Fiyat farkından dolayı Turknetten Netspeed'e geçiş yaptım geçen ay. Turksat ve Millenicom haricinde tüm bilindik ISS'leri kullandım ve sadece Turknetten memnun kaldım bugüne kadar. Sadece fiyat farkından dolayı Netspeed'e geçmek istemiştim. Turknet 300 lira faturam varken netspeedte 6 ay boyunca 200 lira ödeyecektim. 6 ay içinde adresime gigafiber gelirse de tekrar Turknet'e geçiş yaparım diye düşünüyordum. Netspeed'e geçiş yaptığım hafta bir altyapı çalışması yapıldığının bilgilendirmesini SMS ile tarafıma yaptılar. Gece 00:00 08:00 arası internet kesintisi yaşayabileceğim yazıyordu ve gece 02:00'dan sonra internetim bir kesildi ve birkaç saat gelmedi. Ertesi gün uyandığımda da internet kesintileri yaşamaya devam ettim. 08:00 de biteceğini söyledikleri bakım çalışması akşam 19:00 civarı bitti. İlk falsoyu ilk haftadan verdiler yani. Ondan sonra da zaten paso internet kesintileri yaşamaya başladım. Modemimin DSL ışığı yanmasına rağmen internetim olmuyordu yani modem IP alamıyordu. Bu da %90 ihtimalle ISS kaynaklı bir sorun oluyor zaten. Müşteri hizmetlerine ulaşmak zaten imkansız. Sözde 7/24 müşteri hizmetleri var ama hiçbir zaman ulaşamadım. Abone olma sürecimde 1-2 dakika içerisinde ulaşıyordum, abone olduktan sonra her aradığımda 15-20 dk bekleyip kapattım telefonu. Yani bir yere ulaşmak için 5 dakikadan fazla bekleyeceksem ben o süreyi beklemem. Büyük rezillik. Turknet müşteri hizmetleri yüzünden gömülen bir firma olmasına rağmen ben ne zaman destek kaydı açsam beni hep 1 saat içinde aradılar. Destek kaydı açıp, 5 dakika geçmeden geri dönüş aldığımı bile bilirim.
Bu sefer diyeceksiniz ki o zaman netspeedte de arıza kaydı oluştur. Bunu da denedim tabii ki ama online işlemlerine giriş yapmak da imkansız bu firmanın. Mobil uygulamada istediğim hiçbir sayfaya giriş yapamıyordum. Loading ekranı dönüp dönüp duruyor. Hadi bir şekilde destek kaydı ekranına girmeyi başardım ve arıza kaydı oluşturdum. Bu sefer ne olsa beğenirsiniz? Bu sefer de arıza kaydıma cevap geldi fakat ben bu destek kaydını bir türlü görüntüleyemedim, loading ekranı dönüp dönüp duruyor. Abone olma sürecinde açılmış destek kaydını görüntüleyebiliyorum fakat arıza için açtığım arıza kaydını görüntüleyemiyorum, arıza kaydım buga girmiş yani. Zaten cevap vermeleri 1 gün sürdü o da ayrı mesele. Sonra bu böyle olmayacak dedim ve tekrardan ISS değişimi için Turknet'e başvurdum ama 2.kez ISS değişikliği için 3 ay beklemem gerektiğini öğrendim. Sonuç olarak ne oldu?
Aylık 100 er TL'den 6 ayda 600 TL kâr etmeyi beklerken yeni port ile yeni abonelik talep ettim Turknetten.
Netspeed ilk ay faturası 200 TL
Turknet Kurulum Ücreti 600 TL
Turknet Fatura 300 TL
Totalde 1100 TL ödemem gereken bir tutar çıktı ve çok büyük zarar ettim.
Bana koyan şey bu sorunları yaşamak değil, bu sorunları yaşarken Netspeed'in hiçbir şekilde yanımda olmaması oldu. Benim için adını en kötü ISS'ler listemde adını ilk sıralara yazdırdı. İpv6 hizmeti vermemeleri de ekstra kötü zaten. Turknet'e göre çok alt sınıf bir ISS. Zaten fazlasını beklemiyordum.