Gereksiz bir fps drop

Katılım
14 Kasım 2024
Mesajlar
17
Reaksiyon skoru
5
i5 10400f
rx6600 ekran karti kullaniyorum

cs1.6 crafrise gibi oyunlarda bazi yerlerde normalde 1000-2000fps gezerken anlik olarak fpsim 20ye kitleniyor sebebini cözemedim ne yapmam gerekiyor bu sorunu cözmem icin
sadece bu oyunlarda yaşıyorum lol ve benzeri valorant gibi oyunlarda fpsim stabil yani herhangi bir düşüş yaşamıyorum
 

Ekler

  • 4.png
    4.png
    1.7 MB · Hit: 51
  • 5.PNG
    5.PNG
    1.9 MB · Hit: 52
Fazla fps aldığın için oluyor. Ekran hz inin 5 10 fazlasına sabitle fps i gerisi gereksiz zaten.
 
ben cs 1.6 jailbreak oynuyorum o oyundada fps ne kadar yüksek olursa o kadar hizlanmana yardımcı oluyor craftrise dedigim oyunda 2k fps alırken bazi yerlerde 20fpe kadar düşüyor csdede geçerli bu sorun havada fps göstergesinde 400 500 leri görürken sabit bi anda 20-30a düşüyor
 
Fazla fps aldığın için oluyor. Ekran hz inin 5 10 fazlasına sabitle fps i gerisi gereksiz zaten.
Fps sabitlemek oyunlarda gecikme yaratır. Görüntü düzelir fakat fps oyunlarınca gecikme yaratmasına sebebiyet veridği için oyun deneyimini bozar.
 
ne yapmam gerekiyor benim bu sorun acayip sinirimi bozdu sadece bazi oyunlarda oluyor lol valorant gibi hatta yüksek sistem gereksinimleri isteyen oyunlarda bile hiçbir türlü kasma yaşamıyorum bunlarda yaşıyorum
 
Fps sabitlemek oyunlarda gecikme yaratır. Görüntü düzelir fakat fps oyunlarınca gecikme yaratmasına sebebiyet veridği için oyun deneyimini bozar.
Cs 2 de sabit 148 fps oynuyorum. Ve alakası bile yok. Bende herhangibir gecikme olduğunda üstte yazıyor. Sizin deyiminizle 2 de bir sağ üstte kırmızı yazı çıkması gerekirdi. Alakası bile yok. Ayrıca nvdia denetim masasında bile ekran kartının gösterebileceği max fps i ayarlayabiliyorsunuz.
 
bu işlemci düşük kalıyor, 11400f alman lazım mutlaka
anakartim 10. nesil işlemcileri destekliyor normalde zaten 11400f alicaktim ama destekleyemedigi icin almadim anlamadigim şey su yüksek oyunlarda bile hiç bir türlü kasma yaşamıyorum ama böyle oyunlarda yaşıyorum hatta buraya video atabiliyorsam videolu bir şekilde atsam daha iyi anlarsiniz
 
Cs 2 de sabit 148 fps oynuyorum. Ve alakası bile yok. Bende herhangibir gecikme olduğunda üstte yazıyor. Sizin deyiminizle 2 de bir sağ üstte kırmızı yazı çıkması gerekirdi. Alakası bile yok. Ayrıca nvdia denetim masasında bile ekran kartının gösterebileceği max fps i ayarlayabiliyorsunuz.
Benim bahsettiğim öyle bir şey değil. oyunlarda gecikme değeri 30ms ve üstü olmadığı sürece uyarı vermez. Benim cihazım i9-13980hx var normalde işlemci gecikemsi 7ms iken limitleyince 18 ms lere çıkıyor bundan bahsediyorum.
 
Benim bahsettiğim öyle bir şey değil. oyunlarda gecikme değeri 30ms ve üstü olmadığı sürece uyarı vermez. Benim cihazım i9-13980hx var normalde işlemci gecikemsi 7ms iken limitleyince 18 ms lere çıkıyor bundan bahsediyorum.
Sizin bahsettiğiniz input lag arttırımı vsync dikey eşitleme ile gelişiyor hocam. Burda direk ekran kartının göstereceği fps i kendiniz elinizle ayarlıyorsunuz veya oyunun içinden. Yani oyun o fps den fazla çıkmıyor. Cs de ani ms artışları kaç olursa olsun sağ üstte yazıyor aniden 13 e fırlasa bile. İsterseniz fps_max komutu ile dediğimi deneyin hem sistemi rahatlatmış olursunuz veya nvdia denetim masasından ekran kartının maks çıkacağı fps i sınırlayıp deneyebilirsiniz.
 
Sizin bahsettiğiniz input lag arttırımı vsync dikey eşitleme ile gelişiyor hocam. Burda direk ekran kartının göstereceği fps i kendiniz elinizle ayarlıyorsunuz veya oyunun içinden. Yani oyun o fps den fazla çıkmıyor. Cs de ani ms artışları kaç olursa olsun sağ üstte yazıyor aniden 13 e fırlasa bile. İsterseniz fps_max komutu ile dediğimi deneyin hem sistemi rahatlatmış olursunuz veya nvdia denetim masasından ekran kartının maks çıkacağı fps i sınırlayıp deneyebilirsiniz.
ben o tarafından düşünmedim oyun içi limitlemeden bahsetmiştim. dediğin yöntemi bende bir deneyeyim.
 
ben o tarafından düşünmedim oyun içi limitlemeden bahsetmiştim. dediğin yöntemi bende bir deneyeyim.

Hocam dikey eşitleme çok kötü çalışıyor dediğiniz gibi input lag yapıyor ben oyunlarda limitleme varsa limitleme yapıyorum yoksa ekran kartı limitliyorum dikey eşitleme teknolojisini matah bir şey gibi pazarlıyorlar bide yurtdışında 😂
Cs 1.6 arkadaşın oynadığı oyunda zaten oyun 1000+ fps sonrası krize giriyor hocam bu arada fps_max ile mecbur limitlemesi gerek.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ben o tarafından düşünmedim oyun içi limitlemeden bahsetmiştim. dediğin yöntemi bende bir deneyeyim.

Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim hocam bir çok oyunda test ediyorlar. 100 fps den 90 fps limiti koyuyor ekran kartına ms pubg de 48 den 39 a düşüyor. Dikey eşitleme değil ama nvdia ayarlarına girerseniz fps limit ayarı var. Ekran hz inden 8 9 fazla ayarlamanızı tavsiye ederim. Atıyorum 144 hz ekranınız varsa 148 veya 150 sabitleyebilirsiniz. 280 se 288 290. Ben 144 hz ekrana sahibim ve 148 fps kullanıyorum hem ekran kartı işlemciyi rahatlatıyorum hemde düşük input lagla oynuyorum.
 
Son düzenleme:
söyle bir video atayim daha acıklayıcı olur böyle bir sorun ile karşılaşıyorum buraya video yüklenmiyormuş
 
Geri
Top