❌İndirim Bitti! Intel İ5 14600kf 3.50ghz 24mb 14 Çekirdek 1700p Box Fansız İşlemci 9.707tl

Ben sizden bir şeyler öğrenmeye çalışıyordum ancak cevapları sanırım yapay zekaya yazdırıyorsunuz. 150A dediğiniz yine söylüyorum çok büyük bir değer. Elinize güç kaynağı alıp 19V hattındaki herhangi bir kapasitöre verin bakın bakalım kaç A çekecek. Bataryası yoksa 0.8mA filan çeker. Ben size bir video çekeyim buna da ikna olmayacaksınız. Lütfen internetten ya da yapay zekadan bana cevap vermeyin.
İşlemciler için 150A anormal bir değer değil ki? Zaten işlemciler yaklaşık 1.1V - 1.4V aralığında çalışıyor. 150A ile 1.35V’u çarptığınızda yaklaşık 202.5W ediyor; bu da 13600KF ve benzeri işlemciler için yüksek yük altında gayet makul bir değer. Ki 14900K gibi nükleer santral gibi güç çeken işlemciler 450A bile görüyor çoğu durumda.

Bende bile 80A çekiyor işlemci. Ki 1.45V'da çalışıyor. Yani normalden yüksek.

1780743900610.webp


Bu arada cevaplarınızda sizinde yapay zeka kullandığınız belli oluyor. Demedi demeyin.
 
Hayır, 14600K işlemcisini H serisi bir anakartta tam performansıyla kullanamazsınız. Oyunlarda dahi 14600Knin gerçek potansiyelini almanız mümkün değil. İstediğiniz kadar uzun uzun yazıp teknik detaya girin, ben bunu bizzat deneyimledim ve pratik olarak mümkün olmadığını gördüm.

Anakartlar üzerindeki o devasa bloklar, soğutucular ve fazladan VRM (faz) sayıları boşuna yapılmıyor. H610M bir anakartın üzerine kendi imkanlarımla pasif mosfet soğutucu dahi ekledim. Ona rağmen VRM bölgesi aşırı ısınıp sistemi korumaya almak için güç kesiyordu(Bu sırada işlemci 80 dereceyi geçmiyordu). En son denemek için doğrudan VRM'lere fan yönlendirdim, ancak o şekilde güç kesmesinin önüne geçebildim.(Pasif soğutucu+fan kombosu)

Mesele zaten sadece ısınma ve güç kesmesi de değil; H610M bir anakartın güç tasarımı, 14600KF gibi yük altında yüksek akım çeken bir işlemciye ihtiyacı olan watt değerini asla kesintisiz sağlayamıyor. Anakartın VRM limitleri yüzünden çıkabildiğiniz maksimum güç 120W dolaylarında kalıyor, onu da sadece anlık (PL2) olarak verebiliyor. İşlemci sürekli frekans kısmak zorunda kalıyor.

Bu işlemciyi H610M, B760 ve Z790 olmak üzere 3 farklı yonga setiyle de bizzat test ettim. Eğer overclock yapmayacaksanız, kaliteli ve VRM yapısı ortalamanın bir tık üstünde olan bir B760 fazlasıyla yeterli olacaktır.

H serisiyle kullanılamaz demiyorum kullanılır yüksek performans alınır ancak 14600k nın potansiyelinin çok altında kalır.
H serisi anakartların da mosfet soğutuculu ve gelişmiş VRM yapısına sahip modelleri var. B serisi anakartların da, mosfet soğutucusuz ve basit yapılı anakartı var. Bahsettiğiniz durum çipset farkından olabilir mi? Mosfet ya da sıcaklık farkından değil. Ya da deneyiniz de sabit tutmadığınız bir durum ya da hata olabilir mi?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İşlemciler için 150A anormal bir değer değil ki? Zaten işlemciler yaklaşık 1.1V - 1.4V aralığında çalışıyor. 150A ile 1.35V’u çarptığınızda yaklaşık 202.5W ediyor; bu da 13600KF ve benzeri işlemciler için yüksek yük altında gayet makul bir değer. Ki 14900K gibi nükleer santral gibi güç çeken işlemciler 450A bile görüyor çoğu durumda.

Bende bile 80A çekiyor işlemci. Ki 1.45V'da çalışıyor. Yani normalden yüksek.

