Neler Yeni

Exon 125 ve Uzun Yol Hakkında

Wilfaelor

80+
Katılım
20 Kasım 2024
Mesajlar
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Berk Can
Büyük küçük herkese selamlar. :)

Mondial Exon 125 marka model motosiklete sahibim, alalı 3 hafta oluyor ve 310 KM'ye gelmiş bulunmaktayım. İyi bir Rodaj dönemi geçiriyorum, sabit devirlerde gitmiyorum, motoru zorlamıyorum ve 50'yi aşmadım hiç. Motorda hiçbir problem yok, cayır cayır gidiyor, 500 KM bakımına yaklaşmak üzereyim.

Sorum şu, tecrübeli büyüklerim küçüklerim yardımcı olursa sevinirim. İstanbul'dan Sakarya'ya gitmek istiyorum motorumla, uzun yol deneyimlemek istiyorum, ancak bunun için 500 KM bakımını beklemek istiyorum, MOTUL marka yağ kullanmaya başlayacağım, ayrıca bakım kitapçığında ayarı yapılacak parçaların da ayarını yaptırmak istiyorum. Sizce 500 KM bakımından sonra motoru uzun yola çıkarmalı mıyım? Motora zarar verir mi? Uzun yolda ne sıklıkla devir değiştirmeliyim ve 500 KM'den sonra hangi hızlarda seyir almalıyım?

Şehir içi oldukça deneyimli bir sürücüyüm, ailemin motosikleti ile 4000+'den fazla kilometre yaptım İstanbul içinde, ancak uzun yol tecrübem olmadı, 175 KM ne kadar uzun yol sayılırsa artık bir yerden başlamak istiyorum, şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim. :)
 

CoNKeR

80+ Bronze
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
714
Merhaba dostum,
Ben birkaç konuya cevap vereyim, bunlar 13 yıldır motor kullanan biri olarak benim düşüncelerimdir.
Uzun yol meselesine gelecek olursak,
  • Motoruna hiç bir şey olmaz (normal şartlar altında, Çin kalitesizliğini göz ardı ediyorum)
  • Bir motosiklet uzun yola gidecekse bence, en az 120-130km hız yapabilmeli. Nedenini şöyle açıklayayım. Defalarca başıma geldi. Bir tır arkandan hızlı biçimde geliyor (90-100km hız ile) ve seni sıkıştırıyor, önündeki aracı geçmek istiyorsun, o da yaklaşık 80-90 ile gidiyor fakat motorun gitmediği için onu geçemiyorsun. Otoyoldaki en yavaş araç sen olduğun için sağ şeritte bile seni sürekli taciz ediyorlar, gitsene ne bekliyorsun diye ama senin motorun gitmiyor. O zaman seni sıkıştırıyorlar, emniyet şeridine atmaya çalışıyorlar vesaire vesaire. Rahmetli AEA'nın da dediği gibi bir motosiklet akan trafikten %10 daha hızlı olmalı. Otoyollarda da herkes 100-110 civarı gittiği için senin güvenli bir seyahatin için, gerektiğinde motor 120-130'lara çıkabilmeli. 1 defa tecrübe edersen ne dediğimi daha iyi anlayabilirsin.
  • Tecrübe için bence çık ve o 175km yolu yap, sonrasında Japon olmuyorsa bir Hint malı motor almaya bak. Bana soracak olursan da 200cc bir motor olsun.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,005
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,325
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Merhaba dostum,
Ben birkaç konuya cevap vereyim, bunlar 13 yıldır motor kullanan biri olarak benim düşüncelerimdir.
Uzun yol meselesine gelecek olursak,
  • Motoruna hiç bir şey olmaz (normal şartlar altında, Çin kalitesizliğini göz ardı ediyorum)
  • Bir motosiklet uzun yola gidecekse bence, en az 120-130km hız yapabilmeli. Nedenini şöyle açıklayayım. Defalarca başıma geldi. Bir tır arkandan hızlı biçimde geliyor (90-100km hız ile) ve seni sıkıştırıyor, önündeki aracı geçmek istiyorsun, o da yaklaşık 80-90 ile gidiyor fakat motorun gitmediği için onu geçemiyorsun. Otoyoldaki en yavaş araç sen olduğun için sağ şeritte bile seni sürekli taciz ediyorlar, gitsene ne bekliyorsun diye ama senin motorun gitmiyor. O zaman seni sıkıştırıyorlar, emniyet şeridine atmaya çalışıyorlar vesaire vesaire. Rahmetli AEA'nın da dediği gibi bir motosiklet akan trafikten %10 daha hızlı olmalı. Otoyollarda da herkes 100-110 civarı gittiği için senin güvenli bir seyahatin için, gerektiğinde motor 120-130'lara çıkabilmeli. 1 defa tecrübe edersen ne dediğimi daha iyi anlayabilirsin.
  • Tecrübe için bence çık ve o 175km yolu yap, sonrasında Japon olmuyorsa bir Hint malı motor almaya bak. Bana soracak olursan da 200cc bir motor olsun.
Hocam denk gelmişken sorayım yaza doğru bende motor değiştirmek istiyorum 80 lik scooter var şuanda onu satıp geçeceğim 2. el ns125 düşündüm ama bu dediklerinizi yaşadığımdan scooterda, ns125 te kararsız kaldım ns200 alsam ehliyet yetmiyor bende uzun yol yapmayı düşünüyorum bi fikir verirseniz sevinirim.
 

