Ford Model T ilk sayılabilecek seri üretim otomobildir. Henry Ford'un kurduğu Ford motor Company adıyla üretildi. Yüksek kapasiteli otomobil üretimi ise 1912-1913 yıllarında mümkün oldu. Bizim ülkemizde değildi ama.
Bundan 1 yıl sonra bizim ülkemizde I. Dünya savaşı başladı ve 1918'e kadar sürdü. Ardından imzalanan Mondros mütarekesi ise elimizdeki çok kısıtlı imkanları iyice kısıtlayan bir antlaşmaydı.
Mondros'un ardından kurtuluş ve Milli mücadele hareketleri ise 1923 yılına kadar sürdü. Bu savaşlar müddetince eli silah tutan herkes askerdi. Geriye kadınlar çocuklar ve yaşlılar kalmıştı. Onların da büyük bir çoğunluğu okuma yazma dahi bilmeyen insanlardı. Benzinli veya dizel motor üretmeyi bırakın, aç karınlarını doyuracak bir kuru ekmeği bile bulamıyorlardı. Hastalıklar alıp başını gidiyordu. Otomobil üretmeye sağlam kafa ve sağlam vücut gerek.
Bütün bunların bitmesiyle beraber Cumhuriyet ilan edildi. Sonrasında bir takım ülke bütünlüğünü tehdit edecek unsurlar oluştu. Halifenin binbir güçlükle kurulan cumhuriyeti bölmesine karşı halifelik kaldırıldı. Zaten o günlerde halifeye hiçbir islam ülkesi itibar etmiyordu. Cihat çağrısı yapıldığında Araplar İngilizlerle müttefik olmuştu Unutmayın: Birlik ve düzen sağlanmadan yapılacak her türlü atılım dışarıdan gelecek tehditlerin buyruğu altına girebilirdi. Ülke bütünlüğü halen çalkantıdaydı. Atatürk öldükten 1 sene sonra Hatay ili ancak topraklarımıza katılmıştı. Daha evvelinde ticari açısından büyük öneme sahip boğazlarımızı korumak adına Montrö sözleşmesi imzalandı.
Halkın okuma yazma oranı çok düşüktü. Kaldı ki bir otomobil fabrikasını kuracak ve işletecek kapasitede birini bulmak yok gibi birşeydi. Bulsalar bile kimler çalışacaktı? Geriye çok fazla işçi olabilecek erkek kalmamıştı Önce insanlar bilgilendirilmeli, eğitim almalıydı. Bu yüzden harf devrimleri yapıldı Öyle ya okuma yazma dahi yokken bir arabanın mekanik aksamını işler halde birleştirmek pekala mümkün değildi
Eğitim konusunda da iyileştirmeler yapılacaktı ama öncelikle gıda fabrikaları kurulmalıydı. Otomobil karın doyurmuyordu maalesef Doyursaydı emin olun ilk önce otomobil üretirdik. Aç bir millet otomobili ne yapacaktı? HİÇ! Zaten otomobil o dönemlerde bile büyük bir lükstü. Çoğu ülkede bugünkü gibi 3-5 kuruş para biriktiren otomobil sahibi olamıyordu. Büyük paralar ödemek gerekiyordu. Basit bir ticaret mantığı Burç. Satın alacak müşteri yoksa, fabrika ne işe yarardı ? Sermaye olarak konulacak para bile buharlaşıp giderdi.
Peki diyeceksiniz ki neden uçak üretildi?: Uçak gerek savaş sırasında, gerek te ticarette önemliydi. Bir arabanın katetmesinin mümkün olmayacağı mesafelerde asker ve eşya taşıyordu. Savaş sırasında gözlem uçaklarının işe yararlığı Türkler tarafından farkedildi. Bu yüzden önce uçak üretimi yapıldı. Hava sahasını korumak adına. Arabayla bugün bile hiçbir yeri koruyamazsınız. Radyatöre tek kurşun yeter Yanlışım varsa lütfen düzeltilsin
Uçak fabrikası girişimi engellenmeseydi sonraki iktidarlar tarafından Boeing ve Airbus ile yarışırdık. Otomotiv 1930'da bile modern bir teknoloji değildi. Havacılık geleceği daha büyüktü. Eğer karayolu yerine demiryolu yatırımını arttırsaydık (petrol olmayan bir ülke için rasyonel bir seçim) bugün ne bu kadar araba sevdalısı olurduk ne de cari açık bu kadar büyük bir problem olurdu.