Alıntıyı görüntüle

Bu arada cevaplarınızda sizinde yapay zeka kullandığınız belli oluyor. Demedi demeyin.

Ben hayatım da yapay zeka kullanmadım. İşlemcilerin çalışma voltajı doğru. Oradaki değerler doğru göstermiyor. Kolaylık olsun diye A yazıyorlardır. Başından 2-3 0 silin. O 150 Amper dediğiniz şeye elinizi dokundurun sizi yok etmesi lazım. 150A geçiyor dediğiniz Mosfetin kapısına dokunun bakalım. Bana kendimdem şüphe ettiriyorsunuz basit bir birim için. Ben size video çekeceğim böyle anlamayacaksınız çünkü. Müsait bir zaman da videolu cevap vereyim.
 
Son düzenleme:
Ben hayatım da yapay zeka kullanmadım. İşlemcilerin çalışma voltajı doğru. Oradaki değerler doğru göstermiyor. Kolaylık olsun diye A yazıyorlardır. Başından 2-3 0 silin. O 150 Amper dediğiniz şeye elinizi dokundurun sizi yok etmesi lazım. 150A geçiyor dediğiniz Mosfetin kapısına dokunun bakalım. Bana kendimdem şüphe ettiriyorsunuz basit bir birim için. Ben size video çekeceğim böyle anlamayacaksınız çünkü. Müsait bir zaman da videolu cevap vereyim.
Yazılarınızdan hiç belli olmuyor. Neyse, kolaylık olsun diye A yazdıkları falan yok. O zaman OCCT üzerinde gözüken Watt değeride yanlış.

Güç kaynağından +12V besleme ile geliyor. Yani daha düşük amper çekiyor normalde. VRM'de ise +12V, 1.35V seviyelerine indiriliyor ve düşük voltajlı yüksek akımlı beslemeye dönüşüyor. İşin özü bu oluyor. Güç kaynaklarındaki DC-DC gibi, buck converter görevi görüyorlar.

Yani hesabı yapmakta zor değil. Ne diye ikidebi video yapsam yine anlamayacaksnız diyorsunuz anlamadım gitti.

+12V x 18A = 216W

+1.35V x 150A = 202.5W

İkisi aynı değil. PSU tarafı 18 amper çekiyor işlemci tarafı ise 150 amper veriyor. Bu yüzden herhangi bir şey patlamıyor çatlamıyor. +12V olup 150A çekseydi zaten sorun olurdu fakat durum böyle değil.

Bu arada güç kaynaklarında inrush akımı dediğimiz bir giriş akımıda bulunuyor. Siz güç kaynağını ilk kez fişe taktığınızda kapasitörler bir anda doluyor ve yüksek akım çekiyor. Bazı güç kaynakları 175 amper bile çekebiliyor. Yani hayal bir şey değil bunlar.
 
