Neler Yeni

Kanal istanbul nedir ? ne işe yaricak ? neden yapılıyor ?

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
50 Soruda Kanal İstanbul adlı kitapçığın 17. sorusunda, senin sorduğun soruya cevap verilmiş. Hem onun resmini atıyor, hem de kendi yorumumu yapıyorum.

Alıntıyı görüntüle

İstanbul boğazının güvenli geçiş kapasitesi, yıllık 25.000 gemidir. 1930'lu yıllarda yıllık 3.000 gemi geçiyordu. Günümüzde ise, yıllık 43.000 gemi geçiyor.

Büyük gemiler, Boğaz’da ortalama 14,5 saat bekliyor. Bekleme süresi bazen 3-4 günü buluyor.

Kanal İstanbul yapıldığında, beklemekte olan gemiyi, bekleme süresi olmaksızın Kanal İstanbul'a yönlendirebileceğiz. Oraya ödeyeceği geçiş ücreti, bekleme süresinden dolayı ettiği zararın daha altında kalacağı için, Kanal İstanbul'u tercih edecek gemiler.

Ayrıca, boğazdan geçecek gemi sayısı da her geçen yıl artıyor. 2050 yılında Boğaz’dan geçecek gemi sayısının yılda 78.000 ve 2070 yılında ise 86.000 seviyesinde olması bekleniyor. Gemi geçiş sayılarına bakıldığında, bugün İstanbul Boğazı’nın Panama Kanalı’nın dört katı, Süveyş Kanalı’nın üç katı yoğunluğunda deniz trafiğine sahip olduğu görebilirsin.

Kanal İstanbul'un yapılmadığını düşün. Güvenli geçiş kapasitesi 25.000 civarınca. Bu sayı önümüzdeki yıllarda 86.000'e kadar çıkacak. Geleceğe yatırımdır Kanal İstanbul. Devlet politikasıdır. Vizyonu olmayanlar, gerekliliğini göremez.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Celâl Şengör'de, Roger Smith de, kanal yapımının deprem riski olmadığını açıkladı. Ben sana kaynak gösteriyorum. İktidarı desteklemeyen insanların açıklamasını gösteriyorum. Senin kaynağın nedir?


Dünyadaki yapılmış hangi kanal, iklim dengesini bozmuş? Örnek verebilir misin?


Erdoğan 2011 seçimlerinde Kanal İstanbul'u "Çılgın Proje" olarak tanıttı. Seçim vaadi olarak duyurdu. "Beni seçerseniz, bu çılgın projeyi gerçekleştiririm." dedi. Bu vaadinin arrdından, %49.83 oranında oy alarak seçimi kazandı. Biz ona oy verirken, Kanal İstanbul'u yapma yükümlülüğünü de verdik. Kamuoyunun desteği var yani.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Birisi Katar mı dedi?

Katar'ın dünya üzerinde hangi ülkelere ne kadar yatırım yaptığını biliyor musun?
Süveyş kanalı akdeniz canlı yaşamını bozdu
 

Fevkelade1i

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
1,918
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,059
Yaş
29
İsim
Muhammet Trabzon
2011den bu yana 10 yıl geçmiş hatırladığıma göre TCK'ya göre 7 yıl önce işlediğin suçlardan ceza alabilirsin fazlasından ceza alamazsın onun üstünde 10 yıl geçmiş yani tekrar yapılması gerekiyor bence
Taylan Yıldız'ın yaptığı ankete bak hocam, halkın desteğini görürsün. Tekrar yapılması falan da gerekmiyor. Halk bu projeden memnun değilse, önümüzdeki seçimlerde oy vermez. Memnunsa, yine kazanır Erdoğan.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Petrol gibi yük taşıyan gemiler 500000 tona kadar çıkabilmekteymiş bu da 500000x5.5dan 2.75 milyon dolara denk gelmektedir.
Günlük ücreti 120000 dolar olan bir gemi 14.5 saat kaldığında toplamda 120000/24x14.5tan 72500 dolar kaybeder bu da o fiyatın yanında bir hiç kalıyor
Bu nasıl bir hesaplamadır yahu?

Süveyş kanalı akdeniz canlı yaşamını bozdu
Bu yüzden mi, ikinci Süveşy Kanalını başlattılar?
 

Akiran

80+ Silver
Katılım
28 Aralık 2020
Mesajlar
2,975
50 Soruda Kanal İstanbul adlı kitapçığın 17. sorusunda, senin sorduğun soruya cevap verilmiş. Hem onun resmini atıyor, hem de kendi yorumumu yapıyorum.

Alıntıyı görüntüle

İstanbul boğazının güvenli geçiş kapasitesi, yıllık 25.000 gemidir. 1930'lu yıllarda yıllık 3.000 gemi geçiyordu. Günümüzde ise, yıllık 43.000 gemi geçiyor.

Büyük gemiler, Boğaz’da ortalama 14,5 saat bekliyor. Bekleme süresi bazen 3-4 günü buluyor.