Önce ülke bütünlüğü korunmalıydı Savaş çıkarsa yapılabilecek bir şey kalmazdı çünkü. Önce eğitim olmalıydı: Otomobil üretmek için bilgi gerek. Sonra halkın karnı doymalıydı Açlık çeken halk araba üretirse bu ne kadar doğru olurdu? Ardından nüfusun artışı beklenmeliydi Gerek kas, gerek beyin gücü olarak farklı insanlar dünyaya gelmeliydi.
Bütün bunlar bitirildiğinde sanayileşme dallanacaktır Araba, elektrik ürünleri... her şey Ama maalesef Atatürk'ün ömrü yetmedi. Onun ölümünden sonra gelen herkes kendi fikirlerinin sevdasına düştü. Herkes diyorum buna İnönü de dahil. Bu yüzden de araba yapılamadı
Ayrıca şimdi bakıyoruz örneğin bizim gibi sonradan gelişen G.Koreye, Hyundai 1960lı yıllarda açılmış, KIA araba üretmeye 70lerde başlamış, Daewoo 80lerde başlamış vs..
Şu an G.Kore araba üretiminde rakamsal olarak dünyada 4. ve bunun büyük kısmını ihraç ediyorlar. Peki, 1930-40larda başlamamışlar araba üretmeye, nasıl oldu? Hem de kendi markalarını satıyor, bizim yıllarca yaptığımız patent usulü gibi değil.
Ford Model T ilk sayılabilecek seri üretim otomobildir. Henry Ford'un kurduğu Ford motor Company adıyla üretildi. Yüksek kapasiteli otomobil üretimi ise 1912-1913 yıllarında mümkün oldu. Bizim ülkemizde değildi ama.
Bundan 1 yıl sonra bizim ülkemizde I. Dünya savaşı başladı ve 1918'e kadar sürdü. Ardından imzalanan Mondros mütarekesi ise elimizdeki çok kısıtlı imkanları iyice kısıtlayan bir antlaşmaydı.
Mondros'un ardından kurtuluş ve Milli mücadele hareketleri ise 1923 yılına kadar sürdü. Bu savaşlar müddetince eli silah tutan herkes askerdi. Geriye kadınlar çocuklar ve yaşlılar kalmıştı. Onların da büyük bir çoğunluğu okuma yazma dahi bilmeyen insanlardı. Benzinli veya dizel motor üretmeyi bırakın, aç karınlarını doyuracak bir kuru ekmeği bile bulamıyorlardı. Hastalıklar alıp başını gidiyordu. Otomobil üretmeye sağlam kafa ve sağlam vücut gerek.
Bütün bunların bitmesiyle beraber Cumhuriyet ilan edildi. Sonrasında bir takım ülke bütünlüğünü tehdit edecek unsurlar oluştu. Halifenin binbir güçlükle kurulan cumhuriyeti bölmesine karşı halifelik kaldırıldı. Zaten o günlerde halifeye hiçbir islam ülkesi itibar etmiyordu. Cihat çağrısı yapıldığında Araplar İngilizlerle müttefik olmuştu Unutmayın: Birlik ve düzen sağlanmadan yapılacak her türlü atılım dışarıdan gelecek tehditlerin buyruğu altına girebilirdi. Ülke bütünlüğü halen çalkantıdaydı. Atatürk öldükten 1 sene sonra Hatay ili ancak topraklarımıza katılmıştı. Daha evvelinde ticari açısından büyük öneme sahip boğazlarımızı korumak adına Montrö sözleşmesi imzalandı.
