ahmetcann42
80+
- Katılım
- 9 Mart 2025
- Mesajlar
- 1
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 0
- İsim
- ahmet can
- Bütçe
- 5
Öncelikle herkese merhaba. Toyota yaris 2004 sol 1.3 Benzin/Lpg aracımla ilgili çektiğim çileden bahsedip bir çözüm aramak amacıyla oluşturuyorum bu konuyu.
Aracımı alalı 1.5 ay oldu (hararet göstergesi olmayan, yalnızca ikaz lambalı olanlardan aracım.) Aldığımda daha 1 ay önce muayeneden geçmişti. Bir sorunu yoktu ve bütün bakımlarını yaptım.
Aracımı Konya'da aldım ve araçla Adıyaman'a geldim işim gereği. Henüz pozantı yolunda iken aracım ilk kez hararet yaptı, fakat kaloriferi en sıcak ve en yüksek seviyeye aldıktan sonra hararet lambası söndü ve Osmaniye'ye kadar o şekilde geldim. Ardından bir dinlenme tesisinde durup kaputu açtım ve aracın tahliye deposundan büyük ölçüde su attığını fark ettim. Hemen antifriz ve su karışımı ekledim, motor soğuduktan sonra yoluma devam ettim.
Birkaç hafta daha öyle kullandım ama sürekli olarak tahliye deposundan su atıyordu aracım. Bunun sonucunda bir ustaya götürüp gösterdim. Radyatör kapağını değiştirelim dedi, değiştirdik. Düzelmedi ve bu sefer contada küçük bir çatlak var senin dedi.
Adama çok güvenemedim direkt conta dedi diye ve başka bir ustaya götürdüm. Orada da arabanın kolay kolay fan açmaması sebebi ile termostat ve radyatör değişimi yapıldı. Önceki radyatör oldukça paslıydı, benden önceki adam antifriz kullanmamış muhtemelen.
Bu değişimlerden sonra aracım normalde hararet yapmadığı yolda hararet yapmaya başladı. Yedek depoda su kaynatıp dışarı atıyor. 50 kilometrede 1 litre su boşaltıyor.
Bu nedenle internetten conta yanık testi adında bir "araç yanma odası kaçak kontrol" kiti aldım ve aracımda test ettim. Sonuç "kaçak yok" olarak çıktı.
Bu konu hakkında bilgili arkadaşlar varsa ve yardımcı olabilirse çok memnun olurum çünkü artık kime güveneceğim karar veremedim.
Aracımı alalı 1.5 ay oldu (hararet göstergesi olmayan, yalnızca ikaz lambalı olanlardan aracım.) Aldığımda daha 1 ay önce muayeneden geçmişti. Bir sorunu yoktu ve bütün bakımlarını yaptım.
Aracımı Konya'da aldım ve araçla Adıyaman'a geldim işim gereği. Henüz pozantı yolunda iken aracım ilk kez hararet yaptı, fakat kaloriferi en sıcak ve en yüksek seviyeye aldıktan sonra hararet lambası söndü ve Osmaniye'ye kadar o şekilde geldim. Ardından bir dinlenme tesisinde durup kaputu açtım ve aracın tahliye deposundan büyük ölçüde su attığını fark ettim. Hemen antifriz ve su karışımı ekledim, motor soğuduktan sonra yoluma devam ettim.
Birkaç hafta daha öyle kullandım ama sürekli olarak tahliye deposundan su atıyordu aracım. Bunun sonucunda bir ustaya götürüp gösterdim. Radyatör kapağını değiştirelim dedi, değiştirdik. Düzelmedi ve bu sefer contada küçük bir çatlak var senin dedi.
Adama çok güvenemedim direkt conta dedi diye ve başka bir ustaya götürdüm. Orada da arabanın kolay kolay fan açmaması sebebi ile termostat ve radyatör değişimi yapıldı. Önceki radyatör oldukça paslıydı, benden önceki adam antifriz kullanmamış muhtemelen.
Bu değişimlerden sonra aracım normalde hararet yapmadığı yolda hararet yapmaya başladı. Yedek depoda su kaynatıp dışarı atıyor. 50 kilometrede 1 litre su boşaltıyor.
Bu nedenle internetten conta yanık testi adında bir "araç yanma odası kaçak kontrol" kiti aldım ve aracımda test ettim. Sonuç "kaçak yok" olarak çıktı.
Bu konu hakkında bilgili arkadaşlar varsa ve yardımcı olabilirse çok memnun olurum çünkü artık kime güveneceğim karar veremedim.