omerfaruk
80+
- Katılım
- 23 Mart 2020
- Mesajlar
- 261
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 153
- İsim
- Ömer Faruk Altınova
Merhabalar, ben ve forumdaki birçok kişi kasım ayında Amazondan A34 telefon aldık. Birçok kişi için bu süreç 17 Aralık 2023 tarihinde sona erse de benim için pek öyle olmadı. Amazon faturama bir başka kişiye ait IMEI numarasını eklemiş ve o günden beri düzelttirmeye çalışıyorum fakat hala düzeltemediler. Bende bu süreci burada anlatmak ve güncellemeleri paylaşmak istiyorum. İşte ilk günden günümüze kadar olan bütün olaylar:
14 Kasım 2023: Amazon telefonu satın aldığımda faturada IMEI numarası bulunacağını söyledi. Bende bu beyan üzerine cihazı satın aldım.
16 Kasım 2023: Cihazın faturası kesildi ve faturada IMEI bilgisi yer almıyor. İlk IMEI eklenmesi için kaydımı bugün oluşturdum.
17 Kasım 2023: Talebimle ilgili bilgi almak istedim. Benden 1 hafta beklemem istendi.
19 Kasım 2023: Erkenden talebimle ilgili tekrar bilgi almak istedim. 3 gün beklemem söylendi.
25 Kasım 2023: Artık bir tarih verilmiyor benden beklemem isteniyor.
28 Kasım 2023: 23 Kasım 2023 tarihinde bir güncelleme yapıldığı ve eski faturaların talep olarak işlendiği söylendi.
30 Kasım 2023: Hala güncelleme sağlanmadığını ve iade süresinin dolmasının da yaklaştığını belirttim. Sürecin devam ettiğini ve iade süresinde bir tolerans sağlanabileceğini belirttiler.
3 Aralık 2023: Artık Aralık ayına girmiş bulunmaktayız hala bir gelişme olmadığı söylendi.
3-17 Aralık 2023 Arası: Bu tarihlerde ara sıra müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Beklemem söylendi.
17 Aralık 2023: Amazon IMEI sorununu bugün çözdü ve herkesin faturasına IMEI ekledi
Benim faturama eklenen IMEI benim telefonuma ait değildi. Bu yüzden talep bıraktım. Ayrıca cihazı iade edebileceğim süre bugün doldu.
18 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar beklemem istendi. Bu sırada herkese fatura düzenlendiğine dair bir mail gitti.
26 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar bekledim ve tahmin edin ne oldu? Ay sonuna kadar bekleyin dediler.
5 Ocak 2024: Yeni yıla girdik hala eklenmedi. Ulaştığım müşteri hizmetleri 8 Ocak 2024 tarihine kadar hallolmasını beklediğini söyledi.
10 Ocak 2024: Süre dolduğu için tekrar ulaştım tekrar aciliyet vs. taleplerini iletip 5-7 gün beklemem istendi.
19 Ocak 2024: Bu kadar süre sonunda ilgili ekipten bir cevap geldi ama beklediğim cevap bu değildi. "İlgili cihaz IMEI bilgileri faturada bulunduğu şekildedir. Konuyla ilgili müşterimize bilgilendirme sağlayabilirsiniz." olarak yanıt verilmiş ama bu bilgi doğru değil. Burada faturada yazan IMEI bilgisini ve cihazın içinde bulunan IMEI bilgilerinin fotoğrafını ilgili ekibe gönderip tekrardan talep açtırıyorum.
23 Ocak 2024: Dönüş yok, talep devam ediyor.
31 Ocak 2024: Tekrar bağlandım bu sefer işlemin yapılacağını ve 2 Şubat 2024 tarihine kadar beklemem söylendi.
2 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
5 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
7 Şubat 2024: İlgili ekibin dönüş yaptığı, sipariş sonrası fatura değişikliği sağlanamayacağını ve sadece iade edebileceğimi söyledi. Kabul etmedim. Yöneticisinden destek alacağını söyledi ve aynı yanıtı verdi. Ben tekrar itiraz ettim ve tekrar yönetici ekibe iletmesini istedim. Talep oluşturdu.
8 Şubat 2024: Yönetici ekibe gönderdiğim taleple ilgili bilgi almak istedim. Bağlanan müşteri hizmetleri bana 7 Şubat tarihinde verilen bilgilerin yanlış olduğunu önceki talebimin sonuçlanmadığını söyledi. Tekrar 72 saat beklemem gerektiği söylendi. Tam tamına 87 gün geçti ve Amazon faturama hala doğru IMEI numarasını ekleyemedi.
11 Şubat 2024: Haftasonu girdiği için ilgili ekip dönüş yapmamış. Salı gününe kadar yanıt verilecek dendi.
13 Şubat 2024: Dönüş yok, sorun çözülene kadar beklemem gerekiyormuş
13-27 Şubat 2024: Bu süreçteki görüşmeler de olumsuz sonuçlandı. Hala beklememi istiyorlar.
Son güncelleme: Bundan sonra da iletişim kurmaya devam ettim. Mart ayı civarı yönetici ile görüşmek istediğimi belirttim. Yönetici bana sorunun çözülmeyeceğini artık fatura düzenlemesi yapılmadığını söyledi. İade seçeneği sunuldu fakat ürünün fiyatı arttığı için kabul edemedim. Süreç çözülmeden kaldı.
