JolTuna
80+
- Katılım
- 15 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 181
- Reaksiyon skoru
- 61
Merhaba dostlar bugün sizlere ITOPYA'dan aldığım NZXT Lift ile iade/değişim sürecinde yaşadıklarımı anlatacağım ve bu doğrultuda neler yapmam gerektiği konusunda yardım alacağım.
Arıza ve Arena Teknik Servis
Bundan yaklaşık 1 sene önce 2. el ve sıfır ayarında garantili bir NZXT Lift almıştım. 2 ay önce de scroll problemi yaşamaya başladım ve fareyi Arena Teknik Servise ilettim. Teknik servis inceledi ve bana İade/Değişim hakkı verdiler. Böylece ITOPYA ile iletişime geçtim ve mail yolundan iade/değişim işlemlerini yaptıklarını söylediler.
İade/Değişim Süreci Başlangıcı
Form, fatura vs. hepsini ITOPYA'ya ilettim. Ürün satın alılalı 1.5 yıl geçtiğinden ve o zaman indirimle 600TL gibi bir fiyata alındığından dolayı ilk başta değişim istedim. Muadil veya eşdeğer ürün yok dediler. Dedim "Tamam stoklarınızda aynı ürün veya muadil ürün olduğu zaman değişim yapalım". "Olur, bize arada bir yazabilirsiniz" dediler. 2 hafta boyunca ara ara 1-2 kez "Durum nedir?" diye ulaşmama rağmen hiçbir geri dönüş alamadım. Açıkçası zorla iadeye itildiğimi düşünüyorum. Ki dediğim gibi iade etme gibi bir isteğim hiç yoktu çünkü o zamanın 600TL'si ile bu zamanın 600TL'si arasında dağlar kadar fark var. Şu anda affedersiniz ama 600TL'ye şunu falan alabiliyorsunuz:
Değişimden Vazgeçme ve İade Süreci
El mahkum değişim işinin olmayacağına karar kıldığımda iade işlemlerini başlatmak istiyorum dedim ve ne hikmetse değişimdeki stok sorgulama mailime nazaran hızlı bir geri dönüş aldım
. İlk defa bir ürün için iade yaptığımdan dolayı tecrübesizim ve kendilerine şunu sordum "İade süreci nasıl işliyor, şu an hangi aşamada tam olarak ve iade işlemini alınan karta değil de başka bir karta yapabiliyor muyuz?" Cevap olarak sadece muhasebesel konularda destek olamadıklarını, muhasebe kısmına ayrı mail atmamı istediler. Muhasebe kısmına aynı şekilde mail attım. Cevap olarak "Ödeme yapılan karta iadesi yapılabilir" yazdılar. Çok yarım yamalak bir cevap olarak gördüğüm için "Yani farklı bir hesaba iade alamıyoruz değil mi?" yazdım. Cevap yok. Tekrardan attığım maillere yanıt atarak konuşmayı devam ettirmeyi bıraktım çünkü cevap alamamaya başladım. Tekrar ayrı bir mail yazdım ve her şeyi tek tek anlattım, hangi süreçteyiz diye sordum. "İade işlemi 07.05.2025 tarihinde başlamıştır" diyorlar. Abicim, başladı da siz göremiyor musunuz "iade onaylandı ve banka hesabına geçişi bekleniyor, şu an banka tarafında beklemedesiniz" tarzı bir şey söyleyemiyor musunuz ben anlamıyorum... Her neyse banka hesabı işini geçtim artık, olan oldu dedim ve aldığım kişiye yazdım. "Kusura bakma rahatsız ediyorum böyle böyle bir durum var iade geldiği zaman bana haber verirsen çok sevinirim" şeklinde konuştum, anlaştım.
Günler Geçmesine Rağmen Gelmeyen İade
7 Mayıs'ta başlayan işlem daha hala tamamlanamadı. 3 gün önce muhasebeyle tekrar iletişime geçtim "Bana iadeyi yaptığınıza dair bir görüntü, dekont tarzı bir şey atar mısınız bankayla iletişime geçeceğim" dedim. Muhasebe paneli midir nedir bana oradan bir görüntü attı ve Referans Numarası verdi. Referans numarasıyla birlikte bankayla iletişime geçtim. Böyle bir referans numarası değil direkt olarak hesabınıza gelmesi beklenen bir iade dahi yok dediler. Tekrardan ITOPYA ile iletişime geçtim, maillere iyzico'yu da dahil ettiler. İyzico'nun ise cevabı şu. "Debit card olduğu için normalden biraz daha uzun sürebilir, 14 iş günü içerisinde yatması bekleniyor."