Halkın okuma yazma oranı çok düşüktü. Kaldı ki bir otomobil fabrikasını kuracak ve işletecek kapasitede birini bulmak yok gibi birşeydi. Bulsalar bile kimler çalışacaktı? Geriye çok fazla işçi olabilecek erkek kalmamıştı Önce insanlar bilgilendirilmeli, eğitim almalıydı. Bu yüzden harf devrimleri yapıldı Öyle ya okuma yazma dahi yokken bir arabanın mekanik aksamını işler halde birleştirmek pekala mümkün değildi
Eğitim konusunda da iyileştirmeler yapılacaktı ama öncelikle gıda fabrikaları kurulmalıydı. Otomobil karın doyurmuyordu maalesef Doyursaydı emin olun ilk önce otomobil üretirdik. Aç bir millet otomobili ne yapacaktı? HİÇ! Zaten otomobil o dönemlerde bile büyük bir lükstü. Çoğu ülkede bugünkü gibi 3-5 kuruş para biriktiren otomobil sahibi olamıyordu. Büyük paralar ödemek gerekiyordu. Basit bir ticaret mantığı Burç. Satın alacak müşteri yoksa, fabrika ne işe yarardı ? Sermaye olarak konulacak para bile buharlaşıp giderdi.
Peki diyeceksiniz ki neden uçak üretildi?: Uçak gerek savaş sırasında, gerek te ticarette önemliydi. Bir arabanın katetmesinin mümkün olmayacağı mesafelerde asker ve eşya taşıyordu. Savaş sırasında gözlem uçaklarının işe yararlığı Türkler tarafından farkedildi. Bu yüzden önce uçak üretimi yapıldı. Hava sahasını korumak adına. Arabayla bugün bile hiçbir yeri koruyamazsınız. Radyatöre tek kurşun yeter Yanlışım varsa lütfen düzeltilsin
Uçak fabrikası girişimi engellenmeseydi sonraki iktidarlar tarafından Boeing ve Airbus ile yarışırdık. Otomotiv 1930'da bile modern bir teknoloji değildi. Havacılık geleceği daha büyüktü. Eğer karayolu yerine demiryolu yatırımını arttırsaydık (petrol olmayan bir ülke için rasyonel bir seçim) bugün ne bu kadar araba sevdalısı olurduk ne de cari açık bu kadar büyük bir problem olurdu.
Önce ülke bütünlüğü korunmalıydı Savaş çıkarsa yapılabilecek bir şey kalmazdı çünkü. Önce eğitim olmalıydı: Otomobil üretmek için bilgi gerek. Sonra halkın karnı doymalıydı Açlık çeken halk araba üretirse bu ne kadar doğru olurdu? Ardından nüfusun artışı beklenmeliydi Gerek kas, gerek beyin gücü olarak farklı insanlar dünyaya gelmeliydi.
Bütün bunlar bitirildiğinde sanayileşme dallanacaktır Araba, elektrik ürünleri... her şey Ama maalesef Atatürk'ün ömrü yetmedi. Onun ölümünden sonra gelen herkes kendi fikirlerinin sevdasına düştü. Herkes diyorum buna İnönü de dahil. Bu yüzden de araba yapılamadı
Ayrıca şimdi bakıyoruz örneğin bizim gibi sonradan gelişen G.Koreye, Hyundai 1960lı yıllarda açılmış, KIA araba üretmeye 70lerde başlamış, Daewoo 80lerde başlamış vs..
Şu an G.Kore araba üretiminde rakamsal olarak dünyada 4. ve bunun büyük kısmını ihraç ediyorlar. Peki, 1930-40larda başlamamışlar araba üretmeye, nasıl oldu? Hem de kendi markalarını satıyor, bizim yıllarca yaptığımız patent usulü gibi değil.
Attıkların aktrollük ondan sen dediklerime cevap veremiyorsun?
Senin bahsettiğin kadir mısıroğlu övüyor niye ciddiye alıyım? Hadi birader git başka ötede oyna sen.
Attıkların aktrollük ondan sen dediklerime cevap veremiyorsun?
Senin bahsettiğin kadir mısıroğlu övüyor niye ciddiye alıyım? Hadi birader git başka ötede oyna sen.
Varda sen anlamıyorsun ve anlamamak için her şeyi yapıyorsun sayfa tabi bahane edeceğim attığın sayfalar aktroll çünkü.
Kadir mısıroğlu övenleri dinlemeye devam et sen, zoruna giden sensin boş yere etiketliyorsun beni.
