Dünyadaki bu düzen kendine kendine oluşmuş olması çok saçma diyorsun allah için de aynısı geçerli, mükemmel bir tanrı kendi kendine oluşabiliyorsa evren de oluşabilir
Dünyadaki bu düzen kendine kendine oluşmuş olması çok saçma diyorsun allah için de aynısı geçerli, mükemmel bir tanrı kendi kendine oluşabiliyorsa evren de oluşabilir
Kanka bir noktada aynı düşüncedeyiz ama yine de yazmadan edemeyeceğim. Ben deistim fakat agnostizme yakın bir düşünce yapısına sahibim.
Allah değil de Tanrı olarak bakıyor ve yazıyorum;
Tanrı eğer her şeyin yaratıcısı sıfatını alacaksa bu sadece fiziksel olmamalı. Zaman gibi kavramlarıda kendi yaratmıştır. Ve malesef bizim beynimiz bu olayı anlayacak kadar yeterli değil. Sonuçta Tanrı'nın ya da tanrıların nasıl var olduğunu bilmek genelde mitolojilerde oluyor. Ölü dinlerde yani
İskandinav mitolojisi gibi.
Fakat evrenin oluşumu konusunda aynı düşünce yapısına sahip olduğumu söyleyemem. Bilimin ışığıyla evrenin karanlık geçmişinin aydınlanacağını düşünüyorum. Ve o da günümüz için mümkün gibi durmuyor. Fakat ilk adımlar atıldı.
Dünyadaki bu düzen kendine kendine oluşmuş olması çok saçma diyorsun allah için de aynısı geçerli, mükemmel bir tanrı kendi kendine oluşabiliyorsa evren de oluşabilir
İnanç; bir düşünceye çok sağlam bir biçimde, içten, gönülden bağlı bulunma, güvenle doğru sayma, inanma.
"İNANMA"
Arkadaşlar herkes kendi istediğine inansın. İnanç konusu kişiye özeldir.
Dostum sen sanırım peygamber sayısının kitap sayısıyla doğru orantılı olduğunu düşünüyorsun.
124 bin peygamber gönderildiği söyleniyor. Sence hepsi 4 kitap zamanında mı yaşadı?
Mesaj otomatik birleştirildi:
İyi de yorumlanmadan başka anlamlar çıkarılacak ayetleri veya bölümleri nasıl anlamamızı bekliyorsun? İlla farklı yüzleri olan ve yorumlanması şart olan yerler var.
İslamın ilk şartını kabul etmesiyle başlar kişi için islam. o da ne diyor
Ben şahitlik ederim ki, (Yani görmüş gibi bilirim ve bildiririm ki) Allah'tan başka İlah yoktur. Ve yine şahitlik ederim ki, Muhammed O'nun kulu ve elçisidir.
Bunu tüm samimiyetinle söyleyip iman edince. Kuran kişiyi ilgilendirir. Yoksa buna inanmıyorsa, kişi için; bir şiir, bir felsefe, bir tarih veya bir hatıra kitabından veya kendi için ne tanımlıyorsa odur. Kuranın muhatabı olmak için en başta şehadet lazım. şehadeti olmayan biri ile de aynı noktada buluşmak için tartışıp çabalamaya uğraşmakta beyhudedir. İnananlar için, Allah peygamberine bile kuranı bir kerede indirmedi ve gelip sana inandık diyen sahabelerinin eline kuranı vermedi al bu kitabı sen tamamsın demedi.
Samimi bir şekilde şehadet ettikten sonra insan anlaması gerek neyse onu anlıyor, yoksa sen cennette de olsan bir anlık acaba, bir anlık kendince yorum katmaya çalışırsan, bir şeytan fitnesi seni alaşağı edip cennetten ediyor işte.
Şöyle ki bilmiyorum. Yani özellikle gidip de araştırmadım. Bunun yanında Kur'an ve Sünnet çok geniş bir kaynak. Yani Hz.Aişe'nin söylediği üzere zaten Peygamber (sav) yürüyen Kur'an'dır.
İcmanın kaynağı zaten sünnettir. Sana cevap vermek için düşündüm. Aklıma ne gelse ya Kur'an'da ya Sünnet'te var.
