Neler Yeni

Gaming.gen.tr PC HOCASI-GG12 Sistemini Aldım Ama Coil Whine Sorunsalı

UmutD34

80+
Katılım
15 Aralık 2024
Mesajlar
12
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Umut de
Coil whine bir arıza değil. Bir sorun da değil. Şans sadece. Coil whine olmayan kart çok az. PSU dan da coil whine olabiliyor. MSI afterburner tarzı programlarla GPU watt değerini kısarak belki biraz azaltabilirsiniz. Coil whine lı kart kullanmak istemiyorsanız. 1.cisi çok kaliteli PSU almanız lazım 2.cisi ise Amazon vs gibi kolay iade alabilecek yerlerden ekran kartı almanız gerekiyor. Bu tarz sitelerden ucuz diye alan insanlar bu tarz konuları önemsemeyen insanlar oluyor. Ben de coil whine çok sevmiyorum sırf bu yüzden iade alabilecek satıcılarda indirime girmesini bekliyorum 3,4 aydır beklediğim ekran kartının. Yoksa ben de gider indirimli sistemlerden alır kullanırdım.

Dediğinizi anlıyorum o kadar para verdim sorunsuz istiyorum diyorsunuz ama o kadar para vermemiş de oluyorsunuz aslında. Sessizlik ve sıcaklık değerlerini düşünen kişiler hazır sistem almamalı bence. Daha pahalıya da gelse ayrı ayrı toplamanız gerekiyor ve iade alabilen yerlerden almanız gerekiyor maalesef.

Bu sizdeki sestemden çok daha fazla olup kasa kapağını kapatıp kulaklık takarak oynayanlar var. Ben de sorun ederdim ama tekrar diyorum bunlar F/P sistem diye geçiyor. Sorunsuz kusursuz bir kullanım beklemek tuhaf olur.

Monitör olayını ise bilmiyorum.

Bunun dışında LG monitör almıştım monitör farklı Hz değerlerinde parlaklığa göre coil whine yapıyordu. Monitörde vardı coil whine. Amazondan aldığım için sorunsuz iade ettim. Bir tane daha aldım başka marka ölü pixel çıktı onu da iade ettim sorunsuz. 5. aldığım monitörde sadece sorun olmadı hepsi de farklı markalar. Yani bu tarz detayları önemseyen biri iseniz böyle firmalardan almamanız gerekiyor.
Coil whine kullanıcıyı son derece rahatsız eden bir durumdur.CW farklı vakalarda farklı değerlendirilebilecek olsa bile ya ayıp ya da gizli ayıp sınıfına girer çünkü duyduğunuz sesin kaynağı üreticisi tarafından reçine içerisine düzgün şekilde gömülmemiş indüktörlerdir. Donanım üreticisi bu AYIPLI indüktörleri alıp kontrol etmeden donanıma koyduğu için sizin aldığınız donanım AYIPLI donanım haline gelir.Kimse aldığı ürünün vızır vızır metalik sivrisinek gibi ses çıkarmasını istemez.AMD diyor ki ;

'' 0dB Teknolojisi

Zeka ile Gelen Sessizlik

GPU çekirdek sıcaklığı 55 derecenin altına düştüğünde gelişmiş dahili kontrolcü fanları durdurur. Böylece oyun keyfini sessiz bir ortamda yaşayabilirsiniz. Sıcaklık belirli eşiği geçtiğinde fanlar otomatik olarak çalışmaya başlar..''

coil whine sesinden dolayı ben oyun keyfimi sessiz yaşayamıyorum..nerde 0db teknolojisi ..?kart 56 derecede bile vızıltı yapıyor
ozaman 55 derece altı 0db 55 derece üstü kartan kaç db gelir hem de fanlardan da değil bizde kestiremiyoruz kulaklık takın işinize bakın !!! bilgisini kart tanıtım sayfalarında yer versinler bakalım kartı kim alıyor??

PSU değiştirip de deneyenler olmuş sonuç aynı..bu forumda mı başka forumda mı hatırlamıyorum??bulursam ekleyeceğim.

