Yardım Kulaklığı kırsa değişim yaparlar mı?

macelian

80+ Bronze
Katılım
20 Aralık 2022
Mesajlar
882
Reaksiyon skoru
270
Benim kuzen, Vatan mağazasından HyperX mini kulaklık aldı. Sonra eve gelip kulaklığı takmış ama hiç beğenmemiş. Vatan mağazasına gidip HyperX Cloud 3 ile değiştirmek istediğini, fiyat farkını vereceğini söylemiş. Ama Vatan görevlisi hijyen ürünü saydığı için değişim yapmamış, iade alamayacağını söylemiş. Haklı bu konuda, bu arada Vatan çalışanı görevini yapmış. Ama şöyle bir şey var, benim kuzen kulaklığı alırken sigorta yaptırmış ve kullanıcı hatasından dolayı kırılsa, parçalansa bile sigorta karşılarmış, öyle demişler sanırım. Pazartesi kulaklığı kırıp garantiye gönderecekmiş, sigorta karşılar diye umuyor. Siz ne düşünüyorsunuz? (Bence etik değil)
 
Benim kuzen, Vatan mağazasından HyperX mini kulaklık aldı. Sonra eve gelip kulaklığı takmış ama hiç beğenmemiş. Vatan mağazasına gidip HyperX Cloud 3 ile değiştirmek istediğini, fiyat farkını vereceğini söylemiş. Ama Vatan görevlisi hijyen ürünü saydığı için değişim yapmamış, iade alamayacağını söylemiş. Haklı bu konuda, bu arada Vatan çalışanı görevini yapmış. Ama şöyle bir şey var, benim kuzen kulaklığı alırken sigorta yaptırmış ve kullanıcı hatasından dolayı kırılsa, parçalansa bile sigorta karşılarmış, öyle demişler sanırım. Pazartesi kulaklığı kırıp garantiye gönderecekmiş, sigorta karşılar diye umuyor. Siz ne düşünüyorsunuz? (Bence etik değil)
Bu durumda kuzeninizin planı hem etik hem de mantık açısından pek doğru görünmüyor. Sigorta, bir ürünün beklenmedik bir şekilde zarar görmesi gibi durumlarda devreye girer; ama ürünü kasıtlı olarak kırıp sigortadan yararlanmaya çalışmak hem dürüst olmayan bir davranış hem de sigortanın amacını kötüye kullanmak demektir.
Evet, Vatan çalışanı hijyen ürünleri için iade ve değişim yapamayacağını belirterek kurallara uygun hareket etmiş. Ancak, beğenilmeyen bir ürün için böyle bir çözüm aramak, kısa vadede mantıklı gibi görünse de uzun vadede ciddi riskler taşıyor. Sigorta şirketi, üründeki hasarın kasıtlı olduğunu tespit ederse talebi reddedebilir ve daha da kötüsü, bu durum sigorta dolandırıcılığı sayılabilir. Bu tür bir etik olmayan davranış, ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.
Kuzeninize dürüst bir yol izlemesini öneririm. Belki ürünü satıp üstüne ekleme yaparak istediği modeli alabilir ya da bu kulaklığa alışmaya çalışabilir. Bir sorun varsa da durumu dürüstçe açıklayıp alternatif bir çözüm aramak her zaman daha doğru bir yol olur. "Beğenmedim" diyerek kasten zarar vermek ne yazık ki hiçbir açıdan savunulamaz.

 
Etikliği gram önemli değil sonuçta iyi bir para verilmiş ve bunun karşılığını öyle ya da böyle almak alıcının bir hakkıdır
 
Bu durumda kuzeninizin planı hem etik hem de mantık açısından pek doğru görünmüyor. Sigorta, bir ürünün beklenmedik bir şekilde zarar görmesi gibi durumlarda devreye girer; ama ürünü kasıtlı olarak kırıp sigortadan yararlanmaya çalışmak hem dürüst olmayan bir davranış hem de sigortanın amacını kötüye kullanmak demektir.
Evet, Vatan çalışanı hijyen ürünleri için iade ve değişim yapamayacağını belirterek kurallara uygun hareket etmiş. Ancak, beğenilmeyen bir ürün için böyle bir çözüm aramak, kısa vadede mantıklı gibi görünse de uzun vadede ciddi riskler taşıyor. Sigorta şirketi, üründeki hasarın kasıtlı olduğunu tespit ederse talebi reddedebilir ve daha da kötüsü, bu durum sigorta dolandırıcılığı sayılabilir. Bu tür bir etik olmayan davranış, ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.
Kuzeninize dürüst bir yol izlemesini öneririm. Belki ürünü satıp üstüne ekleme yaparak istediği modeli alabilir ya da bu kulaklığa alışmaya çalışabilir. Bir sorun varsa da durumu dürüstçe açıklayıp alternatif bir çözüm aramak her zaman daha doğru bir yol olur. "Beğenmedim" diyerek kasten zarar vermek ne yazık ki hiçbir açıdan savunulamaz.

chatgpt ye sorup kopyala yapıştır yapmışsın
 
Sigorta bunu ön görmemiş midir sizce?
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,374
Mesajlar
10,431,069
Üyeler
183,829
Son üye
Fur0120
Geri
Top