Jaess
80+ Gold
- Katılım
- 26 Mart 2020
- Mesajlar
- 5,995
- En İyi Cevap
- 4
Öncelikle bu anlattığım olay bizzat başıma gelen bir olaydır. Bir alışveriş merkezinin Türk Telekom bayisi "Orijinal" adı altında Replika ürün satıyor. Hem insanları dolandırıyorlar hem de replika marka ürün satarak suç işlemiş oluyor. Durumu en başından anlatmam gerekirse ben kendim için kulaklık arayışındaydım. Annem o gün fatura ödemek için Türk Telekom bayisine gitmişti. Ona aynen şu cümleleri kurdular. "Abla haftasonuna özel bir kampanyamız var Orijinal 2. Nesil Airpods 1200 TL yerine 600 TL." Annem tabii bu işlerle pek alakası olmadığı için siz o zaman benim oğlumu arayın o da kulaklık bakıyordu onla konuşun dedi. Annem beni aradı bana durumu anlattı ve adamı verdi. Adamda bana bu cümleleri kurdu: "Kardeşim selamlar elimde bir adet 2. Nesil Airpods var orijinal kampanyalı fiyatta 1200 TL yerine sadece 600 TL. Herhangi bir endişen olmasın biz Türk Telekom'un orijinal bayisiyiz, replika ürün satamayız ürün tamamen orijinal." tarzı şeyler söyledi. Ben biraz baktım ve Türk Telekom'un böyle bir kampanyası olduğunu gördüm ama kampanya şartlarını okumadım. ( Sözde orijinal bayimiz bunun da farkında ve bunu da kullanıyor )Durum böyle olunca tabii güvenmemek mümkün değil. Kim güvenmez ki? Üründen tam 3 tane aldık. Bir tanesi kendim için diğerleri kuzenimin. Ses kalitesi vs. gayet iyiydi. Boyut olarak orijinal airpods ile tamamen bire birdi. Arkadaşım uzun süredir Airpods kullancısı onunki ile karşılaştırırken o bile şüphelenmedi. Durum böyle olunca benim olaya uyanmam biraz zaman aldı. Birkaç hafta sonra ben bu ürünlerin üçünün de seri numarasının aynı olduğunu öğrendim. ( Büyük ihtimalle bir tanesini alıp hepsine basmışlar ) Apple'ın kendi sitesinden seri numarası ile sorguladığımda bir hata oluştuğunu ve Apple ile iletişime geçin yazısı çıktı. Apple'ı aradım. Onların sorumlu olmadığını satın aldığım yer ile görüşmemi söylediler. Gittim satın aldığım Türk Telekom bayisine. Bana bayi dalga geçer gibi bu tarzda şeyler söyledi. "Üründe sıkıntı olursa gel bire bir değiştireyim. Ürün zaten yan sanayi. 600 TL'ye orijinal ürün alabileceğini mi düşünüyorsun?" Evet aynen bunları söyledi. Hem de bunları söyleyen adam benle ilk başta telefon ile konuşan adam ile aynı. Nereye gitti "Biz orijinal bayiyiz, ürün orijinal, herhangi bir sıkıntı çıkmaz." diyen adam? Ben bunları söyledim fakat kendisi tabii ki inkar etti. Ben böyle bir şeyler söylemedim diye. Biraz hararetli bir tartışmanın ardından THH'ye başvurma kararı aldım. Fakat elimden bir şey gelmiyordu çünkü fatura kesilmemişti ve annem bunun farkında değildi. ( Haksız da değil bu tarz bir durumda ) Fatura istediğim de bana geriye dönük fatura kesemeyeceklerini söylediler. ( Aslında her şeyin farkındalar ve biliyorlar ) Ben THH'ye başvurucam diyince de dalga geçer gibi bana imzalı kaşe verdiler ürünü sattıklarına dair. Buyur git dediler. ( Tabii o kağıt ile hiçbir şey yapamayacağımı da biliyorlar ) THH'ye gittim ve doğal olarak kağıdın fatura yerine geçmediğini dava açılsa bile yetersiz kanıttan direk düşeceğini söylediler. Tekrardan Türk Telekom'a gittim. Durumu anlattım mağdur olduğumu ve elimden gelen her yola başvuracağımı söyledim. Çokta umurlarında değil gibilerdi oranın müdürü hariç. Müdür kendi patronunu aradı ne yapabiliriz diye. İlk başta dalga geçercesine üstüne 1200 lira daha eklersen sana "Orijinal Apple garantili" Airpods verebiliriz dedi. Airpods'u 1000 TL ye internetten alabiliyorken. Daha sonrasında ise bana 300 TL lik bir kulaklık teklif ettiler. Bu anlattıklarım 6-7 aylık ( belki daha da fazla ) bir süreci kapsadığından, koşuşturmaktan yorulduğumdan ve elimden bir şey gelmediğini anladığımdan, en azından paranın yarısını kurtarırım mantığında teklifi kabul etmek zorunda kaldım. Ve bu hikaye böyle bitti.
Not: Kuzenim hala uğraşıyor.
Not 2: Türk Telekom'u da aradım bir şey yapmadılar.
Başımdan geçen bu olayı yarın veya başka bir gün siz de yaşamayın diye anlattım arkadaşlar. Dikkatli olun. Fatura kesmiyor ise çöp dahi olsa almayın. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Not: Kuzenim hala uğraşıyor.
Not 2: Türk Telekom'u da aradım bir şey yapmadılar.
Başımdan geçen bu olayı yarın veya başka bir gün siz de yaşamayın diye anlattım arkadaşlar. Dikkatli olun. Fatura kesmiyor ise çöp dahi olsa almayın. Okuduğunuz için teşekkür ederim.