MSI Yazılım sorunlarından sonra Asus'a geçeceğim için aşırı derecede heyecanlıyım. Asus DIP5, Sonic Studio, Armoury Crate gibi yazılımlarını çok görmek istiyorum umarım sorun yaşamam.
Ama tasarlayan ben olsam normal GPU'ya temas eden bloğun bir benzeri olan DirectCU bir tabanı çok daha ince bir şekilde yapıp birleştirdim normal soğutma bloğu ile. Ama bu parça yarı iletken olduğu için kısa devre yapmaması için araya thermal ürün koyardım.
Bu arada o kısmı minik fırçalar ile hafif hafif temizlemek daha iyi.
MSI Yazılım sorunlarından sonra Asus'a geçeceğim için aşırı derecede heyecanlıyım. Asus DIP5, Sonic Studio, Armoury Crate gibi yazılımlarını çok görmek istiyorum umarım sorun yaşamam.
Ama tasarlayan ben olsam normal GPU'ya temas eden bloğun bir benzeri olan DirectCU bir tabanı çok daha ince bir şekilde yapıp birleştirdim normal soğutma bloğu ile. Ama bu parça yarı iletken olduğu için kısa devre yapmaması için araya thermal ürün koyardım.
Bu arada o kısmı minik fırçalar ile hafif hafif temizlemek daha iyi.
Ben ne yapardım biliyor musun, GPU zarını etrafını kapatacak şekilde kare yapıya sahip kapalı bakır yüzey yapıp nikel kaplı bakır borularla alüminyum kanatçıklara hızlı bir şekilde dağıtılabilir bir yüzey tasarlayıp bu delid de kullanılan sıvı metal macun var ya onu zar yüzeyine sürüp zarın hem sıcaklıkta yoğunlaşıp taşması engellenip daha iyi bir soğutma elde edilebilir diye düşüncem var fazla arge istiyor ama yapılsa fena derece düşüşleri olabilir.
Ben ne yapardım biliyor musun, GPU zarını etrafını kapatacak şekilde kare yapıya sahip kapalı bakır yüzey yapıp nikel kaplı bakır borularla alüminyum kanatçıklara hızlı bir şekilde dağıtılabilir bir yüzey tasarlayıp bu delid de kullanılan sıvı metal macun var ya onu zar yüzeyine sürüp zarın hem sıcaklıkta yoğunlaşıp taşması engellenip daha iyi bir soğutma elde edilebilir diye düşüncem var fazla arge istiyor ama yapılsa fena derece düşüşleri olabilir.
Bakır kapalı yapının içinde korozyona uğruyor. Onun dışında malzeme değişimi ile yapılabilir şeyler. Ama seri üretimi, kasa uyumu falan sıkıntı oluyor bunlarda.
lakin board partner DESIGN ve PCB bölgesinde her ürünlerde veya markalarda degisiklik var.
Bu nedenle bagzi board Partner chip design daha kaliteli veya daha yüksem MHZ boost cikiyor.
bagzen böyle durumlar oluyor ekran kart kenlinden kapaniyor.
Alman Sayfasinda computerbase.de
MLCC Groups olan Ekran kartlar sadece ASUS var.
Adamlar full kalite kulaniyor.
diger ürün firmalar yari yari veya hic o kaliteli MLCC kullanmiyorlar.
söyle bi Theorie bulunmuslar, ve bide bi liste cikartmislar hangisi ne kullaniyor diye , chiplet üzerinde.
Ne Nvidia ne de yönetim kurulu ortakları, GeForce RTX 3080'in daha önce sunulan iki "Ampere-Gaming" grafik kartından daha küçük olanın özel tasarımlarını etkileyen artan çökmeler hakkında yorum yapmadıktan sonra, şimdi en azından ilk bulgular var. bazı modellerin dengesizliğinin nereden gelebileceğini belirtin.
İgor'sLAB'dan Igor Wallossek, GeForce RTX 3080 FE'nin (test) yönetim kuruluna ve bu sorunun ortaya çıkışıyla ilgili ilk raporlardan sonra çeşitli üreticilerin ilk özel tasarımlarına baktı.
Çünkü Nvidia, kurum içi Founders Edition için çok katmanlı seramik çip kapasitörler denilen her biri 10 ayrı kapasitörden oluşan iki MLCC grubuna güvenirken, Zotac GeForce RTX 3080 Trinity gibi bazı özel tasarımlarda yalnızca İletken Polimer Tantal Katı Kapasitörler denilen daha ucuz POSCAP'ler bulunur. Asus'un sunduğu GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC (test) ise MLCC gruplarına sahip bir tasarıma dayanıyor ve 12 voltaj dönüştürücü devresi ile donatılmış.
Her şeyden önce, POSCAP tasarımına sahip daha ucuz uygulamaların, artık oyunda ve sürücü çökmelerinde ve bir CTD'de (Masaüstüne Çökme) kendini gösteren özellikle yüksek hızlandırma saatiyle istikrarsızlığa yatkın olduğundan şüpheleniliyor.
Henüz cevaplanmayan soru, bazı özel tasarımların nispeten yüksek artış oranıyla ilgilidir. Nvidia'nın GeForce RTX 3080 FE tipik bir 1.710 MHz hızlandırma hızı ile belirtilirken ve ComputerBase testinde 1.725 - 1.905 MHz'e ulaşırken, senaryoya bağlı olarak Asus TUF OC ve MSI Gaming X maksimum 1.980 MHz'e ulaştı. .
Nvidia forumlarında Zotac Trinity, tom'sHARDWARE ve Reddit gibi 2.05 GHz'den fazla çöküş gibi çok sayıda oldukça ucuz özel tasarımın neden hala sorgulanabilir. Şimdiye kadar özellikle dikkatlice test edilmemiş bir sürücü bu problemde rol oynayabilir. İgor'sLAB'ın bildirdiği gibi, yönetim kurulu ortakları GeForce RTX 3080 piyasaya çıkmadan kısa bir süre öncesine kadar "çalışan herhangi bir sürücü kullanamadılar".
Çoğu durumda, özel tasarımlarla yapılan testler "açma ve termal stabilite" ile sınırlıydı, bu da zaten şüphelenildiği gibi, testlerin ve kalite kontrol eksikliğinden dolayı yongaların oldukça zayıf bir "gruplanması" olduğunu gösteriyor.
Sonuç olarak, biraz fazla "iyimser" olarak seçilen ve grafik kartının BIOS tablosunda depolanan güçlendirme için saat frekansları, açıklanan soruna katkıda bulunabilir. Bu durumda, gelecekteki BIOS / aygıt yazılımı güncellemeleri durumu daha da kolaylaştırabilir.
Board üzerindeni POSCAPs görünüyor.
yani 4 POSCAPs var ve 2 MLCC Group ortada.
böyle görüntü demek oluyor ki, adamlar tasarimda kaliteden ucuza kacmis.