Neler Yeni

Yardım Riot Games, Superonline ve paket kaybı üçgeni

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Merhaba, yaklaşık 1 ay önce başlayan bir sorunum var. League of Legends'da oyuna girerken yükleme ekranında devamlı olarak "yeniden bağlan" ekranına dönüyorum. Ancak bunun ihtimali tamamen rastgele. Üst üste birkaç maç sorunsuz bir şekilde oyuna girebildiğim gibi üst üste 3 4 oyun boyunca da girerken bu sorunu yaşayabiliyorum. Çözmek için birkaç kez yeniden bağlanmam gerekiyor. Sonrasında sorunsuz bir oyun deneyimi yaşıyorum ancak tek sıkıntı oyuna girmek. Riot'a bilet gönderdim ve benden 185.40.65.1 ve 162.249.79.1 IP'lerine Ping Plotter testi yapmamı istediler. %80 civarında paket kaybı çıkıyor ancak günün farklı saatlerinde kafasına göre %0 çıktığı da oluyor :D Ancak internetimde kesinlikle bir problem yok. İndirme hızımda, pingimde en ufak bir düşüş yok. Sadece ve sadece LoL'e bağlanırken problemim var. Riot destek ekibi internetimle alakalı sorun olduğunu ve servis sağlayıcımla iletişime geçmemi istedi. Onlarla iletişime geçtim, daha adresime gelmeden sorunu modemden kaynaklı olarak tespit edip ellerinde modemle modemi değiştirmeye geldiler. Modem değişikliğinden sonra 2 hafta boyunca hiç sorun yaşamadım. Ancak bu haftanın başında sorun tekrar kendini gösterdi. Aynı haliyle tekrar başladı ve ben tekrar Superonline ile görüştüm. Epey telefon açtım ve 3 4 farklı talep oluşturdum. En sonunda onları tekrar adresime davet etmeyi başardım. Gelen teknisyen yanında bir bilgisayarla gelip tüm testleri yaptı ve olması gerektiği gibi her şey yolunda çıktı. Kendisi Valorant oynadığını ve iş hayatında bu tür şikayetlerin arttığını söyledi. Ping Plotter'i gösterdiğimde o da Riot sunucularını suçladı. Bugün Riot'a tekrar yazdım ve bana böyle bir sorun olsa saklamayacaklarını ve Ping Plotter'da çıkan sonucun %100 servis sağlayıcı kaynaklı olduğunu söyledi.

Riot'a hak veriyorum çünkü Ping Plotter testi bence de Superonline taraflı sorun olduğunu gösteriyor.

Öte yandan Superonline'ye daha çok hak veriyorum çünkü internetim sadece Riot Games yönünde sorun yaşıyor. Onun dışında ne hızımda, ne pingimde hiçbir sorun yok.

