90bin TL Bütçe Bilgisayar Yardımı

Aydınn

80+
Katılım
1 Temmuz 2024
Mesajlar
12
Reaksiyon skoru
6
Bütçe
90000
öncelikle merhaba hem mühendislik derslerinde hem de oyun oynarken kullanmak için bir araştırma yapmaya başladım oyun oynarken valorant cs2 oynuyorum genelde ama hikayeli oyun oynadığımda oluyor bunun yanında bir tane laptopum var ama çok iyi olmadığından yanına bir tanede kasa iyi olur diye düşündüm ilk başta 7800x3d bakıyordum ama sonrasında daha ucuz ve daha yeni olduğu için gözüm 9700xe kaydı hangisi bana daha uygundur bilmiyorum önerilere açığım ekran kartı olarak 9070xt düşünüyordum ama 5070 veya 5070tida olur ayrıca mümkünse kasayı akvaryum soğutucuyu ekranlı ve ramleri rgb almak istiyorum bu kadar para vermişken gözede hitap etsin birde hepsinin tek bir markadan olması daha rahat hissettiriyor kendi seçtiğim parçalarsa şuanda bu şekilde
işlemci 9700x
anakart asus tuf b850m plus
ekran kartı asus prime 9070xt
ssd lexar nm790
ram 6000mhz cl36
soğutucu asus rog ryujin II 240
kasa bitfenix polii 850w
bu şekilde 87 civarı bir şey olması lazım toplamın yanlış hatırlamıyorsam sizin önerileriniz nedir ayrıca şu ramlerin fiyatı düşerse ilerde veya biraz param birikirse kenarda bi 16gb ram daha eklerim
 
öncelikle merhaba hem mühendislik derslerinde hem de oyun oynarken kullanmak için bir araştırma yapmaya başladım oyun oynarken valorant cs2 oynuyorum genelde ama hikayeli oyun oynadığımda oluyor bunun yanında bir tane laptopum var ama çok iyi olmadığından yanına bir tanede kasa iyi olur diye düşündüm ilk başta 7800x3d bakıyordum ama sonrasında daha ucuz ve daha yeni olduğu için gözüm 9700xe kaydı hangisi bana daha uygundur bilmiyorum önerilere açığım ekran kartı olarak 9070xt düşünüyordum ama 5070 veya 5070tida olur ayrıca mümkünse kasayı akvaryum soğutucuyu ekranlı ve ramleri rgb almak istiyorum bu kadar para vermişken gözede hitap etsin birde hepsinin tek bir markadan olması daha rahat hissettiriyor kendi seçtiğim parçalarsa şuanda bu şekilde
işlemci 9700x
anakart asus tuf b850m plus
ekran kartı asus prime 9070xt
ssd lexar nm790
ram 6000mhz cl36
soğutucu asus rog ryujin II 240
kasa bitfenix polii 850w
bu şekilde 87 civarı bir şey olması lazım toplamın yanlış hatırlamıyorsam sizin önerileriniz nedir ayrıca şu ramlerin fiyatı düşerse ilerde veya biraz param birikirse kenarda bi 16gb ram daha eklerim
O sıvı soğutma aşırı gereksiz geldi bana. Hem seçtiğin kasanın içini doldurmaz hemde soğutma olarak fiyatına göre alınabilecek bişey olduğunu zannetmiyorum. Sırf ekran var diye tercih etmezdim , ki bence koydukları ekran da dandiktir.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: luse
O sıvı soğutma aşırı gereksiz geldi bana. Hem seçtiğin kasanın içini doldurmaz hemde soğutma olarak fiyatına göre alınabilecek bişey olduğunu zannetmiyorum. Sırf ekran var diye tercih etmezdim , ki bence koydukları ekran da dandiktir.
dürüst olmak gerekirse tamamen görüntü ve markaların aynı olması için seçmiştim :D
arkadaşda da asusun ekranlı rog modellerinden biri var ekranı gayet kaliteli duruyor ama modelini bilmiyorum maalesef bunda da pek üzeceğini düşünmeden bakmıştım yine de siz daha iyi biliyorsunuzdur muhtemelen ayrıca kasa olarak başka ne önerirsiniz yine yakın fiyatlarda
 
