TechGuy
80+ Silver
- Katılım
- 29 Kasım 2024
- Mesajlar
- 2,887
- Reaksiyon skoru
- 1,350
Hangi mevzuatta yazıyor o hocam. Paylaşır mısın?Cayma hakkı ayıplı üründe koşulsuz şartsız 1 yıldır. İade hakki ise 2 yıldır
Hangi mevzuatta yazıyor o hocam. Paylaşır mısın?Cayma hakkı ayıplı üründe koşulsuz şartsız 1 yıldır. İade hakki ise 2 yıldır
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesindeHangi mevzuatta yazıyor o hocam. Paylaşır mısın?
farklı hocam cayma hakkı 14 gündür. cayma hakkını kullanman için herhangi bir koşula gerek kalmaz. iade hakkı öyle değil ürünün ayıplı olması gerekir
Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.cayma hakkı ile ürünü iade etme hakkı tamamen farklı şeyler ikisini karıştırmayın
6 ay içinde sorun olursa fabrika çıkışı hatalı kabul edilir.Arkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
Tamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesinde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.
İyi bari 6 ay olmadan başvurdum. Savunma istendi diyo ama bu süreçte çok bekleyişler olmuş umarım çok bekletmezler.Tamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.
Valla hocam o çok değişken bir durum ama en erken siz 2 ay deyin.İyi bari 6 ay olmadan başvurdum. Savunma istendi diyo ama bu süreçte çok bekleyişler olmuş umarım çok bekletmezler.
valla hocam muz cumhuriyetidekiler gene uğraşıyor hocam bu sefer de tüketici kullanım kılavuzuna uygun kullanmış mı vs. servise göndermeni gene ister. direk iade alan bi tek amazon var. yasa var ama uygulanmıyor. herhangi bir caydırıcılığı da yokTamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.
Kazanman pek mümkün değil yetkili servis sana parmak çıkartmış ise heyet de yapar aynısını bildiğin bozuk ürün gönderip dalga geçmişler büyük ihtimalle o ürün depoda kalmış saf müşteri bulup yedirmek istemişler gibiArkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
Orası öyle ama KS cayma süresini aşmasa uğraşmazdı. Şu an ortada ürünün ayıplı olduğuna dair bir iddia var, kurul bunu değerlendirmek zorunda. Eğer Cayma süresini geçmeseydi olay buralara gelmezdi tabi.valla hocam muz cumhuriyetidekiler gene uğraşıyor hocam bu sefer de tüketici kullanım kılavuzuna uygun kullanmış mı vs. servise göndermeni gene ister. direk iade alan bi tek amazon var. yasa var ama uygulanmıyor. herhangi bir caydırıcılığı da yok
hocam ısrar etmeyin aşağıda chatgptnin de yanıtını atıyorum6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesinde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.
Hakem heyetine başvursan yüksek ihtimalle yargıya taşır 6 ay süre geçerse karşı taraf ayıplı mal mevzuat süresini bahane edip itiraz edebilir bi avukata danış ve markayla çözmeye çalış Apple götürüp alabilirsen ayıplı mal olduğuna dair bi belge almaya çalış ne kadar elinde belge (delil) olursa hakem heyeti işlemleri hızlandırır ama dediğim gibi markaya baskı yapıp işi halletmeye çalışArkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
Apple ile görüştüm ama kesin bir dille iade işlemi ile satıcı firma ilgileniyor dediler öyle bir sistem yok hocam yani.Hakem heyetine başvursan yüksek ihtimalle yargıya taşır 6 ay süre geçerse karşı taraf ayıplı mal mevzuat süresini bahane edip itiraz edebilir bi avukata danış ve markayla çözmeye çalış Apple götürüp alabilirsen ayıplı mal olduğuna dair bi belge almaya çalış ne kadar elinde belge (delil) olursa hakem heyeti işlemleri hızlandırır ama dediğim gibi markaya baskı yapıp işi halletmeye çalış