Cihazımı 15 Haziran 2023 tarihinde Monster teknik servise cihaza genel bakım yapılması için, yeni bir BIOS sürümü var ise güncellemeleri için ve cihazımdaki takılma problemi dolayısıyla cihazımı Monster teknik servisine kargoladım, cihaz onlara yaklaşık 1 gün sonra ulaştı ve servis kaydı yapıldı. 17 Haziran'da cihazım servisten kontrolleri yapılarak çıkarıldı. Bu kadar erken çıkmasını beklemediğim için şüphelenmeye başladım ve cumartesi teknik servisini rapor için aradım. Cihazıma BIOS güncellemesi yapıldığını, genel bakım işlemleri yapıldığını ve yapılan testler sonucu cihazımda donanımsal veya pil olarak bir sorun olmadığını söylediler. Takılma probleminin sizin işletim sistemi ile alakalı olduğunu ve servistekiler sıfır kurulum yapılması gerektiğini not düşmüşler
. O gün müşteri hizmetlerinin çok üstüne gitmeyip teşekkür ederek telefonu kapattım ve cihazın elime ulaşmasını bekledim. Cihaz 20 Haziran tarihinde elime ulaştı ve ilk işim cihazın BIOS sürümünü kontrol etmekti ve sürüm aynı idi. (Sonrasında Şikayetvar'da şikayet açtığım vakit bu durumun normal olduğu en son sürümün bir daha kurulmuş olabildiğini söylediler.) Direkt sıfır kurulum yapıp yeni bir Windows kurdum ve sürücüleri ilk olarak flash bellek üzerinden kurulumunu yaptım ve sonrasında teker teker Intel Driver Support Assistant ve GeForce Experience üzerinden sürücülerimi güncelledim en son olarak Windows güncellemelerini yapıp cihazıma test yapmak için birkaç oyun indirmeye başladım. İlk olarak Dying Light 2'de yaklaşık 1.30 saat sonra yine aynı durumu yaptı ve cihazımdaki pil değeri %100'den %99 seviyesine düştü. Sonrasında farklı farklı oyunlarda test ederek yine aynı şekilde problem yaşadım ve bunların hepsini video kaydına alıp Şikayetvar'da bir şikayet açtım. (şikayetvar'daki tüm videolar sadece markaya görünüyor, herkese açık yapmadım.) Sonrasında beni Mert Bey aradı ve problemi bana tekrar anlatmamı istedi. Ben de anlattım. Bu sorunun adaptör yetmemezliğinden veya Control Center'dan kaynaklanan bir problem olduğunu düşündüğümü ilettim ve Mert Bey de bana hak verip farklı bir Monster Control Center sürümünü denememi, eğer tekrar problem yapar ise bana Şikayetvar üzerinden tekrar yazmamı istedi ve bu durumu kabul ettim. Cihazıma 4.8.47.9 sürümünü kurup tekrar denedim ve yaklaşık 10-15 dakika sonra yine bu durumu yapıp cihazım takıldı aynı şekilde pil değerim %99'a düştü. Cihazda Control Center olmadığı sürece Max 115W işlemci 40W çekiyor ve bu 155W yapıyor ve farkındaysanız arada 25W'lık bir açık var. Control Center programını kullandığım vakit GPU 130W'lara kadar çıkıyor ve işlemci arada 45W'lara kadar çıkıyor toplam 175W oluyor ve fark olarak sadece 5W kalıyor sadece 5 "bence" birince şüpheli adaptör. Kendisine tekrardan yanıt yazdığım vakit cihazıma sıfır kurulum yapılması gerektiği, eğer sorun çözülmez ise cihazı teknik servise bırakabilirsiniz dedi. Ben de kendisine bu işlemi servisten geldiğinde ilk başta yaptığımı sürücülerimin güncel olduğunu ve cihazın tekrardan servise gitmesi gerektiğini söyledim ve randevu aldım. İlk deneyimlerime göre servise tekrar ve tekrar gitmek zorunda olacağımı hissediyorum ve bu beni yıpratıyor çünkü ben İstanbul'da yaşayan bir insan değilim her gün metro veya Tramvay'a binerek sürekli olarak teknik servise gitmek tam bir eziyet. Şimdilik sadece tecrübelerimi yazdım umarım bu sorun kısa süre içerisinde çözülür ve artık cihazımda Control Center uygulamasını kullanabileyim. Teknik servise gittiğim vakit 180W adaptörün daha yüksek W değerine sahip bir adaptörle değiştirilmesini isteyeceğim eğer sizinde bir öneriniz var ise dile getirmeyi unutmayın çünkü bu durumlardan dolayı bende düşünecek kadar kafa kalmadı. Tongfang cihazların ne kadar çoğu modelleri sorunsuz olsa da arada suçlu ve problemli modellerde çıkabiliyor bunun örneği ise T5 v20.3.
Güncelleme :
27 Haziran 2023 cihazımı servise ilettim bayramdan sonra tekrardan gerekli kontroller ve onarımdan sonra arayacaklarını söylediler bekliyorum.
4 Temmuz 2023 tarihinde cihazımın işlemleri tamamlandı Anakart değişimi yapılmış CPU,SSD ve GPU uzun süreli test edilmiş ve bir probleme rastlanılmamış yarın teslim alacağım o zaman tekrardan durumları iletirim.
05 Temmuz 2023 :
Cihazımı teslim aldım bilgisayarıma format attım fakat bu seferde oyuna girdiğim vakit anlık olarak cihaz şarj almayı kesiyor
Şikayet Var'daki ekip ile konuştuğumda eğer bir daha yaparsa formattan sonra cihazı servise yönlendirmek durumunda kalabiliriz demişti ve tekrardan God Of War'a giriş yaparken bu durumu tekrardan yaptı durumları iletirim. (Adaptör problemli diye düşünmeye başladığımı söyleyebilirim)
06 Temmuz 2023 :
Cihazımın teknik servise tekrardan gönderilmesi kararı verildi ve müşteri memnuniyeti adına randevu oluşturuldu ilk öncellikle gereken performans ayarlarını yapmam gerektiği ve yapmam gereken işlemleri söylediler fakat ben bu sorunun yazılımsal olmadığını tamamen anakart değişiminden sonra yaşanan problem diye söylememe rağmen yaptım ve bir kaç dakika sonra tekrardan bu durumu yaptı ve tekrardan aradığımda bu işlemleri söylediğim vakit bu karar verildi bana yollar gözüktü ve ek olarak cihaz değişikliği istediğimide talep notlarına eklediler durumları göreceğiz ben servise gönderdiğim vakit bir üst model istediğimi notlara ekleyeceğim çünkü T5 v20.3'te bu durumun kronik olduğunu düşünüyorum ve ben ne kadar servise gidip bıraksamda bu problemler çözülmeyecek ve başım ağrımaya devam edecek
Monster Notebook için yazılan 'Monster Notebook Tulpar T5 V20.3 Takılma Sorunu' şikayetini ve yorumlarını okumak ya da Monster Notebook hakkında şikayet...
www.sikayetvar.com
İLERDEKİ GÜNLERDE TEKNİK SERVİSİ PUANLAMASI YAPACAĞIM FAKAT EDİNDİĞİM İLK DENEYİMDE SERVİSLE ANLAŞABİLMEK İÇİN CİHAZINIZIN BİR KAÇ KEZ SERVİSE GÖNDERİLMESİ GEREKİYOR.