Rambo87
80+ Platinum
- Katılım
- 23 Haziran 2020
- Mesajlar
- 12,430
- En İyi Cevap
- 1
XBox yeni bilgiler geldi efso kralar.
Xbox Series X: Zen-2-CPU ve RDNA-2-GPU hakkında teknik ayrıntılar
Sanal Hot Chips'te Microsoft, yeni nesil Xbox Series X konsolunun teknolojisinden bahsetti ve sunumdan biraz daha fazla detaya girdi. Microsoft, yeni olan pek bir şey ortaya koymuyor, ancak bazı küçük ayrıntılar hala ilginç. Çip boyutu ve üretimi artık daha az gizemlidir.
Xbox Series X'in SoC'si 360,4 mm²'dir ve 15,3 milyar transistör taşır. Microsoft, TSMC'de yalnızca N7 Enhanced'den üretim olarak bahseder, ancak N7 mi yoksa daha iyi N7P veya N7 + süreçleri mi olduğunu açıklamaz. Anandtech'in de belirttiği gibi, Microsoft sorulduğunda süreç hakkında daha fazla ayrıntıya girmek istemiyor ve sadece bunun "temel 7 nm" değil, AMD ve TSMC tarafından daha da geliştirilmiş bir süreç olduğuna işaret ediyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Microsoft, SoC'nin üretim maliyetlerini isimlendirmiyor, ancak bunların Xbox One X'in muadili için 2017'den daha yüksek olduğunu kabul ediyor. Bunun nedeni, daha yüksek gofret maliyetlerinde ve aynı zamanda önceki SoC'ye göre daha kötü verimlerde yatmaktadır.
L2 önbelleği, Renoir mobil APU'nun önbelleğine karşılık gelir
CPU kısmı hakkında söylenecek ilginç şeyler var. Microsoft "Zen 2 Sunucu Sınıfı CPU Çekirdeklerinden" söz etse bile, bu önbellek için tamamen doğru değildir. Çünkü her Zen 2 çekirdeği normal 512 KB L2 önbelleğe sahipken, yeni Xbox SoC'lerinde CCX başına yalnızca 4 MB L3 önbellek vardır (her biri 4 CPU çekirdeği ile) ve bunlar iki ayrı CPU kümesi olarak ayrılır. üzerine kalıbın yerleştirildiği ve (sonsuz) kumaş vasıtasıyla birbirine bağlandığı. Sunucular ve masaüstleri için Zen 2, CCX başına 16 MB L3 önbelleğe sahipken, mobil Renoir, CCX başına 4 MB L3'e sahiptir.
Önbellek, ışın izleme ve makine öğrenimi hakkında GPU ayrıntıları
L2 önbelleğinden bahsetmişken, RDNA 2 tabanlı GPU'nun da kendine ait bir özelliği var. Bu, 52 aktif hesaplama birimi için 5 MB boyuta sahiptir (56'sı fiziksel olarak mevcuttur). Bu, 40 RDNA-1 CU'nun 4 MB L2 önbelleğe sahip olduğu masaüstündeki Navi-10 GPU'dan biraz daha büyüktür. Yani ilişki konsolda biraz daha kötü.
Ek olarak sunum, AMD'nin doku birimlerinde gerçekleşen ışın izleme uygulaması hakkında bazı ayrıntıları gösterir. Xbox Series X'teki bir CU, görünüşe göre döngü başına 4 doku işleminde (CU başına 4 TMU) veya 4 ışın izleme işleminde çalışabilir. Buna göre Microsoft, RT performansını saniyede 380 gigaray (52 CU * 4 RT * 1.825 GHz) olarak belirtir. Nvidia, Turing'de Gigaray'lerden de bahsediyor, ancak iki rakam birbiriyle karşılaştırılamaz. Sunumun dokulardan veya ışın izlemeden bahsetmesi ilginç - görünüşe göre ikisi de RDNA-2-CU başına hesaplanamıyor. Microsoft'a göre, ışın izleme hızlandırma için ek kalıp maliyetleri minimumdur; ışın izleme için önemli olan BVH geçişi, 3 × ila 10 × arasında bir faktörle hızlandırılmalıdır.
