Neler Yeni

Motor yağı eksikmiş komple mi değiştireyim?

Wilot

80+
Katılım
1 Eylül 2022
Mesajlar
275
Dahası  
Reaksiyon skoru
43
İsim
Alp Kaan CEYLAN
Merhaba, önceki konularımda bahsetmiştim belki görev vs. vardır, patronumun eve gidip gelmem için verdiği 01' Honda Activa 100 var zaten bir bakım yapma planım vardı karbüratör ayarı, yağ kontrol vs. ama bugün sabah boşluk bulmuşken yağ seviyesini kontrol edeyim dedim ve 1 damla bile yağ gelmedi yağ çubuğuna (kitapçıktaki gibi çıkarıp sildikten sonra tam takmadım sadece gidebildiği yere kadar taktım ilk olarak gelmedi 1 daha yaptım yine gelmedi sonra tamamen çevirip taktım ve geri çıkardım ve sonuç yine 1 damla bile yok.), kısaca yağ hiç yok neredeyse galiba, bugün akşam yağ katacağım 0.8lt yazıyor kitapçığında ve 20w40-20w50 olarak gözüküyor( Antalyada yaşıyorum 10 ile +40 derece aralığı için baktım o yüzden yağ türüne. Şimdiye kadar +1k km yağmışımdır fakat yağ ne zamandan beri böyle bilmiyorum eğer başından beri bu kadar düşükse, içerisine ufak metal tozunun karışmış olmasına karşı eski yağı boşaltayım mı yoksa bunun üzerine mi ekleyerek tamamlamalıyım? Açıkçası aklımdaki fikir eski yağı komple boşaltıp yeni yağ doldurmak ama tıpayı kapatırken tork anahtarım yok ve 14nM yi tam tutturamam. (ustaya değiştirsem yine tork anahtarı kullanmaz ayrı bir konu o :D)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca eski yağı boşaltırsam eski yağında kontrolünü yapabilmiş olurum öyle de bir durum var ona göre patrona bilgi verebilirim eski yağı bu durumda çıktı, vs gibi
 

xfeleas

80+
Katılım
11 Ekim 2022
Mesajlar
395
Dahası  
Reaksiyon skoru
183
İsim
Esen
Yağı komple boşalt. Yen yağ ekle.
boşalttığın yağda metal parçaları yoksa parlak parlak takma bu kadar. fazla zorlama vidaları.
kullanırken hergün bir bak yağ seviyesi ne durumda diye.
ayrıyetten 1.5k kmde bir yağ değiştir. 2k kmyi geçme
 

Wilot

80+
Katılım
1 Eylül 2022
Mesajlar
275
Dahası  
Reaksiyon skoru
43
İsim
Alp Kaan CEYLAN
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Yağı komple boşalt. Yen yağ ekle.
boşalttığın yağda metal parçaları yoksa parlak parlak takma bu kadar. fazla zorlama vidaları.
kullanırken hergün bir bak yağ seviyesi ne durumda diye.
ayrıyetten 1.5k kmde bir yağ değiştir. 2k kmyi geçme
Yağın o kadar sık mı değişmesi gerekliydi ya
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,644
En İyi Cevap
16
Zaten 0.8 litre diyorsun. 1 litre alacaksın. En garantisi tamamını değiltirmek. Ara ara da seviyeyi kontrol etmeni öneririm. Daha sonra eksiltirse tamamlarsın.
 

Wilot

80+
Katılım
1 Eylül 2022
Mesajlar
275
Dahası  
Reaksiyon skoru
43
İsim
Alp Kaan CEYLAN
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Zaten 0.8 litre diyorsun. 1 litre alacaksın. En garantisi tamamını değiltirmek. Ara ara da seviyeyi kontrol etmeni öneririm. Daha sonra eksiltirse tamamlarsın.
Evet 1 litre alacağım ama uğraş olarak fark var bu yüzden dedim, zaten aklımdaki aslında tamamını değiştirmek ama o vidayı tekrar takarken torkunu vs. ayarlayamayacağım için çok gevşek veya çok sıkı olursa diye birazda çekiniyorum, sıkı olması çok sorun olmaz gibi fakat gevşek olursa titreşimle beraber yolda açılırsa vs. sıkıntı olacağından dolayı
 

Squirtle48

80+ Silver
Katılım
5 Mayıs 2020
Mesajlar
2,652
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,924
Konum
Random.
İsim
Metehan Akyalı
Merhaba, önceki konularımda bahsetmiştim belki görev vs. vardır, patronumun eve gidip gelmem için verdiği 01' Honda Activa 100 var zaten bir bakım yapma planım vardı karbüratör ayarı, yağ kontrol vs. ama bugün sabah boşluk bulmuşken yağ seviyesini kontrol edeyim dedim ve 1 damla bile yağ gelmedi yağ çubuğuna (kitapçıktaki gibi çıkarıp sildikten sonra tam takmadım sadece gidebildiği yere kadar taktım ilk olarak gelmedi 1 daha yaptım yine gelmedi sonra tamamen çevirip taktım ve geri çıkardım ve sonuç yine 1 damla bile yok.), kısaca yağ hiç yok neredeyse galiba, bugün akşam yağ katacağım 0.8lt yazıyor kitapçığında ve 20w40-20w50 olarak gözüküyor( Antalyada yaşıyorum 10 ile +40 derece aralığı için baktım o yüzden yağ türüne. Şimdiye kadar +1k km yağmışımdır fakat yağ ne zamandan beri böyle bilmiyorum eğer başından beri bu kadar düşükse, içerisine ufak metal tozunun karışmış olmasına karşı eski yağı boşaltayım mı yoksa bunun üzerine mi ekleyerek tamamlamalıyım? Açıkçası aklımdaki fikir eski yağı komple boşaltıp yeni yağ doldurmak ama tıpayı kapatırken tork anahtarım yok ve 14nM yi tam tutturamam. (ustaya değiştirsem yine tork anahtarı kullanmaz ayrı bir konu o :D)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca eski yağı boşaltırsam eski yağında kontrolünü yapabilmiş olurum öyle de bir durum var ona göre patrona bilgi verebilirim eski yağı bu durumda çıktı, vs gibi
Düz bir zeminde ve yan ayakta ölçüm yaptınız değil mi? Hiç yağ gelmemesi ve 1k km boyunca bu şekilde kullanılması ve motora hiç bir şey olmaması çok enteresan.

Bende yüksek cc motor var, yağ ölçüm için 10dk çalıştırın rölantide ondan sonra ölçün diyor mesela. Normal soğukken ölçtüğümde bir ara yağ ölçümüm 0 çıktı. Dedim imkanı yok çünkü 4.5 lt. yağ alan bir motor. Ondan sonra kitapçığını okudum ve 10dk çalıştırdıktan sonra ölçüm yapın yazıyordu, yaptım ve hakketten olması gereken seviyeyi vermişti.
 

Drsağbırakmayan

80+ Bronze
Katılım
6 Ekim 2020
Mesajlar
1,865
Motor stop edip soğuduktan sonra yani en az yarım saat sonra yağ çubuğu kontrol edilir diye biliyorum
 

Wilot

80+
Katılım
1 Eylül 2022
Mesajlar
275
Dahası  
Reaksiyon skoru
43
İsim
Alp Kaan CEYLAN
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Düz bir zeminde ve yan ayakta ölçüm yaptınız değil mi? Hiç yağ gelmemesi ve 1k km boyunca bu şekilde kullanılması ve motora hiç bir şey olmaması çok enteresan.

Bende yüksek cc motor var, yağ ölçüm için 10dk çalıştırın rölantide ondan sonra ölçün diyor mesela. Normal soğukken ölçtüğümde bir ara yağ ölçümüm 0 çıktı. Dedim imkanı yok çünkü 4.5 lt. yağ alan bir motor. Ondan sonra kitapçığını okudum ve 10dk çalıştırdıktan sonra ölçüm yapın yazıyordu, yaptım ve hakketten olması gereken seviyeyi vermişti.
Motor sıcakken orta sehpada kontrol ettim, motor yağ soğutmalı belki bilmiyorum bir miktar yağ yakma vs. var mıdır, veya ne zamandır bu seviyede yağı, ayrıca son 1 haftada çekişte de düşüş var bir miktar.
Motor stop edip soğuduktan sonra yani en az yarım saat sonra yağ çubuğu kontrol edilir diye biliyorum
Kitapçıkta motor sıcakken (15 dk dur kalklı kullanmak yeterli), orta sehpada kontrol edin yazıyordu okuduğumda
Mesaj otomatik birleştirildi:

Araçlarda ise i20 için hem motor hem şanzıman yağı ölçüm çubuğunda C ve F olarak bir soğukken çıkması gereken bir de normal de max çıkması gereken değerlerde 2 adet çentik var.
 

Psyduck

80+ Platinum
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
10,644
En İyi Cevap
16
Evet 1 litre alacağım ama uğraş olarak fark var bu yüzden dedim, zaten aklımdaki aslında tamamını değiştirmek ama o vidayı tekrar takarken torkunu vs. ayarlayamayacağım için çok gevşek veya çok sıkı olursa diye birazda çekiniyorum, sıkı olması çok sorun olmaz gibi fakat gevşek olursa titreşimle beraber yolda açılırsa vs. sıkıntı olacağından dolayı
O vidayı açarken uygulayacağın kuvveti aşağı yukarı sıkarken de uygulayabilirsin. Uygularken özellikle ne kadar kuvvet uyguladığına dikkat et yeterli.
 
Top Bottom