Çözüldü✓ Tüketici hakem heyetini kazanır mıyım ?

Hangi mevzuatta yazıyor o hocam. Paylaşır mısın?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesinde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

farklı hocam cayma hakkı 14 gündür. cayma hakkını kullanman için herhangi bir koşula gerek kalmaz. iade hakkı öyle değil ürünün ayıplı olması gerekir
cayma hakkı ile ürünü iade etme hakkı tamamen farklı şeyler ikisini karıştırmayın
Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
6 ay içinde sorun olursa fabrika çıkışı hatalı kabul edilir.
 
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesinde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:



Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.
Tamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.
 
Tamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.
İyi bari 6 ay olmadan başvurdum. Savunma istendi diyo ama bu süreçte çok bekleyişler olmuş umarım çok bekletmezler.
 
Tamam şimdi oldu. O kanun ispat yükünü tüketiciye yıkar. Eğer ayıp 6 ay içerisinde bildirilirse ispat yükü satıya aittir. Kısacası o mevzuat tüketicinin ayıplı malının hakkını araması üzerinden. Normalde ayıplı mal 6 ay içinde bildirilmeli, ki tüketici uğraşmasın.
valla hocam muz cumhuriyetidekiler gene uğraşıyor hocam bu sefer de tüketici kullanım kılavuzuna uygun kullanmış mı vs. servise göndermeni gene ister. direk iade alan bi tek amazon var. yasa var ama uygulanmıyor. herhangi bir caydırıcılığı da yok
 
Arkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
Kazanman pek mümkün değil yetkili servis sana parmak çıkartmış ise heyet de yapar aynısını bildiğin bozuk ürün gönderip dalga geçmişler büyük ihtimalle o ürün depoda kalmış saf müşteri bulup yedirmek istemişler gibi
 
valla hocam muz cumhuriyetidekiler gene uğraşıyor hocam bu sefer de tüketici kullanım kılavuzuna uygun kullanmış mı vs. servise göndermeni gene ister. direk iade alan bi tek amazon var. yasa var ama uygulanmıyor. herhangi bir caydırıcılığı da yok
Orası öyle ama KS cayma süresini aşmasa uğraşmazdı. Şu an ortada ürünün ayıplı olduğuna dair bir iddia var, kurul bunu değerlendirmek zorunda. Eğer Cayma süresini geçmeseydi olay buralara gelmezdi tabi.
 
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesinde
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:



Cayma hakkı ürün ayıplı olduğu müddetçe tüketiciyi korumak üzere ayıbın ürün satın alındıktan/sözleşme imzalandıktan 6 ay içinde tespit edilirse ve ürün 2. El ise 1 yıldır. Ürün sıfır ise 2 yıldır. İade hakkınız ise ürünün kusuru kasten gizlenmiş işe tespit süresi veya herhangi bir ek süre kısıtlamasına tabi tutulmaz. Cayma hakkı ücretsiz onarım, misli ile değişim, ayıpsız bire bir değişim gibi konuları içermektedir. İade ise düzenlenen fatura tutarında para iadesidir.
hocam ısrar etmeyin aşağıda chatgptnin de yanıtını atıyorum

Güzel bir soru, çünkü tüketici hukukunda “cayma hakkı” ile “ayıplı maldan doğan haklar (iade/onarım/değişim)” gerçekten birbirine çok karıştırılıyor. İzin verirsen sana net olarak açıklayayım:


---

1. Cayma Hakkı (14 Gün)

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre, mesafeli satışlarda (yani internet, telefon, katalog üzerinden yapılan alışverişlerde) tüketici, hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.

Bu hak, ürün ayıplı olsun veya olmasın geçerlidir.

Cayma hakkını kullandığında satıcı ürün bedelini iade etmek zorundadır.



---

2. Ayıplı Maldan Doğan Haklar (İade / Onarım / Değişim)

Eğer ürün ayıplı (kusurlu) ise, tüketici şu haklardan birini seçebilir:

1. Ücretsiz onarım,


2. Ayıpsız misli ile değişim,


3. Bedelden indirim,


4. Sözleşmeden dönme (yani iade ve para iadesi).



Bu haklar, ürünün sıfır veya ikinci el olmasına göre farklı sürelerle korunur:

Sıfır ürünlerde: 2 yıl garanti süresi (bazı ürünlerde 10 yıla kadar çıkar).

İkinci el ürünlerde: en az 1 yıl.


Eğer ayıp hileyle gizlenmişse, bu süreler işlemez, tüketici her zaman hak iddia edebilir.



---

3. Kim doğru?

ghnn’nin söylediği: “Cayma hakkı 14 gündür, koşulsuzdur. İade hakkı ise ayıplı ürün için geçerlidir.” → ✅ Doğru.

