İslam evrensel bir din değil mi?
Sen hayatında islamı hiç duymamış birine islamı anlatırken ve islama davet edeceğin zaman sadece bunu yapmasını bekleyerek müslüman olmasını mı beklersin? Bak yine bir çelişki çıktı ortaya. Büyük ihtimalle diyalogun devamı şöyle olur.
X:Y Ben kuran-ı kerimi baştan aşağıya okudum fakat aklıma takılan ve ne kastedildiğini kestiremediğim bazı yerler var. Bunları neye göre yorumlayacağım?
Y:Yorumlamana gerek yok neyse odur inanacaksın.
X:Ee peki hangi anlamı çıkaracağım ki ben buradan, neye inanacağım yani?
Y:İcma ve kıyasa göre yani Diyanet ve Mezheplere göre.
X:Hmm, Peki 1500 yıl önce olmayıpta günümüze kadar gelişen herhangi bir teknoloji,buluş,icat islami açıdan nasıl yorumlanacak? Peygamberler Allah'ın seçtiği, sahabeler ve halifeler ise peygamberlerin seçtiği kaynaklardı. Fakat mezhepler kendileriyle uyuşmuyor ve fikir ayrılıklarına düşüyor. Diyanette söz sahibi olacak kişi ise Allah'ın kelamına göre değil insani yöntemlere göre belirleniyor. Ve yer yer devlet diyanete karışarak algoritma bozuluyor.
Dediğim gibi günümüzü yorumlamak için 4 kaynaktan sadece İcma ve Kıyas uygun olabiliyor. Fakat onlarda ki çelişkilerde üstte tarladaki iğne kadar verdiğim örnekler gibi azımsanacak derecede değil.
Evrensellik dediğin şeyin ne olduğuna veya ne olduğuna inandığına bakar. Bu tür kavramların tuzak dolu bir avcı malzemesi olduğuna inanıyorum. Şu ara piyasada revaşta olan renkli ibnelik evrensel bir olğu sözüm ona! islam bu ibneleri lanetler, yani islam evrensel değil derler. Ya tamam tanrı var ama, benim ne olarak doğmak istediğimi sormadı ben şimdi cinsiyet değiştireceğim diyorlar. Evrensellik adına birileri çıkıyor hıristiyan yahudi de cennete girecek diyerek dinler arası diyaloğ diye evrensel bir paydaşlık arıyor sözüm ona. Bu gibi argumanlar kullananlar sadece nefslerine tatlı gelene yol bulmak için evrenselcilik falan filan diye tabirler arkasına saklanıyorlar. İslam evrensel değil bunlar gibi, islam insanın olduğu her yer ve zamanda insanın istemsizce adını koyamadan aradığıdır aslında. mitolojik mi dersiniz taş devrimi dersini büyük patlama öncesi mi dersiniz ne derseniz deyin insanın olduğu her anda bir inanç arayışı var olmuştur. İslamda diyor ki la ilahe illallah muhammeden resulullah de kurtul. günah sevap bunu diyerek inanan için var zaten. İnanmayanın nesine.
Bugün ben kalkıp bir geometri kitabı okusam onda kafama yatmayan yerler var şurda şu kuram hatalı dersem yerine koymam gereken tezim olmalı. Hem Alemlerin rabbi sensin diyeceğim hem de ver bakalım şu kitabına bir bakalım nerde çelişki var nerde, bak bura kafama yatmadı mı diyeceğim kitabın sahibine. İtikadi olarak zaaflarım var demek ki.
Mezheplerin diyanetin neden nasıl kimler tarafından hangi gerekçeler ile oluşturulan dinsel organizasyonlar olduğuna bakarsak ve inancımızın süzgecinden geçirirsek zaten cevap ortaya çıkar. Yoksa kitapta yazan faiz haramdır. ayetine rağmen faizi -teşvik-eden bir diyanet olmazdı! Bir mezhepte Allahın ayeti olan kurban kesimi ile ilgili hüküm farklı iken, diğerinde farklı olmazdı.
İslama inanmış birey için 30 liraya benzin alıp arabaya mı binmek, 3 liraya elektrikli arabaya mı binmek yoksa bu sıcakta 1500 yıl önceki gibi deve sırtında hacca gitmek mi? Bu sorunun cevabı açık ve nettir.
Yani şehadet edip iman ettikten sonra böyle fantaziler ne bileyim ilginç.