Windows 10 Hala Kullanılır mı ?

Bu arada benim önereceğim isolara 8gb yeterli :D
 
Kanka win10 üzmez on numara çalışıyor oyun yönünden her oyunda optimize böyle sıkıntılar çıkarmıyor en azından. Ben valorant oynamıyorum ama istediğim zaman yükleyip açabilirim. Arkadaşımda da Windows 11 vardı ve o da valorant oynamak için pc aldı ve bir hata aldı ne yaptıysa çözemedi. Şu an win 10 a geçirdim onun cihazı ve sıkıntısız oynuyor.
''Güvenlik sıkıntısı '' adı altında başlıklar açılıyor hem videolarda hem konu başlıklarında görüyorum o yüzden ısınamıyorum hocam. Veri sızıntıları falan olduığu söyleniyor ne kadar doğru bilsemde ve güncelleme almıyormuş. Sistemde çöp değil yani anakart evet giriş seviyesi olsa da bileşenleri 2024 de topladım neredeyse.
Konu valoranttan bağımsız artık yeni nesil oyunlar anti hile sistemini çekirdek tabaka dediğimiz yerden yönetiyor ve bu tarz tpm 2.0 gibi şeyler istiyor diye biliyorum. Sadece valorantta değil cs2 r&6 siege gibi oyunlarda da mutlaka güvenli önyükleme aktif olarak çalışmak zorunda.

@HacıSOFU

 
''Güvenlik sıkıntısı '' adı altında başlıklar açılıyor hem videolarda hem konu başlıklarında görüyorum o yüzden ısınamıyorum hocam. Veri sızıntıları falan olduığu söyleniyor ne kadar doğru bilsemde ve güncelleme almıyormuş. Sistemde çöp değil yani anakart evet giriş seviyesi olsa da bileşenleri 2024 de topladım neredeyse.
Konu valoranttan bağımsız artık yeni nesil oyunlar anti hile sistemini çekirdek tabaka dediğimiz yerden yönetiyor ve bu tarz tpm 2.0 gibi şeyler istiyor diye biliyorum. Sadece valorantta değil cs2 r&6 siege gibi oyunlarda da mutlaka güvenli önyükleme aktif olarak çalışmak zorunda.

@HacıSOFU

Ya o konuda haklısınız muhtemelen de ben sistem eski diye güncellemedim rx 580 var ekran kartı falan önümüzdeki aylarda güncelleyeceğim sistemimi. ben de kesin 11 E geçeceğim 10 kullanmam artık ama şu an sıkıntısız götürüyor beni o yüzden dedim amaç sadece valorant oynamaksa açar yani oyunu sorunsuz oynarsınız. Ama 11 daha iyi güncelden gitmek her zaman mantıklı.
 
Eski mi 🤣🤣 2026 3. Ay üretim.
W11 de 2026 4. Ay

Daha ne kadar yeni olabilir win 10 desteği bile kesilmişken 😅
Hocam konudan bağımsız işletimim
1780998612031.webp

1780998621728.webp

Yani mbr bazlı eski de değil, Asrock ve gigabyte yazılım konusunda kafadan sorunlu zaten size şunu söyleyebilirim dün gece 12 den saat 04:00 a kadar uğraştım. Secury boot enable diyorum f10 basıp saveliyorum restart çekince yine bios ana menüsüne geliyorum. Kullanmadığım yapay zeka kalmadı :D gemini gpt grok
 
ghostspectre win 10 x64 def kullan geç üstüne tanımam yapan herif biraz gariptir ama kalitelidir
 
BİOS güncellemeyi deneyebilirsin , eskidiyse sıkıntı çıkartmış olabilir.
Yapay zeka şöyle diyor

Denemen gereken sıra

BIOS’a gir:

1. CSM kapat

Boot bölümünde:

CSM / Compatibility Support Module: Disabled

F10 ile kaydet, yeniden başlat. PC yine BIOS’a atarsa panik yapma, devam et.

2. Secure Boot key yükle

BIOS’ta:

Security > Secure Boot
Secure Boot Mode: Custom
Install Default Secure Boot Keys: Yes

Sonra:

Secure Boot: Enabled

F10 ile kaydet.

3. Boot sırasını kontrol et

En kritik yer burası.

