48 Mbps Hat Kapasitesine Rağmen 35 Mbps Üstü Alınmıyor

Katılım
12 Mayıs 2026
Mesajlar
16
Reaksiyon skoru
0
Merhaba,

TurkNet Yalın 50 Mbps paket kullanıyorum ancak aboneliğimin başından beri hiç 35 Mbps üzerinde hız alamadım. Modem istatistiklerine göre hat kapasitem 46 Mbps görünüyor, neden 35'te sabit kaldığını anlayamadım.
Bugün yeni modem aldım belki etki eder vs diye fakat işe yaramadı.

Sistem bilgilerim:
• ISP: TurkNet Yalın 50 Mbps
• Eski modem: TP-Link VC220-G3U
• Yeni modem: Tenda V12 AC (bugün değiştirdim)
• VDSL2 Profile 17a, Annex B

TP-Link VC220-G3U Değerleri
IMG_1131.webp

Eski modem değerleri:
• Downstream hız: 35838 Kbps
• Attainable Rate: 47315 Kbps
• SNR Margin: 8.0 dB
• Downstream hata paketi: 14.906
• G. Vector: Kapalı
——————————————-
Tenda V12 AC Değerleri (bugün değiştirdim)

yeni_modem.webp

Yeni modem değerleri (1.5 saat uptime):
• Downstream hız: 35839 Kbps
• Attainable Rate: 46376 Kbps
• SNR Margin: 12.2 dB
• FEC Hataları: 0
• G. Vector: Kapalı

Eski modemde hata sayısı çok yüksekti, kopma sorunları yaşıyordum. Yeni modemle hatalar sıfırlandı ve SNR düzeldi ancak hız değişmedi.

Merak ettiklerim:

• DLM kısıtlaması olabilir mi, nasıl sıfırlatırım?
• G. Vector santralimde destekleniyor mu, açtırabilir miyim?
• Attainable 46 Mbps iken neden 35'te sabit kalıyor?

Teşekkürler.
 
Maksimum olarak gördüğünüz hızı hiçbir zaman alamazsınız, onun 10-15 mbps altı stabil olarak gelecektir.
 
Hatta zayıflama çok ama snr profilini elle ayarlarsan 45 47 mbps arası alabilirsin el ile snr değeri atanabiliyor mu modeminde ?
 
Hatta zayıflama çok ama snr profilini elle ayarlarsan 45 47 mbps arası alabilirsin el ile snr değeri atanabiliyor mu modeminde ?
Hocam modemim Tenda V12 AC 1200 ama SNR degeri kendim atabiliyormuyum bilmiyorum cunku bugun aldim arayuzde cok detayli inceleyemedim, boyle bir sey mumkun oluyor mu?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Maksimum olarak gördüğünüz hızı hiçbir zaman alamazsınız, onun 10-15 mbps altı stabil olarak gelecektir.
Eski modemde 35 mbps bile stabil degildi hocam haftada birkac gun kopma vs yasiyordum snr margin 8-9 falandi

Bugunku modem ile 12.2’ye cikti deger.
 
Merhaba,

TurkNet Yalın 50 Mbps paket kullanıyorum ancak aboneliğimin başından beri hiç 35 Mbps üzerinde hız alamadım. Modem istatistiklerine göre hat kapasitem 46 Mbps görünüyor, neden 35'te sabit kaldığını anlayamadım.
Bugün yeni modem aldım belki etki eder vs diye fakat işe yaramadı.

Sistem bilgilerim:
• ISP: TurkNet Yalın 50 Mbps
• Eski modem: TP-Link VC220-G3U
• Yeni modem: Tenda V12 AC (bugün değiştirdim)
• VDSL2 Profile 17a, Annex B

TP-Link VC220-G3U Değerleri
Alıntıyı görüntüle
Eski modem değerleri:
• Downstream hız: 35838 Kbps
• Attainable Rate: 47315 Kbps
• SNR Margin: 8.0 dB
• Downstream hata paketi: 14.906
• G. Vector: Kapalı
——————————————-
Tenda V12 AC Değerleri (bugün değiştirdim)

Alıntıyı görüntüle
Yeni modem değerleri (1.5 saat uptime):
• Downstream hız: 35839 Kbps
• Attainable Rate: 46376 Kbps
• SNR Margin: 12.2 dB
• FEC Hataları: 0
• G. Vector: Kapalı

Eski modemde hata sayısı çok yüksekti, kopma sorunları yaşıyordum. Yeni modemle hatalar sıfırlandı ve SNR düzeldi ancak hız değişmedi.

Merak ettiklerim:

• DLM kısıtlaması olabilir mi, nasıl sıfırlatırım?
• G. Vector santralimde destekleniyor mu, açtırabilir miyim?
• Attainable 46 Mbps iken neden 35'te sabit kalıyor?

Teşekkürler.
Hat zayıflaman aşırı fazla, o zayıflama öyle olduğu sürece 35Mbps stabil geliyorsa o bile çok iyi. Bina içi kablolar eski ise yenilemen fayda sağlayabilir.
 
Hocam modemim Tenda V12 AC 1200 ama SNR degeri kendim atabiliyormuyum bilmiyorum cunku bugun aldim arayuzde cok detayli inceleyemedim, boyle bir sey mumkun oluyor mu?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Eski modemde 35 mbps bile stabil degildi hocam haftada birkac gun kopma vs yasiyordum snr margin 8-9 falandi

Bugunku modem ile 12.2’ye cikti deger.
Tenda da yokmuş hocam baktım ben. Asus modem kullanırken ben elle ayarlayabiliyordum. dsl ayarlarından bitswap ve sra açmanı öneririm Başka önerebileceklerim Kablo ekli ve eskiyse direk yenile kesin çözüm.
 
Güncelleme:
Tenda V12 AC'ye geçeli 4 gün oldu, sonuçlar çok iyi.

Mevcut değerler (4 gün uptime):
  • SNR Margin: 14.4 dB (ilk günkü 11.0'dan bu yana sürekli artıyor)
  • Attenuation: 43.5 dB
  • Attainable Rate: 46376 Kbps
  • Rate: 35839 Kbps
  • FEC Hataları: 0
  • Toplam SES: 0
  • Toplam UAS: 49 (ilk bağlanmadan kalan, o günden beri artmadı)
  • Uptime: 3 gün 23 saat kesintisiz

TP-Link VC220-G3u'da downstream hata paketi 14.906, SNR 8.0 dB'di. Modem değişimiyle hatalar sıfırlandı, SNR 14.4'e çıktı, kopma sorunu çözüldü.

Turknet'ten DLM kilidini kaldırmalarını talep etmeyi düşünüyorum.

Attainable Rate 46376 Kbps görünüyor ama zayıflama 43.5 dB. DLM kaldırılırsa 38-40 Mbps civarına ulaşabilir miyim, yoksa zayıflama nedeniyle kopma riski hala yüksek mi?

MODEM.webp
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,138
Mesajlar
11,084,607
Üyeler
198,242
Son üye
grındd
Geri
Top