Neler Yeni

Paket kaybı neden olur

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475

Ekler

  • IMG_20240530_010615.jpg
    IMG_20240530_010615.jpg
    89.6 KB · Hit: 39

Violynn

80+ Bronze
Katılım
27 Mayıs 2020
Mesajlar
752
Dahası  
Reaksiyon skoru
383
İsim
Efe Özkol
Teşekkürler. Bu sorunu çözer umarım 2 senedir saçma sapan dropları çekiyorum. Kablolu bağlantı yapabildiğim ilk anda denicem.
tamamdır hocam yüzde 99 ihtimalle sorununuz çözülecektir ben de çok araştırdım ve iğrenç bir şeydi ve sadece akşam 8 den sonra oluyordu. 8 den sonra oyun oynamak zulüm oluyodu. sorununuz çözülür/çözülmezse tekrardan bilgi verir misiniz
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Hızını 75 mbpse düşür
Modem arayüzünden değil mi? İkisini de kablolu şekilde oyun oynadığımda deneyeceğim.

tamamdır hocam yüzde 99 ihtimalle sorununuz çözülecektir ben de çok araştırdım ve iğrenç bir şeydi ve sadece akşam 8 den sonra oluyordu. 8 den sonra oyun oynamak zulüm oluyodu. sorununuz çözülür/çözülmezse tekrardan bilgi verir misiniz

Kablolu şekilde oyun oynamam gerek denedikten sonra. Bilgisayarımda CPU soğutucu yok şuanda geldiği zaman deneyip bilgilendiririm mutlaka.
 

frix

80+
Katılım
3 Eylül 2022
Mesajlar
313
Merhaba,
Router üzerindeki hat değerlerini detaylı olarak paylaşmanız mümkün mü? Son gönderdiğiniz ekran görüntüsünde görebildiğim kadarıyla SNR değeriniz sınırda, yoğun vakitlerde SNR 5-6 dB'ye düşebilir, bu da anlık paket kayıplarına sebep olabilir.

Ayrıca şu soruların cevaplarına da ihtiyacım var:
İç tesisatın kalitesi nasıl? Ankastre kutusundan kablo tek parça halinde mi geliyor modeme kadar?
Sorunu rastgele saatlerde mi yaşıyorsunuz? En çok akşam saatlerinde mi yaşanıyor?
 

Einstein

80+ Platinum
Katılım
18 Mayıs 2024
Mesajlar
10,740
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,394
Konum
İstanbul
İsim
Eren
Müşteri hizmetlerini arayıp hızını 75 mbpse düşürmen lazım snr margin 8 altına düşmemesi lazım düşünce crc hatası crc hatası artıncada yavaşlama olur.
 

Dwayne

80+ Bronze
Katılım
6 Nisan 2023
Mesajlar
1,715
Dahası  
Reaksiyon skoru
522
İsim
Dwayne Rolly
internetinin kötü olmasıyla alakalı merak etme yalnız değilsin
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Merhaba,
Router üzerindeki hat değerlerini detaylı olarak paylaşmanız mümkün mü? Son gönderdiğiniz ekran görüntüsünde görebildiğim kadarıyla SNR değeriniz sınırda, yoğun vakitlerde SNR 5-6 dB'ye düşebilir, bu da anlık paket kayıplarına sebep olabilir.

Ayrıca şu soruların cevaplarına da ihtiyacım var:
İç tesisatın kalitesi nasıl? Ankastre kutusundan kablo tek parça halinde mi geliyor modeme kadar?
Sorunu rastgele saatlerde mi yaşıyorsunuz? En çok akşam saatlerinde mi yaşanıyor?
Merhaba
Router detaylı bilgilere nasıl ulaşabilirim? Gönderdiğim ekran görüntüsü netspeed üzerindendi ve orada başka bir değer yok.

İç tesisatı siyah kablo ile Türk Telekom döşedi (kablo ismini bilmiyorum). Odama kadar tek parça geliyor odamda küçük bir gri kablo ile ek var. Genelde akşam saatlerinde kullandığım için akşam oluyordu ama diğer saatlerde de olduğunu gözlemledim.
 

frix

80+
Katılım
3 Eylül 2022
Mesajlar
313
Merhaba
Router detaylı bilgilere nasıl ulaşabilirim? Gönderdiğim ekran görüntüsü netspeed üzerindendi ve orada başka bir değer yok.

İç tesisatı siyah kablo ile Türk Telekom döşedi (kablo ismini bilmiyorum). Odama kadar tek parça geliyor odamda küçük bir gri kablo ile ek var. Genelde akşam saatlerinde kullandığım için akşam oluyordu ama diğer saatlerde de olduğunu gözlemledim.
Sistem Monitör kısmında DSL İstatistikleri olması lazım veya benzeri bir sayfa. Bir kurcalayın, net olarak hatırlamıyorum Zyxel arayüzünü.

Sorunla alakalı/alakasız önemli bir konu: Kabloda mümkün olduğu sürece ek olmaması gerekir. Ek zorunlu ise en azından YAK-1 konnektör ile zararını minimuma indirmek gerekir. YAK-1'i aynı şekilde ankastredeki bağlantıya da uygulamak en kaliteli çözümlerden. Bunları uygulayarak bu sorunları ve başka sorunları şimdiden çözebilirsiniz.

Asıl meselemize gelince, hat değerlerini bulup tüm bilgileri yollayın, bir inceleyelim.
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Sistem Monitör kısmında DSL İstatistikleri olması lazım veya benzeri bir sayfa. Bir kurcalayın, net olarak hatırlamıyorum Zyxel arayüzünü.

Sorunla alakalı/alakasız önemli bir konu: Kabloda mümkün olduğu sürece ek olmaması gerekir. Ek zorunlu ise en azından YAK-1 konnektör ile zararını minimuma indirmek gerekir. YAK-1'i aynı şekilde ankastredeki bağlantıya da uygulamak en kaliteli çözümlerden. Bunları uygulayarak bu sorunları ve başka sorunları şimdiden çözebilirsiniz.

Asıl meselemize gelince, hat değerlerini bulup tüm bilgileri yollayın, bir inceleyelim.

Sanırım bunlar
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 90877 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 20480 kbps

near-end FEC error fast: 43202
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 6496
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 2
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :5 days, 3:31, 26 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 7.5 dbm
attenuation downstream: 2.5 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 15.0 dB
output power downstream: 14.4 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB
 

Einstein

80+ Platinum
Katılım
18 Mayıs 2024
Mesajlar
10,740
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,394
Konum
İstanbul
İsim
Eren
FEC hatası Fixed Error Counts yani çözülen hata sayısı anlamına gelmektedir. Modeminizin çözdüğü hatalardır. Fazla olmasında sıkıntı yoktur.
Ama CRC hatasının fazla olması bağlantınızda kopma ve yavaşlama sorununa neden olabilir.
 
Top Bottom