Yav bunlar ürünü imha edin gönderelim dediler. Şimdi göndermeyiz diyorlar. Ben boşuna mu duvara fitlattim klavyeyi?
Hi,
Thank you for your reply. As it is currently the weekend, our response may be slightly delayed.
However, according to the feedback we recently have currently received from the staff of relevant departments and logistics companies, Turkish customs has extremely strict inspections on packages from China, resulting in a large proportion of the packages we sent being detained by the customs. The customs requires the provision of various payment vouchers and a $30 certification fee, and even after completing the certification, it is impossible to confirm whether the customs will release the package or if additional customs duties will be required. To avoid your package being exposed to such risks, it has been verified by relevant departments and logistics companies that currently, the three logistics companies we cooperate with—YunExpress, Yanwen, and 4PX—are all temporarily unable to ship to Turkey. In response to this situation, we provide you with the following two solutions:
1. Store credit refund: We will refund you $32 in store credits, and as an apology, we will additionally compensate you with $8 in store credits, totaling $40 in store credits to be refunded to your account. These credits are valid for a long time when unused and can be directly used to deduct cash for your next purchase.
2. Refund: We will refund the amount directly to the account you used for payment, ensuring the safe arrival of your funds.
Once again, we sincerely apologize for the unpleasant experience caused by this.
Wish you a wonderful day!
Çevirisi;
Merhaba,
Yanıtınız için teşekkür ederiz. Şu anda hafta sonu olduğu için cevabımızda bir miktar gecikme olabilir.
Ancak, ilgili departman çalışanları ve lojistik şirketlerinden yakın zamanda aldığımız geri bildirimlere göre, Türk gümrüğü Çin'den gelen paketler üzerinde son derece sıkı denetimler uygulamakta. Bu da gönderdiğimiz paketlerin büyük bir kısmının gümrükte alıkonulmasına neden olmaktadır. Gümrük, çeşitli ödeme makbuzları ve 30 dolarlık bir sertifika ücreti talep etmektedir. Ancak sertifikasyon işlemi tamamlansa bile, paketin gümrükten geçip geçmeyeceği ya da ek gümrük vergilerinin gerekip gerekmeyeceği kesin olarak bilinmemektedir.
Paketinizin bu tür risklere maruz kalmaması adına, ilgili departmanlar ve lojistik şirketleri tarafından yapılan doğrulamalar sonucunda, şu anda birlikte çalıştığımız üç lojistik şirketi — YunExpress, Yanwen ve 4PX — Türkiye'ye gönderim yapamamaktadır.
Bu durum karşısında sizlere iki çözüm seçeneği sunuyoruz:
1. Mağaza kredisi iadesi: Size 32 dolarlık mağaza kredisi iadesi yapacağız ve yaşanan durum için özür olarak ek 8 dolarlık mağaza kredisi daha tanımlayacağız. Toplamda hesabınıza 40 dolarlık mağaza kredisi yüklenecek. Bu krediler uzun süre geçerlidir ve bir sonraki alışverişinizde doğrudan nakit indirimi olarak kullanılabilir.
2. Para iadesi: Ödemeyi yaptığınız hesaba doğrudan para iadesi gerçekleştireceğiz ve paranızın güvenli bir şekilde size ulaşmasını sağlayacağız.
Bu yaşanan olumsuz deneyim için içtenlikle özür dileriz.
Size harika bir gün dileriz!