Ben sizden bir şeyler öğrenmeye çalışıyordum ancak cevapları sanırım yapay zekaya yazdırıyorsunuz. 150A dediğiniz yine söylüyorum çok büyük bir değer. Elinize güç kaynağı alıp 19V hattındaki herhangi bir kapasitöre verin bakın bakalım kaç A çekecek. Bataryası yoksa 0.8mA filan çeker. Ben size bir video çekeyim buna da ikna olmayacaksınız. Lütfen internetten ya da yapay zekadan bana cevap vermeyin.
Hocam yapay zeka falan demişsiniz de öğlen öğlen güldürdünüz. Yusuf hocam sağ olsun zaten donanımın ve programların gösterdiği gerçekleri yazmış ama siz inatla benim yazdığımı anlamak yerine kendi ezberinizden devam edip '150 Amper adamı yok eder, sıfırları silin' falan diyorsunuz. Gerçekten elektronikçi olduğunuza emin misiniz?
Bakın, hala 19V diyorsunuz, laptop bataryası diyorsunuz. Bir defa masaüstü anakartına 19V falan girmez, güç kaynağından 12V EPS kablosu gelir. Gidip multimetreyi güç kaynağının çıkışına ya da prize falan bağlarsanız tabii ki 150 Amper göremezsiniz. Oradan o akım geçse zaten o kablolar anında buharlaşır!
Benim size bahsettiğim yer güç girişi değil; anakarttaki o mosfetlerin çıkışı, yani doğrudan işlemci çekirdeklerine giren VCore hattı. Madem elektronikçisiniz "Step-Down" devresi nedir benden iyi bilmeniz lazım. Anakartın işlemci etrafındaki o fazlarının tek bir amacı var: PSU'dan gelen 12V'u alıp, işlemcinin yiyeceği 1.2V seviyelerine düşürmek. Gücü (Watt) sabit tutup voltajı 10 kat aşağı çekerseniz, akımı 10 kat katlamak zorundasınız, temel kural bu. 180W güç çeken bir işlemciye siz 1.2V verirseniz (P = V x I formülü), o mosfetlerin üzerinden işlemciye doğru tamı tamına 150 Amper akar. Kaynak makineleri de bu mantıkla akımı yükseltip demir eritiyor zaten, anakart da işlemci için mikroskobik boyutta aynı şeyi yapıyor.
'Başından 2-3 sıfır silin' lafınız ise iyice evlere şenlik. 150'den iki sıfır silsek 1.5 Amper yapar. Formüle göre 1.5 Amper x 1.2 Volt = 1.8 Watt yapar. Koskoca 14 çekirdekli 14600KF tam yük altında hesap makinesi gibi 1.8 Watt ile mi çalışıyor sizce?
'150 Amper adamı çarpar, yok eder' dediğiniz olay ise akımdan çok Voltaja bağlıdır. Çarpılmanız için o akımın vücudunuzdan geçmesini sağlayacak bir voltaj 'iticiliği' gerekir. 1.2 Volt gibi komik bir gerilim, insan derisinin direncini (Ohm) kırıp da bedeninize o akımı basamaz. Arabalardaki aküler 12 Volttur ama marş basarken 600-700 Amper güç verir. İki kutbuna elinizi dokundurun bakalım sizi yok ediyor mu? Etmez, çünkü 12 Volt bile insan derisini geçemez. İşlemcideki 1.2 Volt hiç geçemez. O mosfete çalışırken dokunursanız elektrikten değil, sadece üzerinden geçen o devasa akımın yarattığı ısıdan dolayı parmağınız yanar.
Video çekecekseniz vallahi büyük bir zevkle izlerim. Ama o videoda multimetrenin proplarını prize ya da 12V güç girişine değil; sistem Cinebench'te ağır stres testindeyken, doğrudan işlemci soketinin arkasındaki VCore kapasitörlerine dokundurun. İşte o zaman benim ne anlattığımı ve o giriş seviyesi anakartlardaki mosfetlerin neden alev topuna döndüğünü kendi gözlerinizle göreceksiniz. Bekliyorum videoyu, iyi forumlar.
 