Ayrıca Amazon müşteri hizmetleri bu hatalı bilgiler ile vergi indirimine başvurmamı istiyor. Hem beni hem de faturama yazdıkları diğer telefonun sahibini tehlikeye sokabilecek bir durum bu. Eklemek istediğim bir diğer konu da Amazon IMEI adı altında kulaklık, şarj aleti, laptop ve daha birçok ürüne seri numaralarını ekliyor. Fakat bu eklemelerde bile hata var. Örneğin geçen hafta satın aldığım şarj aletinin faturasında seri numarası yerine direkt ürünün herkeste aynı olan barkodunu yazmışlar.
14 Kasım 2023: Amazon telefonu satın aldığımda faturada IMEI numarası bulunacağını söyledi. Bende bu beyan üzerine cihazı satın aldım.
16 Kasım 2023: Cihazın faturası kesildi ve faturada IMEI bilgisi yer almıyor. İlk IMEI eklenmesi için kaydımı bugün oluşturdum.
17 Kasım 2023: Talebimle ilgili bilgi almak istedim. Benden 1 hafta beklemem istendi.
19 Kasım 2023: Erkenden talebimle ilgili tekrar bilgi almak istedim. 3 gün beklemem söylendi.
25 Kasım 2023: Artık bir tarih verilmiyor benden beklemem isteniyor.
28 Kasım 2023: 23 Kasım 2023 tarihinde bir güncelleme yapıldığı ve eski faturaların talep olarak işlendiği söylendi.
30 Kasım 2023: Hala güncelleme sağlanmadığını ve iade süresinin dolmasının da yaklaştığını belirttim. Sürecin devam ettiğini ve iade süresinde bir tolerans sağlanabileceğini belirttiler.
3 Aralık 2023: Artık Aralık ayına girmiş bulunmaktayız hala bir gelişme olmadığı söylendi.
3-17 Aralık 2023 Arası: Bu tarihlerde ara sıra müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Beklemem söylendi.
17 Aralık 2023: Amazon IMEI sorununu bugün çözdü ve herkesin faturasına IMEI ekledi
18 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar beklemem istendi. Bu sırada herkese fatura düzenlendiğine dair bir mail gitti.
26 Aralık 2023: Aralık ayının son haftasına kadar bekledim ve tahmin edin ne oldu? Ay sonuna kadar bekleyin dediler.
5 Ocak 2024: Yeni yıla girdik hala eklenmedi. Ulaştığım müşteri hizmetleri 8 Ocak 2024 tarihine kadar hallolmasını beklediğini söyledi.
10 Ocak 2024: Süre dolduğu için tekrar ulaştım tekrar aciliyet vs. taleplerini iletip 5-7 gün beklemem istendi.
19 Ocak 2024: Bu kadar süre sonunda ilgili ekipten bir cevap geldi ama beklediğim cevap bu değildi. "İlgili cihaz IMEI bilgileri faturada bulunduğu şekildedir. Konuyla ilgili müşterimize bilgilendirme sağlayabilirsiniz." olarak yanıt verilmiş ama bu bilgi doğru değil. Burada faturada yazan IMEI bilgisini ve cihazın içinde bulunan IMEI bilgilerinin fotoğrafını ilgili ekibe gönderip tekrardan talep açtırıyorum.
23 Ocak 2024: Dönüş yok, talep devam ediyor.
31 Ocak 2024: Tekrar bağlandım bu sefer işlemin yapılacağını ve 2 Şubat 2024 tarihine kadar beklemem söylendi.
2 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
5 Şubat 2024: Sorun çözülmedi 72 saat bekleyin dendi.
7 Şubat 2024: İlgili ekibin dönüş yaptığı, sipariş sonrası fatura değişikliği sağlanamayacağını ve sadece iade edebileceğimi söyledi. Kabul etmedim. Yöneticisinden destek alacağını söyledi ve aynı yanıtı verdi. Ben tekrar itiraz ettim ve tekrar yönetici ekibe iletmesini istedim. Talep oluşturdu.
8 Şubat 2024: Yönetici ekibe gönderdiğim taleple ilgili bilgi almak istedim. Bağlanan müşteri hizmetleri bana 7 Şubat tarihinde verilen bilgilerin yanlış olduğunu önceki talebimin sonuçlanmadığını söyledi. Tekrar 72 saat beklemem gerektiği söylendi. Tam tamına 87 gün geçti ve Amazon faturama hala doğru IMEI numarasını ekleyemedi.
11 Şubat 2024: Haftasonu girdiği için ilgili ekip dönüş yapmamış. Salı gününe kadar yanıt verilecek dendi.
13 Şubat 2024: Dönüş yok, sorun çözülene kadar beklemem gerekiyormuş
13-27 Şubat 2024: Bu süreçteki görüşmeler de olumsuz sonuçlandı. Hala beklememi istiyorlar.
Son güncelleme: Bundan sonra da iletişim kurmaya devam ettim. Mart ayı civarı yönetici ile görüşmek istediğimi belirttim. Yönetici bana sorunun çözülmeyeceğini artık fatura düzenlemesi yapılmadığını söyledi. İade seçeneği sunuldu fakat ürünün fiyatı arttığı için kabul edemedim. Süreç çözülmeden kaldı.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ayrıca Amazon müşteri hizmetleri bu hatalı bilgiler ile vergi indirimine başvurmamı istiyor. Hem beni hem de faturama yazdıkları diğer telefonun sahibini tehlikeye sokabilecek bir durum bu. Eklemek istediğim bir diğer konu da Amazon IMEI adı altında kulaklık, şarj aleti, laptop ve daha birçok ürüne seri numaralarını ekliyor. Fakat bu eklemelerde bile hata var. Örneğin geçen hafta satın aldığım şarj aletinin faturasında seri numarası yerine direkt ürünün herkeste aynı olan barkodunu yazmışlar.
Son düzenleme: