Merhabalar. Donanım Arşivi forumunda yeniyim. Başlıktan da olduğu gibi aşırı ısınma ve klavyede takılma problemlerinden dolayı servise verdiğim HP Victus, Servisten geldikten sonra test ettiğimde problemleri hala devam ediyordu.
2024 Ekim ayında aldım bu bilgisayarı. Victus 17 RTX 4070, 16 GB DDR4 RAM ve intel i7-13700H özellikleri bulunan kağıtta mükemmel görünen bir laptop. Kullanmaya başladıktan 6 ay sonra nedense bilgisayarın işlemcisi hiç bir program açık değilken grafik kartı normal olsa da işlemcisi 70-80 civarına çıkıyor. Başlangıçta açılan programları ve RAM veya CPU tüketen hangi program var ise görev yöneticisinden kapatmama rağmen. Oyun oynarken nasıl olduğunu siz hayal edin. Bu ısınma zarfında da fanın hızı doğru bir şekilde artmıyor ve manuel olarak bilgisayarı her zaman maksimum fan hızında tutmam gerekiyor. Aynı zamanda oyun oynarken klavye girişlerinin sürekli kesildiğini fark ettim. Klavye girişleri diyorum çünkü ayrı bir klavye takıp onu kullansam bile bu problem oluyor. Birkaç dakikada bir klavye girişi gecikmesi 2 saniye oluyor. Oyun örneği ile anlatmam gerekirse de hareket ederken karatker bir anda duruyor ve bir anda rastgele yerlere hareket ediyor. Sanırım işlemcisi ile ilgili bir sıkıntı olabilir.
MediaMarkt aracılığı ile aldığım fiziksel bilgisayarı tamire gönderdim. Dilekçemde de bütün problemleri detaylı bir şekilde anlattım. Hatta bilgisayarın kendi başına ısındığının videosunu bile çektim görev yöneticisinde CPU kullanımının 15% olduğunu gösterirken. Ama belge olarak gönderildiği için video göndermemin bir yolu yoktu. Fatura şirkete kesildiği için 20 değil 30 iş günü süreleri vardı. 22. iş gününde aradığım zaman fanının ve topcover'ın değişmesi gerektiğini, parçalardan birinin de sipariş edildiğini ama gelmesini beklemekte olduklarını söylediler. Bunların hepsi çok şükür garanti kapsamında yapılıyordu.
31. iş gününde laptop'un tamirinin bittiğini ve mağazaya geri gönderildiğinin haberini aldım. Mağazadan teslim alıp kontrol ettiğimde de iki parçanın da değiştiğini, termal macununun yenilendiğini, toz alımı yapıldığını (zaten altından da fark ettim tozlarını almışlar) ve genel temizliğinin yapıldığını bildirdiler. Fakat bilgisayarı açıp test ettiğimde hala arkada bir program açık değilken 90 dereceye kadar çıkıyordu. OMEN hub'ın ölçümü yanlıştır diye CoreTemp uygulamasından baktım sıcaklığına. Hala kaynıyordu.
Downwell diye bir oyun ile test ettim bilgisayarı. Çok hızlı bir şekilde hareket ettirmemi gerektiren bir oyun olduğu için. Grafikleri zaten pixel art olan basit bir oyun. Patatesde bile çalışır. Klavye takılırsa hemen fark ederdim. Test ettim ve klavye gerçekten de hala ara sıra takılıyordu. İşin bir komik tarafı eğer OMEN Hub'ı kapatıp açıp ve açılırken oyun oynamaya çalışırsam hem klavye hem de bütün bilgisayar donuyordu. Bu sanırım OMEN Hub ile ilgili değil de genel olarak bilgisayarın aynı anda iki uygulama kaldıramamasıydı sanırım.
