Peugeot 208'in Otomatik Şanzımanına Alışmak Zor Mu?

NorinRadd

80+
Katılım
27 Kasım 2022
Mesajlar
253
Reaksiyon skoru
35
Arkadaşlar, öncelikle merhaba. Güncel olarak Fiat 2006 1.3 Multijet Albea kullanıcısıyım. Araba kullanmaya bu araba ile başladım ve hala o şekilde gidiyorum; elim kolum gibi bir şey oldu. Ablamda ise Peugeot 2017 208 1.2 PureTech (galiba) yarı otomatik var. Ve yakın zamanda o arabaya geçeceğim. Fakat ondaki otomatiği denediğimde sanki bir süremedim. Araba kullanmaya başladığım günden beri manuel kullanan biri olarak yarı otomatiğin bekleme olayını falan çözemedim galiba. Ve manueldeki gibi ince hassas şekilde arabayı kullanamıyorum gibi geliyor. Yarım debriyaj olsun, o olsun, bu olsun; manueldeki kontrolü yakalayamadım sanki. Çok fazla kullanmadım, toplasan 4-5 kere fakat yine de tecrübesi olanlara sormak istedim. Manuelden otomatiğe geçişte çok sancılı bir geçiş süreci var mı? Trafikte bir sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Sadece tek korktuğum olay o hassaslığı kaybetmek, park yapamıyorum çünkü yine o debriyaj olmadığı için hassas park yapamıyorum. Tam böyle araba geri geri gidiyor frene basıyorum pat duruyor sonra yine bekle de araba gaz alsın geri gitsin bu esnada da araba kayıyor eski konumunu kaybediyor. Veya yola rampada yola çıkacağım diyelim arabada yokuş kalkış var yol boş olsa bile araç kalkana kadar zaman geçiyor. Kafamda ki tek problem bu aslında debriyaj bende olmadığı için istediğim şekilde kullanamıyorum gibime geliyor. Yarı otomatikle otomatiğin çok farkı var mı bilmiyorum ama kafamda bu sorular var. Bunlarla nasıl baş ettiniz? anlatırsanız memnun olurum.
 
Manuel ile aynı mantık, vites atarken ayağını gazdan çek araç sarsılmasın, ayağını frenden çek otomatik debriyaja bassın. 3-5 Kere sür alışırsın. Ben de uzun süre çift kavrama kullandıktan sonra ara ara yarı otomatik toyota sürüyordum, alışılıyor.
 
Manuel ile aynı mantık, vites atarken ayağını gazdan çek araç sarsılmasın, ayağını frenden çek otomatik debriyaja bassın. 3-5 Kere sür alışırsın. Ben de uzun süre çift kavrama kullandıktan sonra ara ara yarı otomatik toyota sürüyordum, alışılıyor.
teşekkürler. aklıma takılan tek mevzu bu rampalarda ki veya direkt araçları kaldırırken yarım debriyaj gaz yaparken alışamamak. onu da galiba zamanla alışacağım. sağ olun. tam otomatikle yarım otomatik arasında farklar neler? sürüş konforu dışında tabi.
 
teşekkürler. aklıma takılan tek mevzu bu rampalarda ki veya direkt araçları kaldırırken yarım debriyaj gaz yaparken alışamamak. onu da galiba zamanla alışacağım. sağ olun. tam otomatikle yarım otomatik arasında farklar neler? sürüş konforu dışında tabi.
Tam otomatikten kastın nedir? Çift kavramalar yarı otomatik olarak geçer ama kullanım mantığı olarak tam otomatiktir, otomatikleştirilmiş manuel değil. Bir de Tork konvertör, CVT var.
 
Tam otomatikten kastın nedir? Çift kavramalar yarı otomatik olarak geçer ama kullanım mantığı olarak tam otomatiktir, otomatikleştirilmiş manuel değil. Bir de Tork konvertör, CVT var.
galiba benim geçeceğim araba otomatikleştirilmiş manuel. evet şimdi kontrol ettim etg5 şanzımanmış otomatik manuel.
 
Tam otomatik ile yarı otomatik farkını sordunuz ya, o açıdan dedim tam otomatikten kastın nedir diye.
bahsettiğim otomatikleştirilmiş manuel ile otomatik farkıydı fakat yarı otomatiği otomatikleştirilmiş manuel sanıyordum benim hatam.
 
