Bu Bir Ölü Piksel mi Sizce?

Ursa

80+ Bronze
Katılım
13 Mayıs 2020
Mesajlar
695
Reaksiyon skoru
205
Kırmızı daire içine aldığım sizce ölü piksel mi?
 

Ekler

  • IMG_0302.webp
    IMG_0302.webp
    732.2 KB · Hit: 64
Kırmızı daire içine aldığım sizce ölü piksel mi?
Ölü piksel gibi değil de sıkışmış piksel gibi geldi bana.
Tam olarak anlamak için Youtube da Ölü Piksel Testi videolarında incele.
Beyaz,siyah,kırmızı, yeşil, mavi ekranlarda bi kontrol et.
Eğer bu ekranlarda tamamen siyah renkte kalıyorsa ölü pikseldir. Senin yapabileceğin bişey yok.
Eğer siyah ekranda parlıyor ve diğer ekranlarda da sabit bir renkte kalıyorsa muhtemelen sıkışmış pikseldir.
Zamanla kendiliğinden geçebilir yada https://www.jscreenfix.com/ buradan bi 15-20 dk çalıştır bakalım, düzelebilir
 
Rengi siyah ama koyu bir siyah değil gibi, ölü piksel testlerinde tüm renklerde gözüküyor. Ekran 2k olduğu için piksel küçük ama gözüküyor. Bezle ufaktan bastırarak sildim, değişen bir şey olmadı. Attığınız linkteki ekran şoklamayı da yaptım 1 dk süreyle yine duruyor.
Ölü piksel gibi değil de sıkışmış piksel gibi geldi bana.
Tam olarak anlamak için Youtube da Ölü Piksel Testi videolarında incele.
Beyaz,siyah,kırmızı, yeşil, mavi ekranlarda bi kontrol et.
Eğer bu ekranlarda tamamen siyah renkte kalıyorsa ölü pikseldir. Senin yapabileceğin bişey yok.
Eğer siyah ekranda parlıyor ve diğer ekranlarda da sabit bir renkte kalıyorsa muhtemelen sıkışmış pikseldir.
Zamanla kendiliğinden geçebilir yada https://www.jscreenfix.com/ buradan bi 15-20 dk çalıştır bakalım, düzelebilir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İade veya değişime değer mi sizce? Zamanla artar mı? @ahmetmelihalemdar
Ölü piksel gibi değil de sıkışmış piksel gibi geldi bana.
Tam olarak anlamak için Youtube da Ölü Piksel Testi videolarında incele.
Beyaz,siyah,kırmızı, yeşil, mavi ekranlarda bi kontrol et.
Eğer bu ekranlarda tamamen siyah renkte kalıyorsa ölü pikseldir. Senin yapabileceğin bişey yok.
Eğer siyah ekranda parlıyor ve diğer ekranlarda da sabit bir renkte kalıyorsa muhtemelen sıkışmış pikseldir.
Zamanla kendiliğinden geçebilir yada https://www.jscreenfix.com/ buradan bi 15-20 dk çalıştır bakalım, düzelebilir
 
Bana daha çok ölü piksel gibi geldi, diğer renklerde de siyahımsı nokta olarak gözüküyor. Şu 10 dk süren piksel onarımını yapıyorum çok umudum yok.
Ölü değilde sıkışmış piksel diyolar ya ona benziyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sıkışmış piksel farklı renklerde olmuyor mu ek olarak? Ölü piksel hep siyah oluyor. Sıkışmış pikseller daha çok farklı renklerde oluyor mavi yeşil sarı gibi?
 
İade veya değişime değer mi sizce? Zamanla artar mı?
Aldığın yerle bir görüş. Tüm renklerde net bir şekilde fotoğrafla. Ölü mü sıkışmış mı yada alt piksel mi ? Kimi satıcılar amazon gibi zaten hemen iade alıyorlar ama markalarda iade yada değişim için belli kriterler oluyor 3-5 adet olması lazım gibi. Değiştirirlerse iyi ama yeni gelende de her zaman bu risk olacak biliyorsun.
 
Aldığın yerle bir görüş. Tüm renklerde net bir şekilde fotoğrafla. Ölü mü sıkışmış mı yada alt piksel mi ? Kimi satıcılar amazon gibi zaten hemen iade alıyorlar ama markalarda iade yada değişim için belli kriterler oluyor 3-5 adet olması lazım gibi. Değiştirirlerse iyi ama yeni gelende de her zaman bu risk olacak biliyorsun.
Bahsettiğin testi yaptım, halen siyahımsı nokta olarak devam ediyor.
 
peki sadece siyah ekranda kırmızı çok küçük olan noktaya ne deniliyor
 
Bahsettiğin testi yaptım, halen siyahımsı nokta olarak devam ediyor.
Valla bilemiyorum. Renk bana tam ölü piksel gibi gelmedi.
Benim önceki IPS de vardı 2 tane sıkışmış. Kendi kendine 1 ay içinde düzeldi.
 
Sıkışmış piksel için gemini diyor ki siyahta farklı bir renk olması lazım ve diğer renklerde de aynı renk kalması lazım, sende aynı şeyi diyorsun aslında. Siyahta yeşil mavi kırmızı renk gibi parlasa okey. Bu direk siyah hariç tüm renkle siyahımsı renk olarak kalıyor, çok koyu bir siyah değil ama ekran 2k olduğu için öyle gözüktüğünü düşünüyorum, 1080p olsaydı daha net belli olurdu, pikseller büyüdüğü için.
Valla bilemiyorum. Renk bana tam ölü piksel gibi gelmedi.
Benim önceki IPS de vardı 2 tane sıkışmış. Kendi kendine 1 ay içinde düzeldi.
 
Sıkışmış piksel için gemini diyor ki siyahta farklı bir renk olması lazım ve diğer renklerde de aynı renk kalması lazım, sende aynı şeyi diyorsun aslında. Siyahta yeşil mavi kırmızı renk gibi parlasa okey. Bu direk siyah hariç tüm renkle siyahımsı renk olarak kalıyor, çok koyu bir siyah değil ama ekran 2k olduğu için öyle gözüktüğünü düşünüyorum, 1080p olsaydı daha net belli olurdu, pikseller büyüdüğü için.
İşte çok koyu bir siyah olmadığı için ölü piksel değil gibi geldi. Daha net siyah oluyor ölü pikselde. Alt piksel de olabilir. Biliyosun pikseller 3 alt pikselden oluşuyor, mesela kırmızı ve mavi yanıyor. Yeşil sönmüş gibi düşün. Monitörü ne zaman aldın, marka ne, nereden aldın?
Gözü daha keskin birileri farklı bişey söyler belki
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,591
Mesajlar
11,078,646
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top