ben de baktım fakat benim kullandığım model yoktu, onun son 3 harfi eksik olanı vardı. Epey'de 100% sRGB gözüküyor. IPS panel bu kadar kötü gösteremez. Intel Graphics Command Center ayarlarından doygunluğu fulleyince çözülüyor, fakat başka yolla çözmek istiyorum.
 
Hdr falan açık olabilir mi windows ayarlarinda?
HDR desteklemiyor, HDR formatındaki videoları destekliyor, o ayarı hem açıp hem kapatıp test ettim, hiçbir etkisi olmuyor. Sanki sahte bir ayar gibi.
 

Ekler

  • Annotation 2024-01-20 155144.png
    Annotation 2024-01-20 155144.png
    8.8 KB · Hit: 57
IPS panel bu kadar kötü gösteremez.
Kalıplaşmış yanlış bilgiler bunlar, IPS panel bu kadar kötü göstermez diye bir şey yok. Koşullar sağlanırsa VA'dan da TN'den de kötü renk kalitesine sahip olabilir.

Lenovonun sitesinden baktıysanız, ben de baktım fakat benim kullandığım model yoktu, onun son 3 harfi eksik olanı vardı.
Son 3 harfi eksik olan sizin laptopunuz zaten.

Kullandığınız modelin Türkiye'de %100 sRGB panelli konfigürasyonuna sahip 2 tane stok kodu var:

• 20VE00FSTX
• 20VE00FTTX

Bunlar dışında Türkiye'ye getirilen cihazlarda %100 sRGB değil %45 NTSC panel bulunmakta.

Epey'de 100% sRGB gözüküyor.
Epey güvenilir bir kaynak değil.
 
Kalıplaşmış yanlış bilgiler bunlar, IPS panel bu kadar kötü göstermez diye bir şey yok. Koşullar sağlanırsa VA'dan da TN'den de kötü renk kalitesine sahip olabilir.


Son 3 harfi eksik olan sizin laptopunuz zaten.

Kullandığınız modelin Türkiye'de %100 sRGB panelli konfigürasyonuna sahip 2 tane stok kodu var:

• 20VE00FSTX
• 20VE00FTTX

Bunlar dışında Türkiye'ye getirilen cihazlarda %100 sRGB değil %45 NTSC panel bulunmakta.


Epey güvenilir bir kaynak değil.
Ama benim kullandığım modelin sonunda A12 de var, rami 8 gb değil 16 gb ve 256 gb değil 1 tb ssd var.
 
O yüzden stok kodunda ekstra harfler var.
Anladım çok teşekkürler. Peki şimdi epey'in güvenilir olmadığını söylediniz, ben 1 ay sonra renkleri güzel gösteren bir monitör almak istediğimde araştırmamı nereden yürütebilirim?
 
Başlata tıkla intel yaz intel kontrol merkezi diye bir şey cıkarsa ondada renk ayarları vardı sanırım
Evet var. Oradan doygunluğu fulleyip kullanıyorum. 1 ay sonra monitör aldığım zaman böyle kaçak yöntemlerle kullanmaya gerek kalmaz umarım.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,157
Mesajlar
11,074,147
Üyeler
198,072
Son üye
umitd
Geri
Top