Sistem Toplama: Parça Seçimi ve Tavsiyeler

ZaferEser

80+
Katılım
15 Mayıs 2026
Mesajlar
6
Reaksiyon skoru
1
Merhaba arkadaşlar sistem toplamaya başladım, ufak ufak indirimde denk geldikçe veya çevremden denk gelerek bazı parçaları aldım. Bu işlerde yeniyim o yüzden bazı konularda yardıma ihtiyacım var.

Aldığım parçalar; RYZEN 5 7500F / MSI B850 GAMİNG PLUS WİFİ6E / 1x16GB XPG LANCER RGB 6000MHZ CL30 / MSI MAG A750BN PCIE5 II / MSI MAG COREFROZR AA13 / ASUS A32 PLUS

Ekran kartı ve SSD kaldı almadığım. SSD kafam rahat etsin diye 2 TB almak istiyorum ama bütçemide çok zorlamak istemiyorum bu parçalarıda piyasanın genel olarak altına aldım. İndirim ve ikinci el kovaladım hep. Ekran kartı içinde çok kararsızım en basit 5060 lar bile ciddi paralar. Çevremde bir kesim nvdia harici ekran kartı alma diyor bana bunu diyenler bilgisayar mühendisi ama kendimde nedense RX serisi ekran kartlarına sıcak bakamıyorum nvdia daha safe geliyor. Fakar dorumdaki çoğu kişi de 5060 8GB versiyonuz hiç alınmaması taraftarı. Genel sistemime bakış açınız ve tavsiyeleriniz nelerdir şimdiden yardımcı olan, fikrini belirten arkadaşlara teşekkürler.
 
Merhaba arkadaşlar sistem toplamaya başladım, ufak ufak indirimde denk geldikçe veya çevremden denk gelerek bazı parçaları aldım. Bu işlerde yeniyim o yüzden bazı konularda yardıma ihtiyacım var.

Aldığım parçalar; RYZEN 5 7500F / MSI B850 GAMİNG PLUS WİFİ6E / 1x16GB XPG LANCER RGB 6000MHZ CL30 / MSI MAG A750BN PCIE5 II / MSI MAG COREFROZR AA13 / ASUS A32 PLUS

Ekran kartı ve SSD kaldı almadığım. SSD kafam rahat etsin diye 2 TB almak istiyorum ama bütçemide çok zorlamak istemiyorum bu parçalarıda piyasanın genel olarak altına aldım. İndirim ve ikinci el kovaladım hep. Ekran kartı içinde çok kararsızım en basit 5060 lar bile ciddi paralar. Çevremde bir kesim nvdia harici ekran kartı alma diyor bana bunu diyenler bilgisayar mühendisi ama kendimde nedense RX serisi ekran kartlarına sıcak bakamıyorum nvdia daha safe geliyor. Fakar dorumdaki çoğu kişi de 5060 8GB versiyonuz hiç alınmaması taraftarı. Genel sistemime bakış açınız ve tavsiyeleriniz nelerdir şimdiden yardımcı olan, fikrini belirten arkadaşlara teşekkürler.
NVIDIA istiyorsanız 5060Ti 16GB modeli vatanda şuan 26k. 8 GB ekran kartı alınmamalı hocam 1080p de bile 8 gb vramin yetmediği durumlar oluyor.
 
NVIDIA istiyorsanız 5060Ti 16GB modeli vatanda şuan 26k. 8 GB ekran kartı alınmamalı hocam 1080p de bile 8 gb vramin yetmediği durumlar oluyor.
5060Ti 16GB istesemde çok aşıyor hocam bütçeyi yani o kadar limitlere çıkmak istemiyorum şuanlık en azından. Hem okuyup hem çalışıyorum hep bir pc planım vardı dayanamadım o yüzden ufak ufak toplamaya başladım. saydığım parçaların hepsinin toplamı 5060Ti ın fiyatı etmiyor o yüzden gözüm korkuyor biraz. Onu zorlamaktansa RX9060 XT 16GB bakarım gibi ama neden sıcak bakılmadığını anlayamıyorum o ekran kartına da. teşekkürler.
 
