Neler Yeni

Tüketicinin Elektronik-Bilgisayar Alımlarında Cayma Hakkının Korunması

filozort

80+
Katılım
6 Temmuz 2024
Mesajlar
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Toygar Par
Değerli Arkadaşlar,
Her ne kadar satıcılar tüketici olarak cayma hakkınız düşman görseler, ihlal etmeye ve sizi yanlış yönlendirmeye çalışsalar da, elektronik-bilgisayar ürünü satın alımlarınızda sizleri cayma hakkınız hakkında kısaca bilgilendirmek istiyorum.

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde 23.08.2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeler ile bazı hususlarda yapılan değişiklikler, 04/11/2023 tarih ve 32359 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Yönetmelik değişikliği ile 1/1/2025 tarihine kadar ertelenmiş olup, yeni hükümler ile düzenlenen hususların eğer bir daha ertelenmezse veya iptal edilmezse bu tarihten sonra uygulanmaya başlanacağı dikkatinize sunulur. Eski yönetmelik halen geçerlidir.

Bu demektir ki, sorgusuz sualsiz cayma hakkınız halen devam etmektedir.

Cayma Hakkı ihlali ağır bir ihlaldir. Emin olun Satıcılar, Tüketici Hakemi tarafından veya Ticaret Bakanlığı yetkililerince denetimlerde cayma hakkı ihlalinin ne kadar mühim olduğu hakkında bilgilendirilmek istemezler.

Müşterilere web sitelerinde bütün bilgisayar satışları için direkt sorgusuz/sualsiz cayma hakkı olmayacağını açık olarak mesafeli sözleşmede belirtseler bile cayma hakkını otomatik olarak müşteri için yok saymaları Satıcıya fayda sağlamayacaktır.

Sözleşmede tüketicinin cayma hakkını kısıtlayıcı satıcının kendi koyduğu kısıtlamalar ve ne iddia ettiği/geçerli saydığı önemli değil, kanunun ne dediği önemlidir ve kararlar ortada bir açık art niyet yoksa tüketici lehine yorumlanır.

Size tüketici olarak düşen, art niyetli olmadan, mümkün mertebe Satıcıyı zarara uğratacak davranışlardan uzak durmanız, iade edeceğiniz ürüne mutat kullanım sınırları içinde itina ve özen göstermenizdir. Ürünü kontrol edin bir sorun gözlemliyorsanız veya beğenmediyseniz derhal paketleyerek iade sürecini başlatınız.

Ürün iadesi gerçekleştiğinde ödeme nasıl yapıldıysa Satıcı tek seferde geri iade kargo bedeli veya başka bir şeye dair kesinti yapmadan aynı şekilde ürün iade bedeli yapmaktan sorumludur.

Bir çok satıcının sözleşmelerinde bu tür kısıtlamalar ve bilgisayarın iade edilemeyeceği hakkında yanlış yönlendimeler bulunduğunu fark ettim ve sizleri bilgilendirmek istedim.

Tüketici olarak umarız k, bu değiştirilen yönetmelik 1/1/25'te yürürlüğe girmez ve Müşterini Cayma Hakkı eski haliyle korunur. Cayma Hakkı aslında işletmelerin de yararınadır. Aksi halde müşteriler Amazon gibi 1 ay gönüllü iade yapan işletmeler dışında firmalardan alışveriş yapmaktan çekinecekler ve uzun vadede diğer işletmeler zarara uğrayacaklardır.
 
Top Bottom