Dua Edebiliyorsan Nasipte Varmıdır?

hazarın bir gönderisi:Alıntıyı görüntüle

az evvel okuduğu gibi anlamadan derin anlamlarına bakmaktan bahseden bu arkadaş başka bir gönderide ne için direkt okuduğunu anlıyor.

abicim insanın 1 yolu olur oda ip gibi düz olur

birden fazla yola dönen ile muhabbet veya muhattap olunmaz

aslında görseldeki saçma eleştirinin cevabı bile çok basit ama anlaman için gönderdim mustafa
çoklu anlama bakan şahıs burda bakmayı unutmuşş
Kardeşim ben müslüman değilim zaten sanane benim inancımdan ? Bazı ayetler müteşabihdir bazıları muhkemdir önce bunu ayırt etmeyi öğren.Kurandaki her ayet mecaz değildir.İnsanın 1 yolu olur diyorsunuz müslümanlar olarak 72 fıkraya bölünmüşssünüz 😂

Sana kalırsak 'hırsızlık günahtır' diye muhkem bi ayet olsa ona bile çoklu manasına bak dersin.
 
Kardeşim ben müslüman değilim zaten sanane benim inancımdan ? Bazı ayetler müteşabihdir bazıları muhkemdir önce bunu ayırt etmeyi öğren.Kurandaki her ayet mecaz değildir.İnsanın 1 yolu olur diyorsunuz müslümanlar olarak 72 fıkraya bölünmüşssünüz 😂
SHİRk E UYMAYAN HERKES GÖZÜMDE 1 VE KARDEŞİMDİR
yakında öğretiriz merak etme
 
hazarın bir gönderisi:Alıntıyı görüntüle

az evvel okuduğu gibi anlamadan derin anlamlarına bakmaktan bahseden bu arkadaş başka bir gönderide ne için direkt okuduğunu anlıyor.

abicim insanın 1 yolu olur oda ip gibi düz olur

birden fazla yola dönen ile muhabbet veya muhattap olunmaz

aslında görseldeki saçma eleştirinin cevabı bile çok basit ama anlaman için gönderdim mustafa
çoklu anlama bakan şahıs burda bakmayı unutmuşş
Hocam hemen ayetlere baktım o fotoğraftaki bu olayların ve yardımların birbirlerinden farklı olduğunu fark edebiliyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gücü ve kudretini yaratmak ile gösterir.Çevreye hayvanlara doğaya uzaya bakarak her yerde kudretini görebilirsin eğer inanmak istersen.Eğer dua etmek diye bir şey olsaydı islamda bu sınava direk müdahale olurdu ve imtihanın anlamı kalmazdı.

Ayrıca neden hep olabilecek şeyler için dua ediyorlar farkettin mi ? Neden kopan kolun yerine gelmiyor savaşlar bitmiyor ve aşırı iğrenç kötü olaylar bi anda son bulmuyor.? Bunların duasını edersen herkes güler ama zaten olabilecek şeyler için dua etmeni isterler(sınavı geçmek,sağlıklı yaşamak,iyi bir eş seçmek,zengin olmak vb vb) her şey senin elinde zaten.
Hocam evet ama dua kaderi değiştirebilir

(O sahte ilahlar mı hayırlı) Yoksa darda kalan / çaresiz yetiş diyen kul, dua ettiği zaman onun duasına karşılık veren, başındaki sıkıntıyı (şerri ve kötülüğü) gideren ve sizi yeryüzünün halifeleri (söz sahipleri) yapan mı? Allah ile beraber başka bir ilah mı var? Ne kadar da az düşünüyorsunuz?
Neml suresi 62. Ayet bu hocam burda doğrudan Allah'a zor durumda yalvardığında Allah yardımına gelirim diyor.
 
Ama hocam bu ayetin Arapça'dan Türkçeye çevrilişinde ordaki "Salât" Kelimesi rahmet gibi bir anlamada geliyor yani Allâh'ın ve meleklerinin peygambere rahmet etmesi gibi birşeyden bahsediliyor olamaz mı?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Siz doğrudsn yok diyosunuz yani

Olduğunu iddia etmek için dünyanın geri kalanını görmezden gelerek inanmaya çalışmak gerekiyor. Örneğin Çad'da doğmuş ve hayatı boyunca sefalet içinde yaşayacak bir çocuk adına kılını kıpırdatmayan Tanrı, senin sıvavını kazanman ya da gönül ilişkilerini düzenlemek için neden yardım etsin? Gezegende çok ağır olaylar yaşanıyor ve bunlar imtihan diyerek geçiştirilecek şeyler değil.
 