5060Ti 16GB istesemde çok aşıyor hocam bütçeyi yani o kadar limitlere çıkmak istemiyorum şuanlık en azından. Hem okuyup hem çalışıyorum hep bir pc planım vardı dayanamadım o yüzden ufak ufak toplamaya başladım. saydığım parçaların hepsinin toplamı 5060Ti ın fiyatı etmiyor o yüzden gözüm korkuyor biraz. Onu zorlamaktansa RX9060 XT 16GB bakarım gibi ama neden sıcak bakılmadığını anlayamıyorum o ekran kartına da. teşekkürler.
Hocam sen ne bakıyon elaleme. 9060xt F/P kralı 10 numara kart. NVIDIA dışı alınmaz diyenlerle çok muhattap olma.
 
5060Ti 16GB istesemde çok aşıyor hocam bütçeyi yani o kadar limitlere çıkmak istemiyorum şuanlık en azından. Hem okuyup hem çalışıyorum hep bir pc planım vardı dayanamadım o yüzden ufak ufak toplamaya başladım. saydığım parçaların hepsinin toplamı 5060Ti ın fiyatı etmiyor o yüzden gözüm korkuyor biraz. Onu zorlamaktansa RX9060 XT 16GB bakarım gibi ama neden sıcak bakılmadığını anlayamıyorum o ekran kartına da. teşekkürler.
Sisteminizde gözüme çarpan en büyük eksiklik tek modül ram kullanmanız. am5 platformunda ve ryzen 5 7500F gibi güncel bir işlemcide tek kanal ram kullanmak, işlemcinin bant genişliğini yarı yarıya düşürerek devasa bir darboğaza yol açar. Ekran kartı ne kadar güçlü olursa olsun, oyunlarda ani fps düşüşleri (drop) yaşarsınız. bütçenizi ayarlarken önceliğiniz kesinlikle o ram'in birebir aynısından bir tane daha alıp 2x16gbift kanal) yapmak olmalı. bence 5060ti almak yerine 9060xt almak f/p ve saf kas gücü açısından güzel seçim olur . 2tb m2 ssd mantıklı bir fikir ancak bütçe kısıtlı diye dram'siz (önbelleksiz) ve kalitesiz kontrolcüye sahip giriş seviyesi modellere yönelme derim
 
Hocam sen ne bakıyon elaleme. 9060xt F/P kralı 10 numara kart. NVIDIA dışı alınmaz diyenlerle çok muhattap olma.
Elalem konusunda haklısınız hocam sadece sektördeki ön yargılara anlam veremiyorum. Pazar araştırmamda dediğiniz gibi 8GB 5060 yerine 9060 16GB çok daha mantıklı geliyor sadece başka alternatifler var mı onu görmek ve öğrenmek istedim. İtediğine değil bütçene göre bakmanın zorluğu biraz bende ki durum.
 
Elalem konusunda haklısınız hocam sadece sektördeki ön yargılara anlam veremiyorum. Pazar araştırmamda dediğiniz gibi 8GB 5060 yerine 9060 16GB çok daha mantıklı geliyor sadece başka alternatifler var mı onu görmek ve öğrenmek istedim. İtediğine değil bütçene göre bakmanın zorluğu biraz bende ki durum.
Hocam alın 9060xt 16gb baktınız sevmediniz güzel gelmedi iade edin.
 
Sisteminizde gözüme çarpan en büyük eksiklik tek modül ram kullanmanız. am5 platformunda ve ryzen 5 7500F gibi güncel bir işlemcide tek kanal ram kullanmak, işlemcinin bant genişliğini yarı yarıya düşürerek devasa bir darboğaza yol açar. Ekran kartı ne kadar güçlü olursa olsun, oyunlarda ani fps düşüşleri (drop) yaşarsınız. bütçenizi ayarlarken önceliğiniz kesinlikle o ram'in birebir aynısından bir tane daha alıp 2x16gbift kanal) yapmak olmalı. bence 5060ti almak yerine 9060xt almak f/p ve saf kas gücü açısından güzel seçim olur . 2tb m2 ssd mantıklı bir fikir ancak bütçe kısıtlı diye dram'siz (önbelleksiz) ve kalitesiz kontrolcüye sahip giriş seviyesi modellere yönelme derim
O eksiğin bende farkındayım ama elimdeki ram i gerçekten uyguna aldım piyasasına göre, kalkıpta bir ram e 13-15 bayılmak hiç mantıklı gelmiyor şu zamanda. Beni en azından bir süre idare etmesini umuyorum biraz daha rahat bir duruma gelene kadar hocam. Açıkça söylemek gerekirse bu aldıklarımı 30k nın altına aldım, 2. ram + ekran kartı şimdilik fazla zorlayacağından ekran kartına yoğunlaşmak istedim. Tabi bu fikrim mantıklı değilse önerinizi alabilirim mesela ram alıp ikinci el uygun bir ekran kartı ile bir süre idare etmek gibi. Dediğim gibi biraz bütçe yönetimine dayalı olay ama her türlü fikire açığım.
 