Nvidia bunu DLSS ile gösteriyor ve RDNA 2 de bunu yapabilmelidir. Oyunlarda makine öğreniminden ve buna bağlı olarak donanımdaki hızlanmadan bahsediyoruz. Nvidia'nın Turing ve gelecekteki GPU nesillerinde bu, tensör çekirdekleriyle, RDNA 2'de olağan ALU'lar aracılığıyla yapılır. Kesin ayrıntılar eksik, ancak AMD bunları daha hızlı bir AI çıkarımı için de uyarladı, en azından Microsoft yine çip alanı için çok düşük maliyetlerden, ancak 3 ila 10 kat daha yüksek performanstan bahsediyor. AI hesaplamaları, diğer şeylerin yanı sıra, karakter davranışı ve çözünürlük ölçeklendirmesi için Xbox'ta kullanılacaktır - DLSS gibi bir şeyin ikincisinin arkasına gizlenmiş olup olmadığı belirsizdir.
NVMe SSD için 2 PCIe 4.0 şerit
Microsoft, diğer şeylerin yanı sıra SSD'nin bağlı olduğu konsolun G / Ç hub'ı için sekiz PCIe 4.0 şeridi belirtir. SSD demişken, bu 2 şerit üzerinden bağlanıyor, arayüz üzerinden maksimum 4 GB / sn buna göre aktarılabiliyor. Depolama alanını genişletmek için isteğe bağlı olarak temin edilebilen harici SSD için iki şerit daha tasarlanmıştır.
HDMI 2.1 üzerinden 8K60
Xbox Series X video birimi, H.264'te 4K ve 8K videoların yanı sıra HDR dahil H.265 ve VP9 codec bileşenlerinin kodunu çözebilir. H.264 ve H.265 de HDR ile kodlanabilir, ancak Microsoft bu durumda çözünürlükleri belirtmez. Konsol, HDMI 2.1 sunar ve VRR ve ALLM'yi destekler. DSC sıkıştırması yardımıyla, RGB renk alanında 8K60-SDR sinyali veya YUV renk alanında 8K60-HDR sinyali ve 4: 4: 4 yani düşük örnekleme olmadan çıktı alınabilir.
Xbox Series X: Zen-2-CPU ve RDNA-2-GPU hakkında teknik ayrıntılar
Sanal Hot Chips'te Microsoft, yeni nesil Xbox Series X konsolunun teknolojisinden bahsetti ve sunumdan biraz daha fazla detaya girdi. Microsoft, yeni olan pek bir şey ortaya koymuyor, ancak bazı küçük ayrıntılar hala ilginç. Çip boyutu ve üretimi artık daha az gizemlidir.
Xbox Series X'in SoC'si 360,4 mm²'dir ve 15,3 milyar transistör taşır. Microsoft, TSMC'de yalnızca N7 Enhanced'den üretim olarak bahseder, ancak N7 mi yoksa daha iyi N7P veya N7 + süreçleri mi olduğunu açıklamaz. Anandtech'in de belirttiği gibi, Microsoft sorulduğunda süreç hakkında daha fazla ayrıntıya girmek istemiyor ve sadece bunun "temel 7 nm" değil, AMD ve TSMC tarafından daha da geliştirilmiş bir süreç olduğuna işaret ediyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Microsoft, SoC'nin üretim maliyetlerini isimlendirmiyor, ancak bunların Xbox One X'in muadili için 2017'den daha yüksek olduğunu kabul ediyor. Bunun nedeni, daha yüksek gofret maliyetlerinde ve aynı zamanda önceki SoC'ye göre daha kötü verimlerde yatmaktadır.
L2 önbelleği, Renoir mobil APU'nun önbelleğine karşılık gelir
CPU kısmı hakkında söylenecek ilginç şeyler var. Microsoft "Zen 2 Sunucu Sınıfı CPU Çekirdeklerinden" söz etse bile, bu önbellek için tamamen doğru değildir. Çünkü her Zen 2 çekirdeği normal 512 KB L2 önbelleğe sahipken, yeni Xbox SoC'lerinde CCX başına yalnızca 4 MB L3 önbellek vardır (her biri 4 CPU çekirdeği ile) ve bunlar iki ayrı CPU kümesi olarak ayrılır. üzerine kalıbın yerleştirildiği ve (sonsuz) kumaş vasıtasıyla birbirine bağlandığı. Sunucular ve masaüstleri için Zen 2, CCX başına 16 MB L3 önbelleğe sahipken, mobil Renoir, CCX başına 4 MB L3'e sahiptir.
Önbellek, ışın izleme ve makine öğrenimi hakkında GPU ayrıntıları
L2 önbelleğinden bahsetmişken, RDNA 2 tabanlı GPU'nun da kendine ait bir özelliği var. Bu, 52 aktif hesaplama birimi için 5 MB boyuta sahiptir (56'sı fiziksel olarak mevcuttur). Bu, 40 RDNA-1 CU'nun 4 MB L2 önbelleğe sahip olduğu masaüstündeki Navi-10 GPU'dan biraz daha büyüktür. Yani ilişki konsolda biraz daha kötü.
Ek olarak sunum, AMD'nin doku birimlerinde gerçekleşen ışın izleme uygulaması hakkında bazı ayrıntıları gösterir. Xbox Series X'teki bir CU, görünüşe göre döngü başına 4 doku işleminde (CU başına 4 TMU) veya 4 ışın izleme işleminde çalışabilir. Buna göre Microsoft, RT performansını saniyede 380 gigaray (52 CU * 4 RT * 1.825 GHz) olarak belirtir. Nvidia, Turing'de Gigaray'lerden de bahsediyor, ancak iki rakam birbiriyle karşılaştırılamaz. Sunumun dokulardan veya ışın izlemeden bahsetmesi ilginç - görünüşe göre ikisi de RDNA-2-CU başına hesaplanamıyor. Microsoft'a göre, ışın izleme hızlandırma için ek kalıp maliyetleri minimumdur; ışın izleme için önemli olan BVH geçişi, 3 × ila 10 × arasında bir faktörle hızlandırılmalıdır.
Nvidia bunu DLSS ile gösteriyor ve RDNA 2 de bunu yapabilmelidir. Oyunlarda makine öğreniminden ve buna bağlı olarak donanımdaki hızlanmadan bahsediyoruz. Nvidia'nın Turing ve gelecekteki GPU nesillerinde bu, tensör çekirdekleriyle, RDNA 2'de olağan ALU'lar aracılığıyla yapılır. Kesin ayrıntılar eksik, ancak AMD bunları daha hızlı bir AI çıkarımı için de uyarladı, en azından Microsoft yine çip alanı için çok düşük maliyetlerden, ancak 3 ila 10 kat daha yüksek performanstan bahsediyor. AI hesaplamaları, diğer şeylerin yanı sıra, karakter davranışı ve çözünürlük ölçeklendirmesi için Xbox'ta kullanılacaktır - DLSS gibi bir şeyin ikincisinin arkasına gizlenmiş olup olmadığı belirsizdir.
NVMe SSD için 2 PCIe 4.0 şerit
Microsoft, diğer şeylerin yanı sıra SSD'nin bağlı olduğu konsolun G / Ç hub'ı için sekiz PCIe 4.0 şeridi belirtir. SSD demişken, bu 2 şerit üzerinden bağlanıyor, arayüz üzerinden maksimum 4 GB / sn buna göre aktarılabiliyor. Depolama alanını genişletmek için isteğe bağlı olarak temin edilebilen harici SSD için iki şerit daha tasarlanmıştır.
HDMI 2.1 üzerinden 8K60
Xbox Series X video birimi, H.264'te 4K ve 8K videoların yanı sıra HDR dahil H.265 ve VP9 codec bileşenlerinin kodunu çözebilir. H.264 ve H.265 de HDR ile kodlanabilir, ancak Microsoft bu durumda çözünürlükleri belirtmez. Konsol, HDMI 2.1 sunar ve VRR ve ALLM'yi destekler. DSC sıkıştırması yardımıyla, RGB renk alanında 8K60-SDR sinyali veya YUV renk alanında 8K60-HDR sinyali ve 4: 4: 4 yani düşük örnekleme olmadan çıktı alınabilir.