Hocam yapay zeka falan demişsiniz de öğlen öğlen güldürdünüz. Yusuf hocam sağ olsun zaten donanımın ve programların gösterdiği gerçekleri yazmış ama siz inatla benim yazdığımı anlamak yerine kendi ezberinizden devam edip '150 Amper adamı yok eder, sıfırları silin' falan diyorsunuz. Gerçekten elektronikçi olduğunuza emin misiniz?
Bakın, hala 19V diyorsunuz, laptop bataryası diyorsunuz. Bir defa masaüstü anakartına 19V falan girmez, güç kaynağından 12V EPS kablosu gelir. Gidip multimetreyi güç kaynağının çıkışına ya da prize falan bağlarsanız tabii ki 150 Amper göremezsiniz. Oradan o akım geçse zaten o kablolar anında buharlaşır!
Benim size bahsettiğim yer güç girişi değil; anakarttaki o mosfetlerin çıkışı, yani doğrudan işlemci çekirdeklerine giren VCore hattı. Madem elektronikçisiniz "Step-Down" devresi nedir benden iyi bilmeniz lazım. Anakartın işlemci etrafındaki o fazlarının tek bir amacı var: PSU'dan gelen 12V'u alıp, işlemcinin yiyeceği 1.2V seviyelerine düşürmek. Gücü (Watt) sabit tutup voltajı 10 kat aşağı çekerseniz, akımı 10 kat katlamak zorundasınız, temel kural bu. 180W güç çeken bir işlemciye siz 1.2V verirseniz (P = V x I formülü), o mosfetlerin üzerinden işlemciye doğru tamı tamına 150 Amper akar. Kaynak makineleri de bu mantıkla akımı yükseltip demir eritiyor zaten, anakart da işlemci için mikroskobik boyutta aynı şeyi yapıyor.
'Başından 2-3 sıfır silin' lafınız ise iyice evlere şenlik. 150'den iki sıfır silsek 1.5 Amper yapar. Formüle göre 1.5 Amper x 1.2 Volt = 1.8 Watt yapar. Koskoca 14 çekirdekli 14600KF tam yük altında hesap makinesi gibi 1.8 Watt ile mi çalışıyor sizce?
'150 Amper adamı çarpar, yok eder' dediğiniz olay ise akımdan çok Voltaja bağlıdır. Çarpılmanız için o akımın vücudunuzdan geçmesini sağlayacak bir voltaj 'iticiliği' gerekir. 1.2 Volt gibi komik bir gerilim, insan derisinin direncini (Ohm) kırıp da bedeninize o akımı basamaz. Arabalardaki aküler 12 Volttur ama marş basarken 600-700 Amper güç verir. İki kutbuna elinizi dokundurun bakalım sizi yok ediyor mu? Etmez, çünkü 12 Volt bile insan derisini geçemez. İşlemcideki 1.2 Volt hiç geçemez. O mosfete çalışırken dokunursanız elektrikten değil, sadece üzerinden geçen o devasa akımın yarattığı ısıdan dolayı parmağınız yanar.
Video çekecekseniz vallahi büyük bir zevkle izlerim. Ama o videoda multimetrenin proplarını prize ya da 12V güç girişine değil; sistem Cinebench'te ağır stres testindeyken, doğrudan işlemci soketinin arkasındaki VCore kapasitörlerine dokundurun. İşte o zaman benim ne anlattığımı ve o giriş seviyesi anakartlardaki mosfetlerin neden alev topuna döndüğünü kendi gözlerinizle göreceksiniz. Bekliyorum videoyu, iyi forumlar.
Ufak bir video çektim ama nasıl ekleyebilirim buraya
 
Buraya yükleyip link atabilirsiniz.

Ufak bir ön giriş videosu ekledim. Ciddi olduğumu anlayın diye. Daha sonra test sistemlerini toplarlayıp güzel bir video çekerim. Zaten elektronik tamir videoları çekmek istiyordumsiz de bahane olursunuz. Bazı yerler de 12V yerine 19V kullanmış olabilirim. Genel de servisler bana Lptop gönderiyor tamir için. Ortamın dağınıklığını görmezden gelin lütfen.
 

Ufak bir ön giriş videosu ekledim. Ciddi olduğumu anlayın diye. Daha sonra test sistemlerini toplarlayıp güzel bir video çekerim. Zaten elektronik tamir videoları çekmek istiyordumsiz de bahane olursunuz. Bazı yerler de 12V yerine 19V kullanmış olabilirim. Genel de servisler bana Lptop gönderiyor tamir için. Ortamın dağınıklığını görmezden gelin lütfen.
150 amper tüm evdeki eşyaları çalıştırır demişsiniz fakat evimizde ilk olarak DC değil, AC 230V kullanılıyor. Ev şebekesine bakarak hesap yapmanız çok saçma. 750W'lık güç kaynakları bile genelde 4, 5 amper çekiyor çünkü 230V ile 4 amperi çarptığınızda size 920W gibi bir değer veriyor. Geri kalan kısım verimsizlikten kaynaklanıyor. Bu güç kaynağı bize 750W yani 62,5A veriyor ama duvardan 5 amper çekiyor. Ne oldu şimdi? Sihirli bir şekilde amper mi çıktı ortaya? 115V kullansaydık duvardan 8 amper gibi bir değer çekerdik. Yine 62.5 ampere yaklaşmıyor.

Hatta +12V hattına göre daha yüksek amper çekiyor diye +5V hattı artık işlemciyi beslemiyor çünkü +12V hattı daha rahat.

+12v x 2A = 24W
+5V x 5A = 25W

Aynı Watt için 3 amper daha fazla verilmesi gerekiyor. Bu da kabloalrın ısınmasına sebep olur.