Sonuç olarak ikisi de suçu birbirine atıyor ancak ikisi de bana çözüm üretemiyor. Ben arada kaldım, Riot ile aktif olarak görüşüyorum onlardan alacağım dönüş ışığında tekrar Superonline ile görüşmeyi düşünüyorum ama bu iki taraf arasında sıkıştım kaldım. Ne yapmalıyım?
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Yaklaşık 3-4 aydır aynı sorunu ben de yaşıyorum ve yoruldum.2 kere teknik servis cagirdim 15-20 kez musteri hizmetlerini aramışımdır.Sırf bu sorun yüzünden lol oynarken telefon internetimden bağlanıyorum artık.2 Kere teknik servis geldi birinde modem değiştirildi sorun yaşamanız normal eski modem kullanıyormuşsunuz dendi fakat sorun hala devam etti ikinci gelişinde de modemin yanındaki kutunun kablosundaki sorun giderildi fakat hiç faydası olmadı.Gelen teknik servis game paketinden bahsetti alırsanız sorununuz çözülür oyun oynayan müşterilerimiz kullanıyor sıkıntı yaşayanlar game paketi aldıktan sonra bir daha teknik servis çağırmadılar memnun kaldılar falan dediler fakat nerdeyse 100 TL fazlaydı normal paketimden ve sorunun çözülceğine de inanamadım açıkcası.Binada superonline fiber olmasına rağmen turknete başvurdum ve kurulum için bekliyorum umarım kurtulucam bu iletten
Bu gün teknik servis geldi. Teknik servisi de modemi aralıklı açıp kapatıp kopma problemi ve yanında paket kaybının olduğunu belirtip zorla çağırabildim yoksa bizde sorun görünmüyor diyip teknik servise de 150tl dediler. Durumu anlattım, her şeyi gösterdim. Benim yapabileceğim bir şey yok abi sinyal normal gözüküyor cayma bedeli karşılayan kampanyalar var bak istersen dedi.
Ben bu sorunu yaşamaya başladığımda bu olayla ilgili açılmış 1-2 konu vardı ve bu sorundan muzdarip başka kişiler olduğunu bilmiyordum. Şubattan beri bu sorunu yaşıyorum ve yaşayan kişi sayısının her geçen gün artmasıyla öfkem daha da yükseliyor. Aynı şikayete hep aynı çözümleri deneyip her seferinde ilk kez karşılaşıyor gibi davranmışlar. Yaptığım şikayet umarım hepimize emsal olur.
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
5
İsim
efe demir
Bu gün sabah 2. kez ekip geldi eve, kontrolleri sağladılar. Sinyal ve diğer değerlerde sorun olmadığını söylediler. Oyunu açıp oyundaki gecikmeyi kendilerine gösterdim (tıklayınca 5 sn sonra hareket ediyor karakter). Sonra cep telefonumun internetini kullanarak oyuna bağlanıp hiç paket kaybı olmadığını gösterdim kendilerine (superonline 20ms - cep telefonu 50ms olmasına rağmen paket kaybı yaşamadım). Üst birime aktaracaklarını iletip ayrıldılar.

Daha sonra 532 den arayıp sorun tek oyunda bizi bağlamaz sorun olsa her yerde olur oyunda sıkıntı var ekibin işi bitti talebi kapatıyorum. Bundan sonra teknik servis istiyorsanız ücreti 150 TL dedi. Kavga edip talebi kapattırmadım.

Öğleden sonra ekip 3. kez geldi yanında pc ile. Teknik müdürleri ile konuşup sadece google a ping atıp gideceklerdi. Müdürle ben konuşup durumu anlattım oyun sunucusuna da trace route ile bakmalarını rica ettim. Konuşma arasında başka yerlerde de oyunla alakalı sorun olduğunu iletti. Baktılar ekran görüntülerini alıp ileteceklerini söylediler.

Çözebileceklerini sanmıyorum çünkü 1 aydan fazladır superonlinedaki konuştuğum hiç kimse daha paket kaybının ne olduğunu bilmiyor. Turknete başvurdum kurulum için bekliyorum.
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Bu gün sabah 2. kez ekip geldi eve, kontrolleri sağladılar. Sinyal ve diğer değerlerde sorun olmadığını söylediler. Oyunu açıp oyundaki gecikmeyi kendilerine gösterdim (tıklayınca 5 sn sonra hareket ediyor karakter). Sonra cep telefonumun internetini kullanarak oyuna bağlanıp hiç paket kaybı olmadığını gösterdim kendilerine (superonline 20ms - cep telefonu 50ms olmasına rağmen paket kaybı yaşamadım). Üst birime aktaracaklarını iletip ayrıldılar.

Daha sonra 532 den arayıp sorun tek oyunda bizi bağlamaz sorun olsa her yerde olur oyunda sıkıntı var ekibin işi bitti talebi kapatıyorum. Bundan sonra teknik servis istiyorsanız ücreti 150 TL dedi. Kavga edip talebi kapattırmadım.

Öğleden sonra ekip 3. kez geldi yanında pc ile. Teknik müdürleri ile konuşup sadece google a ping atıp gideceklerdi. Müdürle ben konuşup durumu anlattım oyun sunucusuna da trace route ile bakmalarını rica ettim. Konuşma arasında başka yerlerde de oyunla alakalı sorun olduğunu iletti. Baktılar ekran görüntülerini alıp ileteceklerini söylediler.

