Neler Yeni

İtopya Servis Değişim Kararı

YURTSEVENGAMER

80+ Silver
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2,407
Yaklaşık 2 hafta önce sistemimi servise verdim. Sıvı soğutması arızalıydı zaten oradaki müşteri temsilcisi de kontrol edince ağrızalı olduğunu anladı ve sıvı soğutucuyu servise yolladılar. Bugün telefonla arandım, servisten değişim kararı çıkmış fakat aynı sıvı soğutucudan ellerinde bulunmuyormuş. Fatura tutrarına üstüne ekleyerek değişim yapılabilirmiş. Fakat sıvı soğutucunun fatura fiyatı 630 tl çünkü aldığım sistem kampanyalıydı. İtopya sitesinde de fiyatlar aşırı pahalı olduğu için, ürün iyi olmasa bile en kötü 2k para eklemem gerekiyor.Hiç bu durumu yaşayan var mı? Ne yapmalıyım?

Sistem Özellikleri:
GIGABYTE B450M S2H 3600MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
1 Adet​
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 2.0 8GB GDDR
NZXT KRAKEN M22 RGB 120mm İşlemci Sıvı Soğutucu
NZXT H510 ELITE RGB Tempered Glass USB 3.1 Beyaz M
Silicon Power 16GB (2x8GB) XPOWER Turbine Mavi 320
AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz 32MB Önbellek 6 Çekirdek
GIGABYTE AORUS P750GM 750W 80+ Gold Full Modüler 1
WD 500GB Blue SN570 Gen3x4 M.2 2280 SSD (3500MB Ok
 

Burak Aksoy

80+ Silver
Katılım
5 Ağustos 2020
Mesajlar
2,255
Dahası  
Reaksiyon skoru
847
İsim
Burak
Yaklaşık 2 hafta önce sistemimi servise verdim. Sıvı soğutması arızalıydı zaten oradaki müşteri temsilcisi de kontrol edince ağrızalı olduğunu anladı ve sıvı soğutucuyu servise yolladılar. Bugün telefonla arandım, servisten değişim kararı çıkmış fakat aynı sıvı soğutucudan ellerinde bulunmuyormuş. Fatura tutrarına üstüne ekleyerek değişim yapılabilirmiş. Fakat sıvı soğutucunun fatura fiyatı 630 TL çünkü aldığım sistem kampanyalıydı. İtopya sitesinde de fiyatlar aşırı pahalı olduğu için, ürün iyi olmasa bile en kötü 2k para eklemem gerekiyor.Hiç bu durumu yaşayan var mı? Ne yapmalıyım?

Sistem Özellikleri:
GIGABYTE B450M S2H 3600MHz(OC) DDR4 Soket AM4 M.2
1 Adet
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 2.0 8GB GDDR
NZXT KRAKEN M22 RGB 120mm İşlemci Sıvı Soğutucu
NZXT H510 ELITE RGB Tempered Glass USB 3.1 Beyaz M
Silicon Power 16GB (2x8GB) XPOWER Turbine Mavi 320
AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz 32MB Önbellek 6 Çekirdek
GIGABYTE AORUS P750GM 750W 80+ Gold Full Modüler 1
WD 500GB Blue SN570 Gen3x4 M.2 2280 SSD (3500MB Ok
her yerde bu durum geçerli malesef aynı ürün olmadığı sürece fark vermeniz gerekiyor. Olmadı paranızı iade alıp başka yerden soğutucu da bakabilirsiniz.
 

YURTSEVENGAMER

80+ Silver
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2,407
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
her yerde bu durum geçerli malesef aynı ürün olmadığı sürece fark vermeniz gerekiyor. Olmadı paranızı iade alıp başka yerden soğutucu da bakabilirsiniz.
Hiç itiraz etme şansım yok mu? Servisini falan arasam. Eğer yok diyorsanız güzel bir soğutucu önerebilir misiniz?
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,830
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,787
Yaş
28
İsim
Eren Güven
her yerde bu durum geçerli malesef aynı ürün olmadığı sürece fark vermeniz gerekiyor. Olmadı paranızı iade alıp başka yerden soğutucu da bakabilirsiniz.
Valla endeks bilişim arızalı ekran kartlarını çat diye bi üst modelle değiştiriyodu eskiden. Ekonomik kriz servisleri de vurmuş demek ki
 

ExploiT

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
947
Fiyat farkı vermenize gerek yok. Servis değişim kararı verdiyse size muadil ürün sunulmak zorunda hiç bir fark almadan. Muadili verilecekse fiyat farkı ödemek zorunda değilsiniz. Tüketici kanunu bu şekilde. İtiraz ederseler hakem heyetine başvurabilirsiniz durum lehinize sonuçlanacaktır.
Edit: Üst modelini verselerde fiyat farkı ödemek zorunda değilsiniz.
 