Günümüzde +12V hattından 250 amper veren güç kaynakları bile mevcut. 3000W verebiliyorlar. Deli dehşet büyük bir değer değil yani. Tamamen voltaja bağlı bir değer. 1.35V için 200A gibi değerler de hayal değil. Ki mosfetlerin ana özelliklerinden biri bu zaten. Üstlerinden yüksek akım geçirebilmek. 2 saattir anlatamadığım olay bu. VRM'lerin aşırı ısınmasındaki sebeplerden biride bu. Buck Converter görevi görüyorlar ve üstlerinden çok yüksek akım geçiriyorlar.
 
Son düzenleme:
150 amper tüm evdeki eşyaları çalıştırır demişsiniz fakat evimizde ilk olarak DC değil, AC 230V kullanılıyor. Ev şebekesine bakarak hesap yapmanız çok saçma. 750W'lık güç kaynakları bile genelde 4, 5 amper çekiyor çünkü 230V ile 4 amperi çarptığınızda size 920W gibi bir değer veriyor. Geri kalan kısım verimsizlikten kaynaklanıyor. Bu güç kaynağı bize 750W yani 62,5A veriyor ama duvardan 5 amper çekiyor. Ne oldu şimdi? Sihirli bir şekilde amper mi çıktı ortaya? 115V kullansaydık duvardan 8 amper gibi bir değer çekerdik. Yine 62.5 ampere yaklaşmıyor.

Hatta +12V hattına göre daha yüksek amper çekiyor diye +5V hattı artık işlemciyi beslemiyor çünkü +12V hattı daha rahat.

+12v x 2A = 24W
+5V x 5A = 25W

Aynı Watt için 3 amper daha fazla verilmesi gerekiyor. Bu da kabloalrın ısınmasına sebep olur.

Günümüzde +12V hattından 250 amper veren güç kaynakları bile mevcut. 3000W verebiliyorlar. Deli dehşet büyük bir değer değil yani. Tamamen voltaja bağlı bir değer. 1.35V için 200A gibi değerler de hayal değil. Ki mosfetlerin ana özelliklerinden biri bu zaten. Üstlerinden yüksek akım geçirebilmek. 2 saattir anlatamadığım olay bu. VRM'lerin aşırı ısınmasındaki sebeplerden biride bu. Buck Converter görevi görüyorlar ve üstlerinden çok yüksek akım geçiriyorlar.

150 amper tüm evdeki eşyaları çalıştırır demişsiniz fakat evimizde ilk olarak DC değil, AC 230V kullanılıyor. Ev şebekesine bakarak hesap yapmanız çok saçma. 750W'lık güç kaynakları bile genelde 4, 5 amper çekiyor çünkü 230V ile 4 amperi çarptığınızda size 920W gibi bir değer veriyor. Geri kalan kısım verimsizlikten kaynaklanıyor. Bu güç kaynağı bize 750W yani 62,5A veriyor ama duvardan 5 amper çekiyor. Ne oldu şimdi? Sihirli bir şekilde amper mi çıktı ortaya? 115V kullansaydık duvardan 8 amper gibi bir değer çekerdik. Yine 62.5 ampere yaklaşmıyor.

Hatta +12V hattına göre daha yüksek amper çekiyor diye +5V hattı artık işlemciyi beslemiyor çünkü +12V hattı daha rahat.

+12v x 2A = 24W
+5V x 5A = 25W

Aynı Watt için 3 amper daha fazla verilmesi gerekiyor. Bu da kabloalrın ısınmasına sebep olur.