CoNKeR

80+ Bronze
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
714
Hocam denk gelmişken sorayım yaza doğru bende motor değiştirmek istiyorum 80 lik scooter var şuanda onu satıp geçeceğim 2. el ns125 düşündüm ama bu dediklerinizi yaşadığımdan scooterda, ns125 te kararsız kaldım ns200 alsam ehliyet yetmiyor bende uzun yol yapmayı düşünüyorum bi fikir verirseniz sevinirim.
A2 veya A alabilme durumu yoksa, yapacak bişey yok, NS125i kullandım güzel motor, ama dediğimiz sıkıntıları 80'lik scooter kadar olmasa da yaşayacaksın. NS125 öneririm güzel motor, ama işte 30-40km den daha uzun yollarda tehlikeli olabilir. Bütçede sıkıntı yoksa temizlerinden CBR125 veya CB125 (naked) alabilirsin daha iyi gidiyorlar ve daha kaliteliler.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,005
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,325
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
A2 veya A alabilme durumu yoksa, yapacak bişey yok, NS125i kullandım güzel motor, ama dediğimiz sıkıntıları 80'lik scooter kadar olmasa da yaşayacaksın. NS125 öneririm güzel motor, ama işte 30-40km den daha uzun yollarda tehlikeli olabilir. Bütçede sıkıntı yoksa temizlerinden CBR125 veya CB125 (naked) alabilirsin daha iyi gidiyorlar ve daha kaliteliler.
şuanda aralıkta teorik sınava gireceğim a1 için, scooter da olsa polis adam öttürmeye yer arıyor diye alıyorum yoksa a2 beklerdim (tam dolu dolu 18 olmama 2.5 ay kaldı) eylülde üniversite kazanırsam eğer çanakkale yazacağım aşağı yukarı burdan 250 km ondan 125 likte çekincem oluyor ns200 almak çekici geliyor eylüle kadar a2 ye yükseltirim o zamana kadarda kaçak gezerim gene diye düşündüm ne dersiniz? (Ekipmanım tam ondan yana sıkıntı yok)
 

CoNKeR

80+ Bronze
Katılım
25 Mart 2020
Mesajlar
714
şuanda aralıkta teorik sınava gireceğim a1 için, scooter da olsa polis adam öttürmeye yer arıyor diye alıyorum yoksa a2 beklerdim (tam dolu dolu 18 olmama 2.5 ay kaldı) eylülde üniversite kazanırsam eğer çanakkale yazacağım aşağı yukarı burdan 250 km ondan 125 likte çekincem oluyor ns200 almak çekici geliyor eylüle kadar a2 ye yükseltirim o zamana kadarda kaçak gezerim gene diye düşündüm ne dersiniz? (Ekipmanım tam ondan yana sıkıntı yok)
Yaşın daha çok genç, ne olur kaçak kullanma. Ehliyetini almadan binme.
Trafikte senin yüzünden bir çocuğun başına bir şey gelse, bunun vicdan azabını nasıl taşırsın bir ömür?
Senin başına bişey gelse ailen ne kadar üzülmez mi?
Gençken kan hızlı akıyor, hiçbir şey olmayacakmış, ölümsüzmüşüz gibi hissediyoruz ama öyle değil. Ben olsam üniversite için motor alma, üniversiteden sonra al derdim.
Üzgünüm üniversite yıllarında benım motorum vardı (Kütahya'da) ama babam üniversiteme göndermedi onunla (istanbula). Deli gibi kızmıştım babama, ama ben baba olunca anladım ki çok haklıymış. Kan'ın çok hızlı aktığı zamanlarda kontrolsüz bir biçimde motor verilmemeli (Ekipmanım benim de vardı, ama sağ bileğimi adrenalinimi kontrol edebilecek bir şey yoktu.)

50-60 yaşında gibi konuştum biliyorum ama sadece şunu demek istiyorum.
Hayatının bir anda alt üst olabileceğini, anlayamayacak yaştasın.

