Kuranı Kerimde İlginç Çelişki. ?

Dostum üçüde farklı tür yicek özellikle irin ve diken farklı yiceklerdir.Ayrıca nerede yazıyor azap farklılığından dolayı yiceklerde farklıdır diye, hangi ayette yazıyor paylaşta bilelim.O yicekler için cehennemlikler diyerek çoğul kullanıyor
Cehennemde herkesin aynı azabı çekeceğinimi düşünüyorsun?

Herkesin dereceleri yaptıklarınadır.” (En‘âm 132) “Onların azabı dereceler iledir.” (Sâffât 17: “Onların azabı birbirine denk değildir.” anlamı çıkarılır.)

İbn Kesîr (Duhân 43’te) “Zakkum, cehennemdeki bir ağaçtır. Onu kimi yer, kimi içecek olarak kanlı irin içer. Herkese günahına göre verilir.”
Taberî (Gaşiye 6) “Darı‘ (kuru diken) ile kastedilen, bazı kâfirlerin yiyeceğidir. Zira cehennem ehli aynı değildir; bir kısmı zakkum, bir kısmı darı‘ ile cezalandırılır.”
Kurtubî (Hakka 36) “Bu, başka bir yiyecek türüdür. Bazılarına irin içirilir, bazılarına zakkum yedirilir. Cehennem azabı çeşitlidir.”
 
Cehennemde herkesin aynı azabı çekeceğinimi düşünüyorsun?

Herkesin dereceleri yaptıklarınadır.” (En‘âm 132) “Onların azabı dereceler iledir.” (Sâffât 17: “Onların azabı birbirine denk değildir.” anlamı çıkarılır.)

İbn Kesîr (Duhân 43’te) “Zakkum, cehennemdeki bir ağaçtır. Onu kimi yer, kimi içecek olarak kanlı irin içer. Herkese günahına göre verilir.”
Taberî (Gaşiye 6) “Darı‘ (kuru diken) ile kastedilen, bazı kâfirlerin yiyeceğidir. Zira cehennem ehli aynı değildir; bir kısmı zakkum, bir kısmı darı‘ ile cezalandırılır.”
Kurtubî (Hakka 36) “Bu, başka bir yiyecek türüdür. Bazılarına irin içirilir, bazılarına zakkum yedirilir. Cehennem azabı çeşitlidir.”
çok güzel cevaplar veriyorsun ama boşuna uğraşıyorsun be abim.
 
en doğrusunu yapmışsın abi.
Bu tür insanlar asıl amacı İslam'ı sorgulamak değil ki :D
Asıl amaçları "acaba nereden İslam'ın kusurunu buluruz, nasıl İslam'ı yalancı çıkarırız diye uğraşıyorlar.
İslamı yalancı çıkarınca sanki bize maaş mı veriyorlar.Güzelce aklımıza takılan dini soruları sormakta mı suç.Müslüman kimselerde kuranı kerimde delil için ayet ayet arayıp mucize arıyorlar onlarında asıl amacı islamı yüceltmeye çalışıp, islamı haklı çıkarmaya çalışan kişiler mi.Objektif olucaksın.
 
Konu biraz sonra kavgaya dönecek (kahin değilim)
 
Cehennemde herkesin aynı azabı çekeceğinimi düşünüyorsun?

Herkesin dereceleri yaptıklarınadır.” (En‘âm 132) “Onların azabı dereceler iledir.” (Sâffât 17: “Onların azabı birbirine denk değildir.” anlamı çıkarılır.)

İbn Kesîr (Duhân 43’te) “Zakkum, cehennemdeki bir ağaçtır. Onu kimi yer, kimi içecek olarak kanlı irin içer. Herkese günahına göre verilir.”
Taberî (Gaşiye 6) “Darı‘ (kuru diken) ile kastedilen, bazı kâfirlerin yiyeceğidir. Zira cehennem ehli aynı değildir; bir kısmı zakkum, bir kısmı darı‘ ile cezalandırılır.”
Kurtubî (Hakka 36) “Bu, başka bir yiyecek türüdür. Bazılarına irin içirilir, bazılarına zakkum yedirilir. Cehennem azabı çeşitlidir.”
Hocam işte tek bir kelime ayetteki çelişkiyi götürüyor farkettiniz mi.Oda ''bazıları'' kelimesi.Bu kelime ayette geçmiyor senin attığın yazı tefsircilerin yorumu ve eklemesi.Ben kuranı anlamak için illa bir tefsircinin yorumu mu okumam lazım?Allah oraya baştan bu yicek BAZILARI içindir yazsa sorun hiç başlamadan çözülmüş olurdu diyorum.Sen işin içine yorum katıyorsun.Baskasının ne manalar çıkardığı değil ayette geçen kelimelerle yola çıkılmalı.Yeri gelince peygamber hangi sırayla eşleriyle ilişkiye girer onu ayrıntısına kadar yazıyor bir kelimeyi mi ekleyemicek )Ahzap 51 ?
 
