Amd FSR Redstone Tanıtıldı!

Perfectshot06

Moderatör
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
24,720
Reaksiyon skoru
17,337
AMD FSR™ “Redstone”
FSR “Redstone”, AMD RDNA™ 4 GPU’larda daha akıcı performans ve daha keskin görseller sunan, yapay zekâ destekli oyun teknolojilerinden oluşan bir pakettir.
FSR Upscaling: (Önceden AMD FidelityFX™ Super Resolution 4)
Düşük çözünürlüklü karelerden net ve yüksek kaliteli görselleri yeniden oluşturur.
FSR Frame Generation:
Render edilen karelerin arasına yeni kareler tahmin ederek ekler; daha yüksek ve daha akıcı FPS sağlar.
FSR Ray Regeneration:
Seyrek ışın izleme örneklerinden tam kaliteyi çıkarım yoluyla geri oluşturur; azaltılmış render maliyetiyle keskin, gürültüsüz ışın izleme görselleri sunar.
FSR Radiance Caching:
Işığın sahne içinde nasıl yayıldığını dinamik olarak öğrenir ve tahmin eder; verimli gerçek zamanlı global aydınlatma sağlar.

1765378814427.webp


1765378703403.webp
1765378711689.webp
1765378724372.webp
1765378788171.webp


1765378860477.webp
1765378866202.webp
1765378871954.webp
 

Ekler

  • 1765378852943.webp
    1765378852943.webp
    78.9 KB · Hit: 36
Fsr nin en büyük eksiği gölgeler ve hareketli cisimler. Örneğin karakterin saçı veya ağacın dalı. Bunlar düzelirse iyi olur.
 
Mala anlatır gibi anlatabilecek var mı... :shy:
 
9070XT ile yapılmışsa bu karşılaştırmalar halen iyi seviye de değil çünkü saf güç olarak zaten çok önde 5070 rakip değil 9070XT'ye
AMD saf güçte ne kadar iyiyse şu yazılım işini artık toparlamalı RX 9070 kullanan biri olarak yazıyorum
 
AMD FSR™ “Redstone”
FSR “Redstone”, AMD RDNA™ 4 GPU’larda daha akıcı performans ve daha keskin görseller sunan, yapay zekâ destekli oyun teknolojilerinden oluşan bir pakettir.
FSR Upscaling: (Önceden AMD FidelityFX™ Super Resolution 4)
Düşük çözünürlüklü karelerden net ve yüksek kaliteli görselleri yeniden oluşturur.
FSR Frame Generation:
Render edilen karelerin arasına yeni kareler tahmin ederek ekler; daha yüksek ve daha akıcı FPS sağlar.
FSR Ray Regeneration:
Seyrek ışın izleme örneklerinden tam kaliteyi çıkarım yoluyla geri oluşturur; azaltılmış render maliyetiyle keskin, gürültüsüz ışın izleme görselleri sunar.
FSR Radiance Caching:
Işığın sahne içinde nasıl yayıldığını dinamik olarak öğrenir ve tahmin eder; verimli gerçek zamanlı global aydınlatma sağlar.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Görüntü olarak mfgyi geçebilecek şekilde çıkacağını sanmıyorum. Bf bile çok iyi oynanıyor 4xte hepsini test ettim
 
Sonunda beklenen hamle geldi. AMD'nin inattan vazgeçip AI tabanlı ölçeklemeye geçmesi takdiri hak ediyor. Özellikle ray regeneration özelliği, Nvidia'nın DLSS 3.5 ile getirdiği Ray Reconstruction teknolojisine doğrudan ve gerekli bir cevap olmuş. Işın izleme performansını artırmak için sadece çözünürlük düşürmek yetmiyordu, bu hamle RDNA kartların elini güçlendirir.