Günümüzde +12V hattından 250 amper veren güç kaynakları bile mevcut. 3000W verebiliyorlar. Deli dehşet büyük bir değer değil yani. Tamamen voltaja bağlı bir değer. 1.35V için 200A gibi değerler de hayal değil. Ki mosfetlerin ana özelliklerinden biri bu zaten. Üstlerinden yüksek akım geçirebilmek. 2 saattir anlatamadığım olay bu. VRM'lerin aşırı ısınmasındaki sebeplerden biride bu. Buck Converter görevi görüyorlar ve üstlerinden çok yüksek akım geçiriyorlar.
İnternetten terimler öğrenip burada yazıp durmayın arkadaşım. Eline bir güç kaynağı al, mosfetlerin kaynağına 12V ve çektiği akımı ölç video çek bana. Ben müsait değilim şimdi sistem kuramam. Ama en kısa zaman da 14600KF de tedarik edip asıl konumuzun testini de yapacağım. Benim amacım sizden bir şeyler öğrenmek ama siz sürekli bana karşı çıkıyorsunuz ve hiç bir şey bilmiyorum gibi davranıyorsunuz. Kaç yaşındasın bilmiyorum ama ben 20 yıl elektronik tamiri yapıyorum. Benle burada en temel konu olan amperi tartışıyorsunuz. Bir düşünün bizim söylediklerimiz de bir hata var mı acaba bu adam doğru söylüyor olabilir mi? Bak video da gönderdi ama yok diretiyorsunuz ve buna anlam veremiyorum. Artık yazdıklarınıza değil, görsel cevaplarınıza yorum yapacağım. Zira karşım da hiç ampermetre tutmamış insanlarla tartışıyor hissine kapılıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Şunu da ekleyeyim ben anakart tamir ederken mosfet hatasını elemek için ilk önce yaptığım şey 12V Mosfetlere 12V verip, çektiği akımı incelemek. 100 miliamper üzerinde değer görürsem o Mosfeti değiştiririm yanmış diye. Çünkü çok fazla akım bir mosfet için. Kaldı ki bana 150.000 miliamper çeker diyorsunuz. Mosfetlerin bacaklarına dokunduğunuz da hiç bir şey hissetmezsiniz. Parmağınızı filan yakmaz. Hiçbir şey olmaz. 150 Amper diyorsunuz yapmayın etmeyin. 150 Amper seni küle çevirir.
 
Son düzenleme:
İnternetten terimler öğrenip burada yazıp durmayın arkadaşım. Eline bir güç kaynağı al, mosfetlerin kaynağına 12V ve çektiği akımı ölç video çek bana. Ben müsait değilim şimdi sistem kuramam. Ama en kısa zaman da 14600KF de tedarik edip asıl konumuzun testini de yapacağım. Benim amacım sizden bir şeyler öğrenmek ama siz sürekli bana karşı çıkıyorsunuz ve hiç bir şey bilmiyorum gibi davranıyorsunuz. Kaç yaşındasın bilmiyorum ama ben 20 yıl elektronik tamiri yapıyorum. Benle burada en temel konu olan amperi tartışıyorsunuz. Bir düşünün bizim söylediklerimiz de bir hata var mı acaba bu adam doğru söylüyor olabilir mi? Bak video da gönderdi ama yok diretiyorsunuz ve buna anlam veremiyorum. Artık yazdıklarınıza değil, görsel cevaplarınıza yorum yapacağım. Zira karşım da hiç ampermetre tutmamış insanlarla tartışıyor hissine kapılıyorum.
Ben kendim güç kaynaklarını küçük küçük modlamalar yapan bir insanım. Türkiye piyasasındaki neredeyse tüm güç kaynakları hakkında da çok olmasada bilgi sahibiyim. Yani hiçbir şekilde boş boş bilgisizce konuştuğum yok. Köprü diyot zaten güç kaynaklarının kaç amper çektiğine, inrush akımının büyüklüğüne, verimlilik vs. göre seçilen bir bileşen. Yani ona bakılırsa kağıt üstü bir değeri verecektir ve çoğu 750W güç kaynağında 8 veya 10 amperlik köprü diyot kullanılıyor.

1780756949475.webp


Kendi 750W güç kaynağımdkai köprü düyotlar. İkisi paralel bağlı ve 10 amper. Kaliteli olduğundan bu şekilde. Giriş seviyede normalde soğutucu bile konmuyor.

1780757087888.webp


Çıkışta ise doğrultma olarak 6 adet mosfet var ve hepsi 40V 100 amper derecelendirilmiş. Girişte akım 10 amper ama çıkışta 100 amper seçilmiş???

Çıkışında senkron doğrultma olupta test edeilbeceğim bir güç kaynağı elimde de yok. Kendi kulandığım güç kaynağınıda çok açmak istemiyorum.


Corsair WS3000'e bakalım.

1780757422010.webp


Tam yükte 250 amperlik bir yüke sokulmuş. Hayal meyal veriler değil bunlar. Kendi anakartımın amper sınırı:

1780757508161.webp


1780757559215.webp


Afedersinizde anakart üreticileri toprak kafalımı gidecek oraya boşuna 500 amper yazacak?

