Neler Yeni

Paket kaybı neden olur

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
FEC hatası Fixed Error Counts yani çözülen hata sayısı anlamına gelmektedir. Modeminizin çözdüğü hatalardır. Fazla olmasında sıkıntı yoktur.
Ama CRC hatasının fazla olması bağlantınızda kopma ve yavaşlama sorununa neden olabilir.
Bu arada odama gelen kabloyu baya bir uzun bıraktılar ben de ellemedim görünmeyecek şekilde ayarladım. Kabloyu kısaltmam mümkün şuanda. Onu da yapsam bir etkisi olur mu? Yak1 de alıp kullanacağım ek yerine.
 

Einstein

80+ Platinum
Katılım
18 Mayıs 2024
Mesajlar
10,740
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,394
Konum
İstanbul
İsim
Eren
altyapın ne kadar destekliyor şu siteden sorgulama yaparmısın goknet altyapı sorgulama
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Anladım yapsan daha iyi olurmu bilgim yok.
Fazla bile yardımcı oldun sağol. Sağlayıcı 16 ay olmuş 16 aydır çözüm bulamadı. Ben de geçen sene evde çok kişi var diye oluyor sanıyordum. Tek kalınca anladım onunla alakalı olmadığını...
 

frix

80+
Katılım
3 Eylül 2022
Mesajlar
313
Sanırım bunlar
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 90877 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 20480 kbps

near-end FEC error fast: 43202
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 6496
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 2
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :5 days, 3:31, 26 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 7.5 dbm
attenuation downstream: 2.5 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 15.0 dB
output power downstream: 14.4 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB
Tam da beklediğim gibi, CRC hataları mevcut. CRC hatası kısaca paket kaybı demek. Asıl sıkıntısı şu: CRC hataları arttıkça kayıp paketlerin tekrar indirilmesi gerekir. Bu da ekstra zaman harcanacak demektir. Hızda ani düşüş, ping değerinde yükselme veya indirme süresinin artması gibi yan etkilerini bolca gözlemleyebilirsiniz. FEC'e çok kafayı takmaya gerek yok, veri paketini düzeltme kabiliyeti var. Asıl düşmanımız CRC.

Sorunun yaşanma sıklığını tam olarak bilemiyorum. Örneğin Windows'ta cmd üzerinden ping -t 1.1.1.1 komutuyla sürekli veri yollayın, ne sıklıkla pinginiz yükseliyor veya timeout hatası alıyorsunuz bir inceleyin.

Bu sorunları ortadan kaldırmak için öncelikle iç tesisatı elden geçirmeniz gerekiyor. Ankastredeki bağlantı YAK-1 ile yapılmalı, oksitlenme gibi sorunların önüne geçersiniz. İkinci olarak, ankastreden gelen kablo modeme kadar tek parça olarak gelmeli. Modeme gelen uca direkt olarak RJ11 bağlayabilirsiniz, ek yapmayın veya splitter kullanmayın. Bunları kendiniz uygulayabilirsiniz, oldukça basit işlemler. Telekom'un kendisinden hizmet alıyorsanız kendi saha ekibinden rica edebilirsiniz, YAK-1 için yardımcı olacaklardır ama diğer sağlayıcılarda pek yardımcı olmak istemezler.

Bunlar sizin tarafta uygulanabilecek çözümler. İlla ki olumlu etkisi olacaktır fakat sorunun tümü bu kadar mı bilemiyoruz, bu kısımları hallettikten sonra genel duruma bakılması gerekiyor. Santral ya da saha dolabı tarafındaki portta bile sorun olabilir ama henüz oraya gelmedik. Bu kısımları hallettikten sonra gerisi altyapı sağlayıcısı Telekom'a kalıyor. Modem tarafı da var fakat düşük ihtimal.

Geçici çözüm olarak SNR değerini bir tık yukarı çekmeyi deneyebilirsiniz. 9 dB'den başlayarak birer birer arttırın. Modeminiz de SNR değiştirmeyi desteklemeli tabii ki. Bu işlem sorunu tamamen çözmez ama epey azaltabilir, SNR arttırmanın sonucunda da aldığınız hız bir miktar düşecektir.
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Tam da beklediğim gibi, CRC hataları mevcut. CRC hatası kısaca paket kaybı demek. Asıl sıkıntısı şu: CRC hataları arttıkça kayıp paketlerin tekrar indirilmesi gerekir. Bu da ekstra zaman harcanacak demektir. Hızda ani düşüş, ping değerinde yükselme veya indirme süresinin artması gibi yan etkilerini bolca gözlemleyebilirsiniz. FEC'e çok kafayı takmaya gerek yok, veri paketini düzeltme kabiliyeti var. Asıl düşmanımız CRC.

