Neler Yeni

Yardım Kulaklığı kırsa değişim yaparlar mı?

macelian

80+ Bronze
Katılım
20 Aralık 2022
Mesajlar
517
Dahası  
Reaksiyon skoru
128
İsim
İsmail
Benim kuzen, Vatan mağazasından HyperX mini kulaklık aldı. Sonra eve gelip kulaklığı takmış ama hiç beğenmemiş. Vatan mağazasına gidip HyperX Cloud 3 ile değiştirmek istediğini, fiyat farkını vereceğini söylemiş. Ama Vatan görevlisi hijyen ürünü saydığı için değişim yapmamış, iade alamayacağını söylemiş. Haklı bu konuda, bu arada Vatan çalışanı görevini yapmış. Ama şöyle bir şey var, benim kuzen kulaklığı alırken sigorta yaptırmış ve kullanıcı hatasından dolayı kırılsa, parçalansa bile sigorta karşılarmış, öyle demişler sanırım. Pazartesi kulaklığı kırıp garantiye gönderecekmiş, sigorta karşılar diye umuyor. Siz ne düşünüyorsunuz? (Bence etik değil)
 
Katılım
8 Eylül 2022
Mesajlar
329
Dahası  
Reaksiyon skoru
104
İsim
Bekir Küllac
Benim kuzen, Vatan mağazasından HyperX mini kulaklık aldı. Sonra eve gelip kulaklığı takmış ama hiç beğenmemiş. Vatan mağazasına gidip HyperX Cloud 3 ile değiştirmek istediğini, fiyat farkını vereceğini söylemiş. Ama Vatan görevlisi hijyen ürünü saydığı için değişim yapmamış, iade alamayacağını söylemiş. Haklı bu konuda, bu arada Vatan çalışanı görevini yapmış. Ama şöyle bir şey var, benim kuzen kulaklığı alırken sigorta yaptırmış ve kullanıcı hatasından dolayı kırılsa, parçalansa bile sigorta karşılarmış, öyle demişler sanırım. Pazartesi kulaklığı kırıp garantiye gönderecekmiş, sigorta karşılar diye umuyor. Siz ne düşünüyorsunuz? (Bence etik değil)
Bu durumda kuzeninizin planı hem etik hem de mantık açısından pek doğru görünmüyor. Sigorta, bir ürünün beklenmedik bir şekilde zarar görmesi gibi durumlarda devreye girer; ama ürünü kasıtlı olarak kırıp sigortadan yararlanmaya çalışmak hem dürüst olmayan bir davranış hem de sigortanın amacını kötüye kullanmak demektir.
Evet, Vatan çalışanı hijyen ürünleri için iade ve değişim yapamayacağını belirterek kurallara uygun hareket etmiş. Ancak, beğenilmeyen bir ürün için böyle bir çözüm aramak, kısa vadede mantıklı gibi görünse de uzun vadede ciddi riskler taşıyor. Sigorta şirketi, üründeki hasarın kasıtlı olduğunu tespit ederse talebi reddedebilir ve daha da kötüsü, bu durum sigorta dolandırıcılığı sayılabilir. Bu tür bir etik olmayan davranış, ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.
Kuzeninize dürüst bir yol izlemesini öneririm. Belki ürünü satıp üstüne ekleme yaparak istediği modeli alabilir ya da bu kulaklığa alışmaya çalışabilir. Bir sorun varsa da durumu dürüstçe açıklayıp alternatif bir çözüm aramak her zaman daha doğru bir yol olur. "Beğenmedim" diyerek kasten zarar vermek ne yazık ki hiçbir açıdan savunulamaz.

 

Vitor Pereira

80+ Silver
Katılım
12 Ekim 2020
Mesajlar
4,288
En İyi Cevap
1
Etikliği gram önemli değil sonuçta iyi bir para verilmiş ve bunun karşılığını öyle ya da böyle almak alıcının bir hakkıdır
 
Katılım
7 Mart 2021
Mesajlar
283
Dahası  
Reaksiyon skoru
77
İsim
Emirhan Official
Bu durumda kuzeninizin planı hem etik hem de mantık açısından pek doğru görünmüyor. Sigorta, bir ürünün beklenmedik bir şekilde zarar görmesi gibi durumlarda devreye girer; ama ürünü kasıtlı olarak kırıp sigortadan yararlanmaya çalışmak hem dürüst olmayan bir davranış hem de sigortanın amacını kötüye kullanmak demektir.
Evet, Vatan çalışanı hijyen ürünleri için iade ve değişim yapamayacağını belirterek kurallara uygun hareket etmiş. Ancak, beğenilmeyen bir ürün için böyle bir çözüm aramak, kısa vadede mantıklı gibi görünse de uzun vadede ciddi riskler taşıyor. Sigorta şirketi, üründeki hasarın kasıtlı olduğunu tespit ederse talebi reddedebilir ve daha da kötüsü, bu durum sigorta dolandırıcılığı sayılabilir. Bu tür bir etik olmayan davranış, ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.
Kuzeninize dürüst bir yol izlemesini öneririm. Belki ürünü satıp üstüne ekleme yaparak istediği modeli alabilir ya da bu kulaklığa alışmaya çalışabilir. Bir sorun varsa da durumu dürüstçe açıklayıp alternatif bir çözüm aramak her zaman daha doğru bir yol olur. "Beğenmedim" diyerek kasten zarar vermek ne yazık ki hiçbir açıdan savunulamaz.

chatgpt ye sorup kopyala yapıştır yapmışsın
 

Carlo

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
3,163
En İyi Cevap
1
Sigorta bunu ön görmemiş midir sizce?
 
Katılım
8 Eylül 2022
Mesajlar
329
Dahası  
Reaksiyon skoru
104
İsim
Bekir Küllac
Katılım
8 Eylül 2022
Mesajlar
329
Dahası  
Reaksiyon skoru
104
İsim
Bekir Küllac
vatan değişir fakat yaptıgı kasıtlı diye değişmez eğer bir telefon olsaydı bunun değişimi yüksek ihtimal yapılacaktı böyle bir hak var ama kulaklık dendiği gibi hijyen ürünü bunu yenileyip piyasaya sürme gibi bir imkanıda yok
 
Top Bottom