Ford Model T ilk sayılabilecek seri üretim otomobildir. Henry Ford'un kurduğu Ford motor Company adıyla üretildi. Yüksek kapasiteli otomobil üretimi ise 1912-1913 yıllarında mümkün oldu. Bizim ülkemizde değildi ama.
Bundan 1 yıl sonra bizim ülkemizde I. Dünya savaşı başladı ve 1918'e kadar sürdü. Ardından imzalanan Mondros mütarekesi ise elimizdeki çok kısıtlı imkanları iyice kısıtlayan bir antlaşmaydı.
Mondros'un ardından kurtuluş ve Milli mücadele hareketleri ise 1923 yılına kadar sürdü. Bu savaşlar müddetince eli silah tutan herkes askerdi. Geriye kadınlar çocuklar ve yaşlılar kalmıştı. Onların da büyük bir çoğunluğu okuma yazma dahi bilmeyen insanlardı. Benzinli veya dizel motor üretmeyi bırakın, aç karınlarını doyuracak bir kuru ekmeği bile bulamıyorlardı. Hastalıklar alıp başını gidiyordu. Otomobil üretmeye sağlam kafa ve sağlam vücut gerek.
Bütün bunların bitmesiyle beraber Cumhuriyet ilan edildi. Sonrasında bir takım ülke bütünlüğünü tehdit edecek unsurlar oluştu. Halifenin binbir güçlükle kurulan cumhuriyeti bölmesine karşı halifelik kaldırıldı. Zaten o günlerde halifeye hiçbir islam ülkesi itibar etmiyordu. Cihat çağrısı yapıldığında Araplar İngilizlerle müttefik olmuştu Unutmayın: Birlik ve düzen sağlanmadan yapılacak her türlü atılım dışarıdan gelecek tehditlerin buyruğu altına girebilirdi. Ülke bütünlüğü halen çalkantıdaydı. Atatürk öldükten 1 sene sonra Hatay ili ancak topraklarımıza katılmıştı. Daha evvelinde ticari açısından büyük öneme sahip boğazlarımızı korumak adına Montrö sözleşmesi imzalandı.
Halkın okuma yazma oranı çok düşüktü. Kaldı ki bir otomobil fabrikasını kuracak ve işletecek kapasitede birini bulmak yok gibi birşeydi. Bulsalar bile kimler çalışacaktı? Geriye çok fazla işçi olabilecek erkek kalmamıştı Önce insanlar bilgilendirilmeli, eğitim almalıydı. Bu yüzden harf devrimleri yapıldı Öyle ya okuma yazma dahi yokken bir arabanın mekanik aksamını işler halde birleştirmek pekala mümkün değildi
Eğitim konusunda da iyileştirmeler yapılacaktı ama öncelikle gıda fabrikaları kurulmalıydı. Otomobil karın doyurmuyordu maalesef Doyursaydı emin olun ilk önce otomobil üretirdik. Aç bir millet otomobili ne yapacaktı? HİÇ! Zaten otomobil o dönemlerde bile büyük bir lükstü. Çoğu ülkede bugünkü gibi 3-5 kuruş para biriktiren otomobil sahibi olamıyordu. Büyük paralar ödemek gerekiyordu. Basit bir ticaret mantığı Burç. Satın alacak müşteri yoksa, fabrika ne işe yarardı ? Sermaye olarak konulacak para bile buharlaşıp giderdi.
Peki diyeceksiniz ki neden uçak üretildi?: Uçak gerek savaş sırasında, gerek te ticarette önemliydi. Bir arabanın katetmesinin mümkün olmayacağı mesafelerde asker ve eşya taşıyordu. Savaş sırasında gözlem uçaklarının işe yararlığı Türkler tarafından farkedildi. Bu yüzden önce uçak üretimi yapıldı. Hava sahasını korumak adına. Arabayla bugün bile hiçbir yeri koruyamazsınız. Radyatöre tek kurşun yeter Yanlışım varsa lütfen düzeltilsin
Uçak fabrikası girişimi engellenmeseydi sonraki iktidarlar tarafından Boeing ve Airbus ile yarışırdık. Otomotiv 1930'da bile modern bir teknoloji değildi. Havacılık geleceği daha büyüktü. Eğer karayolu yerine demiryolu yatırımını arttırsaydık (petrol olmayan bir ülke için rasyonel bir seçim) bugün ne bu kadar araba sevdalısı olurduk ne de cari açık bu kadar büyük bir problem olurdu.