Hanefi mezhebinin kurucusu İmam-ı Azam: (Nassolan yerde kıyas yapılmaz. Biz, zaruret olmadıkça kıyas yapmayız. Bir sual karşısında kalınca, önce Kur'an-ı kerimde ararız. Bulamazsak, hadis-i şeriflerde ararız. Yine bulamazsak, Eshab-ı kiramın herhangi birinin sözlerinde ararız. Bu sualin cevabını bunlarda da bulamazsak, kıyas yaparak cevabını buluruz.)
Şimdi mezheplere gelelim. Mezhepleri terk etmek olmaz. Çünkü terk teri doğurur.
Peki neden mezhepleri terk etmemeliyiz? Öncelikle kendi bilgimin oldukça sınırlı olduğunu bize en iyi cevabı @𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦 verebilir.
Dört mezhebin kaynağı öncelikle oradan buradan değil İmam-ı Azam'ın da dediği gibi Kur'an ve Sünnet'tir.
Ben de bunu sormuştum zamanında. Yani atıyorum bir mezhep midye yemenin haram olduğunu söylerken öbürü helaldir diyor. Bu nasıl olabiliyor dedim.
Ashabım semadaki yıldızlar gibidir. Hangisinden hadis alırsanız, doğruyu bulursunuz. Ashabın ihtilâfı sizin için rahmettir.” (el-Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, I/64; el-Münâvî, Feyzü’l-Kadîr, I/210-212)
Bir müctehit ictihat eder ve ictihadında isabet ederse iki sevap, hata ederse bir sevap kazanır. (Buhari, İ’tisam, 21; Müslim, Akdıye, 15; İbn Mace, Ahkam, 3)
Haram da bellidir, helal da bellidir. Ancak bu ikisi arasında çok şeyler var ki insanların çoğu onları bilmez. (Buhari, İman, 39)
Şüpheliyi bırak, şüphe vermeyene bak. Zira gönül, sözde ve işte doğrudan huzur, yalandan kuşku duyar. (Tirmizî, Kıyâmet 60)
Bu hadislerden de anlaşılabileceği üzere helal ve haram arasında bir sürü şey vardır.
Mezhepler itikat yerine ictihada açıklık getirirler. Yani iman, inanç, farz, kesin helal-haram yerine sosyal hayat şeriatına açıklık getirmişlerdir.
Yani biri namaz farz biri namaz farz değildir diyemez veya biri alkol haram öbürü helal diyemez. Çünkü bunlar kesin yargılardır.
Peki arada kalıyorsa ne yapmalıyız? Yargılara bakabiliriz. Misal midye örneği.
Öncelikle hanefi mezhebi yorum getirirken her şeyiyle her şeyi hesaba katarak yorum getirir. Bu demek değildir ki şaffi mezhebi uygun değil ya da doğru değil. Dediğim gibi bunlar sadece sosyal hayat şeriatına yorum getirirler. Ve bu yorumu yine Kur'an ve Hadisleri örnek alırlar.
Midye örneği için hanefi yorumu:
Murdar hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilmiş, boğulmuş, vurularak öldürülmüş, yuvarlanıp ölmüş, boynuzlanarak öldürülmüş hayvanlarla -henüz canı çıkmadan yetişip kestiklerinizin dışında- yırtıcıların yediği hayvanlar, dikili taşlar önünde (sunaklarda) boğazlanmış hayvanlar ve fal oklarıyla paylaşmanız size haram kılındı. Çünkü bunlar doğru yoldan sapmaktır. Bugün, kâfirler dininize karşı (mücadelede) ümitlerini yitirmişlerdir. Onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, size nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslâmiyet’i beğendim. Kim açlıktan bunalıp çaresiz kalırsa, günah sınırına varmaksızın yiyebilir. Şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir. (5, 3)
Şafi yorumu ise :
"Denizin suyu temiz, ölüsü helaldir." hadisini almışlardır.
Yani gördüğün üzere şafi yorumunun da kaynağı sünnettir.
Peki ben hangisine uyacağım?
Hangi mezhebe kendini yakın görüyorsan hangi mezhebin kurallarını iyi biliyorsan ona uyman gerekir.
Mezhepleri karıştıramaz mıyım?
