Ram Oc Vdd, Vddq, Vsoc Düştü Mü?

egeden

80+
Katılım
6 Kasım 2025
Mesajlar
69
Reaksiyon skoru
12
Yeni BIOS ile voltajların düşürüldüğünü söylüyor AI. Overclock'çulara sorabilir miyim, bu doğru mudur? Denediniz mi? 6000 cl28 için 1.25V VDD falan diyor, vurayım mı terlikle ağzına yoksa öpeyim mi ağzının üstünden bilemedim. HWINFO ekran görüntüsünde göründüğü üzere Minimum VDD 1.32. Önce de böyle miydi emin olamadım ama sanki değildi gibi geliyor...
 

Ekler

  • SS1.webp
    SS1.webp
    142 KB · Hit: 13
  • SS2.webp
    SS2.webp
    39.4 KB · Hit: 13
Yeni BIOS ile voltajların düşürüldüğünü söylüyor AI. Overclock'çulara sorabilir miyim, bu doğru mudur? Denediniz mi? 6000 cl28 için 1.25V VDD falan diyor, vurayım mı terlikle ağzına yoksa öpeyim mi ağzının üstünden bilemedim. HWINFO ekran görüntüsünde göründüğü üzere Minimum VDD 1.32. Önce de böyle miydi emin olamadım ama sanki değildi gibi geliyor...
Yapay zekanın dediklerine çok dikkate alma 😀
Benim ayarlarım bu şekilde
Ram ler Klevv Crass V
1000069331.webp

Kendim bu konuda çok teknik bilgiye sahip değilim. Bilgili bir abimizin yonlendirmesiyle yaptim
 
Oto ayar kullanmıyorsan böyle bir durum oluşmaz senin girdiğin ayarları uygular anakart.
 
Yapay zekaya sorulup ramde manuel ayarlama mı yapılır Allah aşkına yapay zeka hiçbir kullanıcı bilgisi kadar %100 doğru bilgi vermiyor bunu öğrenin

Kafama takılan bazı ram ayarlarını yapay zekaya sormuştum bana am4 sistemde “TREFI” ayarını değiştirmemi söylüyodu. Dedimki am4 lerde TREFI değeri ayarlanamıyor dedim. Haklısın kusura bakma benim hatam dedi.

Bunu 3-4 gün aralıklarla her seferinde sorduğumda TREFI ayarını değiştirmemi söylüyodu. Yani anlayacağınız yapay zeka bizden öğrenme bile almıyor kendini eğitmiyor. Basma kalıpları basıp duruyor.

başka bi ayar deneyim dedim tamamen farklı bir soru sordum bana değerleri verdi o değerleri girdim bilgisayar kendini 2 kere aç kapa yaptı 3. De çakılıp boot edemedi. Hay senin aklına dedim gitmiş ***** single rankteki ayarları ramimi yazdığım halde dual rank olduğunu bildiği halde single rank ayarı vermiş

Heleki voltajları falan asla yapay zekaya sormayın. Şu voltajda stabil diyorum “vaaayyy harika bi iş çıkarmışsın bu voltajda genelde zordur” diyor. Halbuki şanslada alakası yok gerçekten o voltajdan fazlasına ihtiyaç duymayan bi ayardaydı 😆
 
Yapay zekanın dediklerine çok dikkate alma 😀
Benim ayarlarım bu şekilde
Ram ler Klevv Crass V
Alıntıyı görüntüle
Kendim bu konuda çok teknik bilgiye sahip değilim. Bilgili bir abimizin yonlendirmesiyle yaptim

Şöyle 10 döngü Linpack Xtreme çevirip GFlopslarda dramatik düşüş olmuyorsa alnının akıyla sağlam çıkıyorsa bence iyi

Yalnız linpack xtreme ram’e de işlemciyede sağlam vurur 😄 ama en güzel yanı en fazla 30-35 dakikada herşeyi belirler kararlı olup olmadığınızı net tesciller. Babadır

Ya da çekiniyorsak gece 12 de anta absoluteye bırakıp sabah 6 ya kadar teste bırakmak ve güne errorsüz bitirmiş halde uyanacağını hayal ederek uyumak 😄. Ramlerde aktif fan soğutma var mı? Gerçi sizin ayarlarda aktif soğutmaya çokta gerek olmaz gibi

Her gün oyun oynamıyorsanız, oynuyorsanız bile 1-2 saat sonra bilgisayarı kapatıp başından kalkıyorsanız dediklerimi boşverin. 4-5 saatten aşağı oynamayanlara tavsiye ediyorum ben
 