Çözebileceklerini sanmıyorum çünkü 1 aydan fazladır superonlinedaki konuştuğum hiç kimse daha paket kaybının ne olduğunu bilmiyor. Turknete başvurdum kurulum için bekliyorum.
Sanırım daha önce hiç bahsetmedim ama ben de ilçemde bulunan Superonline merkezine gidip en üst teknik yetkiliyle konuşmak istediğimi söyledim. Talebi biraz ilginç karşılayıp beklettiler ancak adresime 3 kez teknik servis geldiği için en üst yetkiliyle görüşmeme izin verdiler. Gerçekten anlayışsız biriydi, tek söylediği "müşteri hizmetleri ne derse o"ydu. Genel hatlarıyla bundan başka bir şey söylemedi ancak hatırlanmaya değer iki şey söyledi. Birincisi "sizi bilgisayar başında oturup sorunu yaşarken gözümle görsem bile değerler normal çıkıyorsa yapabileceğim bir şey yok" idi, diğeri ise "Superonline'nin kullandığı ara sunucuların bağlandığınız yer ile sözleşmesi bitmiş olabilir"di. Sonuç olarak 2 cevap da servis sağlayıcısı değiştirmeye itiyor. İyi yapmışsınız, yeni internetinizde umarım sorun yaşamazsınız.
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
5
İsim
efe demir
Bu sabah 4. kez ekip geldi. L1 birimi ile görüştük. Dünkü testler sonrasında L1 e iletilmiş talep ve açıklama olarak riot oyunlarında paket kaybı olduğu L1 ekibi ile toplantı yapılması gerektiği belirtilmiş. Oradaki konuştuğumuz kişi valorant ve diğer riot oyununda (lol) kronik bir sorun olduğunu başka kullanıcılarında bu sorunu yaşadığını iletti. Başka bir ekiple daha toplantı ile ben oyundayken test gerçekleştireceklerini iletti ancak o ekip şu anda izinde olduğu için kontroller pazartesiye kaldı. Routing ve dns ayarlarını değiştirip deneriz tekrar ancak düzeleceğini sanmıyorum dedi.

Müşteri hizmetlerinin sorunla alakalı bir fikri yok ve sorun olduğunu göremiyorlar görmedikleri için sorun olduğunu ispatlayamıyorsunuz bile. Üst birimleri sorunu biliyorlar ancak hem çözemiyorlar hem de oraya ulaşmak için ben 1 aydan fazla uğraştım başka arkadaşlar o seviyeye bile gelememiş maalesef. Neyse ki sunucu türkiyede aksi halde yurt dışı servis sağlayıcılarda sorun var deyip hiç ilgilenmeyeceklerdi.

L1 ekibi ile görüşme sonrasında tekrar buraya yazarım.

Son olarak
Türknetten sözleşme için kurye bekliyorum.
 

Akemi

80+
Katılım
11 Haziran 2022
Mesajlar
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Berrin Çelik
iyi yapmışsınız ben de aylarca uğraşlarım sonucunda pes etip turknete gectim cok memnunum paket kaybı sorununu asla yaşamadım ve genel olarak da memnunum umarım sizde hiçbir sıkıntı yaşamadan bu illetten kurtulursunuz
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Bu sabah 4. kez ekip geldi. L1 birimi ile görüştük. Dünkü testler sonrasında L1 e iletilmiş talep ve açıklama olarak riot oyunlarında paket kaybı olduğu L1 ekibi ile toplantı yapılması gerektiği belirtilmiş. Oradaki konuştuğumuz kişi valorant ve diğer riot oyununda (lol) kronik bir sorun olduğunu başka kullanıcılarında bu sorunu yaşadığını iletti. Başka bir ekiple daha toplantı ile ben oyundayken test gerçekleştireceklerini iletti ancak o ekip şu anda izinde olduğu için kontroller pazartesiye kaldı. Routing ve dns ayarlarını değiştirip deneriz tekrar ancak düzeleceğini sanmıyorum dedi.

