Yardım ITOPYA İade Eziyeti.

JolTuna

80+
Katılım
15 Mayıs 2022
Mesajlar
181
Reaksiyon skoru
61
Merhaba dostlar bugün sizlere ITOPYA'dan aldığım NZXT Lift ile iade/değişim sürecinde yaşadıklarımı anlatacağım ve bu doğrultuda neler yapmam gerektiği konusunda yardım alacağım.

Arıza ve Arena Teknik Servis
Bundan yaklaşık 1 sene önce 2. el ve sıfır ayarında garantili bir NZXT Lift almıştım. 2 ay önce de scroll problemi yaşamaya başladım ve fareyi Arena Teknik Servise ilettim. Teknik servis inceledi ve bana İade/Değişim hakkı verdiler. Böylece ITOPYA ile iletişime geçtim ve mail yolundan iade/değişim işlemlerini yaptıklarını söylediler.

İade/Değişim Süreci Başlangıcı
Form, fatura vs. hepsini ITOPYA'ya ilettim. Ürün satın alılalı 1.5 yıl geçtiğinden ve o zaman indirimle 600TL gibi bir fiyata alındığından dolayı ilk başta değişim istedim. Muadil veya eşdeğer ürün yok dediler. Dedim "Tamam stoklarınızda aynı ürün veya muadil ürün olduğu zaman değişim yapalım". "Olur, bize arada bir yazabilirsiniz" dediler. 2 hafta boyunca ara ara 1-2 kez "Durum nedir?" diye ulaşmama rağmen hiçbir geri dönüş alamadım. Açıkçası zorla iadeye itildiğimi düşünüyorum. Ki dediğim gibi iade etme gibi bir isteğim hiç yoktu çünkü o zamanın 600TL'si ile bu zamanın 600TL'si arasında dağlar kadar fark var. Şu anda affedersiniz ama 600TL'ye şunu falan alabiliyorsunuz:
1748006384044.webp


Değişimden Vazgeçme ve İade Süreci
El mahkum değişim işinin olmayacağına karar kıldığımda iade işlemlerini başlatmak istiyorum dedim ve ne hikmetse değişimdeki stok sorgulama mailime nazaran hızlı bir geri dönüş aldım :D. İlk defa bir ürün için iade yaptığımdan dolayı tecrübesizim ve kendilerine şunu sordum "İade süreci nasıl işliyor, şu an hangi aşamada tam olarak ve iade işlemini alınan karta değil de başka bir karta yapabiliyor muyuz?" Cevap olarak sadece muhasebesel konularda destek olamadıklarını, muhasebe kısmına ayrı mail atmamı istediler. Muhasebe kısmına aynı şekilde mail attım. Cevap olarak "Ödeme yapılan karta iadesi yapılabilir" yazdılar. Çok yarım yamalak bir cevap olarak gördüğüm için "Yani farklı bir hesaba iade alamıyoruz değil mi?" yazdım. Cevap yok. Tekrardan attığım maillere yanıt atarak konuşmayı devam ettirmeyi bıraktım çünkü cevap alamamaya başladım. Tekrar ayrı bir mail yazdım ve her şeyi tek tek anlattım, hangi süreçteyiz diye sordum. "İade işlemi 07.05.2025 tarihinde başlamıştır" diyorlar. Abicim, başladı da siz göremiyor musunuz "iade onaylandı ve banka hesabına geçişi bekleniyor, şu an banka tarafında beklemedesiniz" tarzı bir şey söyleyemiyor musunuz ben anlamıyorum... Her neyse banka hesabı işini geçtim artık, olan oldu dedim ve aldığım kişiye yazdım. "Kusura bakma rahatsız ediyorum böyle böyle bir durum var iade geldiği zaman bana haber verirsen çok sevinirim" şeklinde konuştum, anlaştım.

Günler Geçmesine Rağmen Gelmeyen İade
7 Mayıs'ta başlayan işlem daha hala tamamlanamadı. 3 gün önce muhasebeyle tekrar iletişime geçtim "Bana iadeyi yaptığınıza dair bir görüntü, dekont tarzı bir şey atar mısınız bankayla iletişime geçeceğim" dedim. Muhasebe paneli midir nedir bana oradan bir görüntü attı ve Referans Numarası verdi. Referans numarasıyla birlikte bankayla iletişime geçtim. Böyle bir referans numarası değil direkt olarak hesabınıza gelmesi beklenen bir iade dahi yok dediler. Tekrardan ITOPYA ile iletişime geçtim, maillere iyzico'yu da dahil ettiler. İyzico'nun ise cevabı şu. "Debit card olduğu için normalden biraz daha uzun sürebilir, 14 iş günü içerisinde yatması bekleniyor."