Ancak işin eleştirilmesi gereken kritik bir noktası var: Açıklamada RDNA 4 GPU’larda ibaresi geçiyor. FSR'ın bugüne kadar oyuncular tarafından en çok sevilen yanı 'Halkın Teknolojisi' olması, yani GTX 1060'tan en tepe modele kadar her kartta çalışmasıydı. Eğer Redstone sadece RDNA 4'e özel olacaksa, AMD en büyük kalesi olan 'geniş uyumluluk' avantajını çöpe atmış olur. Nvidia gibi kapalı devre bir sisteme geçeceklerse, sundukları görüntü kalitesinin DLSS ile rekabet etmekle kalmayıp, onu geçmesi şart. Aksi takdirde kullanıcıyı ikna etmek zorlaşır.
 
9070XT ile yapılmışsa bu karşılaştırmalar halen iyi seviye de değil çünkü saf güç olarak zaten çok önde 5070 rakip değil 9070XT'ye
AMD saf güçte ne kadar iyiyse şu yazılım işini artık toparlamalı RX 9070 kullanan biri olarak yazıyorum
Güç olarak rakip değil ama fiyat olarak yakın fiyatlarda olduğundan karşılaştırılması normal geldi bana
 
Sonunda beklenen hamle geldi. AMD'nin inattan vazgeçip AI tabanlı ölçeklemeye geçmesi takdiri hak ediyor. Özellikle ray regeneration özelliği, Nvidia'nın DLSS 3.5 ile getirdiği Ray Reconstruction teknolojisine doğrudan ve gerekli bir cevap olmuş. Işın izleme performansını artırmak için sadece çözünürlük düşürmek yetmiyordu, bu hamle RDNA kartların elini güçlendirir.

Ancak işin eleştirilmesi gereken kritik bir noktası var: Açıklamada RDNA 4 GPU’larda ibaresi geçiyor. FSR'ın bugüne kadar oyuncular tarafından en çok sevilen yanı 'Halkın Teknolojisi' olması, yani GTX 1060'tan en tepe modele kadar her kartta çalışmasıydı. Eğer Redstone sadece RDNA 4'e özel olacaksa, AMD en büyük kalesi olan 'geniş uyumluluk' avantajını çöpe atmış olur. Nvidia gibi kapalı devre bir sisteme geçeceklerse, sundukları görüntü kalitesinin DLSS ile rekabet etmekle kalmayıp, onu geçmesi şart. Aksi takdirde kullanıcıyı ikna etmek zorlaşır.
9000 serisi kartlarda yapay zeka için özel bir bölüm var öncekilerde olmayan o yüzden kaynaklanıyor muhtemelen
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

AMD FSR™ “Redstone”
FSR “Redstone”, AMD RDNA™ 4 GPU’larda daha akıcı performans ve daha keskin görseller sunan, yapay zekâ destekli oyun teknolojilerinden oluşan bir pakettir.
FSR Upscaling: (Önceden AMD FidelityFX™ Super Resolution 4)
Düşük çözünürlüklü karelerden net ve yüksek kaliteli görselleri yeniden oluşturur.
FSR Frame Generation:
Render edilen karelerin arasına yeni kareler tahmin ederek ekler; daha yüksek ve daha akıcı FPS sağlar.
FSR Ray Regeneration:
Seyrek ışın izleme örneklerinden tam kaliteyi çıkarım yoluyla geri oluşturur; azaltılmış render maliyetiyle keskin, gürültüsüz ışın izleme görselleri sunar.
FSR Radiance Caching:
Işığın sahne içinde nasıl yayıldığını dinamik olarak öğrenir ve tahmin eder; verimli gerçek zamanlı global aydınlatma sağlar.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
bu nasıl geliyor yeni driver güncellemesiyle mi
 
Sonunda beklenen hamle geldi. AMD'nin inattan vazgeçip AI tabanlı ölçeklemeye geçmesi takdiri hak ediyor. Özellikle ray regeneration özelliği, Nvidia'nın DLSS 3.5 ile getirdiği Ray Reconstruction teknolojisine doğrudan ve gerekli bir cevap olmuş. Işın izleme performansını artırmak için sadece çözünürlük düşürmek yetmiyordu, bu hamle RDNA kartların elini güçlendirir.