Şu an ne yapacağımı pek bilmiyorum. Normalde hiç getirmeyeceklerini sandım çünkü tamir sürecinde anca 7. arayışımda HP'den geri dönüş alabildim. Hiç getirmeyeceklerini sanmıştım o yüzden 31. iş gününde yasal süreçten ilerlemeye kendimi çok hazırlamıştım. Sizce tamire geri mi göndermeliyim? Yoksa yasal süreç başlatabilir miyim? Çünkü ben ilk önce değişim talep etmiştim fakat o da kabul edilmedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
2024 Ekim ayında aldım bu bilgisayarı. Victus 17 RTX 4070, 16 GB DDR4 RAM ve intel i7-13700H özellikleri bulunan kağıtta mükemmel görünen bir laptop. Kullanmaya başladıktan 6 ay sonra nedense bilgisayarın işlemcisi hiç bir program açık değilken grafik kartı normal olsa da işlemcisi 70-80 civarına çıkıyor. Başlangıçta açılan programları ve RAM veya CPU tüketen hangi program var ise görev yöneticisinden kapatmama rağmen. Oyun oynarken nasıl olduğunu siz hayal edin. Bu ısınma zarfında da fanın hızı doğru bir şekilde artmıyor ve manuel olarak bilgisayarı her zaman maksimum fan hızında tutmam gerekiyor. Aynı zamanda oyun oynarken klavye girişlerinin sürekli kesildiğini fark ettim. Klavye girişleri diyorum çünkü ayrı bir klavye takıp onu kullansam bile bu problem oluyor. Birkaç dakikada bir klavye girişi gecikmesi 2 saniye oluyor. Oyun örneği ile anlatmam gerekirse de hareket ederken karatker bir anda duruyor ve bir anda rastgele yerlere hareket ediyor. Sanırım işlemcisi ile ilgili bir sıkıntı olabilir.
MediaMarkt aracılığı ile aldığım fiziksel bilgisayarı tamire gönderdim. Dilekçemde de bütün problemleri detaylı bir şekilde anlattım. Hatta bilgisayarın kendi başına ısındığının videosunu bile çektim görev yöneticisinde CPU kullanımının 15% olduğunu gösterirken. Ama belge olarak gönderildiği için video göndermemin bir yolu yoktu. Fatura şirkete kesildiği için 20 değil 30 iş günü süreleri vardı. 22. iş gününde aradığım zaman fanının ve topcover'ın değişmesi gerektiğini, parçalardan birinin de sipariş edildiğini ama gelmesini beklemekte olduklarını söylediler. Bunların hepsi çok şükür garanti kapsamında yapılıyordu.
31. iş gününde laptop'un tamirinin bittiğini ve mağazaya geri gönderildiğinin haberini aldım. Mağazadan teslim alıp kontrol ettiğimde de iki parçanın da değiştiğini, termal macununun yenilendiğini, toz alımı yapıldığını (zaten altından da fark ettim tozlarını almışlar) ve genel temizliğinin yapıldığını bildirdiler. Fakat bilgisayarı açıp test ettiğimde hala arkada bir program açık değilken 90 dereceye kadar çıkıyordu. OMEN hub'ın ölçümü yanlıştır diye CoreTemp uygulamasından baktım sıcaklığına. Hala kaynıyordu.
Downwell diye bir oyun ile test ettim bilgisayarı. Çok hızlı bir şekilde hareket ettirmemi gerektiren bir oyun olduğu için. Grafikleri zaten pixel art olan basit bir oyun. Patatesde bile çalışır. Klavye takılırsa hemen fark ederdim. Test ettim ve klavye gerçekten de hala ara sıra takılıyordu. İşin bir komik tarafı eğer OMEN Hub'ı kapatıp açıp ve açılırken oyun oynamaya çalışırsam hem klavye hem de bütün bilgisayar donuyordu. Bu sanırım OMEN Hub ile ilgili değil de genel olarak bilgisayarın aynı anda iki uygulama kaldıramamasıydı sanırım.
Şu an ne yapacağımı pek bilmiyorum. Normalde hiç getirmeyeceklerini sandım çünkü tamir sürecinde anca 7. arayışımda HP'den geri dönüş alabildim. Hiç getirmeyeceklerini sanmıştım o yüzden 31. iş gününde yasal süreçten ilerlemeye kendimi çok hazırlamıştım. Sizce tamire geri mi göndermeliyim? Yoksa yasal süreç başlatabilir miyim? Çünkü ben ilk önce değişim talep etmiştim fakat o da kabul edilmedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.