Kahvede Niye Herkes Çay İçiyor

Çay daha kolay içilebilir geliyor bence. Hem maliyet hem de lezzet olarak daha iyi geliyordur çay tiryakileri için.
ucuzluktan bir de tadından dolayı olabilir
Aslında olay vatandaşa maliyeti değil. Zamanında kahve kültürümüz varmış ama son yüzyılda kahve yetişen topraklarımız olmadığı için çok kahve ithal etmeye başlamışız, çözüm olarak devlet halka kahve yerine kafein kaynağı olarak başka bir şey içirelim ve ithal etmemiz gerekmesin diye düşünüp çayı buluyor sonra da yerli olarak yetiştiriyorlar ve propagandasını yapıp halkı çaya ikna ediyorlar bir süre sonra da halk çaya alışıyor. Çok kişi gördüm kahveyi bedava yap çay paralı olsun yine parasını verip çay ister, öyle alışmış herkes.

Birçok ülkenin bu tip hikayeleri var bu arada, ilgisi olan araştırsın. Mesela Fondü var ülkede bol bol bozulmak üzere olan peynir stoğunu bitirmek için ülkede çoğu kişinin bilmediği bir yiyeceği buluyorlar ülkede popüler ediyorlar 😀
 
Aslında olay vatandaşa maliyeti değil. Zamanında kahve kültürümüz varmış ama son yüzyılda kahve yetişen topraklarımız olmadığı için çok kahve ithal etmeye başlamışız, çözüm olarak devlet halka kahve yerine kafein kaynağı olarak başka bir şey içirelim ve ithal etmemiz gerekmesin diye düşünüp çayı buluyor sonra da yerli olarak yetiştiriyorlar ve propagandasını yapıp halkı çaya ikna ediyorlar bir süre sonra da halk çaya alışıyor. Çok kişi gördüm kahveyi bedava yap çay paralı olsun yine parasını verip çay ister, öyle alışmış herkes.

Birçok ülkenin bu tip hikayeleri var bu arada, ilgisi olan araştırsın. Mesela Fondü var ülkede bol bol bozulmak üzere olan peynir stoğunu bitirmek için ülkede çoğu kişinin bilmediği bir yiyeceği buluyorlar ülkede popüler ediyorlar 😀
Bokunu Çıkartmakta Üstümüze Yok Kısacası :)
 
Osmanlı zamanında kahvehanelerde herkes gerçekden sadece kahve içmeye giderlerdi ama 2. dünya savaşı ile ülkeye ithal yani dışardan gelen kahve artık gelmediği için buna çözüm olarak bi adam vardı adı aklıma gelmiyor Ahmet diyek
Ahmet abi çayın bizim ülkende rahat yetişebilceğini öğreniyor ve ekimi biçimi vs ve yerli olmasından dolayı ucuzluğu ile çay bi kültür haline geliyor bizde ve kahvehanelerde çay içilmeye başlıyor.
Bunu mesela şöyle düşün bundan 20 sene önce tüpçü diye bişey vardı adamlar sadece tüp satardı bazende tüpün yanında promosyon niyetine damacana su fln verirlerdi.
10 sene geçti tüpçüler tüp dışında damacana suyu da bi iş haline getirdi ve isimleri hala tüpçü
Şimdi bazı bölgelerde tüp kullanan nerdeyse hiç kalmadı mesela bu adam fırınların doğalgaz dönüşümünü yapar ve damacana su satar ve adı hala tüpçü diye geçer.
Bizi arayanlar mesela alo tüpçümü der evet deriz damacana su varmı der mesela bu insanların alışagelmiş algısından dolayı olan bişeydir.
O adam tüp az da olsa satar yada yok dencek kadar az satar ve ana işi artık ana geliri damacana su ve doğalgaz dönüşümü vs olur belki ama genede adı hala tüpçü kalır
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Yani insanlar artık çaya alıştığı için ve kültürün bi parçası olduğu için kahveye bile gitse çay içebiliyor bu normaldir
Osmanlı zamanı kahvehaneleri diyince, Hocamın makalesi aklıma geldi, isteyen inceleyebilir:
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Osmanlı zamanında kahvehanelerde herkes gerçekden sadece kahve içmeye giderlerdi ama 2. dünya savaşı ile ülkeye ithal yani dışardan gelen kahve artık gelmediği için buna çözüm olarak bi adam vardı adı aklıma gelmiyor Ahmet diyek
Ahmet abi çayın bizim ülkende rahat yetişebilceğini öğreniyor ve ekimi biçimi vs ve yerli olmasından dolayı ucuzluğu ile çay bi kültür haline geliyor bizde ve kahvehanelerde çay içilmeye başlıyor.
Bunu mesela şöyle düşün bundan 20 sene önce tüpçü diye bişey vardı adamlar sadece tüp satardı bazende tüpün yanında promosyon niyetine damacana su fln verirlerdi.
10 sene geçti tüpçüler tüp dışında damacana suyu da bi iş haline getirdi ve isimleri hala tüpçü
Şimdi bazı bölgelerde tüp kullanan nerdeyse hiç kalmadı mesela bu adam fırınların doğalgaz dönüşümünü yapar ve damacana su satar ve adı hala tüpçü diye geçer.
Bizi arayanlar mesela alo tüpçümü der evet deriz damacana su varmı der mesela bu insanların alışagelmiş algısından dolayı olan bişeydir.
O adam tüp az da olsa satar yada yok dencek kadar az satar ve ana işi artık ana geliri damacana su ve doğalgaz dönüşümü vs olur belki ama genede adı hala tüpçü kalır
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Yani insanlar artık çaya alıştığı için ve kültürün bi parçası olduğu için kahveye bile gitse çay içebiliyor bu normaldir
Bide tabiiki 20tlye 200tl, 180tl kar :D
 
Bizim burda 1 tl ye karton bardakta cay satiyorlar belediye yardimi ile yapildi dayilar gelip iciyor.
3 yil oldu acilali alip duruyorum bende yanibasindaki caycida 20 tl :)
 
Çay bitkisi ülkemizde yerel olarak yetişiyor. Hem ucuz hem yapması kolay. Kahve ithal edilir ve bu yüzden kahve içilmesi için ülkemizde bir teşvik yoktur.
 
Geri
Top