Neler Yeni

Ortalama yakıt tüketimi nasıl düşürülür?

Spektrumdx3

80+ Silver
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
2,456
En İyi Cevap
1
Bagaj paspası, stepne, yardım seti, yangın tüpü, kaput altı yalıtım malzemeleri, motor koruma kapaklarını kaldirarak ağırlığı azaltabilirsiniz. Bagaj pandizotunu, arka hoparlörlerini, bagajda duran gereksiz cam sularını, torpodidaki malzemeleri (ruhsat vs. hariç) kaldırabilirsiniz. Pedallara da nazikçe davranin önem gösterin. Devirinizi düşük tutun.
Boyasınıda kazısın, hatta arka koltukları söksün ve camları pleksiye çevirsin. :D başkan ne diyon gözünü seveyim. Adam 100 ml yakıt artışını kafasına takıyor. :blobdance:
 

DeH$et

80+ Silver
Katılım
17 Ağustos 2020
Mesajlar
2,346
Hocam aracın kendisi zaten 1.7 ton. Dediklerinizi uygulasam 100 kg anca fark eder. O da araba için hiç bir şey.
Biliyorum usta bizde kullandik ford connect. 110hp modelleri de baya yakıyor bizde 90lık vardı. Yazdıklarım alıntıydı ztn amaç güldürmekti. Deviri düşün tutun vs. Arkadaşlar belirtti ztn.
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,343
En İyi Cevap
1
Vallaha bende 2016 tucson var 136 bg 1.6gdı elite daha 68binde araç 2 tona yakın ağır çok yakıyor şehir içi tasarruflu gidersen 9.8 şehir dışı 8 e kadar indirdim ben ne yapayım bu durumda ayrıca böyle düşük devirde kullandığım için 2 kere katalit konvektörü yaktım toplamda 20 bin TL ödedim usta diyor gaza aban e araç zaten çok yakıyor .
Tucsonlar hakkında olumsuz yorumlara geliyorum kimisinin turbosu bozuluyor kiminin ateşleme sistemi,sizde katalitik konvertör ü yakmışsınız. Hyundai Gdi motorları Mutsibishi den aldı,kendi mühendisleri araçlara uyarladılar. Mutsubishi Carisma da 2001 modelinde 1.8 Gdı motor var fabrika çıkışlı 125 beygir 175 nm tork olarak çıkıyor. 3.750 devir bandında Max torkunu veriyor. Uzun yolda sabit hızda 5 lt nın altında yakıt tüketimini görebiliyor. Gdi çok avantajlı bir motor aslında.Ama Gdi motor direk yakıtı Pistona verdiği için katalitik konvertör ısısı yüksek oluyor her zaman,sizde düşük devirde kullandığınız için arada bir gaz pedalını okşayıp yakıt gönderdiğiniz için ısı hep yüksek kalıyor ve sürekli artıyor. Bu durumun önüne geçmeniz için yspmanız gerekn Usta'nın dediği gibi sürüş karakterinizi değiştirmek.
 

BenRoboTdeğilİm

80+ Silver
Katılım
8 Mayıs 2021
Mesajlar
4,659
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,326
İsim
BenRoboTdeğilİm
düşük devir de kullan
az gaz ver
gaz fren gaz oynama
vitesi yavaş kullan
bakımları aksatma
 

Musa Dinç

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2021
Mesajlar
1,767
Tucsonlar hakkında olumsuz yorumlara geliyorum kimisinin turbosu bozuluyor kiminin ateşleme sistemi,sizde katalitik konvertör ü yakmışsınız. Hyundai Gdi motorları Mutsibishi den aldı,kendi mühendisleri araçlara uyarladılar. Mutsubishi Carisma da 2001 modelinde 1.8 Gdı motor var fabrika çıkışlı 125 beygir 175 nm tork olarak çıkıyor. 3.750 devir bandında Max torkunu veriyor. Uzun yolda sabit hızda 5 lt nın altında yakıt tüketimini görebiliyor. Gdi çok avantajlı bir motor aslında.Ama Gdi motor direk yakıtı Pistona verdiği için katalitik konvertör ısısı yüksek oluyor her zaman,sizde düşük devirde kullandığınız için arada bir gaz pedalını okşayıp yakıt gönderdiğiniz için ısı hep yüksek kalıyor ve sürekli artıyor. Bu durumun önüne geçmeniz için yspmanız gerekn Usta'nın dediği gibi sürüş karakterinizi değiştirmek.
Motor performansı hiç problem yok çevremde çok kullanan var o yüzden aldım ayrıca araç sağlam sadece ben lpg taktırdım lpg taktırıcaksan tucsonda gaza basacan dediler ayrıca turboda lpg li ise çok zorlamıcan lpg uyumlu çok sayılmaz sorunlar bunlardan kaynaklı ben lpg kullanmıyorum şuan kullanmıcam hatta kaldırtcam. Yani araç sorunlu değil lpg uyumu az.
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,343
En İyi Cevap
1
Motor performansı hiç problem yok çevremde çok kullanan var o yüzden aldım ayrıca araç sağlam sadece ben lpg taktırdım lpg taktırıcaksan tucsonda gaza basacan dediler ayrıca turboda lpg li ise çok zorlamıcan lpg uyumlu çok sayılmaz sorunlar bunlardan kaynaklı ben lpg kullanmıyorum şuan kullanmıcam hatta kaldırtcam. Yani araç sorunlu değil lpg uyumu az.
Gdi motorlu Mutsubishilerin tutulmamasının sebebi de ülkemizde bu motorların LPG uyumlu olmaması. Dediğiniz gibi takanlar var ama bir atmosferik kadar başarılı değil.
 

