Neler Yeni

Ortalama yakıt tüketimi nasıl düşürülür?

andires42

80+ Silver
Katılım
30 Mart 2020
Mesajlar
3,347
En İyi Cevap
1

ddy34

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
488
İsim
Mert
Yorumları okuyunca hayret ediyorum. Saçma saçma öneriler gelmiş. Yok ağırlığı azalt yok onu çıkart bunu çıkart. Adam diyorki babamda kullanıyor. Babası kullanırken arabadan tüpü onu bunu çıkarıpta mı kullanıyorda böyle bir öneri veriyorsunuz. Ben sürerken daha fazla yakıyor diyor.

Bindiğim her araçta sürücüyü gözlemlerim. İzlediğim 20 kişinin 18 tanesi yanlış kullanıyor. Ben arabayı ileri seviye teknikte kullanan ve yakıt ekonomisini çok iyi bilen biriyim. Yapılan en büyük yanlışlardan biri nerede gaz verilip fren yapılacağı bilinmeden bomboş ezbere kullanılıyor. Örneğin ışıklara 700 metre var 4. viteste ilerliyorsun. Ayağını gazdan çekip motoru kompresöre bırakırsan zaten araç ışıklara rahat bir şekilde kendi hızında gelecek. Ancak gözlemlerime göre 300 metre kalana kadar aynı gaz ile devam edilip 300 metre kalınca araç boşa atılıp frene basılıyor.

Aynı noktada ben 4. viteste ayağımı gazdan çekiyorum. Yaklaştıkça fren kullanmak yerine 3. vites 2.vites şeklinde motor kompresyonu ile fren kullanmadan yavaşlıyorum. En son durana yakın debriyaj + N ve hafif fren. Bu saniyeye kadar araç enjeksiyonlu olduğu için yakıt tüketimi 0. Bu tarz 2 kullanımı günde 40 kere yapsan ciddi bir fark yaratıyor. Aynı durum kasislerde de geçerli.

Yine dur kalk trafikte biraz kalkıp 20 metre ilerleyecek, kalkışı o kadar kötü yapıyorki 2.000 2.500 devire kadar geliyor ibre. Ben kalkarken ibre 1.500 ü geçmeden araç debriyaj sonrası kendini buluyor. Debriyaj ve gaz oranını tam ayarlayamadıkları için fazla boş gaz verilebiliyor.
Son olarak trafiği iyi takip etmek önemli. Ben önümdeki aracı değil onun en az 2 önündeki araca kadar takip ediyorum. Son saniyeye kadar gaza basıp son anda frenle yavaşlamak yerine trafiği iyi takip edip ona göre viteste gaz vermeden yada duruma göre boşta ilerliyorum. Şimdi yazsam bunun 3 katı olarak detaylı yazarım ama çok uzun olur. Temel olarak bu şekilde.

Eşim direksiyon hakimiyeti ve trafik olarak çok hakim araç kullanıyor olmasına rağmen sürerken 100 tane hatasını görebiliyorum mesela. Bu erkek şoförlerde de geçerli. Çok çok az görüyorum debriyajı freni devir aralıklarını doğru kullanan sürücüleri.
 

Kaan Lothbrok

80+ Bronze
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
1,687
Dahası  
Reaksiyon skoru
773
İsim
kaan emre
Yorumları okuyunca hayret ediyorum. Saçma saçma öneriler gelmiş. Yok ağırlığı azalt yok onu çıkart bunu çıkart. Adam diyorki babamda kullanıyor. Babası kullanırken arabadan tüpü onu bunu çıkarıpta mı kullanıyorda böyle bir öneri veriyorsunuz. Ben sürerken daha fazla yakıyor diyor.

Bindiğim her araçta sürücüyü gözlemlerim. İzlediğim 20 kişinin 18 tanesi yanlış kullanıyor. Ben arabayı ileri seviye teknikte kullanan ve yakıt ekonomisini çok iyi bilen biriyim. Yapılan en büyük yanlışlardan biri nerede gaz verilip fren yapılacağı bilinmeden bomboş ezbere kullanılıyor. Örneğin ışıklara 700 metre var 4. viteste ilerliyorsun. Ayağını gazdan çekip motoru kompresöre bırakırsan zaten araç ışıklara rahat bir şekilde kendi hızında gelecek. Ancak gözlemlerime göre 300 metre kalana kadar aynı gaz ile devam edilip 300 metre kalınca araç boşa atılıp frene basılıyor.

Aynı noktada ben 4. viteste ayağımı gazdan çekiyorum. Yaklaştıkça fren kullanmak yerine 3. vites 2.vites şeklinde motor kompresyonu ile fren kullanmadan yavaşlıyorum. En son durana yakın debriyaj + N ve hafif fren. Bu saniyeye kadar araç enjeksiyonlu olduğu için yakıt tüketimi 0. Bu tarz 2 kullanımı günde 40 kere yapsan ciddi bir fark yaratıyor. Aynı durum kasislerde de geçerli.

Yine dur kalk trafikte biraz kalkıp 20 metre ilerleyecek, kalkışı o kadar kötü yapıyorki 2.000 2.500 devire kadar geliyor ibre. Ben kalkarken ibre 1.500 ü geçmeden araç debriyaj sonrası kendini buluyor. Debriyaj ve gaz oranını tam ayarlayamadıkları için fazla boş gaz verilebiliyor.
Son olarak trafiği iyi takip etmek önemli. Ben önümdeki aracı değil onun en az 2 önündeki araca kadar takip ediyorum. Son saniyeye kadar gaza basıp son anda frenle yavaşlamak yerine trafiği iyi takip edip ona göre viteste gaz vermeden yada duruma göre boşta ilerliyorum. Şimdi yazsam bunun 3 katı olarak detaylı yazarım ama çok uzun olur. Temel olarak bu şekilde.

Eşim direksiyon hakimiyeti ve trafik olarak çok hakim araç kullanıyor olmasına rağmen sürerken 100 tane hatasını görebiliyorum mesela. Bu erkek şoförlerde de geçerli. Çok çok az görüyorum debriyajı freni devir aralıklarını doğru kullanan sürücüleri.
Öncelikle tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Ben biraz keyfi olarak devir aldırıyordum araca ancak son 1 haftadır gereksiz devir yükseltmekten kaçındım. Aracı hızlandırmak istediğimde direk doğru devirlerde vites atmaya başladım. Ortalama yakıt her hafta 0.5 artarken bu hafta hiç artmadı. Tavsiyelerinizi deneyeceğim ve bu haftanın sonunda buraya kullanım değerlerini atacağım. İyi günler dilerim.
 

ddy34

80+ Bronze
Katılım
27 Eylül 2021
Mesajlar
799
Dahası  
Reaksiyon skoru
488
İsim
Mert
Öncelikle tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Ben biraz keyfi olarak devir aldırıyordum araca ancak son 1 haftadır gereksiz devir yükseltmekten kaçındım. Aracı hızlandırmak istediğimde direk doğru devirlerde vites atmaya başladım. Ortalama yakıt her hafta 0.5 artarken bu hafta hiç artmadı. Tavsiyelerinizi deneyeceğim ve bu haftanın sonunda buraya kullanım değerlerini atacağım. İyi günler dilerim.
Yazdıklarımı uygulamaya çalışırsanız 0.5 düşüş dahi görebilirsiniz. Hatta daha fazla bile düşebilir.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,046,609
Mesajlar
9,419,450
Üyeler
166,038
Son üye
sanstica
Top Bottom