SONUÇ
Bugün itibariyle yaklaşık olarak 12-13 iş günü geçmiş olması gerek, bu zamana kadar gelen giden olmadı. İlk sahibi de bankayla konuştu, banka beklenen bir iade yok dedi. Bunu da kendilerine ilettim. Yani merak ettiğim şey şu: 12 gündür gelmemiş, 14. günde bir anda geliverecekse oh ne güzel ki hiç sanmıyorum. Totalde şaka yapmıyorum totalde 40 kez mailleşmişiz ve sonuç koca bir 0.

Sizce ne yapmam gerekiyor? Görüşleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Alyx
Merhaba dostlar bugün sizlere ITOPYA'dan aldığım NZXT Lift ile iade/değişim sürecinde yaşadıklarımı anlatacağım ve bu doğrultuda neler yapmam gerektiği konusunda yardım alacağım.

Arıza ve Arena Teknik Servis
Bundan yaklaşık 1 sene önce 2. el ve sıfır ayarında garantili bir NZXT Lift almıştım. 2 ay önce de scroll problemi yaşamaya başladım ve fareyi Arena Teknik Servise ilettim. Teknik servis inceledi ve bana İade/Değişim hakkı verdiler. Böylece ITOPYA ile iletişime geçtim ve mail yolundan iade/değişim işlemlerini yaptıklarını söylediler.

İade/Değişim Süreci Başlangıcı
Form, fatura vs. hepsini ITOPYA'ya ilettim. Ürün satın alılalı 1.5 yıl geçtiğinden ve o zaman indirimle 600TL gibi bir fiyata alındığından dolayı ilk başta değişim istedim. Muadil veya eşdeğer ürün yok dediler. Dedim "Tamam stoklarınızda aynı ürün veya muadil ürün olduğu zaman değişim yapalım". "Olur, bize arada bir yazabilirsiniz" dediler. 2 hafta boyunca ara ara 1-2 kez "Durum nedir?" diye ulaşmama rağmen hiçbir geri dönüş alamadım. Açıkçası zorla iadeye itildiğimi düşünüyorum. Ki dediğim gibi iade etme gibi bir isteğim hiç yoktu çünkü o zamanın 600TL'si ile bu zamanın 600TL'si arasında dağlar kadar fark var. Şu anda affedersiniz ama 600TL'ye şunu falan alabiliyorsunuz:
Alıntıyı görüntüle

Değişimden Vazgeçme ve İade Süreci
El mahkum değişim işinin olmayacağına karar kıldığımda iade işlemlerini başlatmak istiyorum dedim ve ne hikmetse değişimdeki stok sorgulama mailime nazaran hızlı bir geri dönüş aldım :D. İlk defa bir ürün için iade yaptığımdan dolayı tecrübesizim ve kendilerine şunu sordum "İade süreci nasıl işliyor, şu an hangi aşamada tam olarak ve iade işlemini alınan karta değil de başka bir karta yapabiliyor muyuz?" Cevap olarak sadece muhasebesel konularda destek olamadıklarını, muhasebe kısmına ayrı mail atmamı istediler. Muhasebe kısmına aynı şekilde mail attım. Cevap olarak "Ödeme yapılan karta iadesi yapılabilir" yazdılar. Çok yarım yamalak bir cevap olarak gördüğüm için "Yani farklı bir hesaba iade alamıyoruz değil mi?" yazdım. Cevap yok. Tekrardan attığım maillere yanıt atarak konuşmayı devam ettirmeyi bıraktım çünkü cevap alamamaya başladım. Tekrar ayrı bir mail yazdım ve her şeyi tek tek anlattım, hangi süreçteyiz diye sordum. "İade işlemi 07.05.2025 tarihinde başlamıştır" diyorlar. Abicim, başladı da siz göremiyor musunuz "iade onaylandı ve banka hesabına geçişi bekleniyor, şu an banka tarafında beklemedesiniz" tarzı bir şey söyleyemiyor musunuz ben anlamıyorum... Her neyse banka hesabı işini geçtim artık, olan oldu dedim ve aldığım kişiye yazdım. "Kusura bakma rahatsız ediyorum böyle böyle bir durum var iade geldiği zaman bana haber verirsen çok sevinirim" şeklinde konuştum, anlaştım.