Şöyle 10 döngü Linpack Xtreme çevirip GFlopslarda dramatik düşüş olmuyorsa alnının akıyla sağlam çıkıyorsa bence iyi

Yalnız linpack xtreme ram’e de işlemciyede sağlam vurur 😄 ama en güzel yanı en fazla 30-35 dakikada herşeyi belirler kararlı olup olmadığınızı net tesciller. Babadır

Ya da çekiniyorsak gece 12 de anta absoluteye bırakıp sabah 6 ya kadar teste bırakmak ve güne errorsüz bitirmiş halde uyanacağını hayal ederek uyumak 😄. Ramlerde aktif fan soğutma var mı? Gerçi sizin ayarlarda aktif soğutmaya çokta gerek olmaz gibi

Her gün oyun oynamıyorsanız, oynuyorsanız bile 1-2 saat sonra bilgisayarı kapatıp başından kalkıyorsanız dediklerimi boşverin. 4-5 saatten aşağı oynamayanlara tavsiye ediyorum ben
Uzun saatler PC başındayım ama toplasan belki 2 saati geçmez oyun sürem. Çok vakit bulamıyorum açıkçası
İlk Nebi Akgün ün ayarları ile kullanıyordum, Ayhan abi bu şekilde daha güncel olur dedi.
Bu sistemi de sırf nefis köreltmek için topladım.

Zaten 9800x3d kullanıyorum, çok mu ihtiyacım var, yok ama merak işte. O ara vaktim vardı uğraştım ama Ram ayarları ve PBO yu tutturana kadar VT3 testi falan 10 saatten fazla uğraştırdı, 2 aydır nazar değmesin hiç bir hata almadan kullanıyorum
1.40 V da zaten soğutmaya ihtiyaç yok dediğin gibi. Bu havalarda bile 50-55 arası sıcaklıklar.
 
Yapay zekaya sorulup ramde manuel ayarlama mı yapılır Allah aşkına yapay zeka hiçbir kullanıcı bilgisi kadar %100 doğru bilgi vermiyor bunu öğrenin

Kafama takılan bazı ram ayarlarını yapay zekaya sormuştum bana am4 sistemde “TREFI” ayarını değiştirmemi söylüyodu. Dedimki am4 lerde TREFI değeri ayarlanamıyor dedim. Haklısın kusura bakma benim hatam dedi.

Bunu 3-4 gün aralıklarla her seferinde sorduğumda TREFI ayarını değiştirmemi söylüyodu. Yani anlayacağınız yapay zeka bizden öğrenme bile almıyor kendini eğitmiyor. Basma kalıpları basıp duruyor.

başka bi ayar deneyim dedim tamamen farklı bir soru sordum bana değerleri verdi o değerleri girdim bilgisayar kendini 2 kere aç kapa yaptı 3. De çakılıp boot edemedi. Hay senin aklına dedim gitmiş ***** single rankteki ayarları ramimi yazdığım halde dual rank olduğunu bildiği halde single rank ayarı vermiş

Heleki voltajları falan asla yapay zekaya sormayın. Şu voltajda stabil diyorum “vaaayyy harika bi iş çıkarmışsın bu voltajda genelde zordur” diyor. Halbuki şanslada alakası yok gerçekten o voltajdan fazlasına ihtiyaç duymayan bi ayardaydı 😆
Katılıyorum, AI kullanan birisi değilim zaten ama haber olarak okuduğum bir konu için yeni bilgiler verdi sadece AI. Ayar yaptırmayız tabi ki. Kabaca bakış açısı elde etmek için kullanılabilir belki, o ayrı.
Benim şuanki değerleri de paylaşayım, çünkü HynixADIE için çok da farklı olmayabilecek zamanlamalar ve voltajlara sahip olmamız gerekir diye düşünüyorum ama işlemciler de hep farklı olduğu için VDDIO voltajına mesela 1.4V çok diyesim geliyor, yorum yapamıyorum.
Eski BIOS ile şöyle olur muydu bilmiyorum ama:
6000 CL 28-35-35-32
1.25 Soc
1.36 DRAM
1.36 VDDQ
1.26 CPUVDDIO
1.85 VPP
1.1 MISC
tRC - 67
tWR - 48
tRFC1 - 372
tRFC2 - 240
tRFCSB - 186
tREFI - 65535
tRTP - 12
tRRDL - 8
tRRDS - 4
tFAW - 28
tWTRL - 26
tWTRS - 5

Düzenlendi / BIOS VERSİYONU 1.3.0.1b
 
Son düzenleme:
Geri
Top