SONUÇ
Bugün itibariyle yaklaşık olarak 12-13 iş günü geçmiş olması gerek, bu zamana kadar gelen giden olmadı. İlk sahibi de bankayla konuştu, banka beklenen bir iade yok dedi. Bunu da kendilerine ilettim. Yani merak ettiğim şey şu: 12 gündür gelmemiş, 14. günde bir anda geliverecekse oh ne güzel ki hiç sanmıyorum. Totalde şaka yapmıyorum totalde 40 kez mailleşmişiz ve sonuç koca bir 0.
Sizce ne yapmam gerekiyor? Görüşleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.
Arıza ve Arena Teknik Servis
Bundan yaklaşık 1 sene önce 2. el ve sıfır ayarında garantili bir NZXT Lift almıştım. 2 ay önce de scroll problemi yaşamaya başladım ve fareyi Arena Teknik Servise ilettim. Teknik servis inceledi ve bana İade/Değişim hakkı verdiler. Böylece ITOPYA ile iletişime geçtim ve mail yolundan iade/değişim işlemlerini yaptıklarını söylediler.
İade/Değişim Süreci Başlangıcı
Form, fatura vs. hepsini ITOPYA'ya ilettim. Ürün satın alılalı 1.5 yıl geçtiğinden ve o zaman indirimle 600TL gibi bir fiyata alındığından dolayı ilk başta değişim istedim. Muadil veya eşdeğer ürün yok dediler. Dedim "Tamam stoklarınızda aynı ürün veya muadil ürün olduğu zaman değişim yapalım". "Olur, bize arada bir yazabilirsiniz" dediler. 2 hafta boyunca ara ara 1-2 kez "Durum nedir?" diye ulaşmama rağmen hiçbir geri dönüş alamadım. Açıkçası zorla iadeye itildiğimi düşünüyorum. Ki dediğim gibi iade etme gibi bir isteğim hiç yoktu çünkü o zamanın 600TL'si ile bu zamanın 600TL'si arasında dağlar kadar fark var. Şu anda affedersiniz ama 600TL'ye şunu falan alabiliyorsunuz:
Değişimden Vazgeçme ve İade Süreci
El mahkum değişim işinin olmayacağına karar kıldığımda iade işlemlerini başlatmak istiyorum dedim ve ne hikmetse değişimdeki stok sorgulama mailime nazaran hızlı bir geri dönüş aldım

Günler Geçmesine Rağmen Gelmeyen İade
7 Mayıs'ta başlayan işlem daha hala tamamlanamadı. 3 gün önce muhasebeyle tekrar iletişime geçtim "Bana iadeyi yaptığınıza dair bir görüntü, dekont tarzı bir şey atar mısınız bankayla iletişime geçeceğim" dedim. Muhasebe paneli midir nedir bana oradan bir görüntü attı ve Referans Numarası verdi. Referans numarasıyla birlikte bankayla iletişime geçtim. Böyle bir referans numarası değil direkt olarak hesabınıza gelmesi beklenen bir iade dahi yok dediler. Tekrardan ITOPYA ile iletişime geçtim, maillere iyzico'yu da dahil ettiler. İyzico'nun ise cevabı şu. "Debit card olduğu için normalden biraz daha uzun sürebilir, 14 iş günü içerisinde yatması bekleniyor."
SONUÇ
Bugün itibariyle yaklaşık olarak 12-13 iş günü geçmiş olması gerek, bu zamana kadar gelen giden olmadı. İlk sahibi de bankayla konuştu, banka beklenen bir iade yok dedi. Bunu da kendilerine ilettim. Yani merak ettiğim şey şu: 12 gündür gelmemiş, 14. günde bir anda geliverecekse oh ne güzel ki hiç sanmıyorum. Totalde şaka yapmıyorum totalde 40 kez mailleşmişiz ve sonuç koca bir 0.
Sizce ne yapmam gerekiyor? Görüşleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.