Ancak işin eleştirilmesi gereken kritik bir noktası var: Açıklamada RDNA 4 GPU’larda ibaresi geçiyor. FSR'ın bugüne kadar oyuncular tarafından en çok sevilen yanı 'Halkın Teknolojisi' olması, yani GTX 1060'tan en tepe modele kadar her kartta çalışmasıydı. Eğer Redstone sadece RDNA 4'e özel olacaksa, AMD en büyük kalesi olan 'geniş uyumluluk' avantajını çöpe atmış olur. Nvidia gibi kapalı devre bir sisteme geçeceklerse, sundukları görüntü kalitesinin DLSS ile rekabet etmekle kalmayıp, onu geçmesi şart. Aksi takdirde kullanıcıyı ikna etmek zorlaşır.
sen interneti yeni mi baglattın amd bu kartları yani 9000 ı çıkarırken dedi zaten biz fsr 4 ve redstone sadece 9000 özel diye hiç bir yere yok o yüzden geriye uyumluluıguda yok
 
9000 serisi kartlarda yapay zeka için özel bir bölüm var öncekilerde olmayan o yüzden kaynaklanıyor muhtemelen
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


bu nasıl geliyor yeni driver güncellemesiyle mi
Doğrusun. 9000 serisinde yapay zeka performansı için özel tensor benzeri donanımların çok daha güçlendirildiği biliniyor, kısıtlamanın teknik bahanesi muhtemelen bu.

Ama asıl can sıkan detay şu, Bizim RX 7000 kartların içinde de süs niyetine duran 'AI Accelerator' birimleri var. Yıllardır 'geleceğe yatırım' diye pazarlandı, şimdi tam işe yarayacakları teknoloji geldiğinde size destek yok' denirse, AMD kendi ayağına sıkmış olur. Nvidia DLSS 3'te donanım kısıtlaması getirmişti ama DLSS 3.5 özelliğini tüm RTX kartlara açarak gönül aldı. AMD'nin de en azından 7000 serisini bu trene dahil etmesi şart.
 
AMD FSR™ “Redstone”
FSR “Redstone”, AMD RDNA™ 4 GPU’larda daha akıcı performans ve daha keskin görseller sunan, yapay zekâ destekli oyun teknolojilerinden oluşan bir pakettir.
FSR Upscaling: (Önceden AMD FidelityFX™ Super Resolution 4)
Düşük çözünürlüklü karelerden net ve yüksek kaliteli görselleri yeniden oluşturur.
FSR Frame Generation:
Render edilen karelerin arasına yeni kareler tahmin ederek ekler; daha yüksek ve daha akıcı FPS sağlar.
FSR Ray Regeneration:
Seyrek ışın izleme örneklerinden tam kaliteyi çıkarım yoluyla geri oluşturur; azaltılmış render maliyetiyle keskin, gürültüsüz ışın izleme görselleri sunar.
FSR Radiance Caching:
Işığın sahne içinde nasıl yayıldığını dinamik olarak öğrenir ve tahmin eder; verimli gerçek zamanlı global aydınlatma sağlar.

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
1765380446554.webp

1765380456774.webp
bana var mı ?
 
desteklenen oyun sayısı bir elin parmağını geçmez gibi
 
sen interneti yeni mi baglattın amd bu kartları yani 9000 ı çıkarırken dedi zaten biz fsr 4 ve redstone sadece 9000 özel diye hiç bir yere yok o yüzden geriye uyumluluıguda yok
Güzel dostum benim. resmi açıklamayı ben de biliyorum, internetim var merak etme. Mevzu onların ne dediği değil, neyi bahane ettiği.

Sızdırılan SDK dosyalarıyla FSR 4'ün RDNA 3 kartlarda bile çalıştırılabildiği aylar önce ortaya çıktı. Yani ortada donanımsal bir imkansızlık yok, 'yeni kart satalım' diye konulmuş yapay bir engel var. Firma 'biz böyle dedik' deyince alkışlamak yerine, 'neden elindeki teknolojiyle 7000 serisini de desteklemiyorsun?' diye sorgulamak lazım. Ben basın bülteni okumuyorum, tüketici hakkını savunuyorum.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

Forum istatistikleri

Konular
1,171,926
Mesajlar
10,563,120
Üyeler
186,122
Son üye
Roislom
Geri
Top