Müşteri hizmetlerinin sorunla alakalı bir fikri yok ve sorun olduğunu göremiyorlar görmedikleri için sorun olduğunu ispatlayamıyorsunuz bile. Üst birimleri sorunu biliyorlar ancak hem çözemiyorlar hem de oraya ulaşmak için ben 1 aydan fazla uğraştım başka arkadaşlar o seviyeye bile gelememiş maalesef. Neyse ki sunucu türkiyede aksi halde yurt dışı servis sağlayıcılarda sorun var deyip hiç ilgilenmeyeceklerdi.

L1 ekibi ile görüşme sonrasında tekrar buraya yazarım.

Son olarak
Türknetten sözleşme için kurye bekliyorum.
Demek ilk kez sorunu kabul eden bir birim ile görüşme sağladınız. Sonuçlarınızı öğrenmek için merakla bekliyorum.
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
5
İsim
efe demir
Tekrar 532 den aradılar. Dün sorun yok diyen arkadaş bu gün L1 den bildirdiler sorun varmış dedi. Benle beraber sorun yaşayan diğer kullanıcıların taleplerini birleştirmişler. Bu gün bu iş için ayrı bir cgnat bloğu tanımlanmış. Beni ve diğer sorun yaşayan kullanıcıları bu bloğa aldıklarını daha sonrasında (ankaradayım) söğütözü üzerinden ayrı bir ip tanımlaması yapılarak özel çıkış vereceklerini iletti. Ancak yeni ip için süre veremedi.

Diğer sorun yaşayan kullanıclar dediği muhtemelen benim gibi sorunu L1 e kadar iletebilenler. Çünkü müşteri hizmetleri ve saha ekiplerince bir sorun yok. Normalde 20-22 arası olan pingim şu an 11 e kadar düştü.
Şu an için bir sorun gözükmüyor ama arada paket kaybı olmayan anlar olduğu için talebi kapattırmadım ve yeni ip atanana kadar bekliycem.
Eski ve yeni halini aşağıda iletiyorum. Gelişme olursa tekrar bilgilendiririm.
1657800461737.png

1657800410694.png
 
Katılım
16 Ağustos 2021
Mesajlar
6,336
En İyi Cevap
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,310
Yaş
23
İsim
Yusuf İslam Sofuoğlu
İlgilendiği Kategoriler
Bilgisayar ve Telefon
Instagram
zcosef
Steam
Hesef
Discord
cosef#0601
2 haftadır bende çözemediğim bir paket kaybı yaşıyorum. Riot suçu iss ye attı, ben de pek uğtaşmadım.
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Tekrar 532 den aradılar. Dün sorun yok diyen arkadaş bu gün L1 den bildirdiler sorun varmış dedi. Benle beraber sorun yaşayan diğer kullanıcıların taleplerini birleştirmişler. Bu gün bu iş için ayrı bir cgnat bloğu tanımlanmış. Beni ve diğer sorun yaşayan kullanıcıları bu bloğa aldıklarını daha sonrasında (ankaradayım) söğütözü üzerinden ayrı bir ip tanımlaması yapılarak özel çıkış vereceklerini iletti. Ancak yeni ip için süre veremedi.