İade alabilecek satıcıları hangileri bilgi verirseniz ben ve herkes faydalanabilir.

35.000 TL benim için baya bir para belki siz son kasa mercedese biniyor 35K yakıta veriyor olabilirsiniz.Ayrıca ''sıfır'' sistem olarak satılıyor bunlar değilmi?Sıfır ürün demek sorunsuz ve ayıplı olmayan mal ve hizmet demek..F/P sistemlerin kusurlu olur kısmına hiç ama hiç katılmıyorum..İphone 16 pro max alınca herşeyi düzgün rahatsız etmeyecek şekilde çalışacak ama F/P samsung a52 alınca kusursuz çalışmasını beklemeyin mantığı çok yanlış..a52 bataryasında sesler gelse normal mi olacak yada kamerası kafasına göre flash açıp kapatsa?? performansa bir etkisi olmadığı için flashın üstüne siyah bant çekip hayatımıza devam mı edeceğiz??

parçaları tek tek kaliteli yerlerden alıp toplamaya %100 katılıyorum
 

sfky9842

80+ Silver
Katılım
25 Şubat 2024
Mesajlar
2,491
Dahası  
Reaksiyon skoru
997
Konum
KONYA
İsim
baba merhaba
Coil whine kullanıcıyı son derece rahatsız eden bir durumdur.CW farklı vakalarda farklı değerlendirilebilecek olsa bile ya ayıp ya da gizli ayıp sınıfına girer çünkü duyduğunuz sesin kaynağı üreticisi tarafından reçine içerisine düzgün şekilde gömülmemiş indüktörlerdir. Donanım üreticisi bu AYIPLI indüktörleri alıp kontrol etmeden donanıma koyduğu için sizin aldığınız donanım AYIPLI donanım haline gelir.Kimse aldığı ürünün vızır vızır metalik sivrisinek gibi ses çıkarmasını istemez.AMD diyor ki ;

'' 0dB Teknolojisi

Zeka ile Gelen Sessizlik

GPU çekirdek sıcaklığı 55 derecenin altına düştüğünde gelişmiş dahili kontrolcü fanları durdurur. Böylece oyun keyfini sessiz bir ortamda yaşayabilirsiniz. Sıcaklık belirli eşiği geçtiğinde fanlar otomatik olarak çalışmaya başlar..''

coil whine sesinden dolayı ben oyun keyfimi sessiz yaşayamıyorum..nerde 0db teknolojisi ..?kart 56 derecede bile vızıltı yapıyor
ozaman 55 derece altı 0db 55 derece üstü kartan kaç db gelir hem de fanlardan da değil bizde kestiremiyoruz kulaklık takın işinize bakın !!! bilgisini kart tanıtım sayfalarında yer versinler bakalım kartı kim alıyor??

PSU değiştirip de deneyenler olmuş sonuç aynı..bu forumda mı başka forumda mı hatırlamıyorum??bulursam ekleyeceğim.

İade alabilecek satıcıları hangileri bilgi verirseniz ben ve herkes faydalanabilir.

35.000 TL benim için baya bir para belki siz son kasa mercedese biniyor 35K yakıta veriyor olabilirsiniz.Ayrıca ''sıfır'' sistem olarak satılıyor bunlar değilmi?Sıfır ürün demek sorunsuz ve ayıplı olmayan mal ve hizmet demek..F/P sistemlerin kusurlu olur kısmına hiç ama hiç katılmıyorum..İphone 16 pro max alınca herşeyi düzgün rahatsız etmeyecek şekilde çalışacak ama F/P samsung a52 alınca kusursuz çalışmasını beklemeyin mantığı çok yanlış..a52 bataryasında sesler gelse normal mi olacak yada kamerası kafasına göre flash açıp kapatsa?? performansa bir etkisi olmadığı için flashın üstüne siyah bant çekip hayatımıza devam mı edeceğiz??

parçaları tek tek kaliteli yerlerden alıp toplamaya %100 katılıyorum
AMD kartlarda cw daha çok oluyor. Nvidia göre. Cw olayı çok rahatsızlık verici bişey. Hele ki kasaniz masanızın ustundeyse viyik, viyik öter. Değişim talebinizden vazgeçmeyin, hakkınızı arayın hocam. İnşallah işler istediğiniz gibi olur.
 

