90bin TL Bütçe Bilgisayar Yardımı

Rica ederim, ne demek. Hemen kafa karıştırmadan öğretici şekilde özetleyeyim.

Bir anakart seçerken sadece adına (B850 mi, X870 mi) değil, şu 4 temel kritere bakmamız gerekir:
  1. VRM (Güç Beslemesi) Kalitesi: İşlemciye elektriği pompalayan kas yapısıdır. VRM ne kadar güçlüyse, işlemcin ağır yük altında o kadar serin, stabil ve tam performansla çalışır.
  2. Soğutma Blokları: VRM'lerin ve M.2 SSD yuvalarının üzerindeki metal blokların büyüklüğü. Kartın ısınarak frekans düşürmesini engeller.
  3. Veri Yolu Desteği (PCIe Gen Sürümü): Ekran kartı ve M.2 SSD yuvalarının yeni nesil Gen5 hızlarını destekleyip desteklemediği.
  4. Giriş/Çıkış ve Ses/Ağ Çipi: Arkadaki USB port sayısı, Wi-Fi/Bluetooth sürümü ve anakartın üzerindeki ses yongasının kalitesi.
Peki neden 13.000 TL bandında X870 yerine bu B850 Tomahawk?

Donanım dünyasında 'Giriş seviyesi bir üst çipset almak yerine, tepe seviyesi bir alt çipset almak' her zaman daha mantıklıdır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Peki neden 13.000 TL bandında X870 yerine bu B850 Tomahawk?

Donanım dünyasında 'Giriş seviyesi bir üst çipset almak yerine, tepe seviyesi bir alt çipset almak' her zaman daha mantıklıdır.

  • Bu fiyata (yaklaşık 13k TL) giriş seviyesi bir X870 aldığında: Üreticiler o kartın adını 'X870' yapabilmek ve zorunlu olan pahalı USB4 çiplerini koyabilmek için maliyeti kısmak zorunda kalırlar. Genelde kartın VRM faz sayısından, PCB katman kalitesinden, ses yongasından ve en önemlisi soğutma bloklarından kısarlar. Yani kağıt üstünde X870'in olur ama zayıf ve sıcak çalışan bir kart kalır.
  • Önerdiğim B850 TOMAHAWK modelinde ise: Tomahawk serisi MSI'ın en kararlı askeri gibidir. Bu fiyata X870'in kırpılmış özellikleriyle uğraşmak yerine; tepe seviye akılalmaz güçlü bir VRM yapısı, devasa kalınlıkta soğutma blokları, üst düzey Wi-Fi ve ses çipi satın alıyorsun. Üstelik B850 olduğu için zaten PCIe Gen5 M.2 SSD gibi yeni nesil teknolojilere de ve çok yüksek RAM frekans desteklerine (8400 MHz gibi) tam destek veriyor.
Özetle; X870 ile B850 arasındaki en büyük fark temelde harici cihazlar için yüksek hızlı USB4 desteğidir. Eğer her gün saniyede 40Gbps veri transferi yapmanı gerektiren profesyonel işlerin yoksa, sırf adı X870 olsun diye zayıf bir karta 13-14 bin TL vermek yerine; tank gibi sağlam, işlemcini buz gibi çalıştıracak bu B850 Tomahawk'ı 12.956 TL'ye kapatmak çok daha profesyonelce bir seçim olur."
teşekkür ederim gayet net bir şekilde anladım şuanda ancak kafama takılan bir şey var vrmlerin kalitesini nasıl anlyabilirim mesela örnek olarak attığım tuf modeli sizin attığınız msi modeli ve herhangi bir giriş seviyesi x870 ile anlatabilir misiniz rica etsem
 
Son düzenleme:
teşekkür ederim gayet net bir şekilde anladım şuanda ancak kafama takılan bir şey var vrmlerin kalitesini nasıl anlyabilirim mesela örnek olarak attığım tuf modeli sizin attığınız msi modeli ve herhangi bir giriş seviyesi x870 ile anlatabilir misiniz rica etsem
VRM kalitesi de önemli fakat sayısı çok daha önemli. Çünkü işlemciyi besleyenler olduğu için ne kadar çok VRM olursa VRM başına düşen güç daha az oluyor ve daha az zorlanıyor haliyle buda ömrünü önemli ölçüde etkiliyor.
 
VRM kalitesi de önemli fakat sayısı çok daha önemli. Çünkü işlemciyi besleyenler olduğu için ne kadar çok VRM olursa VRM başına düşen güç daha az oluyor ve daha az zorlanıyor haliyle buda ömrünü önemli ölçüde etkiliyor.
teşekkür ederim sağ olun msi modelini ekledim listeye
 
https://www.vatanbilgisayar.com/coo...us-gold-gen5-4x120mm-argb-atx-siyah-kasa.html böyle yapıncada fiyat gitgide uçuyor ama hayırlısı diyeyim artık hem cooler master kaliteli bir markadır diye düşünmüştüm hemde forumda dolaşırken denk geldim bu nasıldır biliyor musunuz
Şöyle diyeyim gereksiz bir arayış olur.
Attığım lian li + 2 reverse 1 düz asiahorse Nyota , bir tane de raijintek cratos lite alırsanız görüntü açısından çok daha estetik ve güzel bir kasa elde etmiş olursunuz. Şahsen ben kendi sistemimin o kadar iyi olmamasına rağmen bu kasadan düşünüyorum
 
Şöyle diyeyim gereksiz bir arayış olur.
Attığım lian li + 2 reverse 1 düz asiahorse Nyota , bir tane de raijintek cratos lite alırsanız görüntü açısından çok daha estetik ve güzel bir kasa elde etmiş olursunuz. Şahsen ben kendi sistemimin o kadar iyi olmamasına rağmen bu kasadan düşünüyorum
teşekkürler o zaman kasa ve psuda belli oldu
 
Geri
Top