6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun, abonelik sözleşmesi başlığı altındaki 52 numaralı maddenin 4. fıkrasında "Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez." şeklinde bir bilgi yer almaktadır. İnterneti bağlatalı 4 gün oldu henüz.
Bu bilgiyle birlikte Türk Telekom'a gittim, aldığım cevap şu oldu: "Böyle olsaydı şirket batardı, mantıklı düşün."
Kanun var dedim, "Yoktur öyle, farklı bir olayı vardır onun" dediler.
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, cezai bir işlem uygulanamaz diyor. Türk Telekom ise 1.300 TL ödemeniz gerekiyor iptal için diyor.
Tüketici Haklarına gidebilirsin diyorlar, Tüketici Hakları 3 ay sürüyor ama. Bunun farkında oldukları için, müşteri nasıl olsa gitmez diye düşündükleri için gidin bana ne diyorlar. Gitsek bile, haklı çıksak bile şikayetçi olduğumuz firmaya ceza verilmiyor Aydın Ağaoğlu'nun bahsettiği gibi. Firmalar, Türk Heyeti kendilerini haksız bulsa dahi ceza almadıkları için bütün müşterilere aynı şeyi söylüyorlar; "Tüketici Haklarına gidebilirsin."
Kendisi de, firmaların böyle dolandırıcı olmalarının sebebini buna bağlıyor. Tüketici Hakları tarafından firmanın cezaya tabii tutulmaması.
Türk Telekom bağlatmayı, Türk Telekom aboneliğini yeniletmeyi düşünen varsa bu düşünceden vazgeçsin.
Dolandırılmak istiyorsanız, imzayı attıktan sonra yaşadığınız sorunlarda karşınıza çıkan yetkililerin "Tüketici Haklarına git" demeleri sizin için sorun değilse bağlatın.