HP Victus 16 – Garanti Süreci ve Hall Effect Soketi Sorunu (Dikkatli Olun!)

Emrekrşm

80+
Katılım
24 Ekim 2021
Mesajlar
8
Reaksiyon skoru
1
Merhaba arkadaşlar,


HP Victus 16-s000 serisi laptopumda stres altındayken (özellikle oyun oynarken veya sistem yoğun çalışırken) cihaz bir anda kendi kendine kapanıyordu. Bu sorun nedeniyle cihazı garantiye gönderdim. Servisin teşhisine göre sorun hall effect sensörü kaynaklıymış. Fakat cihaz bana geri gönderildiğinde fark ettim ki hall sensörüne bağlı soket tamamen sökülmüş.


Evet, bu işlemden sonra cihaz kendi kendine kapanmayı bıraktı. Ama bu kez başka bir problem ortaya çıktı: Artık cihaz kapağı kapattığımda uyku moduna geçmiyor veya kapanmıyor. Yani laptopu çantaya koyduğumda çalışmaya devam ediyor, bu da hem batarya için zararlı hem de güvenlik riski oluşturuyor.


Bu durumu daha da düşündürücü hale getiren şey şu: Hall effect sensörü bir donanım bileşeni ve laptopun temel güvenlik/mekanik fonksiyonlarından birini sağlıyor. Servisin bunu yazılı veya donanımsal bir tamirle değil de tamamen sökerek çözmesi açıkçası bana pek sağlıklı bir çözüm gibi gelmedi.


📌 Buradan herkesi uyarmak istiyorum:
Benim yaşadığım gibi benzer bir sorun yaşayan varsa lütfen dikkatli olsun. Servise gönderdiğinizde ne yapıldığını dikkatle kontrol edin. Bu tür bir müdahale ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.


❓Sizce bu durumda ne yapmalıyım?


  • Cihazı tekrar garantiye mi göndermeliyim?
  • Yoksa doğrudan Tüketici Hakem Heyeti’ne mi başvurmalıyım?
  • Bu tür teknik bir sorunda soketin sökülmesi yasal veya doğru bir çözüm sayılır mı?

🧾 Tüketici Hakem Heyeti sürecini daha önce yaşamış olan var mı? Hangi belgeleri toplamam gerekiyor, süreci nasıl yönetmemi önerirsiniz? Bu konuda tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


Benimle benzer bir durum yaşayan oldu mu? Ciddi bir kullanıcı güvenliği konusu olduğu için bu başlığı açma gereği duydum.


Teşekkürler.
 
Hp Victus 16-S0004NT modelini 17 Mart ta garantiye yolladım Rtx 4070 ekran kartı sıkıntısından ötürü anakartın yenileneceği söylendi. Gelen anakart Rtx 4060 lı olmasının haricinde 20 iş gününü geçmişti. Bu sebepten her iki durum içinde laptopu kabul etmedim. Sıfır laptop yollacaklar bana. Ama şunu bütün bir içtenliğimle söylüyorum HP nin servisi inanılmaz çok kötü.
 
Hp Victus 16-S0004NT modelini 17 Mart ta garantiye yolladım Rtx 4070 ekran kartı sıkıntısından ötürü anakartın yenileneceği söylendi. Gelen anakart Rtx 4060 lı olmasının haricinde 20 iş gününü geçmişti. Bu sebepten her iki durum içinde laptopu kabul etmedim. Sıfır laptop yollacaklar bana. Ama şunu bütün bir içtenliğimle söylüyorum HP nin servisi inanılmaz çok kötü.
Kesinlikle katılıyorum HP globalin konuya el atması gerekiyor
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

Forum istatistikleri

Konular
1,157,509
Mesajlar
10,432,258
Üyeler
183,847
Son üye
bexonway
Geri
Top