Çözüldü✓ 3 fanlı boş kasa aldım, fan yönleri ve eksik vida konusu normal mi?

@qutalbin @Styx arkadaşlar şimdi 3 fan birbirine bağlı tekli fanda ise resimdeki gibi bi giriş kablosu var anakarta baktığım zaman tek uyumlu olan pin SPDIF_0 kısım ama chat gpt oraya takma diyor nereye takacam peki bunu sys_fan'a tak diyorda oraya uymuyor ki?

Son olarak RESET SW kablosu son resimdeki egzoz fanından gelen kabloya bağlıydı o şekilde geldi doğru bağlanmışmı bana garip geldi ama bilmiyorum bu resetleme tuşunun kablosu değil mi neden fan kablosuna bağlı?
IMG_20260509_194946.webpIMG_20260509_195541.webpIMG_20260509_195759.webpIMG_20260509_200034.webpIMG_20260509_195902.webp
 
İlk fotoğraftaki 3 pinli kablo RGB için, sizin anakartta ARGB girişi yok muhtemelen. Kasanın içinde kontrolcü varsa oraya takılı olsun. Reset SW kablosunun oraya bağlı olmasının sebebi de genelde reset tuşu iptal edilir, fanların ışıkları reset tuşuna bastığınızda değişir, bazı kasalarda ekstra bi tuş olur, olmayanlarda reset tuşunu kullanır.
 
İlk fotoğraftaki 3 pinli kablo RGB için, sizin anakartta ARGB girişi yok muhtemelen. Kasanın içinde kontrolcü varsa oraya takılı olsun. Reset SW kablosunun oraya bağlı olmasının sebebi de genelde reset tuşu iptal edilir, fanların ışıkları reset tuşuna bastığınızda değişir, bazı kasalarda ekstra bi tuş olur, olmayanlarda reset tuşunu kullanır.
hocam anakartım gigabyte b450m h var mı benim için bakabilir misiniz? Eğer yoksa ne yapmam lazım şuan fanların ışıkları çalışmayacak mı?
 
Kasanın arka tarafında şuna benzer bir cihaz var mı ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

gigabyte b450m h var mı benim için bakabilir misiniz?
Hocam baktım göremedim yapay zekaya sorun bir de emin olmak isterseniz.
 

Ekler

  • 1778347364914.webp
    1778347364914.webp
    170.6 KB · Hit: 12
Son düzenleme:
Kasanın arka tarafında şuna benzer bir cihaz var mı ?

Sadece resimdeki var ondan da audio, usb, usb 3.0 ve power,reset falan kabloları geliyor. Peki şuan fanlarda mı çalışmayacak 😅 ışığını geçtim bu fanlarıda bi yere henüz takmadım
 

Ekler

  • IMG_20260509_202706.webp
    IMG_20260509_202706.webp
    590.3 KB · Hit: 19
Yok bu değil, bunlar kasanın ön panel zımbırtıları. Benim dediğim fotoğrafını attığım gibi ufak bir kontrolcü geliyor genelde kasalarda, sizde yoksa anakartınızda ARGB desteği olmadığı için bilmiyorum valla nereye takılır :D

Fanların güç kablosu 4 pin mi ?
 

Ekler

  • 1778348082902.webp
    1778348082902.webp
    67.9 KB · Hit: 7
@qutalbin @Styx arkadaşlar şimdi 3 fan birbirine bağlı tekli fanda ise resimdeki gibi bi giriş kablosu var anakarta baktığım zaman tek uyumlu olan pin SPDIF_0 kısım ama chat gpt oraya takma diyor nereye takacam peki bunu sys_fan'a tak diyorda oraya uymuyor ki?

Son olarak RESET SW kablosu son resimdeki egzoz fanından gelen kabloya bağlıydı o şekilde geldi doğru bağlanmışmı bana garip geldi ama bilmiyorum bu resetleme tuşunun kablosu değil mi neden fan kablosuna bağlı?
Alıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüleAlıntıyı görüntüle
Bugüne kadar sadece 2 defa kasa topladığım o yüzden tam emin değilim. İlk topladığım kasada rgb çalışıyordu ama 2. Seferinde rgb leri çalıştırmayı beceremedim. Ama yinede bi boşa çıkınca bakayım.
 
Bugüne kadar sadece 2 defa kasa topladığım o yüzden tam emin değilim. İlk topladığım kasada rgb çalışıyordu ama 2. Seferinde rgb leri çalıştırmayı beceremedim. Ama yinede bi boşa çıkınca bakayım.
chat gpt psu ya bağla dedi şu kabloyu bağlayıp deneyecem inş uçmayız 😅
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yok bu değil, bunlar kasanın ön panel zımbırtıları. Benim dediğim fotoğrafını attığım gibi ufak bir kontrolcü geliyor genelde kasalarda, sizde yoksa anakartınızda ARGB desteği olmadığı için bilmiyorum valla nereye takılır :D

Fanların güç kablosu 4 pin mi ?
fanlar resimdeki gibi birbirine geçmeli galiba bahsettiğinizi buldum hocam chat gpt ğsu ya bağla dedi
 

Ekler

  • IMG_20260509_210013.webp
    IMG_20260509_210013.webp
    286.9 KB · Hit: 18
  • IMG_20260509_210210.webp
    IMG_20260509_210210.webp
    382 KB · Hit: 15
Çok şükür bitti bende bittim 😅 Ne zormuş arkadaş kasa da küçük, psu'nun kabloları beni mahvetti, bu işi ilk defa yapacak olan arkadaşlara sabırlar diliyorum, yardım eden herkese de teşekkürler sağolun ☺️

IMG_20260509_234432.webpIMG_20260509_234518.webpIMG_20260509_234503.webp
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,602
Mesajlar
11,078,851
Üyeler
198,155
Son üye
Zeina
Geri
Top