Musa Dinç

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2021
Mesajlar
1,767
Gdi motorlu Mutsubishilerin tutulmamasının sebebi de ülkemizde bu motorların LPG uyumlu olmaması. Dediğiniz gibi takanlar var ama bir atmosferik kadar başarılı değil.
Ben birde atiker taktırdım uyumsuzluk üsütne uyumsuzluk daha kaliteli markalar takılması var ki ben araştırdım hep çoğu atiker taktıranlarda problem.
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,343
En İyi Cevap
1
Ben birde atiker taktırdım uyumsuzluk üsütne uyumsuzluk daha kaliteli markalar takılması var ki ben araştırdım hep çoğu atiker taktıranlarda problem.
Gönül ister ki Önden çekişli arabaya LPG yerine arka tekerlere elektrik motoru takılsın tank yerine de pil konulsun hibrite çevrilebilsin. Kalkışta,şehir içi trafikte motora destek versin yokuş aşağı frenleme yapsın yeterde artar.
 

Musa Dinç

80+ Bronze
Katılım
19 Temmuz 2021
Mesajlar
1,767
Gönül ister ki Önden çekişli arabaya LPG yerine arka tekerlere elektrik motoru takılsın tank yerine de pil konulsun hibrite çevrilebilsin. Kalkışta,şehir içi trafikte motora destek versin yokuş aşağı frenleme yapsın yeterde artar.
Aynen ama maliyet önemli.
 

Mr8ilgin

80+ Silver
Katılım
30 Ocak 2021
Mesajlar
4,866
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,717
İsim
Yavuz
Yazılım atabilirsin ortalama düşer. Gaz tepkime cihazi alabilirsin. Eco lastik alabilirsin. Veya yokuş yukari yerlere girmezsen ortalama düşer. 2000 devir altinda kullanirsan düşer.
 

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,343
En İyi Cevap
1
Kısa mesafede sürmekten kaçınmalısınız. Yola çıktığınız zaman gazı okşamalısınız frene az basmalısınız. Uygun devir aralığında sürmelisiniz. Vites değişimi yapmamalısınız sabit hızda gitmelisiniz.
 

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Dahası  
Reaksiyon skoru
773
İsim
kaan emre
Tucsonlar hakkında olumsuz yorumlara geliyorum kimisinin turbosu bozuluyor kiminin ateşleme sistemi,sizde katalitik konvertör ü yakmışsınız. Hyundai Gdi motorları Mutsibishi den aldı,kendi mühendisleri araçlara uyarladılar. Mutsubishi Carisma da 2001 modelinde 1.8 Gdı motor var fabrika çıkışlı 125 beygir 175 nm tork olarak çıkıyor. 3.750 devir bandında Max torkunu veriyor. Uzun yolda sabit hızda 5 lt nın altında yakıt tüketimini görebiliyor. Gdi çok avantajlı bir motor aslında.Ama Gdi motor direk yakıtı Pistona verdiği için katalitik konvertör ısısı yüksek oluyor her zaman,sizde düşük devirde kullandığınız için arada bir gaz pedalını okşayıp yakıt gönderdiğiniz için ısı hep yüksek kalıyor ve sürekli artıyor. Bu durumun önüne geçmeniz için yspmanız gerekn Usta'nın dediği gibi sürüş karakterinizi değiştirmek.
Torku çok az değil mi o beygire o hacime göre. Bizim araba 1.8 110 beygir 300 tork var
Mesaj otomatik birleştirildi:

Boyasınıda kazısın, hatta arka koltukları söksün ve camları pleksiye çevirsin. :D başkan ne diyon gözünü seveyim. Adam 100 ml yakıt artışını kafasına takıyor. :blobdance:
Kafama taktığımdan değil. Her 30 dakika çıkıp kullandığımda direk artıyor. Haftada 1 litre artıyor nerdeyse ortalama.
 

asertyu

80+ Silver
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
2,868
En İyi Cevap
1
birincisi kış ayındayız araç daha fazla yakması normal+ olarak kışlık lastik de etkiler şu an benim araç yazın yaktığının 1 litre fazlasını yakıyor.bir de düşük devir kullanın falan denmiş öyle bir şey yok.her zaman düşük devirde vites atmak mantıklı değildir.o zaman da fazla yakar.denge önemli.yokuş aşağı atabilirsin mesela.sürerken anlarsın onu.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,038,037
Mesajlar
9,350,601
Üyeler
164,603
Son üye
salih0715
Top Bottom