RX 9060 XT'ye alternatif bir ekran kartı yok.

Bütçeni ve aldığın parçaların ne kadar tuttuğunu yazarsan daha iyi olur.
 
RX 9060 XT'ye alternatif bir ekran kartı yok.

Bütçeni ve aldığın parçaların ne kadar tuttuğunu yazarsan daha iyi olur.
Alternatiften kastım zaten yeni nesil olarak dememiştim yanlış anlaşılmışım herhalde kusura bakmayın, şuan piyasada güncel rx9000 serisi ve rtx5000 serisi olsada önceki serilerden bir süre idare edilebilicek F/P ekran kartları anlamındaydı. Aldığım parçaların fiyatını hali hazırda aldığımdan ve bunu söylemenin mantıklı ve doğru olmadığını düşündüğümden yazmamıştım hocam.

işemci; 4.200 TL / anakart; 8.600 TL / ram; 8.400 TL / PSU; 3.300 TL / işlemcı fanı; 1011 TL / kasa; 4.800TL

bazı parçalarda maximum kartım sayesinde maxi puanla 30k nın biraz altında aldım bu parçaları. İşlmeci ve ram 2. el fiyatları söylediğimde buna çok vermizsin yada bu kadar etmez gibisi muhabbetlerden can sıkıntı yaşamamak için ve benden daha pahalıya alan kişi olmuşsa canı sıkılmasın diye yazmam istemedim. ama bu parçaları almam 2 aya yakın sürdü acele etmedim alırken hep bekledim nerden ne gelir diye forum da bu noktada çok çok yardımcı oldu.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam alın 9060xt 16gb baktınız sevmediniz güzel gelmedi iade edin.
Sağolun hocam sizide meşgül ettim. Ram in durumuna göre bir süre yeterli gelebilecek olursa bir şans vermeyi planlıyorum 9060xt´ye
 
Alternatiften kastım zaten yeni nesil olarak dememiştim yanlış anlaşılmışım herhalde kusura bakmayın, şuan piyasada güncel rx9000 serisi ve rtx5000 serisi olsada önceki serilerden bir süre idare edilebilicek F/P ekran kartları anlamındaydı. Aldığım parçaların fiyatını hali hazırda aldığımdan ve bunu söylemenin mantıklı ve doğru olmadığını düşündüğümden yazmamıştım hocam.

işemci; 4.200 TL / anakart; 8.600 TL / ram; 8.400 TL / PSU; 3.300 TL / işlemcı fanı; 1011 TL / kasa; 4.800TL

bazı parçalarda maximum kartım sayesinde maxi puanla 30k nın biraz altında aldım bu parçaları. İşlmeci ve ram 2. el fiyatları söylediğimde buna çok vermizsin yada bu kadar etmez gibisi muhabbetlerden can sıkıntı yaşamamak için ve benden daha pahalıya alan kişi olmuşsa canı sıkılmasın diye yazmam istemedim. ama bu parçaları almam 2 aya yakın sürdü acele etmedim alırken hep bekledim nerden ne gelir diye forum da bu noktada çok çok yardımcı oldu.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Sağolun hocam sizide meşgül ettim. Ram in durumuna göre bir süre yeterli gelebilecek olursa bir şans vermeyi planlıyorum 9060xt´ye
Aslında gayet F/P bir sistem toplamışsın. Sadece bütçen kısıtlı olduğu için diyorum anakartı bi tık daha giriş segment alsan ekran kartında elini rahatlatabilirdi.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,593
Mesajlar
11,078,725
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top