dürüst olmak gerekirse tamamen görüntü ve markaların aynı olması için seçmiştim :D
arkadaşda da asusun ekranlı rog modellerinden biri var ekranı gayet kaliteli duruyor ama modelini bilmiyorum maalesef bunda da pek üzeceğini düşünmeden bakmıştım yine de siz daha iyi biliyorsunuzdur muhtemelen ayrıca kasa olarak başka ne önerirsiniz yine yakın fiyatlarda
Hocam kasa olarak şöyle 2-3 bin daha verirseniz şu kombini öneririm
PSU yu çok kontrol etmedim malum gecenin 4 ü ama sabah olunca daha iyi inceleyeceğim hocam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Haa bide fan almanız gerekir kasaya
 
Hocam kasa olarak şöyle 2-3 bin daha verirseniz şu kombini öneririm
PSU yu çok kontrol etmedim malum gecenin 4 ü ama sabah olunca daha iyi inceleyeceğim hocam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Haa bide fan almanız gerekir kasaya
öylede fiyat git gide uçuyor açıkçası 90binde bile bütçeyi baya zorluyorum yarın sabah diğer parçalar içinde yorum yaparsanız çok yardımcı olursunuz teşekkürler şimdiden
 
Merhaba sizin için biraz bakınıp sistem toparladım bakmak isterseniz şöyle bırakıyorum. https://enucuzsistem.com/sihirbaz?c...ava-sogutucu-2-yil-birebir-degisim-garantili/
1782619947693.webp

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bir kaç parçayıda ellerseniz tam 90k da yapabilirsiniz ancak böyle kaliteli olduğunu düşünüyorum uzun yılları rahatlıkla kaldırabilecek performans sorununu hiç yaşamayacağınız şekilde yapmak istedim
 

Ekler

  • 1782620483680.webp
    1782620483680.webp
    46.1 KB · Hit: 6
Son düzenleme:
çok teşekkür ederim sağ olun bir de anakartlar arasındaki fark nedir acaba ayrıca o fiyata çıktıktan sonra x870 almak daha iyi olmaz mı bilmiyorum anakartları çok fazla anlamaya çalışıyorum biraz öğretici gibi yazarsanız sevinirim nelere bakmam lazım anakart seçerken
 
aksesuarlari pahali secmişsi n
biraz görüntü için seçmiştim onları bu kadar para veriyoken insan güzelde gözüksün istiyor 😀
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

birde siz ne önerirsiniz hangi parçayı ne ile değişeyim
 
biraz görüntü için seçmiştim onları bu kadar para veriyoken insan güzelde gözüksün istiyor 😀
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

birde siz ne önerirsiniz hangi parçayı ne ile değişeyim
Hocam o önceden attığım psu ile ucuz akvaryum kasa kovalayın derim , en mantıklısı öyle duruyor şahsımca.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu psu da kaliteli oldukça. Bu arada böyle dememin sebebi psu ile satılan kasaların içindeki psu nun pek kaliteli olmaması. Ama attığınız bitfenix de iyidir.
 
Hocam o önceden attığım psu ile ucuz akvaryum kasa kovalayın derim , en mantıklısı öyle duruyor şahsımca.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu psu da kaliteli oldukça. Bu arada böyle dememin sebebi psu ile satılan kasaların içindeki psu nun pek kaliteli olmaması. Ama attığınız bitfenix de iyidir.
bu şimdiki attığınıza forumda 1-2 defa rastlamıştım ben bir kasa arayışına gireyim o zaman teşekkürler tekrardan
 