Günler Geçmesine Rağmen Gelmeyen İade
7 Mayıs'ta başlayan işlem daha hala tamamlanamadı. 3 gün önce muhasebeyle tekrar iletişime geçtim "Bana iadeyi yaptığınıza dair bir görüntü, dekont tarzı bir şey atar mısınız bankayla iletişime geçeceğim" dedim. Muhasebe paneli midir nedir bana oradan bir görüntü attı ve Referans Numarası verdi. Referans numarasıyla birlikte bankayla iletişime geçtim. Böyle bir referans numarası değil direkt olarak hesabınıza gelmesi beklenen bir iade dahi yok dediler. Tekrardan ITOPYA ile iletişime geçtim, maillere iyzico'yu da dahil ettiler. İyzico'nun ise cevabı şu. "Debit card olduğu için normalden biraz daha uzun sürebilir, 14 iş günü içerisinde yatması bekleniyor."

SONUÇ
Bugün itibariyle yaklaşık olarak 12-13 iş günü geçmiş olması gerek, bu zamana kadar gelen giden olmadı. İlk sahibi de bankayla konuştu, banka beklenen bir iade yok dedi. Bunu da kendilerine ilettim. Yani merak ettiğim şey şu: 12 gündür gelmemiş, 14. günde bir anda geliverecekse oh ne güzel ki hiç sanmıyorum. Totalde şaka yapmıyorum totalde 40 kez mailleşmişiz ve sonuç koca bir 0.

Sizce ne yapmam gerekiyor? Görüşleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.
İlk sahibini bulup rica etmen lazım yoksa alamazsın benim bildiğim para iadesi
 
İlk sahibini bulup rica etmen lazım yoksa alamazsın benim bildiğim para iadesi
İlk sahibi ile iletişime geçtim zaten. Böyle bir durum var para senin hesabına gelecek vesaire dedim. Ürünün kutu içeriği de tamamiyle bende, mesela faturası vesaire bende zaten.
 
İlk sahibi ile iletişime geçtim zaten. Böyle bir durum var para senin hesabına gelecek vesaire dedim. Ürünün kutu içeriği de tamamiyle bende, mesela faturası vesaire bende zaten.
Sende olması farketmez ödemeyi onun hesabına yapıyorlar sende ondan alıcaksın bitti gitti
 
2-3 Yıl önce İtopyadan bir klavye almıştım. Çok geçmeden klavyedeki bazı tuşlarda çift tıklama veya takılma gibi sorunlar çıkmaya başlamıştı. İade veya değişim için itopya ile iletişime geçmeye çalıştım ilk attığım maile cevap vermediler 1 hafta sonra tekrar yazdım o mailime de cevap vermediler bende aramaya karar verdim aradığımda sıranız 50 lütfen bekleyiniz dendi biraz bekledim yaklaşık 10-15dk sonra sıram 49a düşmüştü ben de vazgeçip kapattım. Daha sonra direkt klavyeyi aldığım itopya mağazasına gittim orda itopya genel destek mailine attıysanız cevap vermezler (ne alakaysa) şu şu maile atın deyip o mağazanın kendi destek mailini verdiler ve oraya faturayı vs. attım daha sonra o maile 1-2 gün içinde döndüler ve klavyenin Türkiye distribütör şirketi ile iletişime geçmemi söylediler öyle yaparsam işlem daha çok hızlanırmış tamam dedim mail attım ve o şirket 10dk içinde bana geri dönüp whatsapp üzerinden iletişime geçtiler işlemlerimi çok hızlı hallettiler klavyeyi de direkt oraya yolladım. 1-2 gün içinde ürün değişimi veya iade talebi yapılabilir yani kullanıcı hatası olmadığı sonucuna vardılar ve itopyaya yollamam için bir belge yolladılar. İtopyaya bu belgeyi yolladım yine birkaç gün bekledikten sonra yanıt alabildim ürün ellerinde kalmadığı için değişim yapamayacaklarını istersem muadilini yollayacaklarını söylediler muadillerini sorduğumda benim klavyemin yaklaşık yarı değerinde klavyeler önerdiler ben de bunu kabul etmedim normalde bilirkişiye vs. gidince daha denk ürün öneriliyor ama o kadar uzun süre klavyemi kullanamadım ki artık bir an önce değişmek istiyordum o yüzden üstüne o zamanın kuru ile 11 dolar gibi bir para ödeyip klavyenin bir üst modelini aldım. O günden beri kendim de çevremdekilere de itopyadan ürün aldırtmıyorum. Tabi kesinlikle memnun kalanlar vardır ancak ben hiç memnun kalmadım üstüne pişman oldum. İtopya gidip yayıncılara sponsor olmaya devam etsin. :D

