Neler Yeni

Kargo ile ürün satarken kargo kaybolursa ne yapmalıyız ?

Düşük bir ihtimal de olsa herkesin başına gelebilecek tatsız bir olaydır kargonun kaybolması. Şimdi size yaşadığım tecrübelerle birlikte neler yapmanız gerektiğini anlatacağım ;

Öncelikle satış öncesinden başlayalım. Alıcı ile X miktarda anlaştınız diyelim. Whatsapp gibi yazılı sosyal medyalardan bu konuşmayı yapmaya özen gösterin ki satış sonrası bir problem olursa elinizde kanıtınız olmalı. Mesajların yedeğini almayı unutmayın, her türlü önlemi almalıyız sonuçta :)

Diyelim ki her şey tamam yapmanız gereken tek şey ürünü kargolamak ve daha sonrasında paranızı almak olsun. Kargo firmasına gidin ve video kaydı başlatın. Video kaydı açıkken ürünü gösterin, ürünü nasıl koruduğunuzu ( Patlayan baloncuk, köpük vs) gösterin ve ürünü kargo poşetine koyup ağzını kapatın kargo çalışanına teslim edin.

Bunların hepsini yaptınız ve 4-5 gün sonra kargo takibi kısmına girdiğiniz zaman eğer ürün birkaç kez dağıtıma çıkmış olarak görünüyor ve alıcı evde olduğu halde kargo gelmiyorsa bilin ki kargonuz kaybolmuştur geçmiş olsun. Ama panik yapmanıza gerek yok çünkü kargo şirketi herhangi bir kusuru durumunda sizin zararınızı karşılamak için her şeyi ayarlamış, sizin üzerinize düşen sakin kalıp doğru adımları atmak olacak.

İlk olarak şunu öğrenelim kargo şirketleri kargoyu nasıl kaybediyor ?

Siz veya şube çalışanı ürünü paketledikten sonra üzerine bir barkot yapıştırılır. Bu barkot üzerinde ürünün nereye gideceği, takip numarası gibi bilgiler yazmaktadır. Eğer aktarma sırasında bu yapıştırılan barkot düşerse yani yerinden çıkarsa sizin ürününüz kayıp kargo durumuna düşer çünkü artık hangi şehre veya hangi kargo şubesine gideceği bilinmemektedir.

Peki neden kargo kayıp olduğu halde sistemde dağıtıma çıkmış olarak görünüyor ?

Bunun tek sebebi sistemin otomatik olarak işlemesinden kaynaklı. Bir nevi resmiyet kaynaklı diyebiliriz.

Kargom kayboldu ve farkına vardım ne yapmalıyım ?

Kargonuzun kayboluğunu farkettiğiniz zaman kargoyu teslim ettiğiniz şubeye gitmelisiniz. Fakat şunu unutmayın ki eğer ürünü gönderdiğiniz tarihten itibaren bir hafta içerisinde kargo şubesine giderseniz kargonuzun bulunma ihtimalini göz önünde bulundurarak sizden beklemenizi rica edeceklerdir. O yüzden kargonuzu teslim ettiğiniz tarihten 1 hafta geçmesini beklemelisiniz. 1 hafta geçtikten sonra kargo şubesine gidiyorsunuz ve alıcı ile olan fiyat konuşmalarınızı veya herhangi bir resmi site üzerinden satış yaptıysanız oradaki satış ekran görüntüsünü ve eğer havale eft yoluyla parayı aldıysanız onun da ekran görüntüsünü alarak kargo şubesine whatsapp üzerinden gönderiyorsunuz. Sonrasında orada bir form dolduruyorsunuz ( Kişisel bilgiler iban numarası vs.). Daha sonra şube çalışanları sizin adınıza tazmin başvurusu açacaklardır.

Peki nedir bu tazmin başvurusu ?

Kargo şirketleri bütün kargolarına sigorta yaparlar, herhangi bir hasar alma veya kayıp durumunda mağdur olmamak için. Bizim kargomuz da kaybolduğu için dolayısıyla zararımızı sigorta şirketi karşılıyor aslında. Tazmin başvurusu da tam olarak bu oluyor. Durumumuz sigorta şirketine kargo firmamız tarafından bildiriliyor ve incelemeye alınıyor. İlk başvuru yaptığınız zaman telefonunuza sms olarak tazmin başvurunuz yapılmıştır tarzına bir bilgilendirme mesajı gönderiyorlar.

Tazmin başvurum olumlu sonuçlandı ne yapmalıyım ?