UmutD34

80+
Katılım
15 Aralık 2024
Mesajlar
12
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Umut de
coil whine için değişim yapmazlar. Ekran kartım rog strix 4090 olsa bile.
Resmi olarak para iadesi yapılsın emsal kararlar var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Mesaj otomatik birleştirildi:

Okumaya üşendim ama coil whine olayı normal bir şey coil whinesiz kart yok nerdeyse piyasada kulaklığını tak geç bu kadar.
Bizler bunu normalleştirirsek hiç bir şeklide hakkımızı aramazsak ensemize çok tokat yeriz ödediğimiz paralarda boşa gider aldığımız ürünleri keyif ile kullanamayız...bu gidişle üretici kartan solucan bile çıkartır ama performansı etkilemez !
Mesaj otomatik birleştirildi:

Almayı düşündüğüm sistemlerden birisi bu fakat çok fazla cw yorumlarına denk geliyorum.
Bahsettiğiniz bu sorun sadece ekran kartını zorladığımız durumlarda mı gerçekleşiyor ?
örneğin pc normal açıkken youtube dizi film izlerken ya da işlemci odaklı valo cs pubg oynarken de olur mu ?
ben sese karşı duyarlıyım da

Kartı zorlamama gerek yok ki

değerlere bakın GPU kullanımı %51 sıcaklık %56 coil whine yine de var

BOŞ MASAÜSTÜNDE bile açık pencereleri kaydırıken imleç hareketine göre coil whine sesi değişiyor ;
hatta bir forum da konu okurken bile sayfayı mouse tekerleği ile aşağı yukarı hareket ettirdiğimde bile vızıltı geliyordu..kayıt etmedim çünkü aşırı sinirim bozulmuştu artık
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kanka bu kadar da takıntılı olmayın ya, Coil whine sorun değil ki, yani adamlar %100 bilemez 0 ürün verseler bile, şansına kalmış bu kadar takıntılı olmak iyi değil haberiniz olsun.
 

Ekler

  • T.H.H.jpg
    T.H.H.jpg
    588.8 KB · Hit: 14
  • T.H.H.jpg
    T.H.H.jpg
    588.8 KB · Hit: 15
Son düzenleme:

Sweyetsn

80+ Silver
Katılım
10 Kasım 2022
Mesajlar
2,076
Dahası  
Reaksiyon skoru
650
İsim
Arda
Resmi olarak para iadesi yapılsın emsal kararlar var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Mesaj otomatik birleştirildi:


Bizler bunu normalleştirirsek hiç bir şeklide hakkımızı aramazsak ensemize çok tokat yeriz ödediğimiz paralarda boşa gider aldığımız ürünleri keyif ile kullanamayız...bu gidişle üretici kartan solucan bile çıkartır ama performansı etkilemez !
Mesaj otomatik birleştirildi:



Kartı zorlamama gerek yok ki

değerlere bakın GPU kullanımı %51 sıcaklık %56 coil whine yine de var

BOŞ MASAÜSTÜNDE bile açık pencereleri kaydırıken imleç hareketine göre coil whine sesi değişiyor ;
hatta bir forum da konu okurken bile sayfayı mouse tekerleği ile aşağı yukarı hareket ettirdiğimde bile vızıltı geliyordu..kayıt etmedim çünkü aşırı sinirim bozulmuştu artık
Mesaj otomatik birleştirildi:
ya hocam iyi hoşta anlamadım yani okumaya üşendim, yani iade aldıysan sistemi iade ettiysen ne mutlu sana diyeyim de, çoğu kez başına gelir.
 