Biraz uzun olmuş yazı ama her şey aklımda kalmış nasıl sinir olduysam o an :D
 
Sende olması farketmez ödemeyi onun hesabına yapıyorlar sende ondan alıcaksın bitti gitti
Tamam hocam o faslı geçtik zaten iade işini kabul ettim. İlk sahibiyle de konuştum. Olay şu anda iadenin gelmemesi ve sürecin rezaleti benim için
 
2-3 Yıl önce İtopyadan bir klavye almıştım. Çok geçmeden klavyedeki bazı tuşlarda çift tıklama veya takılma gibi sorunlar çıkmaya başlamıştı. İade veya değişim için itopya ile iletişime geçmeye çalıştım ilk attığım maile cevap vermediler 1 hafta sonra tekrar yazdım o mailime de cevap vermediler bende aramaya karar verdim aradığımda sıranız 50 lütfen bekleyiniz dendi biraz bekledim yaklaşık 10-15dk sonra sıram 49a düşmüştü ben de vazgeçip kapattım. Daha sonra direkt klavyeyi aldığım itopya mağazasına gittim orda itopya genel destek mailine attıysanız cevap vermezler (ne alakaysa) şu şu maile atın deyip o mağazanın kendi destek mailini verdiler ve oraya faturayı vs. attım daha sonra o maile 1-2 gün içinde döndüler ve klavyenin Türkiye distribütör şirketi ile iletişime geçmemi söylediler öyle yaparsam işlem daha çok hızlanırmış tamam dedim mail attım ve o şirket 10dk içinde bana geri dönüp whatsapp üzerinden iletişime geçtiler işlemlerimi çok hızlı hallettiler klavyeyi de direkt oraya yolladım. 1-2 gün içinde ürün değişimi veya iade talebi yapılabilir yani kullanıcı hatası olmadığı sonucuna vardılar ve itopyaya yollamam için bir belge yolladılar. İtopyaya bu belgeyi yolladım yine birkaç gün bekledikten sonra yanıt alabildim ürün ellerinde kalmadığı için değişim yapamayacaklarını istersem muadilini yollayacaklarını söylediler muadillerini sorduğumda benim klavyemin yaklaşık yarı değerinde klavyeler önerdiler ben de bunu kabul etmedim normalde bilirkişiye vs. gidince daha denk ürün öneriliyor ama o kadar uzun süre klavyemi kullanamadım ki artık bir an önce değişmek istiyordum o yüzden üstüne o zamanın kuru ile 11 dolar gibi bir para ödeyip klavyenin bir üst modelini aldım. O günden beri kendim de çevremdekilere de itopyadan ürün aldırtmıyorum. Tabi kesinlikle memnun kalanlar vardır ancak ben hiç memnun kalmadım üstüne pişman oldum. İtopya gidip yayıncılara sponsor olmaya devam etsin. :D

Biraz uzun olmuş yazı ama her şey aklımda kalmış nasıl sinir olduysam o an :D
Bakın arkadaşlar tüm firmalar için geçerli eğer garantiye yollayacaksanız garanti firması ile iletişime geçin aldığınız yere değil (eğer aldığınız ürünün içinden garanti belgesi çıkıyorsa) süreç çok daha kısa sürer
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Tamam hocam o faslı geçtik zaten iade işini kabul ettim. İlk sahibiyle de konuştum. Olay şu anda iadenin gelmemesi ve sürecin rezaleti benim için
Onun için yasal bir süre vardı sanırım onlara bir bak vermek zorundalar
 