Sorunun yaşanma sıklığını tam olarak bilemiyorum. Örneğin Windows'ta cmd üzerinden ping -t 1.1.1.1 komutuyla sürekli veri yollayın, ne sıklıkla pinginiz yükseliyor veya timeout hatası alıyorsunuz bir inceleyin.

Bu sorunları ortadan kaldırmak için öncelikle iç tesisatı elden geçirmeniz gerekiyor. Ankastredeki bağlantı YAK-1 ile yapılmalı, oksitlenme gibi sorunların önüne geçersiniz. İkinci olarak, ankastreden gelen kablo modeme kadar tek parça olarak gelmeli. Modeme gelen uca direkt olarak RJ11 bağlayabilirsiniz, ek yapmayın veya splitter kullanmayın. Bunları kendiniz uygulayabilirsiniz, oldukça basit işlemler. Telekom'un kendisinden hizmet alıyorsanız kendi saha ekibinden rica edebilirsiniz, YAK-1 için yardımcı olacaklardır ama diğer sağlayıcılarda pek yardımcı olmak istemezler.

Bunlar sizin tarafta uygulanabilecek çözümler. İlla ki olumlu etkisi olacaktır fakat sorunun tümü bu kadar mı bilemiyoruz, bu kısımları hallettikten sonra genel duruma bakılması gerekiyor. Santral ya da saha dolabı tarafındaki portta bile sorun olabilir ama henüz oraya gelmedik. Bu kısımları hallettikten sonra gerisi altyapı sağlayıcısı Telekom'a kalıyor. Modem tarafı da var fakat düşük ihtimal.

Geçici çözüm olarak SNR değerini bir tık yukarı çekmeyi deneyebilirsiniz. 9 dB'den başlayarak birer birer arttırın. Modeminiz de SNR değiştirmeyi desteklemeli tabii ki. Bu işlem sorunu tamamen çözmez ama epey azaltabilir, SNR arttırmanın sonucunda da aldığınız hız bir miktar düşecektir.
Uzun uzun açıkladığınız için teşekkürler.
İlk iş kablodaki eki iptal edeyim. Modemin arkasına giren plastik ucu evde baglayamam. Onun aletini bulup yapacağım ilk iş. Bir de dışarıdan gelen siyah kablo kalınken, ekteki gri kablo daha ince umarım yapabilirim.

Şuanda kablolu bağlanamıyorum o yüzden cmd ping olayını yapamadım.

Geçici çözüm olarak SNR değerini değiştirmeyi henüz bulamadım. Bir yerde SNR değeri 40-45 arası yazıyor sürekli değişiyor. Biraz daha araştırayım modem arayüzünü.

Diğer arkadaşın da dediği gibi hız düşürmek de aynı işlevi mi görüyor?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bunun için saha ekipleri gelmez diye tahmin ediyorum. Hepsini kendim halletmeye çalışacağım.
 

Einstein

80+ Platinum
Katılım
18 Mayıs 2024
Mesajlar
10,740
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,394
Konum
İstanbul
İsim
Eren
Müşteri hizmetlerini arayıp hızını 75 mbpse düşürürsen snr margin artar evet.
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
Müşteri hizmetlerini arayıp hızını 75 mbpse düşürürsen snr margin artar evet.
Burdan yapsam müşteri hizmetlerini beklemeden olur mu? En son aradığımda acmadılar bile.
 

Ekler

  • IMG_20240530_023932.jpg
    IMG_20240530_023932.jpg
    33.8 KB · Hit: 24

Einstein

80+ Platinum
Katılım
18 Mayıs 2024
Mesajlar
10,740
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,394
Konum
İstanbul
İsim
Eren
Bu saatte açmazlar zaten ordan olmuyor ordan sadece hız sınırlama ayarı yaparsın snr margine etkisi olmaz.
 

draqla

80+
Katılım
24 Ekim 2020
Mesajlar
475
@frix @eren28tr

İnternet hızını düşürdüm. Yeni değerler şöyle;


near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 76794 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 15352 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 5
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:28, 23 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 10.9 dB
output power upstream: 9.4 dbm
attenuation downstream: 2.5 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 19.9 dB
output power downstream: 13.9 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Download zayıflaması devam ediyor şu satırda yazdığı gibi

attenuation downstream: 2.5 dB

CRC error da devam ediyor biraz daha düşürmeli miyim acaba?

Uploadım da düştü aynı zamanda onda problem olmamasına rağmen. Sadece download düşürülemiyor sanırsam.
 
Top Bottom