Boot menüsünde ilk sırada şu yazmalı:

Windows Boot Manager / SSD adı

Sadece SSD’nin düz adı yazıyorsa, örnek:

Kingston SSD
Samsung SSD
WD SSD

bu bazen UEFI boot yerine yanlış boot denemesi yapabiliyor.

Yani Boot Option #1 = Windows Boot Manager olacak.

4. TPM / fTPM açık mı bak

AMD sistemse genelde şurada olur:

Advanced > CPU Configuration > AMD fTPM: Enabled

veya:

Security > Trusted Computing > Security Device Support: Enabled

Intel sistemse adı genelde:

Intel PTT: Enabled
Eğer Secure Boot açınca hâlâ direkt BIOS’a atıyorsa

Bu durumda üç ihtimal var:

1. Windows Boot Manager bozulmuş olabilir.
Format şart değil. Windows kurulum USB’siyle açıp “Başlangıç Onarma / Startup Repair” denenebilir.

2. BIOS’ta Secure Boot key yoktur veya yanlış yüklenmiştir.
O yüzden özellikle Install Default Secure Boot Keys adımını yapman lazım.

3. BIOS sürümü eski / buglı olabilir.
ASRock B450 anakartlarda bazen Secure Boot / fTPM tarafı BIOS sürümüne göre sıkıntılı olabiliyor. Anakart modelinin tam sayfasından BIOS güncellemesi son çare olarak düşünülebilir. Ama BIOS update işini acele yapma; doğru model ve doğru dosya şart.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Bu klasiktir zaten :D
10 Çıkınca 10 Kullanma çöp knk 8 iyi veya 7 iyi
Şimdi Win11 çıktı win10 kullan knk win11 çöp :D

Bazı yerlerde cidden sıkıntı çıkartıyordu ama çözülmüştür muhtemelen
Hocam bios güncellemeyi bende düşünüyorum da elektrik giderse diye ürperiyorum açıkçası veya çökme durumu vs yaşanmasını istemiyorum. Asrock sitesinden 11mb lik 2026 güncel indirdim öyle duruyor sizce güncellesem düzelir mi ?
 
Hocam konudan bağımsız işletimim
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Yani mbr bazlı eski de değil, Asrock ve gigabyte yazılım konusunda kafadan sorunlu zaten size şunu söyleyebilirim dün gece 12 den saat 04:00 a kadar uğraştım. Secury boot enable diyorum f10 basıp saveliyorum restart çekince yine bios ana menüsüne geliyorum. Kullanmadığım yapay zeka kalmadı :D gemini gpt grok
Bios güncel mi anakart ne?
 
Hocam bios güncellemeyi bende düşünüyorum da elektrik giderse diye ürperiyorum açıkçası veya çökme durumu vs yaşanmasını istemiyorum. Asrock sitesinden 11mb lik 2026 güncel indirdim öyle duruyor sizce güncellesem düzelir mi ?

Yeni anaklartlarda eskisi kadar BİOS problemleri olmuyor diyebiliyorum , videoya bak
 

Yeni anaklartlarda eskisi kadar BİOS problemleri olmuyor diyebiliyorum , videoya bak
İçimi rahatlattınız hocam peki en son sürümü buldum sizce bu mudur ?
r Ekran görüntüsü 2026-06-09 131534.webpEkran görüntüsü 2026-06-09 131543.webpEkran görüntüsü 2026-06-09 131553.webpEkran görüntüsü 2026-06-09 131634.webp
2026/4/22 tarihli en üstteki global seçeneğini indirdim
 

HacıSOFU gokay339 WacheroN

Arkadaşar sorunu çözdüm çok şükür. Bilgisayarı 2023 sonunda 2024 e yakın oem paket şeklinde aldım. Bios haliyle o zaman güncel iken şu an eskimiş, aslında eskimekten ziyade bazı sorunlar çıkartıyordu sistem uefi olmasına rağmen zorladım ama olmadı en son Biosu güncelledikten sonra csm yi kapattım ardından security boot u enable yaptım ve windows açıldı şu an yazıyorum. Güvenli önyükleme de açık şeklinde.
Yardımlarınız için teşekkür ederim. Yeni konu açıp bios atan arkadaşlara çözüm olmak için detaya ineceğim. Şu an hernagi bir sorun yok. Şu anlık windows 11 den devam etmeyi düşünüyorum.
 
Geri
Top