Hayır, çünkü o kadarlık bilgi düzeyine sahip değiliz. Müctehid olsan belki yapabilirdin hatta kendi mezhebini bile kurabilirdin ama bu şu zamanda mümkün değil. Çünkü bu mezhepler her şeye açıklık getirmiştir.
Öncelikle lütfen 7000 dinin hepsinin incelenmesini gerektiren saçma olan argümanı savunma.
Geriye 3 din ve dinsizlik kalıyor.
Neden İslam?
Kur'ân'da çelişki bulunmaması, mantıksızlık bulunmaması, Peygamber'e vahiy indiği anda yazılması gibi gibi.
Bunlar temel şeyler. İslam'ı araştırırsan daha derin anlamlar bulabilirsin.
Belli mucizelerin olması...
Neden Yahudilik değil?
Yahudilik kitabında Hz.Süleyman dan sarhoş ve çıplak olarak bahsedilir. Allah peygamberini sence çıplak iffetsiz bir insandan seçer mi?
Neden Hristiyanlık değil?
Çünkü Hristiyanlık dini de Tevrat'ı yani bir peygamberi çıplak olarak niteleyen bir kitabı doğru kabul etmektedir.
Bunun yanında teslis inancı ile Allah'ın tek yaratıcı ve tanrı olduğu inancını yıkmaktadır.
Neden bir din olmalı? Deizm neden saçmadır?
Deizmin temelinde Dünya yaşamının keyifli gelmesi, bir kısıtlama içinde olmak istememesidir. Derinine inersek bu inancı buluruz içinden. Çünkü iletişimde olduğum deistleri her sorguladığımda en son beni dine sürükleme ya diyor. Şahsen ateizm, deizm, agnostizm üçlüsünden en saçma bulduğumdur deizm.
Yani bir evren yaratılacak ama anlamsız ölüp giden bir işleyiş mi olacak? Come on man!
Gelir de veriyordu ama amcam üstüne kondu sonra site kapandı.
Amcam biraz dolandırdı beni. Yeni bir blog açacağım. Yani böyle gençlerin önünü saçma sapan kapatıyorlar ya. Deli oluyom.
Kanka bir noktada aynı düşüncedeyiz ama yine de yazmadan edemeyeceğim. Ben deistim fakat agnostizme yakın bir düşünce yapısına sahibim.
Allah değil de Tanrı olarak bakıyor ve yazıyorum;
Tanrı eğer her şeyin yaratıcısı sıfatını alacaksa bu sadece fiziksel olmamalı. Zaman gibi kavramlarıda kendi yaratmıştır. Ve malesef bizim beynimiz bu olayı anlayacak kadar yeterli değil. Sonuçta Tanrı'nın ya da tanrıların nasıl var olduğunu bilmek genelde mitolojilerde oluyor. Ölü dinlerde yani
İskandinav mitolojisi gibi.
Fakat evrenin oluşumu konusunda aynı düşünce yapısına sahip olduğumu söyleyemem. Bilimin ışığıyla evrenin karanlık geçmişinin aydınlanacağını düşünüyorum. Ve o da günümüz için mümkün gibi durmuyor. Fakat ilk adımlar atıldı.
kankam bana katılır mısın bilmem ama en mantıklı 2 seçenek varya ya tamamen ateist nihilist olacan yada teist agnostik ve deizm pek mantıklı gelmiyor bana ama kişiden kişiye değişir aslında dinden çıktıktan sonra ateist veya deist önemli değilya bence çünkü genelde öbür dünya anlayışı olmadığı için bir şey değişmiyor sence ?
İslamın ilk şartını kabul etmesiyle başlar kişi için islam. o da ne diyor
Ben şahitlik ederim ki, (Yani görmüş gibi bilirim ve bildiririm ki) Allah'tan başka İlah yoktur. Ve yine şahitlik ederim ki, Muhammed O'nun kulu ve elçisidir.
Bunu tüm samimiyetinle söyleyip iman edince.
Sen hayatında islamı hiç duymamış birine islamı anlatırken ve islama davet edeceğin zaman sadece bunu yapmasını bekleyerek müslüman olmasını mı beklersin? Bak yine bir çelişki çıktı ortaya. Büyük ihtimalle diyalogun devamı şöyle olur.