Legolasea

80+
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
160
Dahası  
Reaksiyon skoru
64
İsim
Deniz
ürün hala üretilen bir ürünse tedarik etmek zorunda diye biliyorum.
misli ile alma hakkınız da var sanırım.
aynı modeli veremiyorsa mislini vermeli
ben zamanında hp ye notebook verdim
aynı ürün yoktu bana tercih sundular
ya para iadesi ya da misli ile farklı bir notebook , gönderdiklri notebook özellikleri benim servise verdiğimden daha iyidi bende cihazı seçtim
seçme hakkın var diye biliyorum.
 

YURTSEVENGAMER

80+ Silver
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2,407
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Fiyat farkı vermenize gerek yok. Servis değişim kararı verdiyse size muadil ürün sunulmak zorunda hiç bir fark almadan. Muadili verilecekse fiyat farkı ödemek zorunda değilsiniz. Tüketici kanunu bu şekilde. İtiraz ederseler hakem heyetine başvurabilirsiniz durum lehinize sonuçlanacaktır.
Edit: Üst modelini verselerde fiyat farkı ödemek zorunda değilsiniz.

ürün hala üretilen bir ürünse tedarik etmek zorunda diye biliyorum.
misli ile alma hakkınız da var sanırım.
aynı modeli veremiyorsa mislini vermeli
ben zamanında hp ye notebook verdim
aynı ürün yoktu bana tercih sundular
ya para iadesi ya da misli ile farklı bir notebook , gönderdiklri notebook özellikleri benim servise verdiğimden daha iyidi bende cihazı seçtim
seçme hakkın var diye biliyorum.
Ben de öyle istiyorum ama telefondaki adam da muadiline bakın fiyat farkıyla geçin dedi. Ürün galiba artık üretilmiyor. Galiba itiraz edeceğim
 

ExploiT

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
947
ürün hala üretilen bir ürünse tedarik etmek zorunda diye biliyorum.
misli ile alma hakkınız da var sanırım.
aynı modeli veremiyorsa mislini vermeli
ben zamanında hp ye notebook verdim
aynı ürün yoktu bana tercih sundular
ya para iadesi ya da misli ile farklı bir notebook , gönderdiklri notebook özellikleri benim servise verdiğimden daha iyidi bende cihazı seçtim
seçme hakkın var diye biliyorum.
Evet doğru biliyorsunuz. Seçme hakkı tüketiciye ait. İster değişim ister ücret iadesi. Kesinlikle fark ödemek zorunda değil. Ürünün ithalatçısı(yada yetkili teknik servisi) muadil ürün veya misli ürün vermek zorunda.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben de öyle istiyorum ama telefondaki adam da muadiline bakın fiyat farkıyla geçin dedi. Ürün galiba artık üretilmiyor. Galiba itiraz edeceğim
İtiraz edin hakem heyetine verin size muadil veya misli ürün sunulmadığını belirtin %100 kazanırsınız.
 

YURTSEVENGAMER

80+ Silver
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2,407
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Evet doğru biliyorsunuz. Seçme hakkı tüketiciye ait. İster değişim ister ücret iadesi. Kesinlikle fark ödemek zorunda değil. Ürünün ithalatçısı(yada yetkili teknik servisi) muadil ürün veya misli ürün vermek zorunda.
Mesaj otomatik birleştirildi:


İtiraz edin hakem heyetine verin size muadil veya misli ürün sunulmadığını belirtin %100 kazanırsınız.
İtopya yerine servisi arayıp bu durumu anlatsam belki seçim şansı sunabilirler ne dersiniz?
 

Legolasea

80+
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
160
Dahası  
Reaksiyon skoru
64
İsim
Deniz
Ben de öyle istiyorum ama telefondaki adam da muadiline bakın fiyat farkıyla geçin dedi. Ürün galiba artık üretilmiyor. Galiba itiraz edeceğim
itopya'da Alihan bey var benim en son razer fare değişim sorunumda kendisi yardımcı olmuştu istersen bi onunla görüşmeyi dene.
sonuçta büyük zarar edeceksin bu durumda şuan kabul edersen
ExploiT arkadaşında dediği gibi tüketici hakem heyetine gideceğini de söyle ve gerçekten de git derim sonuç alamazsan
 

ahmetttt5

80+
Katılım
23 Temmuz 2022
Mesajlar
457
Dahası  
Reaksiyon skoru
172
İsim
ahmetttt
Bildiğim kadarıyla aynı üründen ellerinde yoksa bı üst modeliyle vermeliler
 

Legolasea

80+
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
160
Dahası  
Reaksiyon skoru
64
İsim
Deniz
İtopya yerine servisi arayıp bu durumu anlatsam belki seçim şansı sunabilirler ne dersiniz?
yakın zamanra razer farem arızalandı.
itopyaya gönderdim, itopya da arena bilgisayara gönderdi.
arena bilgisayar ise farenin arızalı olduğunu ve değişim/iade formunu itopyaya gönderdiğini iletti. yaklaşık 2 hafta itopya ile sürekli telefon görüşmesi ve mailleşme yolu ile iletişime geçtim ve sonunda aynı farenin kapalı kutusunu temin edebildim.
bırakma peşini derim
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,055,949
Mesajlar
9,495,723
Üyeler
167,746
Son üye
Mikail 37
Top Bottom