Olduğunu iddia etmek için dünyanın geri kalanını görmezden gelerek inanmaya çalışmak gerekiyor. Örneğin Çad'da doğmuş ve hayatı boyunca sefalet içinde yaşayacak bir çocuk adına kılını kıpırdatmayan Tanrı, senin sıvavını kazanman ya da gönül ilişkilerini düzenlemek için neden yardım etsin? Gezegende çok ağır olaylar yaşanıyor ve bunlar imtihan diyerek geçiştirilecek şeyler değil.
Ya onlar imtihanda değilse Allah onlara bakıp cennetine alıyorsa ya asıl imtihanda olan bizsek
 
Hocam hemen ayetlere baktım o fotoğraftaki bu olayların ve yardımların birbirlerinden farklı olduğunu fark edebiliyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam evet ama dua kaderi değiştirebilir

(O sahte ilahlar mı hayırlı) Yoksa darda kalan / çaresiz yetiş diyen kul, dua ettiği zaman onun duasına karşılık veren, başındaki sıkıntıyı (şerri ve kötülüğü) gideren ve sizi yeryüzünün halifeleri (söz sahipleri) yapan mı? Allah ile beraber başka bir ilah mı var? Ne kadar da az düşünüyorsunuz?
Neml suresi 62. Ayet bu hocam burda doğrudan Allah'a zor durumda yalvardığında Allah yardımına gelirim diyor.
Ben bu ayetlerin o dönemki müslümanları kapsadığını düşünüyorum yani onlar için geçerli sadece.Bugün darda olana yardım etseydi ozaman hocam şuan dünyadaki bütün zalimlerin savaşların tecavüzlerin hastalıkların bitmesi lazımdı.Gözlerim öyle korkunç şeyler gördü ki tahmin bile edemezsin.Müdahale edilmiyor çünkü herşeyi hesap gününe saklıyor.
 
Olduğunu iddia etmek için dünyanın geri kalanını görmezden gelerek inanmaya çalışmak gerekiyor. Örneğin Çad'da doğmuş ve hayatı boyunca sefalet içinde yaşayacak bir çocuk adına kılını kıpırdatmayan Tanrı, senin sıvavını kazanman ya da gönül ilişkilerini düzenlemek için neden yardım etsin? Gezegende çok ağır olaylar yaşanıyor ve bunlar imtihan diyerek geçiştirilecek şeyler değil.
“Dünyada acı var, öyleyse Allah bireysel dualara yardım edemez” sonucu mantıken çıkmaz. İslam zaten dünyanın cennet değil; iyilik ve kötülükle sınanılan geçici bir yer olduğunu, eksiksiz adaletin hesap gününde gerçekleşeceğini söyler. Çad’daki çocuğu Allah’a karşı koz yaparken, ona yardım etmekle yükümlü insanın sorumluluğunu görmezden geliyorsun. Acının varlığı Allah’ın yokluğunu değil, insanın imtihanını ve adalet ihtiyacını gösterir.

eminim çad daki çocuğun yanından her gün geçiyorsundur senin eksiğini tanrı neden düzeltsin belkide sizler sınavdaki zaten hatalı şıklarsınız

merak etme ezdiğin çiçek bile mahşerde boynuna dolanır kim olursa olsun
 
Ya onlar imtihanda değilse Allah onlara bakıp cennetine alıyorsa ya asıl imtihanda olan bizsek
Allahın imtihan etmeyeceği kulu yaratması, sınav kağıdı bittiği için öğrencisini direk bedava geçiren hocaya benzer.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

“Dünyada acı var, öyleyse Allah bireysel dualara yardım edemez” sonucu mantıken çıkmaz. İslam zaten dünyanın cennet değil; iyilik ve kötülükle sınanılan geçici bir yer olduğunu, eksiksiz adaletin hesap gününde gerçekleşeceğini söyler. Çad’daki çocuğu Allah’a karşı koz yaparken, ona yardım etmekle yükümlü insanın sorumluluğunu görmezden geliyorsun. Acının varlığı Allah’ın yokluğunu değil, insanın imtihanını ve adalet ihtiyacını gösterir.

eminim çad daki çocuğun yanından her gün geçiyorsundur senin eksiğini tanrı neden düzeltsin belkide sizler sınavdaki zaten hatalı şıklarsınız

merak etme ezdiğin çiçek bile mahşerde boynuna dolanır kim olursa olsun
Dediklerin o kadar saçma ki.Yani resmen senin elinde büyük bir kötülüğü durdurma gücü olsaydı sen komutan olsaydın diyeceksin ki hayır müdahale etmeyin.O kadar asker var onlar durdursun ben karışmıyorum diyip o iğrenç olayı seyir edeceksin öylemi ?

Üstüne birde allaha en merhametli en şevkatli en güçlü ve herşeyi bilen olarak inanıyorsun.Senin annen bile eline zarar gelmesine kıyamıyorken,annenden bile daha merhametli olduğuna inandığın tanrı 6 aylık bebek tecavüze uğrarken nerde ?
 