Kanal İstanbul yapıldığında, beklemekte olan gemiyi, bekleme süresi olmaksızın Kanal İstanbul'a yönlendirebileceğiz. Oraya ödeyeceği geçiş ücreti, bekleme süresinden dolayı ettiği zararın daha altında kalacağı için, Kanal İstanbul'u tercih edecek gemiler.

Ayrıca, boğazdan geçecek gemi sayısı da her geçen yıl artıyor. 2050 yılında Boğaz’dan geçecek gemi sayısının yılda 78.000 ve 2070 yılında ise 86.000 seviyesinde olması bekleniyor. Gemi geçiş sayılarına bakıldığında, bugün İstanbul Boğazı’nın Panama Kanalı’nın dört katı, Süveyş Kanalı’nın üç katı yoğunluğunda deniz trafiğine sahip olduğu görebilirsin.

Kanal İstanbul'un yapılmadığını düşün. Güvenli geçiş kapasitesi 25.000 civarınca. Bu sayı önümüzdeki yıllarda 86.000'e kadar çıkacak. Geleceğe yatırımdır Kanal İstanbul. Devlet politikasıdır. Vizyonu olmayanlar, gerekliliğini göremez.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Celâl Şengör'de, Roger Smith de, kanal yapımının deprem riski olmadığını açıkladı. Ben sana kaynak gösteriyorum. İktidarı desteklemeyen insanların açıklamasını gösteriyorum. Senin kaynağın nedir?


Dünyadaki yapılmış hangi kanal, iklim dengesini bozmuş? Örnek verebilir misin?


Erdoğan 2011 seçimlerinde Kanal İstanbul'u "Çılgın Proje" olarak tanıttı. Seçim vaadi olarak duyurdu. "Beni seçerseniz, bu çılgın projeyi gerçekleştiririm." dedi. Bu vaadinin arrdından, %49.83 oranında oy alarak seçimi kazandı. Biz ona oy verirken, Kanal İstanbul'u yapma yükümlülüğünü de verdik. Kamuoyunun desteği var yani.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Birisi Katar mı dedi?

Katar'ın dünya üzerinde hangi ülkelere ne kadar yatırım yaptığını biliyor musun?
Ben 'rant' diyorum sen 'yatırım' diyorsun... Sadece iki tane paylaşılan grafiğe mi inaniyorsun?
Aynen öyle. Dalgaya alıp dursunlar bakalım. Muhalif anketlerde bile Erdoğan seçimi önde götürüyor. İlk defa oy kullanacak olan gençlerin oyunu alıyor. 2023 seçimlerinde çok ağlayacak, şimdiki yorumlarıma gülenler.
Gerçekten Erdoğan'ın Z kuşağından oy aldığını mı düşünüyorsun? Şu anda Z kuşağının tercihi çoğunlukla CHP'ye yönelik.
 

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
Ayrıca, boğazdan geçecek gemi sayısı da her geçen yıl artıyor. 2050 yılında Boğaz’dan geçecek gemi sayısının yılda 78.000 ve 2070 yılında ise 86.000 seviyesinde olması bekleniyor. Gemi geçiş sayılarına bakıldığında, bugün İstanbul Boğazı’nın Panama Kanalı’nın dört katı, Süveyş Kanalı’nın üç katı yoğunluğunda deniz trafiğine sahip olduğu görebilirsin.
Pandemiyle alakası olan bir şey değil eğer okursan o zamanlar teknoloji bu kadar gelişmiş değil gemi yapımı zor ülke kurtuluş savaşından yeni yeni çıkıyor normal değil mi sence bu kadar aralıklı grafik çizmek çok saçma
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu nasıl bir hesaplamadır yahu?
Cevap ver kötü hesaplamaysa hadi bekliyorum

Bu yüzden mi, ikinci Süveşy Kanalını başlattılar?
Zenginlik mi çevre mi sorusu karşısında çevreyi seçen bir ülke görmedim
 

Fevkelade1i

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
1,918
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,059
Yaş
29
İsim
Muhammet Trabzon
Ben 'rant' diyorum sen 'yatırım' diyorsun... Sadece iki tane paylaşılan grafiğe mi inaniyorsun?
Yatırımlara rant diyorsunuz işte... Grafiği okumadın bile sanırım, saçma bir cevap veriyorsun.

Gerçekten Erdoğan'ın Z kuşağından oy aldığını mı düşünüyorsun? Şu anda Z kuşağının tercihi çoğunlukla CHP'ye yönelik.
MetroPOLL Araştırma'nın Kurucusu ve Yöneticisi olan Özer Sencar yalan mı söylüyor?


 

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
Taylan Yıldız'ın yaptığı ankete bak hocam, halkın desteğini görürsün. Tekrar yapılması falan da gerekmiyor. Halk bu projeden memnun değilse, önümüzdeki seçimlerde oy vermez. Memnunsa, yine kazanır Erdoğan.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu nasıl bir hesaplamadır yahu?