Uzun zamandır sürekli bu konuları görüyorum. Yazmiyim Yazmiyim diyorum ama bir yere kadar. Senin amacın anlamak falan değil. Herkesin dediği gibi sırf kötü göstermeye ve sürekli bu tarz şeylerle uğraşıyorsun. Sonrada gidip sorguluyorum cart curt işte konu açıyorum soru soruyorum diyip sürekli bunların altına sığınıyorsun. Biri bir şey diyince onun dediğine hemen karşı çıkıp başka şeyler demeye başlıyorsun. Anlatıcak dicek açıklicak şey çokta işte..

Forum üyelerinden rica ediyorum bu adamın bu tarz konularına bir şey yazıp prim vermeyin. Adamım amacı sırf kargaşa çıkarmak. Kimse bir şey yazmazsa bir yerden sonra o da bırakır gider. Bizde kurtuluruz.

Birde şimdi sen geçmiş döneme gidip telefon göstersen kime nasıl anlatacaksın? Herkesin anlamsı farklı yorumu farklı olucak değil mi? Mesela sağ elle yemek ye solla yeme derler bunu hiç merak ettin mi neden? Ben söyliyim. O dönemlerde sabun gibi temizleyici alet edavatlar cartlar curtlar yoktu. Aferdsin millet bıraktığında tuvalet kağıdı değilde başka şeylerle siliyordu. Onuda sol elle yapıp yemeği sağ elle yiyorlardı. Ama şimdi yer yerde sabun olduğu için buna gerek kalmadı. Sende bu ayetleri kendine göre yorumlayıp nerde kendince ufak bir kusur görsen oraya odaklanıyorsun. Hiç iyi şeyleri görmüyorsun. Ben sana araba desem sen a noktasından b noktasına gidicek bir taşıt anlarsın ama araba ve yarışle ilgilenen biri teknikleri ve arabalara olan sevgisiyle bambaşka anlar. Yarış tutkusu mesela. Şimdi de diceksin ki kuran hani evrenseldi? Kuran zaten evrensel. Senin bunu yorumlama tarzın farklı. Akıl irade vermiş. Herkesde başka çağrılımlar yapıyor. Eğer herkes aynı şeyi anlasaydı şuan zaten bu tartışmayı yapmazdık. Şimdi diceksin hani açıktı herkes anlardı? Herkes anlıyor zaten ama farklı yorumluyor. Sende bunları kendince yorumluyorsun. O döneme göre düşünmen gerekbiliyor bazı şeyleri. Mesela eskiden adam yakıyorlar ya da romada milletin birbirini öldürmesini izliyorlardı. Bizede şimdi onlar mantıksız geliyor değil mi? Ama o dönemde yaşasan gelmezdi. Normalde yazmicaktımda bunları neyse.
 
Çocuk cehenneme hazırlanıyor ve derdi orada ne yiyip içeceği. Zakkum ağacı belki dikenli olabilir. Görmedik, bilemiyoruz. İçecek olarak ta irin var.
 
Hocam işte tek bir kelime ayetteki çelişkiyi götürüyor farkettiniz mi.Oda ''bazıları'' kelimesi.Bu kelime ayette geçmiyor senin attığın yazı tefsircilerin yorumu ve eklemesi.Ben kuranı anlamak için illa bir tefsircinin yorumu mu okumam lazım?Allah oraya baştan bu yicek BAZILARI içindir yazsa sorun hiç başlamadan çözülmüş olurdu diyorum.Sen işin içine yorum katıyorsun.Baskasının ne manalar çıkardığı değil ayette geçen kelimelerle yola çıkılmalı.Yeri gelince peygamber hangi sırayla eşleriyle ilişkiye girer onu ayrıntısına kadar yazıyor bir kelimeyi mi ekleyemicek )Ahzap 51 ?
Kuran meali Allahın kelamı değildir. Arapçayı tam olarak anlamak istersen arapça öğrenip anlarsın ama tabiiki hepimizin bu imkanı yok o yüzden elimizdeki mealleri okuyup tefsirlere bakmamız en doğrusu. Tefsir yazarlarının çoğu ana dili arapçadır ne yazdığını iyi anlarlar. Ayrıca bazıları yazmasına gerek yokki bir ayette bir gruptan diğer ayetten farklı bir grupdan bahsediyor. Ahzap 51de herhangi bir sıkıntılı durum yok, Peygamber Efendimizin evlilikerinin çoğu siyasi-yardım amaçlı vb Bu, onun peygamberlik görevlerinin çok yoğun olması ve ümmete örnek olma sorumluluğu nedeniyle özel bir istisnadır.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: 21..
Geri
Top