UmutD34

80+
Katılım
15 Aralık 2024
Mesajlar
12
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Umut de
GÜNCELLEME ;
Monitörün iadesini oldu.Para iadesi yapıldı.
Kasa dan haber yok
 

UmutD34

80+
Katılım
15 Aralık 2024
Mesajlar
12
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Umut de
GÜNCELLEME ;

20.12.2024 de Gaming.gen.tr (0850 840 55 99) teknik servisi (ismi Kerem)aradı.Ekran kartının yenisi ile değişimi olduğunu ve bilgisayarımı mağazadan teslim alabileceğimi söyledi.Test ettiniz mi? Coil whine var mı? dediğimde mevzuat gereği yeni ürün olduğu için açıp kontrol edemiyorlarmış..bilgisayarı ilk servise verdiğimde teknik servis ile telefonda görüştüğümüzde kartı yenisi ile değiştirilmesini ve bobin vızıltısı var mı kontrol edilmesini istedim dedim ve teknik personelde tabii ki gerekli kontrolleri sağlayacağız ve bobin vızıltısı olmayan ürün ile değişimini sağlayacağız dediğini bu durumu böyle kabul ederek tüm sistemi iade den vazgeçtiğimi o günkü telefondaki teknik personele söyledim.
CEVABI ise ;
Umut Bey mevzuat gereği yeni ürün açamıyoruz ve bize o o gün öyle söylememizi istediler dedi.

Böyle iş mi olur nasıl teknik siniz??Eee bana verilen sistemi siz toplamadınız mı o ürünleri siz kutularından açıp montajlamadınız mı?sıfır ürün değilmiydi ki onlar nasıl açabildiniz o zaman??sıfır ürün açılmaz mevzuatı o zaman yok muydu? ve bir sürü şey dedim.... ama dediklerime karşı cevabı ise mağazadan arkadaşa rica ederseniz açıp kontrol eder..oldu.
Mağazaya teslim almaya gittim , sarışın bir kadın vardı takım elbiseli durumu ona da anlattım..onun cevabı ise ;
''o teknik personel işe yeni başlamıştır o yüzden çok doğru bilgi verememiştir''dedi... ya dedim bu durum insanları kandırmaktan başka bir şey değil !! eğer böyle olacağını bilsem başka bir aksiyon alırdım yaptığınız rezilliktir dedim bu yaşadığım olayı ve memnuniyetsizliği tanınmış sosyal forumlarda da detaylıca yazacağım ki dedim başkaları sizden ürün almasın!!! pc kasasını oradaki çalışan bir çocuk vardı ona açtırdım parçalara kasaya baktım kırık çıkık yok tekrar kutuladık ve eve gittim.
Ben bilgisayarı açıp incelemişlerdir format atmışlardır vs düşünürken benim kurduğum win 11 karşımda duruyor..giriş ekranında halen benim oturum şifrem var...şifreyi bir tek ben biliyorum..dolayısı ile pc yi açmamışlar windows a bile girmemişler..ya ben size komple kasayı getirdim test edin kontrol edin diye adamlar açmamış bile..
neyse gelen ekran kartı yeni sıfır kart belli ilkinden daha sıfır yani..kartı sisteme taktım test amaçlı pubg (steam) ye girdim.,pubg de lobiyi 60FPS ile sınırlamama rağmen biraz CW sesi aldım.dedim inşallah bu kadardır...antreman moduna girdim ve yine metalik o ses...vız vız vız bobin vızıltısı..metro exodus da denedim aynı belki biraz fazla bile olabilir..YANİ HİÇ BİR ŞEY DEĞİŞMEDİ yeni ekran kartını test etmeden bana yolladılar ve yine COIL WHINE saçmalığı var.
T.H.H sürecini başlatacağım.Ve gelişmeleri de konuya yazacağım ki bu sistemi bu ekran kartını almayı düşünenler GAMING.GEN firmasının iş etiği denen kavramdan ne kadar uzak olduklarını,PC HOCASI nın sistem önerilerine ne kadar güvenip güvenmeyeceklerini bilsinler.