Önce ülke bütünlüğü korunmalıydı Savaş çıkarsa yapılabilecek bir şey kalmazdı çünkü. Önce eğitim olmalıydı: Otomobil üretmek için bilgi gerek. Sonra halkın karnı doymalıydı Açlık çeken halk araba üretirse bu ne kadar doğru olurdu? Ardından nüfusun artışı beklenmeliydi Gerek kas, gerek beyin gücü olarak farklı insanlar dünyaya gelmeliydi.
Bütün bunlar bitirildiğinde sanayileşme dallanacaktır Araba, elektrik ürünleri... her şey Ama maalesef Atatürk'ün ömrü yetmedi. Onun ölümünden sonra gelen herkes kendi fikirlerinin sevdasına düştü. Herkes diyorum buna İnönü de dahil. Bu yüzden de araba yapılamadı
Ayrıca şimdi bakıyoruz örneğin bizim gibi sonradan gelişen G.Koreye, Hyundai 1960lı yıllarda açılmış, KIA araba üretmeye 70lerde başlamış, Daewoo 80lerde başlamış vs..
Şu an G.Kore araba üretiminde rakamsal olarak dünyada 4. ve bunun büyük kısmını ihraç ediyorlar. Peki, 1930-40larda başlamamışlar araba üretmeye, nasıl oldu? Hem de kendi markalarını satıyor, bizim yıllarca yaptığımız patent usulü gibi değil.
almanya falan da türkiyeyle aynı sayılabilecek düzeyde fakirdi geri kalmıştı, savaştan çıkmıştı ama o zamandan teknolojiye, sanayiye büyük ölçüde yatırım yaptıklarından bu hale geldiler. Yazdığını okudum güzel yazmışsın doğru da yazmışsın ama demek istediğim zamanında ne üretilmek istense engel olunduğundan türkiye şu an bu şeylerde geride kaldı ve hala engel olunmaya çalışılıyor. 21.yüzyıldayız ve üretilen otomobile veya hatta üretilen her şeye bir şekilde engel olunmaya çalışılıyor. Ve 1.dünya savaşından sonra yapılan bazı yeniliklerin fazlaca masraf ve gereksiz olduğunu düşünüyorum.
Varda sen anlamıyorsun ve anlamamak için her şeyi yapıyorsun sayfa tabi bahane edeceğim attığın sayfalar aktroll çünkü.
Kadir mısıroğlu övenleri dinlemeye devam et sen, zoruna giden sensin boş yere etiketliyorsun beni.
forumda gördüğüm en trolü sen ve jokersin çünkü jokeri de adam yerine koyup etiketlemiyorum o senden de beter çünkü. Tamam sen içeriğe bakmadan böyle sayfaya takılı kalmaya devam et
almanya falan da türkiyeyle aynı sayılabilecek düzeyde fakirdi geri kalmıştı, savaştan çıkmıştı ama o zamandan teknolojiye, sanayiye büyük ölçüde yatırım yaptıklarından bu hale geldiler. Yazdığını okudum güzel yazmışsın doğru da yazmışsın ama demek istediğim zamanında ne üretilmek istense engel olunduğundan türkiye şu an bu şeylerde geride kaldı ve hala engel olunmaya çalışılıyor. 21.yüzyıldayız ve üretilen otomobile veya hatta üretilen her şeye bir şekilde engel olunmaya çalışılıyor. Ve 1.dünya savaşından sonra yapılan bazı yeniliklerin fazlaca masraf ve gereksiz olduğunu düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:
forumda gördüğüm en trolü sen ve jokersin çünkü jokeri de adam yerine koyup etiketlemiyorum o senden de beter çünkü. Tamam sen içeriğe bakmadan böyle sayfaya takılı kalmaya devam et
benim attığımdaki gerçek dışı olanı söyle? Attığın videoya şimdi ileri sarıp bir dk baktım apoya sapladımlı falan konuşuyor video sahibinin ne olduğu belli zaten boşun tekiymiş sen de böylelerini takip ettiğinden belli zaten