Neler Yeni

Oyunlardaki uzaklık meselesi

Gordiac

80+ Bronze
Katılım
8 Şubat 2021
Mesajlar
1,242
Dahası  
Reaksiyon skoru
885
Konum
Aydın
İsim
Ramazan KOLDAŞ
Merak ettiğim bir şey var ve bu konuyu konuşma şeklinde size açmak istiyorum bilindiği üzere her yıl yeni oyunlar tanıtılırken muhteşem grafikler ve efsane doku örnekleri sunuluyor ve bizlerde bunlara bakıp woaw ne hayalıymış lan diyoruz benim merak ettiğim şey şu neden oyunlardaki manzara gibi uzaktan görülebilen objelere önem verilmiyor yoksa şuanki teknoloji buna imkan vermiyor mu ? demek istediğim şey karakterin yaklaştığı nesneler çok iyi bir şekilde renderlanırken uzaklaşılan nesneninde renderlanması kalkmaktadır .
Bunun nedeni nedir ? teknoloji yetersizliği mi yoksa tasarımcıların tanımladığı bir şey mi ? bir örnek vereyim bir oyunda manzara gibi doğa yerlerine baktığınızda ne dağ gerçek bir dağmış gibi görünüyor ne de agaç gerçek bir ağaçmış gibi görünüyor uzaktan fakat yaklaştığında neredeyse doku ve grafik kalitesi efsane oluyor .
 

Margot Robbie

80+ Titanium
Katılım
9 Ocak 2021
Mesajlar
21,020
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
61,466
Konum
Queensland
İsim
Margot Robbie
İlgilendiği Kategoriler
YKS, İskandinav mitolojisi
Merak ettiğim bir şey var ve bu konuyu konuşma şeklinde size açmak istiyorum bilindiği üzere her yıl yeni oyunlar tanıtılırken muhteşem grafikler ve efsane doku örnekleri sunuluyor ve bizlerde bunlara bakıp woaw ne hayalıymış lan diyoruz benim merak ettiğim şey şu neden oyunlardaki manzara gibi uzaktan görülebilen objelere önem verilmiyor yoksa şuanki teknoloji buna imkan vermiyor mu ? demek istediğim şey karakterin yaklaştığı nesneler çok iyi bir şekilde renderlanırken uzaklaşılan nesneninde renderlanması kalkmaktadır .
Bunun nedeni nedir ? teknoloji yetersizliği mi yoksa tasarımcıların tanımladığı bir şey mi ? bir örnek vereyim bir oyunda manzara gibi doğa yerlerine baktığınızda ne dağ gerçek bir dağmış gibi görünüyor ne de agaç gerçek bir ağaçmış gibi görünüyor uzaktan fakat yaklaştığında neredeyse doku ve grafik kalitesi efsane oluyor .
Anladığım kadarıyla gösterilen oyunla gerçek oyunun bir olmamasından bahsediyorsun. Evet bir olmuyorlar. Gösterilen oyun şahane grafiklere sahipken çıkan oyun cortluyor.
Bunun şundan dolayı olduğunu biliyorum. Konsollar Pc ler kadar güçlü cihazlar değiller. Ancak her oyunun mutlaka konsola da çıkması lazım çünkü konsolların getirisi pc lere göre fazladır. O yüzden konsollarda oyunu rahat bir şekilde kaldırsın diye grafiklerden kısıyorlar ve oyun böyle çıkıyor.
Bu videoda açıklıyor.

 
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
4,728
Teknoloji niye yetmesin yeterde daha iyi optimizasyon için yapıyolar biye bakmadığın yeri yüklemekle uğraşsın ekran kartı? Onun yerine baktığın yerlere ağırlık berse daha iyi olur dimi
 

Gordiac

80+ Bronze
Katılım
8 Şubat 2021
Mesajlar
1,242
Dahası  
Reaksiyon skoru
885
Konum
Aydın
İsim
Ramazan KOLDAŞ
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
@Harley Quinn❖ Yok demek istediğim şeyi görsel üzerinden anlatayım .