Son düzenleme:
“Dünyada acı var, öyleyse Allah bireysel dualara yardım edemez” sonucu mantıken çıkmaz. İslam zaten dünyanın cennet değil; iyilik ve kötülükle sınanılan geçici bir yer olduğunu, eksiksiz adaletin hesap gününde gerçekleşeceğini söyler. Çad’daki çocuğu Allah’a karşı koz yaparken, ona yardım etmekle yükümlü insanın sorumluluğunu görmezden geliyorsun. Acının varlığı Allah’ın yokluğunu değil, insanın imtihanını ve adalet ihtiyacını gösterir.

eminim çad daki çocuğun yanından her gün geçiyorsundur senin eksiğini tanrı neden düzeltsin belkide sizler sınavdaki zaten hatalı şıklarsınız

merak etme ezdiğin çiçek bile mahşerde boynuna dolanır kim olursa olsun

Çekmediğiniz acıları imtihan / sınav diye geçiştirmek empati yoksunluğu ve ahlâki bir sorundur. Dinlerin tamamı mantığın bittiği yerde başladığı için demogoji yaparak ayakta tutmaya çalışmak günümüz teistlerinin tek çıkış yolu.
 
Çekmediğiniz acıları imtihan / sınav diye geçiştirmek empati yoksunluğu ve ahlâki bir sorundur. Dinlerin tamamı mantığın bittiği yerde başladığı için demogoji yaparak ayakta tutmaya çalışmak günümüz teistlerinin tek çıkış yolu.
teistlerin çıkış yolu değil. yardım etmeden geçen herkes günahkardır
ancak sen bundan basit kısa bir fikir kazancı sağlamaya çalışıyorsun buda modern ateistlerin en zavallı noktasıdır.
hiç değilse antik yunan ateistleri bir şeyler biliyordu hiç değilse bildiğini zannediyordu

sana daha sınavın ne olduğunu öğretmemişler insan eliyle yapılan zaten biliniyordu ama bunu insan yaptı.
o geçip gittiğin çocuk senin ve benim yüzümden orada boşuna hiç ateist kazancı sağlamaya çalışma
ordan sana kazanç çıkmaz
onun yerine eğil yardım edelim sonra sen yoluna ben yoluma senin dinin sana benimki bana
oradaki çocuk senin ve benim yüzümden orada ben suçsuz değilim. sende haklı değilsin. buradan basit bir kazanç sağlamaya çalışma
 
Son düzenleme:
aynen öyle yarın ülke harp e girerse ALLAH korusun sınırdan ilk sözde aydın ateist tayfanın kaçtığını göreceğiz.
neyse konuyu dağıtmadan. teistlerin çıkış yolu değil. yardım etmeden geçen herkes günahkardır
ancak sen bundan basit kısa bir fikir kazancı sağlamaya çalışıyorsun buda moern ateistlerin en zavallı noktasıdır.
hiç değilse antik yunan ateistleri bir şeyler biliyordu hiç değilse bildiğini zannediyordu

sana daha sınavın ne olduğunu öğretmemişler insan eliyle yapılan zaten biliniyordu ama bunu insan yaptı.
o geçip gittiğin çocuk senin ve benim yüzümden orada boşuna hiç ateist kazancı sağlamaya çalışma
ordan sana kazanç çıkmaz

Harp konusunda verdiğin örnekle bile kendi ayağına sıkıyorsun. Suriye'den, Afganistan'dan, Irak'tan Türkiye'ye kaçan kaç kişi aydın / ateistti örneğin? Kaç tane ateistin mezhep savaşları yüzünden kendi kardeşini kestiğini gördün? Kaç tane Müslüman ilk fırsatta Belçika'ya değil de Yemen'e gidiyor? Pilavlı sohbetlerdeki masallar yüzünden dünya gerçeklerinden o kadar kopmuşsunuz ki, son 20 yılda burnunuzun dibinde yaşanan olaylardan bile haberiniz yok. :)
 
Harp konusunda verdiğin örnekle bile kendi ayağına sıkıyorsun. Suriye'den, Afganistan'dan, Irak'tan Türkiye'ye kaçan kaç kişi aydın / ateistti örneğin? Kaç tane ateistin mezhep savaşları yüzünden kendi kardeşini kestiğini gördün? Kaç tane Müslüman ilk fırsatta Belçika'ya değil de Yemen'e gidiyor? Pilavlı sohbetlerdeki masallar yüzünden dünya gerçeklerinden o kadar kopmuşsunuz ki, son 20 yılda burnunuzun dibinde yaşanan olaylardan bile haberiniz yok. :)
matematik eksiği işte arkadaş zannediyor nufusün %50 si ateist
emin ol %50 si ateist olsa kaçanların %70 i ateist olacak
zaten savaştan kaçan kendisine müslüman demesin kadın çocuk değil ise bunu öğren önce
 
matematik eksiği işte arkadaş zannediyor nufusün %50 si ateist
emin ol %50 si ateist olsa kaçanların %70 i ateist olacak
zaten savaştan kaçan kendisine müslüman demesin kadın çocuk değil ise bunu öğren önce

Oluşturmaya çalıştığınız imaja ters olan herkesi dinden ata ata dünyada Müslüman bırakmadınız zaten. Sadece spesifik bir grup kaldı. Toplasan 10 milyon kişi ya var ya yok.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,933
Mesajlar
11,071,794
Üyeler
198,009
Son üye
Dzekolichk
Geri
Top