Ehliyetsiz binme, illa alacağım motor diyorsan da A1 ehliyet varken NS125 al.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,005
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,325
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Yaşın daha çok genç, ne olur kaçak kullanma. Ehliyetini almadan binme.
Trafikte senin yüzünden bir çocuğun başına bir şey gelse, bunun vicdan azabını nasıl taşırsın bir ömür?
Senin başına bişey gelse ailen ne kadar üzülmez mi?
Gençken kan hızlı akıyor, hiçbir şey olmayacakmış, ölümsüzmüşüz gibi hissediyoruz ama öyle değil. Ben olsam üniversite için motor alma, üniversiteden sonra al derdim.
Üzgünüm üniversite yıllarında benım motorum vardı (Kütahya'da) ama babam üniversiteme göndermedi onunla (istanbula). Deli gibi kızmıştım babama, ama ben baba olunca anladım ki çok haklıymış. Kan'ın çok hızlı aktığı zamanlarda kontrolsüz bir biçimde motor verilmemeli (Ekipmanım benim de vardı, ama sağ bileğimi adrenalinimi kontrol edebilecek bir şey yoktu.)

50-60 yaşında gibi konuştum biliyorum ama sadece şunu demek istiyorum.
Hayatının bir anda alt üst olabileceğini, anlayamayacak yaştasın.

Ehliyetsiz binme, illa alacağım motor diyorsan da A1 ehliyet varken NS125 al.
araba fiyatları bu kadar yüksek olmasaydı araba alma niyetim vardı ancak fiyatlar sağolsun eli yüzü düzgün arabalar 350-400 bin arasında olabildiğince yaya olmayan tenha yerlerden gidip geliyorum işe hem polis sebebiyle hemde yollar daha sakin oluyor diye.
 

Wilfaelor

80+
Katılım
20 Kasım 2024
Mesajlar
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Berk Can
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Merhaba dostum,
Ben birkaç konuya cevap vereyim, bunlar 13 yıldır motor kullanan biri olarak benim düşüncelerimdir.
Uzun yol meselesine gelecek olursak,
  • Motoruna hiç bir şey olmaz (normal şartlar altında, Çin kalitesizliğini göz ardı ediyorum)
  • Bir motosiklet uzun yola gidecekse bence, en az 120-130km hız yapabilmeli. Nedenini şöyle açıklayayım. Defalarca başıma geldi. Bir tır arkandan hızlı biçimde geliyor (90-100km hız ile) ve seni sıkıştırıyor, önündeki aracı geçmek istiyorsun, o da yaklaşık 80-90 ile gidiyor fakat motorun gitmediği için onu geçemiyorsun. Otoyoldaki en yavaş araç sen olduğun için sağ şeritte bile seni sürekli taciz ediyorlar, gitsene ne bekliyorsun diye ama senin motorun gitmiyor. O zaman seni sıkıştırıyorlar, emniyet şeridine atmaya çalışıyorlar vesaire vesaire. Rahmetli AEA'nın da dediği gibi bir motosiklet akan trafikten %10 daha hızlı olmalı. Otoyollarda da herkes 100-110 civarı gittiği için senin güvenli bir seyahatin için, gerektiğinde motor 120-130'lara çıkabilmeli. 1 defa tecrübe edersen ne dediğimi daha iyi anlayabilirsin.
  • Tecrübe için bence çık ve o 175km yolu yap, sonrasında Japon olmuyorsa bir Hint malı motor almaya bak. Bana soracak olursan da 200cc bir motor olsun.
Açıkçası motorumdan memnunum, değiştirmek gibi bir düşüncem yok. Motora iyi bakıldığı sürece Çin modellerinin bile neler yapabildiğini gördüm. Malum Japonların da fiyatları belli, ayrıca Hint motorları da masum değil. Yakın zamanda CC veya model yükseltmeyi düşünmüyorum, yeni zamları bekleyeceğim, kafamda tek bir model var o da JET 14 200I ABS modeli, 4 5 ay içinde geçiş yapacağım, şuan kullandığım motor gayet yeterli ve şık. :)

Hız konusuna gelirsek, 120 -130 KM gibi hızlarda seyir almak gibi bir düşüncem yok, inan 400'lük, 600'lük, 250'lik bile olsa maksimum çıkacağım hız 100, çevremde 50'lik ile bile uzun yola çıkan insanlar var kaçlık olduğu önem göstermeksizin her zaman sıkıştırılıyor motorlar, bu yüzden buna yapılabilecek pek bir şey yok ne kadar korunursam korunayım o hızlarda motor sürmek hoşuma gitmiyor. Maksimum 90 - 100 arası, normalde 80. Ayrıca o dediğin sıkıştırma olayı o kadar olmuyor ya, yani bisikletle bile 500 KM yol yapmış biri olarak söylüyorum. 125'lik ile sıkıntı yaşamayacağımı düşünüyorum, çevremde İstanbul - Sakarya yolunu düzenli olarak yapanlar olduğu için.

Benim daha çok merak ettiklerim hangi devirlerde seyretmeliyim ve ne sıklıkla uzun yolda devir değiştirmeliyim? Rodajda ki bir motoru 175 KM için ne kadar süre dinlendirmeliyim yolda? Gibi teknik konular.

Tavsiyelerin için teşekkür ederim yine de. :)
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,017,742
Mesajlar
9,190,378
Üyeler
161,338
Son üye
dynamicpupil
Top Bottom