1632354127872.png


Yukarıdaki görsel genshin impact oyununa ait bir manzara görseli oyun full grafiklerde bak mesela doku kaliteleri aşırı düşük ama o manzaranın olduğu yere gidince doku kalitesi efsane bir şeye dönüşüyor demek istediğim şey ve her oyunda böyle neden karaktere yaklaşan objelerin dokuları çok iyi bir dereceye gelirken uzak nesnelerin bu doku kalitesi korunmuyor ?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Teknoloji niye yetmesin yeterde daha iyi optimizasyon için yapıyolar biye bakmadığın yeri yüklemekle uğraşsın ekran kartı? Onun yerine baktığın yerlere ağırlık berse daha iyi olur dimi

İyide bu baktığım bir yer
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu sadece bir örnek bütün oyunlarda böyle yani onu demek istiyorum .
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
4,728
Yok demek istediğim şeyi görsel üzerinden anlatayım .

Alıntıyı görüntüle

Yukarıdaki görsel genshin impact oyununa ait bir manzara görseli oyun full grafiklerde bak mesela doku kaliteleri aşırı düşük ama o manzaranın olduğu yere gidince doku kalitesi efsane bir şeye dönüşüyor demek istediğim şey ve her oyunda böyle neden karaktere yaklaşan objelerin dokuları çok iyi bir dereceye gelirken uzak nesnelerin bu doku kalitesi korunmuyor ?
Mesaj otomatik birleştirildi:



İyide bu baktığım bir yer
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu sadece bir örnek bütün oyunlarda böyle yani onu demek istiyorum .
Anladım şimdi demek istediğini ama aynı yere çıkıyor evet mazranın kalitesinin düşük olması kötü ama performans için en iyisi düşüsene her nesne aynı kalitede oluyor muhtemelen oynaymazsın oyunu çünkü gidemeyeceğin sadece görüntü olsun diye konulmuş dağlar mesela onlar yoracak senin donanımını bence :)
 

Gordiac

80+ Bronze
Katılım
8 Şubat 2021
Mesajlar
1,242
Dahası  
Reaksiyon skoru
885
Konum
Aydın
İsim
Ramazan KOLDAŞ
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Anladım şimdi demek istediğini ama aynı yere çıkıyor evet mazranın kalitesinin düşük olması kötü ama performans için en iyisi düşüsene her nesne aynı kalitede oluyor muhtemelen oynaymazsın oyunu çünkü gidemeyeceğin sadece görüntü olsun diye konulmuş dağlar mesela onlar yoracak senin donanımını bence :)

O zaman dediğime geliyor şuan ki ekran kartı teknolojilerin bunu gerçekleştirecek güçleri yok eğer olsaydı düşünsene manzara kalitelerinin ne hale geldiğini efsane ötesi bir şey olurdu .
 
Katılım
8 Aralık 2020
Mesajlar
4,728
O zaman dediğime geliyor şuan ki ekran kartı teknolojilerin bunu gerçekleştirecek güçleri yok eğer olsaydı düşünsene manzara kalitelerinin ne hale geldiğini efsane ötesi bir şey olurdu .
Hmm evet dediğine geliyor şu anki teknoloji yetersiz olabilir
 

HoeDie

80+
Katılım
21 Eylül 2021
Mesajlar
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
4
İsim
Gökhan Önsür
Hmm evet dediğine geliyor şu anki teknoloji yetersiz olabilir
O zaman dediğime geliyor şuan ki ekran kartı teknolojilerin bunu gerçekleştirecek güçleri yok eğer olsaydı düşünsene manzara kalitelerinin ne hale geldiğini efsane ötesi bir şey olurdu .
Bence 2 sebebi olabilir. 1. sıkıştırma ve boyutla alakalı, mevzubahis grafikleri yazmak çok büyük yer kaplamasını sağlayabilir. 2. olarak da aynı anda o kadar çok detaylı verinin okunup yazılması zor. Ayrıca optimizasyon muhabbetleri gereği belirli bir seviyenin altında tutulması gerekiyor gibi.
 