X:Y Ben kuran-ı kerimi baştan aşağıya okudum fakat aklıma takılan ve ne kastedildiğini kestiremediğim bazı yerler var. Bunları neye göre yorumlayacağım?
Y:Yorumlamana gerek yok neyse odur inanacaksın.
X:Ee peki hangi anlamı çıkaracağım ki ben buradan, neye inanacağım yani?
Y:İcma ve kıyasa göre yani Diyanet ve Mezheplere göre.
X:Hmm, Peki 1500 yıl önce olmayıpta günümüze kadar gelişen herhangi bir teknoloji,buluş,icat islami açıdan nasıl yorumlanacak? Peygamberler Allah'ın seçtiği, sahabeler ve halifeler ise peygamberlerin seçtiği kaynaklardı. Fakat mezhepler kendileriyle uyuşmuyor ve fikir ayrılıklarına düşüyor. Diyanette söz sahibi olacak kişi ise Allah'ın kelamına göre değil insani yöntemlere göre belirleniyor. Ve yer yer devlet diyanete karışarak algoritma bozuluyor.
Dediğim gibi günümüzü yorumlamak için 4 kaynaktan sadece İcma ve Kıyas uygun olabiliyor. Fakat onlarda ki çelişkilerde üstte tarladaki iğne kadar verdiğim örnekler gibi azımsanacak derecede değil.
kankam bana katılır mısın bilmem ama en mantıklı 2 seçenek varya ya tamamen ateist nihilist olacan yada teist agnostik ve deizm pek mantıklı gelmiyor bana ama kişiden kişiye değişir aslında dinden çıktıktan sonra ateist veya deist önemli değilya bence çünkü genelde öbür dünya anlayışı olmadığı için bir şey değişmiyor sence ?
Dostum islami düşünce yapısına göre düşünürsen öyle olur. Ama müslüman olarak doğmayan biri "öbür dünya anlayışından çıktığı için bir şey değişmiyor" düşüncesini düşünemez bile :d Din dışında bile islama göre düşünüyorsunuz bu arada sen ve üstteki arkadaşta farkettiğim o.
Savunduğu argüman Deizm'in insanların dünya keyfini istemesi yüzünden kabul gördüğünü iddia ediyor? Oysa bunların keyifle falan alakası yok. Tamamen bilimsel teoriler ve komplo teorilerden ibaret düşünceler. Ve teori kelime anlamı olarak inançtan daha gerçekçi
Bu adamın kitabını aylardır bekliyorum ve ben paramı bitirince kitabın haberi geliyor bana. Nasip kısmet işte n'aparsınız? Ama para bulur bulmaz alacağım ilk kitap budur.
Kitap şu an 67 TL'den bkmkitap'ta satılıyor.
Biri bana hediye etmek isterse ret etmem (!)
Kitap arka açıklaması:
Hz. Muhammed (s.a.v.) bir haberle geldi: “Cebrail benimle görüşüyor ve Allah’tan vahiy getiriyor.” dedi. Bu kitap bu “haber”in
değerlendirmesini yapmaktadır.
Kendine ait bir metodu olan bu eserde sadece deliller ortaya atıp bırakılmamaktadır. Bir gayrımüslimden gelebilecek muhtemel
itirazlar kitap boyunca yazar tarafından kendisine yöneltilmiş ve cevaplandırılmıştır. Deyim yerindeyse “kapalı devre” bir nübüvvet
ispatı yöntemi aktarılmıştır.
Bu “haber kurgusu” dışında daha önce işaret edilmeyen bazı mucize iddiaları temellendirilmiştir.
Yazar haber kaynağı olarak kullanacağı Kur’an’ın tahrif edilmediğini ispat etmektedir. Ayrıca İslam tarihi verilerinin güvenilirliğinin
gayrımüslim bir okuyucuya anlatılmasının zor olması sebebiyle tarihî arka plan Müslüman olmayan yazarlardan nakillerle tasvir
edilmiştir. Bu sayede gayrımüslimlerin sözleri ile Hz. Muhammed’in peygamberliği ispat edilmektedir.
Peygamberliğin İspatı en uygun fiyat, hızlı kargo ve kapıda ödeme seçenekleriyle bkmkitap.com’da. Peygamberliğin İspatı avantajlı fiyatlarıyla hemen satın almak için tıklayın!