Bu yüzden mi, ikinci Süveşy Kanalını başlattılar?
Erdoğan önde getiriyormuş avrasya seçim anketine bak 2. Turda kılıçdaroğlu bile önde
 

LordHasan

80+ Platinum
Katılım
31 Mayıs 2020
Mesajlar
10,708
En İyi Cevap
9
Taylan Yıldız'ın yaptığı ankete bak hocam, halkın desteğini görürsün. Tekrar yapılması falan da gerekmiyor. Halk bu projeden memnun değilse, önümüzdeki seçimlerde oy vermez. Memnunsa, yine kazanır Erdoğan.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu nasıl bir hesaplamadır yahu?


Bu yüzden mi, ikinci Süveşy Kanalını başlattılar?
Objektif bakmak gerekirse başka ankete bakılmalı.
Karşı çıkıyorum veya destekliyorum demiyorum.
Taylan Yıldız' ın anketinde oy 40-50bin oy civarından bir anda yüz binler oy sayısına fırladı
 

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
Objektif bakmak gerekirse başka ankete bakılmalı.
Karşı çıkıyorum veya destekliyorum demiyorum.
Taylan Yıldız' ın anketinde oy 40-50bin oy civarından bir anda yüz binler oy sayısına fırladı
Bir yönlendirme olduğunu düşünüyorum
 

Fevkelade1i

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
1,918
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,059
Yaş
29
İsim
Muhammet Trabzon
Pandemiyle alakası olan bir şey değil eğer okursan o zamanlar teknoloji bu kadar gelişmiş değil gemi yapımı zor ülke kurtuluş savaşından yeni yeni çıkıyor normal değil mi sence bu kadar aralıklı grafik çizmek çok saçma
Okudum, yazı 2017'de yazılmış. Pandemi öncesinda yani. 2007 ile, 2017 yılları arasındaki İstanbul ve Çanakkale boğazları ele alınarak yazılmış. Verilen sayılar, hâlâ İstanbul Boğazının güvenli geçiş kapasitesinin epey üstünde. Kanal İstanbul'un gerekliliğini ortaya koyuyor.

Cevap ver kötü hesaplamaysa hadi bekliyorum
Sayı değerlerini nereden aldın, kaynak göster. Ona göre cevap veririm.

Zenginlik mi çevre mi sorusu karşısında çevreyi seçen bir ülke görmedim
Zengin olmazsan, çevresini koruyabileceğin bir ülken kalmaz Ortadoğu'da. Afganistan ve Irak'ı görüyoruz.
 

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
Objektif bakmak gerekirse başka ankete bakılmalı.
Karşı çıkıyorum veya destekliyorum demiyorum.
Taylan Yıldız' ın anketinde oy 40-50bin oy civarından bir anda yüz binler oy sayısına fırladı
Oy satın alma gibi işlemler olduğu da iddia ediliyor
 

Fevkelade1i

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
1,918
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,059
Yaş
29
İsim
Muhammet Trabzon
Objektif bakmak gerekirse başka ankete bakılmalı.
Karşı çıkıyorum veya destekliyorum demiyorum.
Taylan Yıldız' ın anketinde oy 40-50bin oy civarından bir anda yüz binler oy sayısına fırladı
Taylan Yıldız'ın anketini canlı takip ettim. Kanal İstanbul'u destekleyen oylar düzenli bir şekilde artarken ve hatta fark atarken, desteklemeyen oylar bir anda artış gösterdi.

Erdoğan, Kanal İstanbul'u 2011'den beri vaat ediyor. O zamandan beri katıldığı her seçimi de kazanıyor. Demek ki halk Kanal İstanbul'un yapılmasını istiyormuş. İstemese, Erdoğan yerine başka bir adaya oy verirlerdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Oy satın alma gibi işlemler olduğu da iddia ediliyor
İspat edilemedikten sonra...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Erdoğan önde getiriyormuş avrasya seçim anketine bak 2. Turda kılıçdaroğlu bile önde
Kılıçdaroğlu'nun aday olmaması için CHP'liler bile twit atıyor. Nasıl öndeymiş?
 

LineaTurco

80+ Gold
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
5,127
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,102
İsim
Zeki Müren
Okudum, yazı 2017'de yazılmış. Pandemi öncesinda yani. 2007 ile, 2017 yılları arasındaki İstanbul ve Çanakkale boğazları ele alınarak yazılmış. Verilen sayılar, hâlâ İstanbul Boğazının güvenli geçiş kapasitesinin epey üstünde. Kanal İstanbul'un gerekliliğini ortaya koyuyor.


Sayı değerlerini nereden aldın, kaynak göster. Ona göre cevap veririm.


Zengin olmazsan, çevresini koruyabileceğin bir ülken kalmaz Ortadoğu'da. Afganistan ve Irak'ı görüyoruz.
Tonaj hariç bilgileri kitapçığınızdan tonajı ise güvenilmeyen bir siteden almışım şimdi türk armatörler birliğinden baktım 500000 tonaj yerine 200000 tonaj oluyormuş onu öğrendim 2.75 milyar doları 2.5e bölüp ücretin 1 milyon doların üstünde olduğunu görebilirsiniz bu yine de sizin belirttiğiniz ücretten fazla gelir
 
Top Bottom