Paket kaybı neden olur

Ekler

  • IMG_20240530_010615.jpg
    IMG_20240530_010615.jpg
    89.6 KB · Hit: 62
Teşekkürler. Bu sorunu çözer umarım 2 senedir saçma sapan dropları çekiyorum. Kablolu bağlantı yapabildiğim ilk anda denicem.
tamamdır hocam yüzde 99 ihtimalle sorununuz çözülecektir ben de çok araştırdım ve iğrenç bir şeydi ve sadece akşam 8 den sonra oluyordu. 8 den sonra oyun oynamak zulüm oluyodu. sorununuz çözülür/çözülmezse tekrardan bilgi verir misiniz
 
Hızını 75 mbpse düşür
Modem arayüzünden değil mi? İkisini de kablolu şekilde oyun oynadığımda deneyeceğim.

tamamdır hocam yüzde 99 ihtimalle sorununuz çözülecektir ben de çok araştırdım ve iğrenç bir şeydi ve sadece akşam 8 den sonra oluyordu. 8 den sonra oyun oynamak zulüm oluyodu. sorununuz çözülür/çözülmezse tekrardan bilgi verir misiniz

Kablolu şekilde oyun oynamam gerek denedikten sonra. Bilgisayarımda CPU soğutucu yok şuanda geldiği zaman deneyip bilgilendiririm mutlaka.
 
Merhaba,
Router üzerindeki hat değerlerini detaylı olarak paylaşmanız mümkün mü? Son gönderdiğiniz ekran görüntüsünde görebildiğim kadarıyla SNR değeriniz sınırda, yoğun vakitlerde SNR 5-6 dB'ye düşebilir, bu da anlık paket kayıplarına sebep olabilir.

Ayrıca şu soruların cevaplarına da ihtiyacım var:
İç tesisatın kalitesi nasıl? Ankastre kutusundan kablo tek parça halinde mi geliyor modeme kadar?
Sorunu rastgele saatlerde mi yaşıyorsunuz? En çok akşam saatlerinde mi yaşanıyor?
 
Müşteri hizmetlerini arayıp hızını 75 mbpse düşürmen lazım snr margin 8 altına düşmemesi lazım düşünce crc hatası crc hatası artıncada yavaşlama olur.
 
internetinin kötü olmasıyla alakalı merak etme yalnız değilsin
 
Merhaba,
Router üzerindeki hat değerlerini detaylı olarak paylaşmanız mümkün mü? Son gönderdiğiniz ekran görüntüsünde görebildiğim kadarıyla SNR değeriniz sınırda, yoğun vakitlerde SNR 5-6 dB'ye düşebilir, bu da anlık paket kayıplarına sebep olabilir.

Ayrıca şu soruların cevaplarına da ihtiyacım var:
İç tesisatın kalitesi nasıl? Ankastre kutusundan kablo tek parça halinde mi geliyor modeme kadar?
Sorunu rastgele saatlerde mi yaşıyorsunuz? En çok akşam saatlerinde mi yaşanıyor?
Merhaba
Router detaylı bilgilere nasıl ulaşabilirim? Gönderdiğim ekran görüntüsü netspeed üzerindendi ve orada başka bir değer yok.

İç tesisatı siyah kablo ile Türk Telekom döşedi (kablo ismini bilmiyorum). Odama kadar tek parça geliyor odamda küçük bir gri kablo ile ek var. Genelde akşam saatlerinde kullandığım için akşam oluyordu ama diğer saatlerde de olduğunu gözlemledim.
 
Merhaba
Router detaylı bilgilere nasıl ulaşabilirim? Gönderdiğim ekran görüntüsü netspeed üzerindendi ve orada başka bir değer yok.

İç tesisatı siyah kablo ile Türk Telekom döşedi (kablo ismini bilmiyorum). Odama kadar tek parça geliyor odamda küçük bir gri kablo ile ek var. Genelde akşam saatlerinde kullandığım için akşam oluyordu ama diğer saatlerde de olduğunu gözlemledim.
Sistem Monitör kısmında DSL İstatistikleri olması lazım veya benzeri bir sayfa. Bir kurcalayın, net olarak hatırlamıyorum Zyxel arayüzünü.

Sorunla alakalı/alakasız önemli bir konu: Kabloda mümkün olduğu sürece ek olmaması gerekir. Ek zorunlu ise en azından YAK-1 konnektör ile zararını minimuma indirmek gerekir. YAK-1'i aynı şekilde ankastredeki bağlantıya da uygulamak en kaliteli çözümlerden. Bunları uygulayarak bu sorunları ve başka sorunları şimdiden çözebilirsiniz.

Asıl meselemize gelince, hat değerlerini bulup tüm bilgileri yollayın, bir inceleyelim.
 
Sistem Monitör kısmında DSL İstatistikleri olması lazım veya benzeri bir sayfa. Bir kurcalayın, net olarak hatırlamıyorum Zyxel arayüzünü.

Sorunla alakalı/alakasız önemli bir konu: Kabloda mümkün olduğu sürece ek olmaması gerekir. Ek zorunlu ise en azından YAK-1 konnektör ile zararını minimuma indirmek gerekir. YAK-1'i aynı şekilde ankastredeki bağlantıya da uygulamak en kaliteli çözümlerden. Bunları uygulayarak bu sorunları ve başka sorunları şimdiden çözebilirsiniz.

Asıl meselemize gelince, hat değerlerini bulup tüm bilgileri yollayın, bir inceleyelim.

Sanırım bunlar
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 90877 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 20480 kbps

near-end FEC error fast: 43202
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 6496
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 2
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :5 days, 3:31, 26 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 7.5 dbm
attenuation downstream: 2.5 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 15.0 dB
output power downstream: 14.4 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB
 
FEC hatası Fixed Error Counts yani çözülen hata sayısı anlamına gelmektedir. Modeminizin çözdüğü hatalardır. Fazla olmasında sıkıntı yoktur.
Ama CRC hatasının fazla olması bağlantınızda kopma ve yavaşlama sorununa neden olabilir.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,153,383
Mesajlar
10,394,512
Üyeler
183,418
Son üye
thenyxx
Geri
Top