Hocam o önceden attığım psu ile ucuz akvaryum kasa kovalayın derim , en mantıklısı öyle duruyor şahsımca.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu psu da kaliteli oldukça. Bu arada böyle dememin sebebi psu ile satılan kasaların içindeki psu nun pek kaliteli olmaması. Ama attığınız bitfenix de iyidir.
https://www.vatanbilgisayar.com/coo...us-gold-gen5-4x120mm-argb-atx-siyah-kasa.html böyle yapıncada fiyat gitgide uçuyor ama hayırlısı diyeyim artık hem cooler master kaliteli bir markadır diye düşünmüştüm hemde forumda dolaşırken denk geldim bu nasıldır biliyor musunuz
 
çok teşekkür ederim sağ olun bir de anakartlar arasındaki fark nedir acaba ayrıca o fiyata çıktıktan sonra x870 almak daha iyi olmaz mı bilmiyorum anakartları çok fazla anlamaya çalışıyorum biraz öğretici gibi yazarsanız sevinirim nelere bakmam lazım anakart seçerken
Rica ederim, ne demek. Hemen kafa karıştırmadan öğretici şekilde özetleyeyim.

Bir anakart seçerken sadece adına (B850 mi, X870 mi) değil, şu 4 temel kritere bakmamız gerekir:
  1. VRM (Güç Beslemesi) Kalitesi: İşlemciye elektriği pompalayan kas yapısıdır. VRM ne kadar güçlüyse, işlemcin ağır yük altında o kadar serin, stabil ve tam performansla çalışır.
  2. Soğutma Blokları: VRM'lerin ve M.2 SSD yuvalarının üzerindeki metal blokların büyüklüğü. Kartın ısınarak frekans düşürmesini engeller.
  3. Veri Yolu Desteği (PCIe Gen Sürümü): Ekran kartı ve M.2 SSD yuvalarının yeni nesil Gen5 hızlarını destekleyip desteklemediği.
  4. Giriş/Çıkış ve Ses/Ağ Çipi: Arkadaki USB port sayısı, Wi-Fi/Bluetooth sürümü ve anakartın üzerindeki ses yongasının kalitesi.
Peki neden 13.000 TL bandında X870 yerine bu B850 Tomahawk?

Donanım dünyasında 'Giriş seviyesi bir üst çipset almak yerine, tepe seviyesi bir alt çipset almak' her zaman daha mantıklıdır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Peki neden 13.000 TL bandında X870 yerine bu B850 Tomahawk?

Donanım dünyasında 'Giriş seviyesi bir üst çipset almak yerine, tepe seviyesi bir alt çipset almak' her zaman daha mantıklıdır.

  • Bu fiyata (yaklaşık 13k TL) giriş seviyesi bir X870 aldığında: Üreticiler o kartın adını 'X870' yapabilmek ve zorunlu olan pahalı USB4 çiplerini koyabilmek için maliyeti kısmak zorunda kalırlar. Genelde kartın VRM faz sayısından, PCB katman kalitesinden, ses yongasından ve en önemlisi soğutma bloklarından kısarlar. Yani kağıt üstünde X870'in olur ama zayıf ve sıcak çalışan bir kart kalır.
  • Önerdiğim B850 TOMAHAWK modelinde ise: Tomahawk serisi MSI'ın en kararlı askeri gibidir. Bu fiyata X870'in kırpılmış özellikleriyle uğraşmak yerine; tepe seviye akılalmaz güçlü bir VRM yapısı, devasa kalınlıkta soğutma blokları, üst düzey Wi-Fi ve ses çipi satın alıyorsun. Üstelik B850 olduğu için zaten PCIe Gen5 M.2 SSD gibi yeni nesil teknolojilere de ve çok yüksek RAM frekans desteklerine (8400 MHz gibi) tam destek veriyor.
Özetle; X870 ile B850 arasındaki en büyük fark temelde harici cihazlar için yüksek hızlı USB4 desteğidir. Eğer her gün saniyede 40Gbps veri transferi yapmanı gerektiren profesyonel işlerin yoksa, sırf adı X870 olsun diye zayıf bir karta 13-14 bin TL vermek yerine; tank gibi sağlam, işlemcini buz gibi çalıştıracak bu B850 Tomahawk'ı 12.956 TL'ye kapatmak çok daha profesyonelce bir seçim olur."
 
Geri
Top