Ne hikmetse zaten bilgi araya girince yok ben 20 yıldır şunu yapıyorum yok ben 40 yıldır şunu yapıyorum diyor herkes. Sizin kaç yıl bir işi yaptığınız inanın umurumda değil malesef. İş yanlış olursave düzeltilmezse 20 yıl boyunca yanlış yapılır. Siz şimdi güç kaynakları 250A veremiyor diyorsanız o 20 yıl boşuna geçmiş demektir. Sizin bir türlü anlayamadığınız 1V 150 amper ile 230V veya +12V 100 amperin tamamen başka olması. Ben başka bir şey demiyorum. Testi gerçekleştirmenizede gerek yok. Bakan olmayacaktır.
 
Son düzenleme:
Ben kendim güç kaynaklarını küçük küçük modlamalar yapan bir insanım. Türkiye piyasasındaki neredeyse tüm güç kaynakları hakkında da çok olmasada bilgi sahibiyim. Yani hiçbir şekilde boş boş bilgisizce konuştuğum yok. Köprü diyot zaten güç kaynaklarının kaç amper çektiğine, inrush akımının büyüklüğüne, verimlilik vs. göre seçilen bir bileşen. Yani ona bakılırsa kağıt üstü bir değeri verecektir ve çoğu 750W güç kaynağında 8 veya 10 amperlik köprü diyot kullanılıyor.

Alıntıyı görüntüle

Kendi 750W güç kaynağımdkai köprü düyotlar. İkisi paralel bağlı ve 10 amper. Kaliteli olduğundan bu şekilde. Giriş seviyede normalde soğutucu bile konmuyor.

Alıntıyı görüntüle

Çıkışta ise doğrultma olarak 6 adet mosfet var ve hepsi 40V 100 amper derecelendirilmiş. Girişte akım 10 amper ama çıkışta 100 amper seçilmiş???

Çıkışında senkron doğrultma olupta test edeilbeceğim bir güç kaynağı elimde de yok. Kendi kulandığım güç kaynağınıda çok açmak istemiyorum.


Corsair WS3000'e bakalım.

Alıntıyı görüntüle

Tam yükte 250 amperlik bir yüke sokulmuş. Hayal meyal veriler değil bunlar. Kendi anakartımın amper sınırı:

Alıntıyı görüntüle

Alıntıyı görüntüle

Afedersinizde anakart üreticileri toprak kafalımı gidecek oraya boşuna 500 amper yazacak?

Ne hikmetse zaten bilgi araya girince yok ben 20 yıldır şunu yapıyorum yok ben 40 yıldır şunu yapıyorum diyor herkes. Sizin kaç yıl bir işi yaptığınız inanın umurumda değil malesef. İş yanlış olursave düzeltilmezse 20 yıl boyunca yanlış yapılır. Siz şimdi güç kaynakları 250A veremiyor diyorsanız o 20 yıl boşuna geçmiş demektir. Sizin bir türlü anlayamadığınız 1V 150 amper ile 230V veya +12V 100 amperin tamamen başka olması. Ben başka bir şey demiyorum. Testi gerçekleştirmenizede gerek yok. Bakan olmayacaktır.
Ben hiç bir şekilde şu bunu veremez demedim güç kaynakları hakkında. Şimdi baktım mesajlara geri dönüp de ben size cevap vermemişim. Diğer kişi ile aynı kişi misiniz? Artık tartışmak istemiyorum. Bu kaliteli bir tartışma yerine sidik yarışına dönüyor. Bir şeyler öğreneceğimi düşünmüyorum artık. 45 yaşına geldim halen herkesden bir şeyler öğrenirim diyorum, saygı duymaya çalışıyorum ama siz benim 20 yıldır yaptığım iş dediğimi küçümseyip, tartışmayı hiç bir işe yaramayan bir noktaya sürüklüyorsunuz. Asıl konu güç kaynakları da değil, elektronik de değil. Ben de sizin yaptığınız modlamayı ya da yazdığınız diğer şeyler hakkında tamamen yanlış olduğunu, hiçbir şey bilmediğinizi söyleyebilirim. Basit bir modlama yapıyorsunuz, mosfet resmi atmışsınız diyebilirim. Tartışma seviyeli, kimseyi kırmadan devam etmeyecek. O yüzden cevap vermeyeceğim.
 
bu fiyata işlemci arayan kişi zaten bütçesi kısıtlı olan kişidir. ekran kartı olarak da 5090 kullanmayacaktır. daha ekonomik bir ekran kartı kullanacaktır. 7500x3d ile 14600kf arasında kullanacağı ekran kartında hiç bir fark olmayacaktır. ancak gerek windows kullanımı olsun gerekse oyunda twitch yayını yapmada olsun çekirdek farkı 14600kf yi öne çıkaracaktır.

sadece oyun oynayacak adam bile iki windows güncellemesinden sonra bu pc windowsta yavaş demeye başlayacaktır.