Bakın arkadaşlar tüm firmalar için geçerli eğer garantiye yollayacaksanız garanti firması ile iletişime geçin aldığınız yere değil (eğer aldığınız ürünün içinden garanti belgesi çıkıyorsa) süreç çok daha kısa sürer
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Onun için yasal bir süre vardı sanırım onlara bir bak vermek zorundalar
Evet öyle ama garanti firması ile işimi hallettikten sonrasında da itopya tarafı işleri uzattı, geç cevap verdi, muadil deyip yarı fiyatlı ürün teklif etti vs. vs. böyle olunca da baya soğuttular kendilerinden.
 
Hocam bilinçsizlik sizi bu duruma sokmuş biraz. Böyle durumlarda markalar hep yıldırmaya gider çünkü bir ürünün muadili yoksa ellerinde daha iyisini vermek zorundalar değişim garantisinde ve bunu istemiyor bu "lavuk"lar. Şikayetvar.com'a gidip detaylı bir şikayet yazın, sonrasında tüketici hakem heyetine e devlet üstünden başvurun. Yasal süreleri ihlal ettiklerini de belirterek detaylı bir şikayet formu yazın. Şikayetvar sitelerin trafiğini çok etkileyen bir yer olduğundan orada böyle problemler görmek müşterileri kaçırıyor bu da firmaları korkutuyor. Daha önce benzer sorunlar yaşadığımda hep böyle çözdüm. Sizin ürün nakit iadesine geçtiği için yapacak pek bir şey olmayabilir ama yine de şikayet etmesi bedava, deneyin şansınızı derim.
 
2-3 Yıl önce İtopyadan bir klavye almıştım. Çok geçmeden klavyedeki bazı tuşlarda çift tıklama veya takılma gibi sorunlar çıkmaya başlamıştı. İade veya değişim için itopya ile iletişime geçmeye çalıştım ilk attığım maile cevap vermediler 1 hafta sonra tekrar yazdım o mailime de cevap vermediler bende aramaya karar verdim aradığımda sıranız 50 lütfen bekleyiniz dendi biraz bekledim yaklaşık 10-15dk sonra sıram 49a düşmüştü ben de vazgeçip kapattım. Daha sonra direkt klavyeyi aldığım itopya mağazasına gittim orda itopya genel destek mailine attıysanız cevap vermezler (ne alakaysa) şu şu maile atın deyip o mağazanın kendi destek mailini verdiler ve oraya faturayı vs. attım daha sonra o maile 1-2 gün içinde döndüler ve klavyenin Türkiye distribütör şirketi ile iletişime geçmemi söylediler öyle yaparsam işlem daha çok hızlanırmış tamam dedim mail attım ve o şirket 10dk içinde bana geri dönüp whatsapp üzerinden iletişime geçtiler işlemlerimi çok hızlı hallettiler klavyeyi de direkt oraya yolladım. 1-2 gün içinde ürün değişimi veya iade talebi yapılabilir yani kullanıcı hatası olmadığı sonucuna vardılar ve itopyaya yollamam için bir belge yolladılar. İtopyaya bu belgeyi yolladım yine birkaç gün bekledikten sonra yanıt alabildim ürün ellerinde kalmadığı için değişim yapamayacaklarını istersem muadilini yollayacaklarını söylediler muadillerini sorduğumda benim klavyemin yaklaşık yarı değerinde klavyeler önerdiler ben de bunu kabul etmedim normalde bilirkişiye vs. gidince daha denk ürün öneriliyor ama o kadar uzun süre klavyemi kullanamadım ki artık bir an önce değişmek istiyordum o yüzden üstüne o zamanın kuru ile 11 dolar gibi bir para ödeyip klavyenin bir üst modelini aldım. O günden beri kendim de çevremdekilere de itopyadan ürün aldırtmıyorum. Tabi kesinlikle memnun kalanlar vardır ancak ben hiç memnun kalmadım üstüne pişman oldum. İtopya gidip yayıncılara sponsor olmaya devam etsin. :D