Eğer tazmin başvurunuz olumlu sonuçlanırsa telefonunuza olumlu sonuçlandığına dair kargo firmanızdan sms gelecektir. Mesajı aldıktan sonra kargo şubenizi arayabilirsiniz. Yaklaşık 2-3 gün sonra sizi tekrardan şubeye çağıracaklardır ve son kez bir form daha dolduracaksınız. Bu sefer geçen ki formdan farklı olarak kimlik fotokopinizi de isteyeceklerdir.

Bu işlem de bittikten yaklaşık 2-4 hafta sonra zararınız iban numaranıza aktarılmış olacaktır. Uzun ve stresli geçen sürenin ardından değer kaybetmiş paranıza kavuşuyorsunuz.

Peki süreç ne kadar sürüyor ?

Süreç en az 2 en fazla 3 ay sürmektedir. Maalesef anlatılması kadar kısa olmuyor. Şube çalışanları da pek uğraşmak istemiyor o yüzden sürekli aramanız gerekiyor aksi takdirde süreç daha da uzayacaktır.

Kargo kaybolduğunda kargo internet sitesinde kargo ne durumda görünüyor ?

2-3 kez dağıtıma çıktıktan sonra satıcıya geri dönmüş olarak görünüyor.

Şimdi gelelim benim yaşadığım kayıp kargo olayına;

Elimde fazladan ram bellek vardı ve bir alıcı ile anlaştık. ürünü sarı siteye param güvende ilanı olarak koydum. 500 tl yazdım ilana. Ben 500 kazanacaktım alan kişi 500+ 50tl sahibinden komisyonu ile ürünü 550 tl'ye alacaktı. 27 Şubat günü ürünü x kargo firmasından kargoladım. Ürün 1-2-3 Mart günleri dağıtıma çıkmış olarak görünüyordu. Kargonun kayıp olduğun farkedince yukarıda anlattıklarımı yaptım ve süreç 22 mart günü başladı ( Telefonuma tazmin başvurusu mesajı geldi)​
Ek olarak param güvende sisteminde ürün bana geri dönmüş olarak göründü ve alıcı sisteme ödediği 550 tl'nin 500 lirasını geri aldı.​
Daha sonra tazmin başvurusunun onaylanmasını bekledim ve 31 mart cuma günü tazmin başvurunuz onaylanmıştır şeklinde bir sms aldım. kargo şubesini aradım ve 3-4 gün sonra beni arayacaklarını söylediler. Ben de beklemeye başladım fakat çalışma hayatım yoğun olduğu için pek ilgilenemedim ve 10 gün sonra tekrar şubeyi aradım. İlk aradığımda telefonuma cevap vermediler başka numaradan arayınca açtılar ve bana gerekli belgelerin o günün sabahı geldiğini söylediler ve beni şubeye çağırdılar. Gittim gerekli işlemleri yaptım ve beklemeye başladım. Zararım olan 500 tl ise 3 mayıs günü hesabıma yattı yani kargoyu şubeye teslim ettiğim tarihten itibaren tam 65 gün sonra :) Sonuç olarak ne oldu, geçen süre zarfında param değer kaybetti ve alıcının ödediği ek 50 tl komisyon havaya gitti :)
 

eyupefe3

80+ Gold
Katılım
5 Şubat 2021
Mesajlar
6,609
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,872
İsim
eyup efe
İlgilendiği Kategoriler
Ekran Kartları - İşlemci
Bu sigorta durumunu daha net açıklar mısın ? İşlemci kargolarken yurtiçi kargoda kargonuz sigortalı mı olsun sigortasız mı gibi bir soru sormuşlardı ekstradan ücreti oluyormuş sigortalının.
 

YusufShn01

80+ Bronze
Katılım
24 Aralık 2020
Mesajlar
1,505
Dahası  
Reaksiyon skoru
635
İsim
Yusuf Emre Şahin
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Bu sigorta durumunu daha net açıklar mısın ? İşlemci kargolarken yurtiçi kargoda kargonuz sigortalı mı olsun sigortasız mı gibi bir soru sormuşlardı ekstradan ücreti oluyormuş sigortalının.
Şahıs olarak ürün gönderirseniz evet ücreti sizden alıyorlar diye biliyorum. Sarı site gibi sitelerden 10-20 tl'lik ilan açarsanız ve alıcı oradan alırsa işiniz daha garanti olur sigorta parasıyla da uğraşmazsınız direkt kargolarsınız.
 
Top Bottom