14600kf çoklu işlem veya günlük kullanımda 7500x3d den yaklaşık %80 daha performanslı. 7500x3d alan adam iki yıl sonra işlemci satıp daha üst modele geçmek isteyecektır. ama bütçesi kısıtlı olduğu için zor olacaktır. 14600kf alan kişi 3-5 sene idare eder.
uzun kullanımda belki intel iyi ama saf performansa bakarsan 3xd işlemciler inteli eziyor çoğunluğu zaten online oynuyor benim çevremde 3xd alanların hepsi oyun oynadığı için alıyor intel alanı görmedim
 
Ben hiç bir şekilde şu bunu veremez demedim güç kaynakları hakkında. Şimdi baktım mesajlara geri dönüp de ben size cevap vermemişim. Diğer kişi ile aynı kişi misiniz? Artık tartışmak istemiyorum. Bu kaliteli bir tartışma yerine sidik yarışına dönüyor. Bir şeyler öğreneceğimi düşünmüyorum artık. 45 yaşına geldim halen herkesden bir şeyler öğrenirim diyorum, saygı duymaya çalışıyorum ama siz benim 20 yıldır yaptığım iş dediğimi küçümseyip, tartışmayı hiç bir işe yaramayan bir noktaya sürüklüyorsunuz. Asıl konu güç kaynakları da değil, elektronik de değil. Ben de sizin yaptığınız modlamayı ya da yazdığınız diğer şeyler hakkında tamamen yanlış olduğunu, hiçbir şey bilmediğinizi söyleyebilirim. Basit bir modlama yapıyorsunuz, mosfet resmi atmışsınız diyebilirim. Tartışma seviyeli, kimseyi kırmadan devam etmeyecek. O yüzden cevap vermeyeceğim.
Hocam merhabalar. Öncelikle Yusuf hocamla farklı kişileriz; sadece modern donanım mimarisini ve VRM dinamiklerini bilen iki ayrı kullanıcıyız, o kadar.
Kimsenin sizin 45 yaşınıza veya 20 yıllık mesleki tecrübenize saygısızlık ettiği, bunu küçümsediği yok, estağfurullah. Ancak ortada bir 'sidik yarışı' değil; datasheet'lerle, fizik kurallarıyla ve donanım testleriyle sabit olan bir gerçek var. Siz masadaki arızalı anakarta uyguladığınız tamir ve kısa devre bulma yöntemleriyle, Cinebench'te 180W güç çeken aktif bir işlemcinin talep ettiği VCore akımını aynı kefeye koyuyorsunuz. Bütün anlaşmazlık buradan çıkıyor.
Yusuf hocamın güç kaynağı üzerinden verdiği örnek de aslında dünden beri anlattığımız o 'Voltaj düşerse, gücü korumak için akım katlanır' (Step-Down) kuralının tam donanımsal karşılığıydı. Siz 150 Amper lafını duyunca şebeke elektriği gibi düşünüp 'adamı küle çevirir' diyorsunuz ama o akımı itecek olan voltajın sadece 1.2V olduğunu ve insan derisini asla aşıp çarpamayacağını inatla göz ardı ediyorsunuz.
Madem konuyu daha fazla uzatmak istemiyorsunuz, kararına saygı duyarım. Ancak ileride o 14600KF elinize geçerse; sistemi kurun, Cinebench testini açın ve HWinfo programı üzerinden o bahsettiğimiz 150 Amperlik VCore akımını kendi gözlerinizle bir görün. O zaman neden dünden beri dil döktüğümüzü anlayacaksınız.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,324
Mesajlar
11,076,020
Üyeler
198,105
Son üye
imperior
Geri
Top