Biraz uzun olmuş yazı ama her şey aklımda kalmış nasıl sinir olduysam o an :D
Uzun yazdığın iyi olmuş hocam hiç sıkıntı yok ben de uzun yazdım öbür türlü detayları atlarsam kendimi ifade edemem. NZXT tarafında süreci hızlandırmak için kiminle iletişime geçmek gerek bilmiyorum. Muadil ve eşdeğeri konusunda rezil bir firma. Muadili neye göre hesaplanıyor onu da bilmiyorum bu arada. Fiyata göre mi? Özelliklerine ve parçalarına göre mi acaba? Ve evet hem destek hattından hem de mail tarafından geri dönüş almak çok zor. Öncesinde iade için maile yazacağımı bilmediğimden ben de aradım ve benim de sıram 50'lerdeydi. 1-1.5 saat telefonu kenara koydum ki telefonda oled yanığı olmuş :D Neyse 1,5 saatin sonunda da sonuç 0 ve maile yazın dediler yazdık. Biliyorum yoğun olabilirler binlerce kişiyle mail üzerinden konuşuyor olabilirler fakat daha fazla özen göstermeleri gerek. Geri dönüş hızı 0, tekdüze ve yarım yamalak cevaplar falan. Ağızlarından iade süreci ile ilgili laf alacağım diye öldüm öldüm dirildim resmen.

Yemin ederim 3-5 farklı mail dalında toplam 40 kez mesajlaşılmış ve ortada afedersiniz ama bir bok yok. Neden böyleler anlam veremiyorum, bende mi bir hata var acaba lütfen söylesin biri de tecrübelenelim aynı eşşekliği bir daha yapmayalım. Şu anda kendimde gördüğüm tek hata ve eşşeklik ITOPYA ile ilişkili bir ürünü almış olmam diyebilirim :D
 
Evet öyle ama garanti firması ile işimi hallettikten sonrasında da itopya tarafı işleri uzattı, geç cevap verdi, muadil deyip yarı fiyatlı ürün teklif etti vs. vs. böyle olunca da baya soğuttular kendilerinden.
Hepsi aynı hocam en son thh diyorsun öyle akıllanıyorlar şanslarını deniyo firmaların hepsi
 
Hocam bilinçsizlik sizi bu duruma sokmuş biraz. Böyle durumlarda markalar hep yıldırmaya gider çünkü bir ürünün muadili yoksa ellerinde daha iyisini vermek zorundalar değişim garantisinde ve bunu istemiyor bu "lavuk"lar. Şikayetvar.com'a gidip detaylı bir şikayet yazın, sonrasında tüketici hakem heyetine e devlet üstünden başvurun. Yasal süreleri ihlal ettiklerini de belirterek detaylı bir şikayet formu yazın. Şikayetvar sitelerin trafiğini çok etkileyen bir yer olduğundan orada böyle problemler görmek müşterileri kaçırıyor bu da firmaları korkutuyor. Daha önce benzer sorunlar yaşadığımda hep böyle çözdüm. Sizin ürün nakit iadesine geçtiği için yapacak pek bir şey olmayabilir ama yine de şikayet etmesi bedava, deneyin şansınızı derim.
Haklısınız bilinçsizlik ve tecrübesizlik beni inanılmaz kötü duruma düşürdü bunu çok rahat söyleyebilirim. "Tecrübelendik" diye teselli edebilirim en fazla kendimi. Evet şikayetvar üzerinden şikayet oluşturacağım fakat kendi kendime sabrımı o kadar zorluyor, inancımı yüksek tutmaya çalışıyor ve firmayı zan altında bırakmamak adına şikayet için 14 günün geçmesini bekliyorum diyebilirim. Bir de bu hizmetlerin belli politikaları, tüketicilerin firmalar tarafından tanınan belli hakları vardı ama onları bulamıyorum bir türlü. Örneğin ürünü en fazla şu kadar iş günü teknik serviste bekletebiliriz, olası bir gecikmede mağdur olmamanız adına bir ürün gönderebiliriz gibisinden politikalar olur mesela ama ne ITOPYA'da ne de Arena Teknik'te bu politikalara bir türlü erişemedim. Süreçte neleri ihlal ettiklerini de bilemiyorum yani tam olarak.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,097,486
Mesajlar
9,870,579
Üyeler
174,562
Son üye
Kensuaa
Geri
Top