Diğer mesajda yazılan: “Cayma hakkı ayıplı ürünlerde 6 ay / 1 yıl / 2 yıl geçerli…” → ❌ Yanlış. Bu anlatılan aslında ayıplı maldan doğan haklar, ama yanlış şekilde “cayma hakkı” olarak ifade edilmiş.



---

📌 Özet:

Cayma hakkı: 14 gün → hiçbir sebep aranmadan.

Ayıplı mal hakları: 2 yıl (sıfır), 1 yıl (ikinci el) → onarım, değişim, iade seçenekleri.

İkisi tamamen farklı kavramlardır.



---

İstersen sana bir tablo çıkarıp cayma hakkı vs ayıplı mal hakları arasındaki farkları özetleyeyim mi?
 
Arkadaşlar merhaba haziran başı gibi m4 MacBook Air aldım pozitif teknoloji sitesinden. Aldıktan 1 hafta sonra falan ortaya çıkan kasadan çıt çıt sesler ve memnun etmeyen batarya sorununa dair gürgençler mail ofa gittim.(1 ay memlekette olduğum için cihazı götüremedim.) Onlar ise biz sadece onarırız, cihaz çok yeni aldığınız yere gönderin iade ya da en kötü değişim yaparsınız dendi. Ben bundan 2 hafta önce falan iade talebi ile cihazı pt'ye gönderdim. Gönderdikten 3 4 gün sonra cihazda kontroller yapıldı sıkıntı yok dendi. Ben de bu durum için apple'ı aradım beyefendi evet cihaz çok yeni böyle bir durumda genelde iade işlemleri yapılması gerekir dendi ve pozitif teknoloji şirketi ile 3 yıl önce servis bağlantılarını koparttığını açıkladı yani muhtemelen yetkisiz işlem yapıldı cihaza veya kafalarına göre bakıp gönderdiler. Pt'yi aradığımda bana bir sıkıntı olmadığını ancak servis kaydının Apple'da gözüktüğünü söyledi ben baktım göremedim apple da herhangi bir servis kaydı yok dedi ve bana yalan söylediler. Ayrıca cihazla ilgilenen teknisyen arkadaş sizi arasın dediler ama 2 hafta oldu ne arayan var ne soran. Bu arada cihazın kasasından gelen seslerin video kaydı da var. Şimdi ben bunları şikayet etsem heyete beni haklı bulurlar mı ayrıca şikayet için bir avukata falan gerekir mi yoksa hazır bir dilekçe örneği mi kullansam?
Hakem heyetine başvursan yüksek ihtimalle yargıya taşır 6 ay süre geçerse karşı taraf ayıplı mal mevzuat süresini bahane edip itiraz edebilir bi avukata danış ve markayla çözmeye çalış Apple götürüp alabilirsen ayıplı mal olduğuna dair bi belge almaya çalış ne kadar elinde belge (delil) olursa hakem heyeti işlemleri hızlandırır ama dediğim gibi markaya baskı yapıp işi halletmeye çalış
 
Bu noktadan sonra satıcıyla veya başka herhangi biriyle iletişime geçip zamanınızı boşa harcamdan THH'ye başvurmanız gerekiyor. Yaşadığınız her mağduriyeti ve sorunu detaylı bir şekilde yazarak iletin. THH, gerek gördüğü takdirde bilirkişi görüşüne başvuracaktır. Şu durumda haklı çıkmama ihtimaliniz çok düşük. Süreç uzun sürer ama lehinize olacaktır.
 
  • Hahaha
Reaksiyonlar: ghnn
Hakem heyetine başvursan yüksek ihtimalle yargıya taşır 6 ay süre geçerse karşı taraf ayıplı mal mevzuat süresini bahane edip itiraz edebilir bi avukata danış ve markayla çözmeye çalış Apple götürüp alabilirsen ayıplı mal olduğuna dair bi belge almaya çalış ne kadar elinde belge (delil) olursa hakem heyeti işlemleri hızlandırır ama dediğim gibi markaya baskı yapıp işi halletmeye çalış
Apple ile görüştüm ama kesin bir dille iade işlemi ile satıcı firma ilgileniyor dediler öyle bir sistem yok hocam yani.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada gerçekten çok rezil bir firma ne telefonu açan var telefonu açan da buyur diye açıyor Pozitif Teknolojiye benim gibi ucuz diye bulaşmayın bulaşdırtmayın gidin 3 5 fazla verin öğrenci indirimiyle Apple’dan alın.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,157,746
Mesajlar
10,434,307
Üyeler
183,885
Son üye
Penci Zurna
Geri
Top