Reverse Flash

80+ Bronze
Katılım
9 Ağustos 2020
Mesajlar
1,528
Dahası  
Reaksiyon skoru
944
İsim
Enes
O zaman dediğime geliyor şuan ki ekran kartı teknolojilerin bunu gerçekleştirecek güçleri yok eğer olsaydı düşünsene manzara kalitelerinin ne hale geldiğini efsane ötesi bir şey olurdu .
şuan ki ekran kartı teknolojisi bunu kaldırabilir özellikle 3080ler 3090lar varken kaldıramaması gibi bir durumun söz konusu olduğunu sanmıyorum ama senin daha oyunda varmadığın bir noktayı ekran kartın renderlar ise FPS düşüşü olur ve sen oyunda çoğunlukla bulunduğun noktaya odaklandığın için karşıdaki dağlara odaklanmazsın zaten bu yüzden gerek yok. Yarın bir gün Ready Player One gibi büyük kapsamlı VR dünya yaratılır ise bu önemli olur diye düşünüyorum.
 

Gordiac

80+ Bronze
Katılım
8 Şubat 2021
Mesajlar
1,242
Dahası  
Reaksiyon skoru
885
Konum
Aydın
İsim
Ramazan KOLDAŞ
şuan ki ekran kartı teknolojisi bunu kaldırabilir özellikle 3080ler 3090lar varken kaldıramaması gibi bir durumun söz konusu olduğunu sanmıyorum ama senin daha oyunda varmadığın bir noktayı ekran kartın renderlar ise FPS düşüşü olur ve sen oyunda çoğunlukla bulunduğun noktaya odaklandığın için karşıdaki dağlara odaklanmazsın zaten bu yüzden gerek yok. Yarın bir gün Ready Player One gibi büyük kapsamlı VR dünya yaratılır ise bu önemli olur diye düşünüyorum.

İşte bende diyorum ki bunu gerçekleştirecek bir teknoloji yok demek istediğim uzaktaki nesneleri dahi dokusal olarak iyi gösterebilse bile fps'i etkilemeyecek bir teknolojiden bahsediyorum . Evet dediğin doğru şuanki teknoloji bunu gerçekleştirebilir ama fps aşırı zorlar ben şunu demek istiyorum nasıl ki dlss teknolojisi var buna da farklı bir teknoloji uyarlanabilir zaten bunu yaptığında oyunlar mükemmel dereceye çıkacaktır eminim
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bence 2 sebebi olabilir. 1. sıkıştırma ve boyutla alakalı, mevzubahis grafikleri yazmak çok büyük yer kaplamasını sağlayabilir. 2. olarak da aynı anda o kadar çok detaylı verinin okunup yazılması zor. Ayrıca optimizasyon muhabbetleri gereği belirli bir seviyenin altında tutulması gerekiyor gibi.

bir üst cevabım hakkında fikirlerim :)
 

Penguen

80+ Silver
Katılım
5 Nisan 2021
Mesajlar
2,226
Ben de nefret ediyorum. Sistemim yeterince iyi, FPS 100 üzerinde, oyun nvme SSD'ye kurulu ama ağaçlar yaklaştıkça yükleniyor. Forza ve GTA'da çok belli oluyor ve beni sinir ediyor. Cidden düzeltmeliler bu olayı artık.
 

Gordiac

80+ Bronze
Katılım
8 Şubat 2021
Mesajlar
1,242
Dahası  
Reaksiyon skoru
885
Konum
Aydın
İsim
Ramazan KOLDAŞ
Ben de nefret ediyorum. Sistemim yeterince iyi, FPS 100 üzerinde, oyun nvme SSD'ye kurulu ama ağaçlar yaklaştıkça yükleniyor. Forza ve GTA'da çok belli oluyor ve beni sinir ediyor. Cidden düzeltmeliler bu olayı artık.

Evet demek istediğim bu işte uzaktaki cisimler'in yüklenmeyip yakındaki cisimlerin yüklenmesi bana göre henüz böyle bir teknoloji yok olsaydı eğer çoktan yaparlardı manzara gibi yerlere devasa oyunlarda bakınca sanki bir kağıda bakıyormuş hissiyatı uyandırıyor
 
Top Bottom