Diğer sorun yaşayan kullanıclar dediği muhtemelen benim gibi sorunu L1 e kadar iletebilenler. Çünkü müşteri hizmetleri ve saha ekiplerince bir sorun yok. Normalde 20-22 arası olan pingim şu an 11 e kadar düştü.
Şu an için bir sorun gözükmüyor ama arada paket kaybı olmayan anlar olduğu için talebi kapattırmadım ve yeni ip atanana kadar bekliycem.
Eski ve yeni halini aşağıda iletiyorum. Gelişme olursa tekrar bilgilendiririm.
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Ping olayı Riot ile alakalı, herkesin pingini sayısal olarak 7ms düşürdüler, olması gerekenden fazla gözüküyormuş yama notlarında bulabilirsiniz. L1 ekibi nedir, biraz ayrıntılı bahsedebilirseniz ben de gerekli talebi oluşturayım.
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
5
İsim
efe demir
Ping yamadan sonra 15-16 civarındaydı cgn güncellemesi ile 11 e düştü.
Layer 1 teknik servis ekibi genelde kurumsal müşterilere bakıyorlar. Müşeteri hizmetleri-> saha ekibi->teknik müdür->L1->l2->L3 şeklinde ilerliyor. Networkten anlayan kişiler bulunuyor bu kısımda. Gerçek anlamda işe yarayacak güncellemeleri bu seviyeden sonra yaptırabiliyorsunuz. Riotla ilgili konudan bilgileri var ordan birilerine ulaşabilirseniz umarım yardımcı olurlar.
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Bu sabah 4. kez ekip geldi. L1 birimi ile görüştük. Dünkü testler sonrasında L1 e iletilmiş talep ve açıklama olarak riot oyunlarında paket kaybı olduğu L1 ekibi ile toplantı yapılması gerektiği belirtilmiş. Oradaki konuştuğumuz kişi valorant ve diğer riot oyununda (lol) kronik bir sorun olduğunu başka kullanıcılarında bu sorunu yaşadığını iletti. Başka bir ekiple daha toplantı ile ben oyundayken test gerçekleştireceklerini iletti ancak o ekip şu anda izinde olduğu için kontroller pazartesiye kaldı. Routing ve dns ayarlarını değiştirip deneriz tekrar ancak düzeleceğini sanmıyorum dedi.

Müşteri hizmetlerinin sorunla alakalı bir fikri yok ve sorun olduğunu göremiyorlar görmedikleri için sorun olduğunu ispatlayamıyorsunuz bile. Üst birimleri sorunu biliyorlar ancak hem çözemiyorlar hem de oraya ulaşmak için ben 1 aydan fazla uğraştım başka arkadaşlar o seviyeye bile gelememiş maalesef. Neyse ki sunucu türkiyede aksi halde yurt dışı servis sağlayıcılarda sorun var deyip hiç ilgilenmeyeceklerdi.

L1 ekibi ile görüşme sonrasında tekrar buraya yazarım.

Son olarak
Türknetten sözleşme için kurye bekliyorum.
Merhaba, bir gelişme oldu mu?
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
5
İsim
efe demir
Merhaba, bir gelişme oldu mu?
Merhaba,
Henüz L1 yada başka bir yerden kontrol için aranmadım. Cgn güncellemesi sonrasında 7 gün geçti ve 0 paket kaybı ile oyun oynadım 7 gün boyunca. Bendeki sorun düzeldi diyebilirim.
Sorunu yaşayan diğer arkadaşlar cgn güncellemesi yaptırarak deneyebilirler. Ancak müşteri hizmetleri ve saha ekibi ile bu konuyu çözemiyorsunuz. Üst seviyedeki ekip riot için sorunsuz olan cgn bloğuna sizi aktarabiliyor.
 

ofcmate

80+
Katılım
25 Şubat 2022
Mesajlar
31
Dahası  
Reaksiyon skoru
9
İsim
Zafer Yıldırım
Merhaba,
Henüz L1 yada başka bir yerden kontrol için aranmadım. Cgn güncellemesi sonrasında 7 gün geçti ve 0 paket kaybı ile oyun oynadım 7 gün boyunca. Bendeki sorun düzeldi diyebilirim.
Sorunu yaşayan diğer arkadaşlar cgn güncellemesi yaptırarak deneyebilirler. Ancak müşteri hizmetleri ve saha ekibi ile bu konuyu çözemiyorsunuz. Üst seviyedeki ekip riot için sorunsuz olan cgn bloğuna sizi aktarabiliyor.
Lütfen ara ara gelip bizi haberdar etmeyi unutmayın. Bu sorunu yaşayanlar olarak bildiğiniz gibi haftalar boyunca sorunsuz vakit geçirdiğimiz de oluyor. Uzun vadede sonuçlarınızı merakla bekliyor olacağım.

Bir de bu L1 ekibi ile görüşme talep etmek için ne yapmamız lazım? Tecrübelerime dayanarak "beni L1 ekibiyle görüştürün" dersem bunu yapmayacaklarına neredeyse eminim
 
Son düzenleme:
Top Bottom