Tam otomatik ile yarı otomatik farkını sordunuz ya, o açıdan dedim tam otomatikten kastın nedir diye.
yarı otomatikler trafikte ısınır, belli bir süre sonra baskı balata değişmesi gerekir. Tam otomatiklerde bu dert yok. Birde çift kavrama var, manuel sistemden 2 adet var gibi düşünülebilir, yine yarı otomatik ve manuel gibi bir süre sonra kavrama değişimi gerekiyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bahsettiğim otomatikleştirilmiş manuel ile otomatik farkıydı fakat yarı otomatiği otomatikleştirilmiş manuel sanıyordum benim hatam.
Çift kavrama sistemlerde yarı otomatik olarak geçer ama otomatikleştirilmiş manuel ile farklı.
 
yarı otomatikler trafikte ısınır, belli bir süre sonra baskı balata değişmesi gerekir. Tam otomatiklerde bu dert yok. Birde çift kavrama var, manuel sistemden 2 adet var gibi düşünülebilir, yine yarı otomatik ve manuel gibi bir süre sonra kavrama değişimi gerekiyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çift kavrama sistemlerde yarı otomatik olarak geçer ama otomatikleştirilmiş manuel ile farklı.
aralarında tek fark baskı balata mı kullanış olarak pek farkları yok yani? kusura bakmayın çok soru soruyorum bilgilenmeye çalışıyorum.
 
aralarında tek fark baskı balata mı kullanış olarak pek farkları yok yani? kusura bakmayın çok soru soruyorum bilgilenmeye çalışıyorum.
Ben bildiğim kadarıyla anlatayım hocam, istediğiniz gibi sorabilirsiniz.

Otomatikleştirilmiş manueller : (Fiat Dualogic, Toyota MMT, PSA grubu ETG BMP, Opel Easytronic)
tamamen manuel sistemdir, sadece debriyaja sürücü yerine araç kendisi basar. Manuel ile aynı mantıkta çalışır bu sistemler, vites atarken ayağı gazdan çekersen sarıntı olmaz ama ayağını gazdan çekmek zorunda değilsin manueldeki gibi.

Teknik verilerde yarı otomatik olarak geçen çift kavrama sistemler : (Renault EDC, VW grubu DSG, Ford Powershift, DCT, TCT)
Manuel gibi Balata kullanır ama daha gelişmiş versiyondur. 2 adet balata sistemi var, 1-3-5-7 vitesleri 1. balata, 2-4-6-R vitesleri 2. balata ile geçiş yapılır. Otomatikleştirilmiş manueller gibi sarsıntılı veya yavaş değil, en hızlı şanzıman türüdür, 0.20 saniye gibi bir sürede vites değiştirir sistem.

Hem otomatikleştirilmiş manuel sistemde, hem de Çift kavramada kullanıma bağlı olarak bir süre sonra balatalar manuel araçtaki gibi biter ve değiştirmek gerekir.

Tork Konvertör (Teknik verilerde Tam otomatik olarak geçen sistem) : Araca hareketi sağlamak için yağ basıncı kullanır, otomatikleştirilmiş manuel veya çift kavrama gibi belli bir süre sonra değişimi gereken sistemi olmaz genelde, şehir içi trafikte ısınma, aşınma derdi yok denilebilir.

CVT : Dişli sistemi bulunmaz, çelik kayış ve metal kasnak ile dişliler arasında geçiş yapmak yerine kayış gerilerek motor devirini ayarlar. Şehir içi kullanıma en uygun şanzıman budur.
 
Ben bildiğim kadarıyla anlatayım hocam, istediğiniz gibi sorabilirsiniz.

Otomatikleştirilmiş manueller : (Fiat Dualogic, Toyota MMT, PSA grubu ETG BMP, Opel Easytronic)
tamamen manuel sistemdir, sadece debriyaja sürücü yerine araç kendisi basar. Manuel ile aynı mantıkta çalışır bu sistemler, vites atarken ayağı gazdan çekersen sarıntı olmaz ama ayağını gazdan çekmek zorunda değilsin manueldeki gibi.

Teknik verilerde yarı otomatik olarak geçen çift kavrama sistemler : (Renault EDC, VW grubu DSG, Ford Powershift, DCT, TCT)
Manuel gibi Balata kullanır ama daha gelişmiş versiyondur. 2 adet balata sistemi var, 1-3-5-7 vitesleri 1. balata, 2-4-6-R vitesleri 2. balata ile geçiş yapılır. Otomatikleştirilmiş manueller gibi sarsıntılı veya yavaş değil, en hızlı şanzıman türüdür, 0.20 saniye gibi bir sürede vites değiştirir sistem.

Hem otomatikleştirilmiş manuel sistemde, hem de Çift kavramada kullanıma bağlı olarak bir süre sonra balatalar manuel araçtaki gibi biter ve değiştirmek gerekir.

Tork Konvertör (Teknik verilerde Tam otomatik olarak geçen sistem) : Araca hareketi sağlamak için yağ basıncı kullanır, otomatikleştirilmiş manuel veya çift kavrama gibi belli bir süre sonra değişimi gereken sistemi olmaz genelde, şehir içi trafikte ısınma, aşınma derdi yok denilebilir.

CVT : Dişli sistemi bulunmaz, çelik kayış ve metal kasnak ile dişliler arasında geçiş yapmak yerine kayış gerilerek motor devirini ayarlar. Şehir içi kullanıma en uygun şanzıman budur.
teşekkürler hocam sağ olun vakit ayırdığınız için.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,591
Mesajlar
11,078,646
Üyeler
198,154
Son üye
hzm.
Geri
Top