PC HOCASI GG12 HAKKINDA ki MEMNUNİYETSİZ YORUMLARIMI hem gaming.gen kendi sitesinden hem de pc hocası ürün videosu youtube kanalında yayınlamadığını veya sildiğini UNUTMAYIN !
 

montenegro98

80+ Bronze
Katılım
20 Ocak 2022
Mesajlar
1,464
Dahası  
Reaksiyon skoru
459
İsim
burak karadağ
aynı sorunu itopya firmasıyla yaşamıştım kısaca özetlemem gerekirse ''bence'' indirimli hazır sistemlerdeki çoğu parçalar ayıplı olduğunu düşünüyorum.teknik servis süreleri insanı bezdiriyor 3-4 ay beklediğimi biliyorum birdaha başıma bir şey geldiğinde ilk thh ye başvurmak olacak oradan cevap gelene kadar zaten ayrı bir süreç geçmiş olsun.
 

Satriani

80+ Bronze
Katılım
7 Aralık 2021
Mesajlar
1,553
aynı sorunu itopya firmasıyla yaşamıştım kısaca özetlemem gerekirse ''bence'' indirimli hazır sistemlerdeki çoğu parçalar ayıplı olduğunu düşünüyorum.teknik servis süreleri insanı bezdiriyor 3-4 ay beklediğimi biliyorum birdaha başıma bir şey geldiğinde ilk thh ye başvurmak olacak oradan cevap gelene kadar zaten ayrı bir süreç geçmiş olsun.
Kesinlikle artık ben de böyle düşünüyorum, Avrupa'da insanlar indirimli aldıkları şeyde tamamen orijinal ve normal ürünü alırken, bu ülkede indirim adı altında belki de internet üzerinde listeleyemedikleri ve üretimde 2. sınıf olarak kalan ürünleri sistemlerde insanlara lütuf diye satıyolar.
O zaman bu sistemleri yarı fiyatına verin, utanmadan bir de fiyat yükseltiyorlar. Tek seçenek almamak arkadaşlar, ki ellerinde kalsın...
 

corez

80+ Bronze
Katılım
2 Mayıs 2024
Mesajlar
765
Dahası  
Reaksiyon skoru
341
İsim
Mert Uysal
Bu igrenc ses benim psuda vardi direk iade etmek istedim degisim yapmislardi cok rahatsiz edici bir ses pcyi acasim gelmiyordu kafaya taktikca ruh hastaligina surekliyordu beni
 

Emirkanyvs

80+ Silver
Katılım
8 Mayıs 2022
Mesajlar
2,368
Dahası  
Reaksiyon skoru
760
Yaş
22
Konum
Ankara/Polatlı
İsim
Emirkan Yavaş
İlgilendiği Kategoriler
Sizler için hazır sistem araştırıp, öneri de bulunabilmem için etiketleyebilirsiniz.
Instagram
Emirkanyvs
Bu konunuzu görmemiştim 😫😡 ve hala insanlara bu ürünleri piyasaya göre uygun olduğu, tek tek toplayamayacak insanlar için öneriyordum. Çok üzüldüm, çok sinirlendim. İyi ki konunuzu gördüm. Bunları bizimle burada paylaştığınız için size teşekkür ediyorum. Her satırınızı, cümlenizi, kelimenizi okudum. Cw sorunu her ne kadar da her ekran kartında oluyor olsa da, netice de bu ürünü satan firma ürününün arkasında duracaksa adam gibi durmalıymış. Ürünün değişimini sağlamışsınız tamam da bi kontrol etmeye de zahmet etseydiniz 🤬😤. Dedikleriniz çok doğru zaten hazır olarak aldığımız sistemin neredeyse tüm parçalarını açıp kullanıp (test amaçlı) bize öyle gönderiyorlar. Aynı tarifeyi madem öyle bu durumda da uygusalarmış. Gerçekten çok büyük ayıp. Umarım hakkınızı alırsınız, hayırlı geceler.
 
Top Bottom